affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5581) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • Tradedoubler
  • NonstopConsulting
  • zanox-m4n
  • affili.net
  • netaffiliation
  • adquick
  • conversive
  • a4y
  • Affilidirect
  • webgains
  • iffiliate
  • Matomy
  • daisycon
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Issues met Campagnes en Trackingissues »
  • Hoe merchants met niet werkende tracking omgaan
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hoe merchants met niet werkende tracking omgaan  (gelezen 1757 keer)

Offline PimM

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
Hoe merchants met niet werkende tracking omgaan
« Gepost op: december 30, 2009, 13:38:41 »
Zo'n 3 weken geleden constateerde ik dat de tracking van Cozymundo bij Tradetracker niet werkt (lekkere periode zo rond sinterklaas en kerst). Na TT hiervan tweemaal op de hoogte te hebben gesteld kreeg ik vandaag een reactie:

Citaat
Cozymundo is op de hoogte van het probleem en zal
dit z.s.m. proberen te verhelpen. Zodra hier meer Informatie
over beschikbaar is laat ik het weten.

"Proberen z.s.m. te verhelpen" terwijl het probleem al 3 weken bekend is?
Sorry maar dan neem je affiliate marketing écht niet serieus!

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
Re: Hoe merchants met niet werkende tracking omgaan
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2009, 14:28:14 »
Helaas is dit een punt wat niet alleen bij TT voorkomt. Dit is nu juist een punt wat wij dit jaar heel erg vaak en steeds per toeval zijn tegengekomen. Het lijkt wel of de netwerken hier allergisch voor zijn.

Als je alles serieus zou gaan controleren wat betreft de tracking dan schrik je je helemaal wezenloos denk ik. Met name hoeveel sales wij mislopen door slechte tracking en niet geregistreerde sales.

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #2 Gepost op: december 30, 2009, 14:30:35 »
Wij lopen met plannen om een structurele test op te gaan zetten om tracking van diverse merchants te controleren.

Punt is alleen dat er (te) vaak weinig tot niets mee gedaan wordt. Dus of het heel veel zin heeft vraag ik me nog af?!

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
« Reactie #3 Gepost op: december 30, 2009, 14:50:38 »
Citaat van: PimM op december 30, 2009, 14:30:35
Wij lopen met plannen om een structurele test op te gaan zetten om tracking van diverse merchants te controleren.

Als je hulp nodig hebt roep je maar. Het loopt namelijk onderhand de spuigaten uit.

Je hebt er altijd iets aan natuurlijk. Je kunt sowieso de adverteerders eruit filteren die een slechte tracking hebben of niets registreren. Net zoals Livegamer.nl via M4N. Wordt nagenoeg niets geregistreerd en die enkele die wél wordt geregistreerd en betaald is wordt afgekeurd. Zo iemand is dan direct exit natuurlijk.

Hetzelfde betreft de aankopen die worden gedaan en betaald middels iDEAL. Na een test van onze kant uit bleek dat bij een bepaalde adverteerder de meetpixel vaak pas na stap 4 wordt geplaatst. Omdat de order geplaatst en betaald is en de bestelling bij de adverteerder al binnen is na stap 3 behoor je de meetpixel na stap 3 te plaatsen. Veel kopers klikken namelijk niet meer door nadat stap 3 voltooid is.

We hebben hiervan het netwerk op de hoogte gebracht en deze zou dit uitzoeken en controleren. Maar ja, helaas nog steeds niets op gehoord.

Offline svteg

• Affiliate Master *****
    • Splush
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2009, 15:29:51 »
Wel vaker geopperd geloof ik, maar is het geen idee om een soort van blacklist aan te maken met campagnes die bol staan van rare fouten. Aangezien een netwerk nooit snel zal toegeven dat de campagne technisch niet deugt en het je als affiliate zal sterken wanneer je leest dat meerdere mensen 'last' hebben.
  • Beoordeel en vergelijk affiliate netwerken op Affiliate top 10
  • Content is king but backlinks are kong..!
  • http://twitter.com/svteg

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2009, 16:10:13 »
Misschien een idee om de input anoniem te laten verlopen om misverstanden te voorkomen. Ik wil niet zomaar zwartepieten, maar heb in een aantal gevallen soms het idee dat er 'iets niet klopt'...helaas blijft het altijd bij dit onderbuikgevoel.

Ik zie een lijst met een merchant en daarachter het aantal keren dat een unieke affiliate de merchant in twijfel trekt wel zitten, maar wat is dat nu eigenlijk echt waard? Wat als dit onjuist blijkt te zijn, of wat als het allang en breed opgelost is.

Er zijn in ieder geval tot nu toe meerdere merchants geweest waarbij ik zelden tot nooit een goedgekeurde sale weet los te krijgen, terwijl het bij vergelijkbare merchants in exact dezelfde branche altijd probleemloos verloopt (en zelfs daar heb ik soms mijn twijfels). Tracking is echter iets dat ik eigenlijk niet echt in twijfel kan trekken, ik kan het niet gemakkelijk controleren (ga niet even een testreis boeken voor 3k)...

De onzekerheid rond tracking baart mij wel zorgen. Ik zou hier niet mee bezig moeten zijn. Is er eigenlijk ook een prestatiecontract aan de kant van een netwerk? Als netwerken er niet goed mee omgaan - ik vind de reacties soms ook veel te laks; het gaat immers ook om hun eigen inkomsten - en het liever stil willen houden, dan zit er iets goed mis in deze constructie...
Wegopro.com | Twitter

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2009, 16:16:11 »
Citaat
het gaat immers ook om hun eigen inkomsten - en het liever stil willen houden, dan zit er iets goed mis in deze constructie...
Je zou inderdaad verwachten dat een netwerk er zelf ook baat bij heeft om een punt te maken richting de adverteerder als er iets mis blijkt.

Helaas is dit veelal niet het geval en lijkt het inderdaad alsof het beter 'stil' gehouden kan worden. Het lijkt alsof enkele netwerken meer gebaat zijn bij zoveel mogelijk adverteerders binnen te halen, dan te zorgen voor een goed werkende tracking.

Ik heb nog twee nominaties op m'n lijstje staan die ik hier binnenkort openbaar zal maken.

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2010, 09:44:08 »
Update tracking Cozymundo (Tradetracker):
Vandaag (12-1) nog steeds niet opgelost. Probleem loopt nu bijna een maand dus wij gaan afscheid nemen. Jammer dat het zo moet.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: januari 12, 2010, 22:14:09 »
Citaat
Helaas is dit veelal niet het geval en lijkt het inderdaad alsof het beter 'stil' gehouden kan worden.

Update tracking Cozymundo (Tradetracker)
Wanneer je die campagne voert, weet je toch dat parfum ooit het middel was om juist iets stil te houden, of beter : een reukje in de plaats van.

We hadden ook ooit Reddingfield, is door Cozymundo overgenomen. Zie opvallend weinig concreets, meeste omzet gaat waarschijnlijk in lucht op.

Kijk ik naar de campagne wereldhorloges, zou je bijna krampen van krijgen. Lange tijd goed gelopen, opeens komt de klad erin, ze doen er nagenoeg weinig aan en het is over en sluiten maar.
Conclusie : de druk om nieuwe adverteerders te werven is groter dan de bestaande goed te begeleiden, onder het motto wanneer je aanwas maar groot genoeg is, blijft er netto toch meer inkomstenstijging achter.

Ben het met je eens, soms moet je gewoon kappen.

Jammer dat er zo weinig adverteerders op dit forum hun ervaringen openbaren, heb zomaar het idee dat velen nauwelijks inzicht in scripting hebben en al helemaal weinig feeling met de wederzijdse communicatie, daarin door netwerken helemaal niet gesteund.

Het is dat ik adverteerders ervan verdenk dat ze er weinig voor over hebben, anders zou oprichting van een aff.- netwerk-coach een gat in de markt kunnen zijn. Mochten adverteerders er anders over denken, ik ben omkoopbaar  ;D

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2010, 09:08:23 »
Citaat van: ouwesmurf op januari 12, 2010, 22:14:09
Conclusie : de druk om nieuwe adverteerders te werven is groter dan de bestaande goed te begeleiden, onder het motto wanneer je aanwas maar groot genoeg is, blijft er netto toch meer inkomstenstijging achter.

Hieruit moet ik dus concluderen dat affiliates weer het haasje zijn. Omdat goed begeleiden van een adverteerder rechtstreeks slaat op tracking, keuring e.d. Dat zijn nou net zaken waar de affiliate het van moet hebben.

Het is mij de afgelopen jaren duidelijk geworden dat er sowieso één netwerk is die er inderdaad zo over denkt. De commerciele wet luidt dat je bestaande relaties moet koesteren en vasthouden en dan pas moet prospecteren. Want er komt ook nog eens een tijd dat de aanwas verminderd of zelfs achterblijft.

