Bijna alle antivirusprogramma's zien Tradedoubler als 'spyware' en 'ontsmetten' dan ook de cookies op je pc, dus ook bij de mensen die op je banners klikken en iets bestellen. Logisch dus dat je via Tradedoubler geen inkomsten meer genereert. En Tradedoubler zelf doet er niks aan en houdt de kaken stijf op elkaar. Ik inventariseer dan ook welke adverteerders bij Tradedoubler ook bij andere Affiliate-programma's zitten en deze verhuis ik dan zo spoedig mogelijk.
Hmmm, misschien moet ik mijn campagnes maar eens bij Tradedoubler laten draaien dan als deze de sales niet registreerd.
Gelukkig kun je bij TradeTracker contact opnemen met de Merchant zelf.
Via verschillende affiliate bedrijven heb ik vergelijkbare programma’s lopen. Bij het ene bedrijf heb ik gemiddeld dagelijks één sale maar via het andere bedrijf, TradeDoubler, nog niet eens één per maand. Ik heb van alles geprobeerd, javascript, iframe, cache prevention aan en uit. Ik zie klikken maar geen verkopen.Wantrouwend geworden door het uitblijven van de verkopen besluit ik te stoppen met TradeDoubler en mijn geluk elders te proberen. Maar ik wil de centjes die ik bij elkaar geschraapt heb wel eerst uitbetaald hebben. Er zit € 100,00 in de pot waarvan er € 70,00 uitbetaald gaat worden. Echter TD heeft een uitbetalinglimiet van € 50,00. Om die € 30,00 ook nog mee te pakken informeer ik telefonisch bij TradeDoubler hoe ik de uitbetaling tegen kan houden om zo later in een keer € 100,00 uitbetaald te krijgen. Bovendien had ik niet de verwachting dat er nog verkopen geregistreerd zouden gaan worden. Heel simpel volgens TD , verwijder je rekening nummer! Zo gezegd zo gedaan.Tot mijn verbazing stromen de verkopen enkele dagen later binnen. Yippie denk ik, ze hebben de tracking fout gevonden en de sales worden alsnog toegekend. Kennelijk zijn ze wakker geworden na mijn telefoontje waarin ik aangeef te willen stoppen. Laat die poen maar komen en daartoe heb ik mijn rekening nummer weer ingevuld.Tja die € 70,00 werd inderdaad uitbetaald, maar direct daarop ontvang ik een mail dat al die sales afgekeurd worden. CitaatEr zijn gisteren sales geregistreerd bij xx, die niet aan je site toegerekend kunnen worden. Deze zijn door een callcenter ingevoerd, nadat ze op je site op een banner van xx hebben geklikt. Ik heb deze sales dan ook moeten afkeuren. We werken hard om dit probleem op te lossen, mede namens xx excuses voor het ongemak.Nu twee weken verder is het nog steeds niet opgelost en moet ik met lede ogen toezien hoe elke dag flinke bedragen spoorloos zonder toelichting verdwijnen! Ondertussen is er verder contact geweest, TradeDoubler vindt het verschil in verkopen ook raar en gaat het uitzoeken.Conclusie van TradeDoubler,CitaatWe hebben onderzocht waarom de conversie ratio's tussen onze adverteerders en xx zo veel verschillen. Het blijkt dat xx op een andere wijze sales registreert, die niet helemaal stroken met de normale manier van meten. Precieze details kan ik nog niet geven. Tja kennelijk houdt TradeDoubler er een andere manier van meten op na die voor mij niet gunstig is. Voor mij is het nu wel duidelijk! Ik heb geen vertrouwen meer in TradeDoubler!
Er zijn gisteren sales geregistreerd bij xx, die niet aan je site toegerekend kunnen worden. Deze zijn door een callcenter ingevoerd, nadat ze op je site op een banner van xx hebben geklikt. Ik heb deze sales dan ook moeten afkeuren. We werken hard om dit probleem op te lossen, mede namens xx excuses voor het ongemak.
We hebben onderzocht waarom de conversie ratio's tussen onze adverteerders en xx zo veel verschillen. Het blijkt dat xx op een andere wijze sales registreert, die niet helemaal stroken met de normale manier van meten. Precieze details kan ik nog niet geven.