Meer verdienen met
affiliate marketing
Index
Alerts
Inloggen
Registreren
Categorie:
Alle categorieën
Auto & Motor
B2B
Baby/Kinderen/Ouders
Beauty & Mode
Boeken/Film/Muziek
Cadeaus & Gadgets
Dating
Dieren & Planten
Energie
(Mobile) Entertainment
Erotiek
Eten & Drinken
Feestartikelen
Financieel
Games
Gezondheid
Goede Doelen
Gratis & Prijsvragen
Hobby
Onderwijs
Overige
PC & Electronica
Reizen & Vrije Tijd
Speelgoed
Shopping Algemeen
Sport
Telecom
Tijdschriften
Vacatures & Werk
Wonen
Netwerk:
Alle netwerken
Affiliate4you
Affiliatepartners
Affilinet
Assistmedia
Daisycon
M4N
Netaffiliation
Testnet
Tradetracker
Webgains
Zanox
Affiliate campagnes: (5581)
Nieuwe campagnes
Campagne updates
Zoeken naar adverteerder
Affiliate Marketing Forum
»
Algemeen
»
Voorstellen Nieuwe Gebruikers
»
Corine stelt zich voor en heeft direct een vraag
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Corine stelt zich voor en heeft direct een vraag (gelezen 679 keer)
agropa
Affiliate *
Corine stelt zich voor en heeft direct een vraag
«
Gepost op:
februari 15, 2010, 20:26:08 »
Beste mensen,
Ruim een jaar geleden ben ik gestart met een reis-site. Ik heb de site laten ontwikkelen (dus geen standaard startpagina). Hoewel ik per dag middels de natuurlijke weg ca. 165 bezoekers trek, wat voor vele natuurlijk niet erg veel is, was ik daarmee best tevreden. Het vormde in ieder geval een goede basis om een adword campagne op te starten en ik had plannen om de pagina verder te voorzien van content om op die manier nog meer bezoekers te trekken. In januari een campagne gedaan en inderdaad omzet steeg gestaag. Een dag na het aflopen van de campagde is het aantal bezoeker drastisch afgenomen. Nog maar maximaal 30 per dag. Echt balen!!! Op de zoekwoorden waarop ik natuurlijk werd gevonden zijn nu gewoon verdwenen.
Middels het vragen stellen via de google help lijn wordt ik gewezen op het feit dat mijn links (die ik betreft van tradetracher, Daisycon en tradedoubler) niet voorzien zijn van de nofollow rel. Ook bij mijn linkpartners zou deze vermelding ontbreken. Ik kan mij niet voorstellen dat genoemde affiliate bedrijven niet op de hoogte zijn van het feit dat Google deze eis stelt. Ik heb de vraag uitgezet bij Tradetracker maar daar wacht ik nu al een week lang op antwoordt. Weet iemand misschien of de nofollow rel. gewoon aan de links kan worden toegevoegd.
Met vriendelijke groet,
Corine
ouwesmurf
Affiliate Master *****
Re: Corine stelt zich voor en heeft direct een vraag
«
Reactie #1 Gepost op:
februari 15, 2010, 21:13:18 »
De "rel=" instructie is in html in feite al een oude instructie. Ca. anderhalf jaar geleden heeft Google geopperd dat zij middels rel="nofollow" een commerciele link niet als negatief zullen beoordelen, ze ( en dat betekent wat voor een club die ook eigenaresse is van commerciele advertentie-instellingen ) begrijpen dat internet voor een belangrijk deel daarvan bestaat.
Criterium is dat de eventuele meerwaarde in de pagerank niet automatisch een weerslag zal hebben op de ranking van partijen.
Dat een enkele keer de nofollow wordt vergeten zal niet direkt tot een "afstraffing" aanleiding geven, tenzij de site voor 95% uit links bestaat in plaats van unieke content.
Bij Daisycon kun je met een vinkje kiezen voor het toevoegen van de nofollow, bij TT niet. Maar vreselijk belangrijk, ach nee, doe het een paar keer en het zit in de routine, en zul je het bij de anderen niet missen.
Het heeft namelijk alleen zin bij een html link in de pagina.
Je hebt een reissite : werk je met datafeeds, moet je een scriptmatige oplossing maken. Werk je met javascript, niet nodig. Werk je met iframe, niet nodig. Beiden worden namelijk ingevuld "eigenlijk" nadat de pagina al klaar is en dat stadium gaat de Google - bot niet meemaken. Werk je echter met een whitelabel/iframe is het ook niet nodig, is iets anders en wordt wel eens vergeten maar telt door de omvang het meest sterk bij whitelabel : het biedt je pagina geen content. De tekst die je ziet, ziet een zoekmachine niet. Moet je zelf aanvullen.
Denk ook dat de terugval minder te maken heeft met de nofollow dan met andere faktoren.
Wel eens van de wiskundige term gehoord : konijnenreeks van Fibonacci ? gaat ongeveer zo : 1+1=2 2+2=4 4+4 = 8 etc. resultaten stijgen exponentieel.
Geldt ook voor internet,
[1]geldt voor veranderende zoekwoorden,
[2]geldt voor ander bezoekersgedrag.
[3]geldt ook voor de onderlinge concurrentie
[4] last but not least : andere normen en waarden van zoekmachines zoals Balkenende, ja , is toch ook (kiezers-) zoekverhaal ?
En zeker Google begint hinder te ondervinden van wisselende stemmingen.
Bestudeer je statistieken en de zoekwoorden daaruit. Wellicht zijn die zoekwoorden in een jaar ietsjes veranderd.
Welkom overigens
toevoeging : en heel direkt » de webmaster is verantwoordelijk voor de inhoud, ook voor de links , ook voor de rel="nofollow" en dus voeg je deze in, of een netwerk/adverteerder dat nu leuk vindt of niet. Jouw keus om het wel of niet te doen.
«
Laatst bewerkt op: februari 15, 2010, 21:26:36 door ouwesmurf
»
mozilla
Affiliate Master *****
Geslacht:
«
Reactie #2 Gepost op:
februari 16, 2010, 00:26:09 »
mooi geschreven ouwe..
en dan zegt ze......i dont follow..
Money talks, mine always says, "Good-bye!
Ilya
Affiliate Master *****
Geslacht:
«
Reactie #3 Gepost op:
februari 16, 2010, 04:24:07 »
Hoi Corine..welkom hier
Had je nu voor de campage rond de 165 uniek per dag? En na de campagne een fractie daarvan? Richt je je op bepaald publiek; dat mogelijk minder actief is op dit moment? Mijn aantallen 'kakken' na de zomermaanden altijd enorm in, maar de eerste dip zie ik meestal al wel rond april. De maanden december t/m maart zijn de beste maanden. Het verschil tussen een goede maand en een minder goede maand voor 1 van mijn sites bedraagt soms wel 600 uniek per dag (met maximaal zo'n 1000 uniek per dag in een goede maand). Ik heb overal nofollow op; hoewel het verhaal van ouwesmurf de lading prima dekt.
Wegopro.com
|
Twitter
XpertMarketing
Affiliate **
Geslacht:
«
Reactie #4 Gepost op:
februari 16, 2010, 08:26:50 »
Hi Corine,
Binnen het Travel segment zien we vaak een flow waarbij januari - maart helemaal hot zijn,... daarna zakt het bezoek in.
Vaak volgt er kort na de zomer een korte opleving.
Binnen dit segment zul je het van het eerste kwartaal moeten hebben... wat ook een beetje afhankelijk is van het type reissite en de drukverdeling bij de merchants die je promoot.
XpertMarketing: je online marketing hulp!
http://www.XpertMarketing.nl
LinkedIn:
http://www.linkedin.com/in/wiegerwaardenburg
Twitter:
http://twitter.com/wwaardenburg
agropa
Affiliate *
«
Reactie #5 Gepost op:
februari 17, 2010, 13:59:38 »
Dank voor de reacties. Ik ga nu het rel-nofollow toevoegen.
Dat er in maart een dip is begrijp ik, maar het is nu medio februari en de afgelopen 2 weken zijn 20% meer vakanties geboekt. Heb ik dus niet van kunnen profiteren.
Weten jullie hoe vaak Google je site beoordeeld? M.A.w. wanneer zou ik weer op meer bezoekers kunnen rekening (na mijn huiswerk natuurlijk).
mdobro
Netwerk Daisycon
Affiliate Guru ******
Geslacht:
hasta la pasta
«
Reactie #6 Gepost op:
februari 17, 2010, 21:08:51 »
Welkom Corine,
Vooraf even aangegeven dat het maar de vraag is of je door google voor je ontbrekende no-follow tags een penalty hebt gekregen of dat het een andere oorzaak heeft en je google helpddesk email gewoon een politiek correct antwoord opleverde.
Hier is er al eens eerder over geschreven.
http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,6665.msg32472.html#msg32472
Groeten,
marko
Daisycon
|
Affiliate Marketing
|
Lead Generation
|
CPC Advertising
Ilya
Affiliate Master *****
Geslacht:
«
Reactie #7 Gepost op:
februari 18, 2010, 15:53:25 »
Lijkt mij niks met nofollow te maken te hebben. Dit zou in ieder geval niet het eerste zijn waarnaar ik zou kijken als ik het zou onderzoeken.
Wegopro.com
|
Twitter
Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Affiliate Marketing Forum