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #10 Gepost op: januari 14, 2010, 10:07:19 »
Citaat
Update tracking Cozymundo (Tradetracker):
Vandaag (12-1) nog steeds niet opgelost. Probleem loopt nu bijna een maand dus wij gaan afscheid nemen. Jammer dat het zo moet.
Op de valreep een bericht ontvangen dat de problemen opgelost zijn.

Offline peter28

• Full Affiliate ***
« Reactie #11 Gepost op: januari 15, 2010, 01:21:53 »
Citaat van: Ilya op december 30, 2009, 16:10:13
Misschien een idee om de input anoniem te laten verlopen om misverstanden te voorkomen. Ik wil niet zomaar zwartepieten, maar heb in een aantal gevallen soms het idee dat er 'iets niet klopt'...helaas blijft het altijd bij dit onderbuikgevoel.

Ik zie een lijst met een merchant en daarachter het aantal keren dat een unieke affiliate de merchant in twijfel trekt wel zitten, maar wat is dat nu eigenlijk echt waard? Wat als dit onjuist blijkt te zijn, of wat als het allang en breed opgelost is.

Er zijn in ieder geval tot nu toe meerdere merchants geweest waarbij ik zelden tot nooit een goedgekeurde sale weet los te krijgen, terwijl het bij vergelijkbare merchants in exact dezelfde branche altijd probleemloos verloopt (en zelfs daar heb ik soms mijn twijfels). Tracking is echter iets dat ik eigenlijk niet echt in twijfel kan trekken, ik kan het niet gemakkelijk controleren (ga niet even een testreis boeken voor 3k)...

De onzekerheid rond tracking baart mij wel zorgen. Ik zou hier niet mee bezig moeten zijn. Is er eigenlijk ook een prestatiecontract aan de kant van een netwerk? Als netwerken er niet goed mee omgaan - ik vind de reacties soms ook veel te laks; het gaat immers ook om hun eigen inkomsten - en het liever stil willen houden, dan zit er iets goed mis in deze constructie...

Ik zit met hetzelfde probleem; ik wil graag alles door en door testen en er voor zorgen dat alles perfect loopt, maar een test order plaatsen =  een week op vakantie. Dat 'test' ik liever niet..
Ik vraag me dan ook af hoe zoiets te controleren is. Wat wel fijn is, is dat de meeste netwerken netjes melding maken als je tracking code/url niet goed werkt. Das al een hele verbetering imo!
"whatever the mind can conceive and believe the mind can achieve"
http://www.twitter.com/pbosma http://nl.linkedin.com/in/pbosma

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #12 Gepost op: januari 15, 2010, 02:09:20 »
Ik werk vooral met deeplinks. Ik vroeg ooit al eens aan een netwerk of ze hier niet een soort controle programma van kunnen maken, ik maak die deeplinks toch handmatig aan binnen het netwerk (dus wordt het vast wel ergens weggeschreven?). Ik begrijp dat je een aangepaste pagina etc op deze manier niet lekker kunt controleren, maar de werking en tracking toch wel? Het zal niet voor iedereen een oplossing zijn, maar voor mij met mijn deeplinks in ieder geval wel.

Ik doe nu zelf regelmatig een handmatige check, en zie dan vervolgens wel alle 'kliks' die geregistreerd worden. Zelfs dan is het mij nog niet duidelijk of er ook daadwerkelijk succesvol een cookie is weggezet (hoe fool proof is het moment van die klik die geregistreerd is).....
Wegopro.com | Twitter

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #13 Gepost op: januari 15, 2010, 09:15:03 »
Het is nog steeds een vage markt. Netwerken blijken - zo is ook op dit forum meerdere malen aangetoond - niet of nauwelijks aktief op begeleiding , commercieel en technisch , van adverteerders.

Je kunt nog zo'n fraai opgetuigde, van toeters en bellen voorziene, kerstboom .. lees: tracking-technologie .. opzetten, wanneer moedwillig of door onkunde op het ultieme moment het script op non-aktief staat/gaat, helpt niets meer.

Hoevaak krijg je niet een mailtje, dat onlangs een nieuwe of vernieuwde website is afgeschoten ? Soms ook vreugdevol, dat nu de tracking is verbeterd.
Dat zegt aanzienlijk méér dan er staat.

Zoals PJ al vaker op dit forum heeft aangehaald : becijfer de prestaties van een adverteerder : onder de maat, wees dan sterk, recht de rug, diep ademhalen, en schuif hem/haar in het afvalputje.
Al te veel testcases houdt je van de commerciele-straat en dat kan nooit de bedoeling zijn. ;D

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Issues met Campagnes en Trackingissues »
  • Hoe merchants met niet werkende tracking omgaan

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing