affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 6 Nieuwe campagnes
  • 3 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • iffiliate
  • webgains
  • affili.net
  • netaffiliation
  • conversive
  • Tradedoubler
  • Matomy
  • zanox-m4n
  • Affilidirect
  • adquick
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Issues met Campagnes en Trackingissues »
  • Tracking Holiday Cars
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Tracking Holiday Cars  (gelezen 1443 keer)

Offline Caroline

• Affiliate **
  • **
Tracking Holiday Cars
« Gepost op: februari 13, 2010, 16:47:45 »
Voor iedereen die de campagne nog heeft draaien de tracking van Holiday Cars ligt er sinds enkele weken uit. Helaas niet de eerste keer; misschien helpt het als er wat meer mensen gaan mopperen.

Offline PJ

• Affiliate Master *****
Re: Tracking Holiday Cars
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2010, 17:08:07 »
Hoezo ligt de tracking er sinds enkele weken uit? Ik heb nog nooit enig probleem ondervonden met de tracking van Holiday Cars.

Of werk je toevallig via een netwerk dat de tracking verkloot?

Offline Caroline

• Affiliate **
  • **
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2010, 12:12:59 »
Wat een agressie op een vriendelijke waarschuwing aan collega's.  ???

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2010, 12:55:52 »
Citaat van: Caroline op februari 15, 2010, 12:12:59
Wat een agressie op een vriendelijke waarschuwing aan collega's.  ???

Que? Jij komt met een onterechte beschuldiging aan het adres van Holiday Cars. Ik vertel je dat er met hun tracking niets mis is en informeer of er misschien tussenschakels zijn die de boel verkloten en dat is agressie? Ik vraag toch niet of je wel slim genoeg bent om een affiliatelink te implementeren ofzo.

Offline Rian O.

• Affiliate *
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2010, 13:10:22 »
Ik snap jullie beide wel, het kwam inderdaad wat "grof" over. Maargoed, ik kan me ook niet voorstellen dat er wat mis is bij Holiday Cars.  ;)

Offline Caroline

• Affiliate **
  • **
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2010, 21:34:55 »
Inmiddels bevestiging HC + Netwerk: sales tracking lag eruit sinds 6 januari.

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2010, 23:35:40 »
Citaat van: Caroline op februari 18, 2010, 21:34:55

Kon ook niet anders dan dat er een netwerk tussen zit: hun eigen tracking functioneert prima, anders gaan er hier geheel automatisch alarmbellen rinkelen.

Overigens merkwaardig dat jij het pas na enkele weken merkt. Maar wederom onvergeeflijk dat een netwerk het ook niet merkt, want die gaan tenslotte ook over andermans centen.

Offline F.v.Helden

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2010, 08:15:06 »
Citaat van: PJ op februari 18, 2010, 23:35:40
Citaat van: Caroline op februari 18, 2010, 21:34:55

Kon ook niet anders dan dat er een netwerk tussen zit: hun eigen tracking functioneert prima, anders gaan er hier geheel automatisch alarmbellen rinkelen.

Overigens merkwaardig dat jij het pas na enkele weken merkt. Maar wederom onvergeeflijk dat een netwerk het ook niet merkt, want die gaan tenslotte ook over andermans centen.

Blijf het toch vreemd vinden met dit soort gevallen. Ik kan me voorstellen dat je dit als affiliate niet altijd direct merkt. Bij je top-programma's waar je veel mee doet merk je het zelf wel als er iets mis is, maar programma's waar af en toe een sale valt kun je bijna niet allemaal in de gaten houden.

Maar een netwerk zelf moet dit toch heel simpel kunnen zien in de stats, die hebben het totale overzicht? Moet toch opvallen als er geen sales meer vallen bij een bepaalde merchant. Als de tracking van in dit geval HC wegvalt, vallen er geen of veel minder sales. Is het dan zo dat HC daar zo'n kleine partij is dat er bijna nooit sales vallen zodat dat niet opvalt, of wordt er gewoon niet op gelet? Ben echt benieuwd hoe dit dat werkt, je zou toch zeggen dat je zo veel mogelijk sales binnen je netwerk wil hebben door dit gewoon simpel in de gaten te houden. En waarom ben je anders een netwerk, je verdient je geld als tussenpartij tussen merchant en affiliate juist ook om dit soort dingen in de gaten te houden.

En hoe zit het met de adverteerder in dit geval, die moet het al helemaal zien en merken, want die ziet ook veel minder sales bij het netwerk. Of houdt die z'n mond omdat het verkeer op deze manier toch wel blijft binnenkomen en er bij hen gewoon wel sales binnenkomen, maar daar hoeven ze dan niets voor af te rekenen?

Bij dit voorbeeld dus al een maand ofzo, onvoorstelbaar hoe er soms sales van ons, maar dus uiteindelijk ook de omzet van het netwerk zelf gewoon weggegooid wordt..... :(
A rich man is nothing but a poor man with money.

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2010, 09:37:59 »
Citaat van: Fred van Helden op februari 19, 2010, 08:15:06
Als de tracking van in dit geval HC wegvalt, vallen er geen of veel minder sales. Is het dan zo dat HC daar zo'n kleine partij is dat er bijna nooit sales vallen zodat dat niet opvalt, of wordt er gewoon niet op gelet?

Het zou natuurlijk ook zomaar andersom kunnen zijn: dat het netwerk zo'n kleine partij is dat die enkele sale niet opvalt. Want grotere partijen werken natuurlijk niet via een netwerk met HC.

TT is toch niet de kleinste van de netwerken. Als ik dan zie dat die voor HC een fee van 5% bieden heb ik niet de indruk dat serieuze partijen daar gebruik van maken, want dat is echt een fooi.

Citaat
Ben echt benieuwd hoe dit dat werkt, je zou toch zeggen dat je zo veel mogelijk sales binnen je netwerk wil hebben door dit gewoon simpel in de gaten te houden. En waarom ben je anders een netwerk, je verdient je geld als tussenpartij tussen merchant en affiliate juist ook om dit soort dingen in de gaten te houden.

Dat zou je inderdaad denken.

Citaat
En hoe zit het met de adverteerder in dit geval, die moet het al helemaal zien en merken, want die ziet ook veel minder sales bij het netwerk.

Maar als er toch maar sporadisch een sale komt valt het weer minder op. Als de tracking er weken uit ligt zonder dat een affiliate of het netwerk het merkt zegt dat m.i. genoeg.

Citaat
Bij dit voorbeeld dus al een maand ofzo, onvoorstelbaar hoe er soms sales van ons, maar dus uiteindelijk ook de omzet van het netwerk zelf gewoon weggegooid wordt..... :(

Maar het meeste heb je zelf al weggegooid door zo'n programma via een netwerk te laten lopen.

Offline F.v.Helden

• Full Affiliate ***
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2010, 09:52:19 »
Citaat
Maar het meeste heb je zelf al weggegooid door zo'n programma via een netwerk te laten lopen.

In dit geval misschien wel dan, goed voor jou in ieder geval dat je in dit geval rechtstreeks zit, maar voor mij is HC alleen een adverteerder die meeloopt en dan is het niet echt handig om dan rechtstreeks te zitten ivm met betalingen heb ik het dan liever via een netwerk.

En in dit geval kan je rechtstreeks, maar in 99% van de andere gevallen niet. Dus blijf het vreemd vinden, weet trouwens niet of dit TT was of Cleafs want daar draaien ze toch ook? Daar trouwens met 7 %-10% commissie ... ook weer vreemd...

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #10 Gepost op: februari 20, 2010, 01:03:23 »
Citaat van: Fred van Helden op februari 19, 2010, 09:52:19
Citaat

In dit geval misschien wel dan, goed voor jou in ieder geval dat je in dit geval rechtstreeks zit, maar voor mij is HC alleen een adverteerder die meeloopt en dan is het niet echt handig om dan rechtstreeks te zitten ivm met betalingen heb ik het dan liever via een netwerk.

Zoveel werk is het toch niet om een creditfactuur en een geldbedrag te ontvangen? Of je moet wel een erge hekel aan administratie hebben.  ;D

Offline F.v.Helden

• Full Affiliate ***
« Reactie #11 Gepost op: februari 20, 2010, 09:28:55 »
Citaat
Zoveel werk is het toch niet om een creditfactuur en een geldbedrag te ontvangen? Of je moet wel een erge hekel aan administratie hebben.  ;D

Nou het is niet mijn favoriete hobby, ik ben een verkoper, geen boekhouder. Maar afgezien daarvan is het gewoon makkelijker als het via een netwerk draait voor ons, we werken alleen in Nederland al met 1500 programma's ofzo en daarvan hebben we er een paar met een eigen programma (bol, bookings enz.), maar die zijn groot genoeg bij ons. Dus daar willen we wel iets meer moeite voor doen, maar zou ze ook liever bij een netwerk zien.

Maar ik heb echt geen zin om bv voor HC voor een paar % van een paar tientjes, in ons geval, ook weer een aparte login, stats, facturen en in de gaten te houden of we wel betaald worden, soms is er nog een minimale uitbetaling ook. Moet al een netwerk of 9 in de gaten houden, is al genoeg werk soms  ::)

Offline Rian O.

• Affiliate *
  • *
« Reactie #12 Gepost op: februari 20, 2010, 09:45:28 »
Citaat van: PJ op februari 19, 2010, 09:37:59
TT is toch niet de kleinste van de netwerken. Als ik dan zie dat die voor HC een fee van 5% bieden heb ik niet de indruk dat serieuze partijen daar gebruik van maken, want dat is echt een fooi.

Ik zag Holiday Cars anders wel op de site van Peter Langhout staan, maar daar zit waarschijnlijk geen netwerk tussen en hebben ze andere margeafspraken.

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #13 Gepost op: februari 20, 2010, 10:14:51 »
Als het om een paar tientjes gaat kan ik me er iets bij voorstellen. Het gaat echter niet om een paar procent. Volgens mij is de laagste staffel al 10%, dus het dubbele.

Hoeveel auto's Langhout verhuurt weet ik niet, maar het is niet voor niets dat geen enkele grote jongen als wederverkoper met een netwerk in zee gaat.

Offline F.v.Helden

• Full Affiliate ***
« Reactie #14 Gepost op: februari 20, 2010, 10:22:22 »
Citaat van: PJ op februari 20, 2010, 10:14:51
Als het om een paar tientjes gaat kan ik me er iets bij voorstellen. Het gaat echter niet om een paar procent. Volgens mij is de laagste staffel al 10%, dus het dubbele.

Zie net dat je bij TT na 1 sale ook op 10% + 0,07 klik zit, weet niet of dit daarvoor ook al zo was, maar scheelt dus niet zo heel veel. Bij Cleafs was er altijd al een staffel van 10% volgens mij.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Issues met Campagnes en Trackingissues »
  • Tracking Holiday Cars

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing