affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5351) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • Tradedoubler
  • adquick
  • zanox
  • daisycon
  • Matomy
  • webgains
  • iffiliate
  • Affilidirect
  • affili.net
  • m4n
  • NonstopConsulting
  • a4y
  • conversive
  • netaffiliation
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Moddergooien in affiliate marketing
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag

Auteur Topic: Moddergooien in affiliate marketing  (gelezen 13807 keer)

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • Geslacht: Man
  • hasta la pasta
    • Daisycon
Moddergooien in affiliate marketing
« Gepost op: november 27, 2006, 16:28:55 »
TradeTracker in Almere stuurde het volgende: "Affiliatemarketingpartij Daisycon, onder andere bekend van Affiliates.nl, heeft klikfraude gepleegd bij concurrent TradeTracker. Door het gebruik van een extern gehost iframe-script, genereerde een medewerker van Daisycon op een kunstmatige manier duizenden kliks per dag voor de bij TradeTracker aangesloten klikcampagnes van onder andere SOS-kinderdorpen en KPN." Wat krijgen we nu?

Directeur Paul van Doorn bevestigt dat hij dit heeft gestuurd en noemt ook nog een naam bij Daisycon. Dus fluks met Daisycon gebeld. De beschuldigde zelf is niet te bereiken.

Marco Dobroschelski, directeur van Daisycon, ook in Almere, zegt de zaak te onderzoeken maar gelooft er vooralsnog niets van.

Maar het modder gooien in deze online marketinghoek duurt volgens Dobroschelski al enige tijd. De branche probeert regels op te stellen. En daar zou TradeTracker niet aan kunnen voldoen.

Jeroen Kramer, directeur van Tradedoubler in Rotterdam, bevestigde voor Planet Multimedia dat partijen een poging doen om tot gedragscode te komen. Maar dat is weer tegen het zere been van TradeTracker die niet meedoet.

Wat treurig allemaal, nietwaar? Of juist goed?

Bovenstaande artikel staat op:
http://www.molblog.nl/topofflop/4090

Commentaar: tjonge, tjonge weer een goede actie om positief in het nieuws te komen door TT.
Groeten,

marko
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | CPC Advertising

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
Re: Moddergooien in affiliate marketing
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2006, 16:37:27 »
De reden dat ik niet meedoe met TT...hun zeer agressieve en opdringerige marketing en naar mijn idee ook het verspreiden van allerlei 'kwaad' om er zelf beter van te worden. Ik heb ook weleens mail gehad met bericht dat ik bij hen het beste af zou zijn want andere partijen meten niet goed..onderbouwingen die ze gaven sloegen nergens op en dus was ook dat lucht. Maar veel mensen vallen voor dat soort argumenten..en dat weten ze natuurlijk! Kortom: TT blijft voor mij ver weg  :)
Twitter: http://twitter.com/Affiliateforum

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/aartwallet

Bestjoerder

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2006, 16:41:18 »
Het is maar net wat je wil, TT heeft wel mooie aanvullingen op anderen die heel goed lopen.

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2006, 16:44:16 »
Citaat van: Bestjoerder op november 27, 2006, 16:41:18
Het is maar net wat je wil, TT heeft wel mooie aanvullingen op anderen die heel goed lopen.
Ben het er zeker mee eens dat ze mooie aanvullingen hebben. Maar bij mij gaat ethiek boven de centjes in dit geval.

Bestjoerder

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2006, 16:46:26 »
Citaat van: startveld op november 27, 2006, 16:37:27
De reden dat ik niet meedoe met TT...hun zeer agressieve en opdringerige marketing en naar mijn idee ook het verspreiden van allerlei 'kwaad' om er zelf beter van te worden. Ik heb ook weleens mail gehad met bericht dat ik bij hen het beste af zou zijn want andere partijen meten niet goed..onderbouwingen die ze gaven sloegen nergens op en dus was ook dat lucht. Maar veel mensen vallen voor dat soort argumenten..en dat weten ze natuurlijk! Kortom: TT blijft voor mij ver weg  :)

Bovenstaande berichten heb ik nog nooit ontvangen van TT.

Offline Barvee

• Affiliate Master *****
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2006, 16:49:27 »

Wat voor mij telt zijn resultaten en opbrengsten.
En die geeft TT mij. Agressief of niet. Met een zacht gekookt ei die niet scoort ben je als je verkoopt niet veel. In het leven is dit anders maar als je een website hebt die verkoopt dan is degene die u daar het beste bij helpt ook de beste.

Blog over affiliate en webdesign in Belgie op www.barvee.be Het verhaal van vallen en opstaan en weer vallen en opstaan.
Twitteren doen we op www.twitter.com/barvee

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2006, 16:51:53 »
Citaat van: startveld op november 27, 2006, 16:44:16
Ben het er zeker mee eens dat ze mooie aanvullingen hebben. Maar bij mij gaat ethiek boven de centjes in dit geval.

Met die 'slechte ethiek' heb ik als affiliate geen ervaring. Ik merk gewoon dat alles loopt zoals het moet lopen.

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #7 Gepost op: november 27, 2006, 16:56:08 »
Als je er zelf geen ervaring mee hebt snap ik ook wel dat je gewoon met ze zaken doet. Ik persoonlijk heb er dus wel negatieve ervaringen mee en trek daar zo mijn eigen conclusies uit.

En agressieve marketing moet kunnen, maar het moet dan wel eerlijk en goed onderbouwt zijn en daar ontbreekt het m.i. aan bij TT. Net als dat artikel wat Marko gepost heeft...wat is daar waar van? Zijn er bewijzen? Dat zijn gewoon geruchten die TT de wereld in gaat helpen alsof ze per definitie waar zijn...Vind ik dus echt niet kunnen en zo'n partij gun ik uberhaupt geen omzet via mijn sites!

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: november 27, 2006, 17:01:35 »
Citaat van: startveld op november 27, 2006, 16:56:08
Als je er zelf geen ervaring mee hebt snap ik ook wel dat je gewoon met ze zaken doet. Ik persoonlijk heb er dus wel negatieve ervaringen mee en trek daar zo mijn eigen conclusies uit.

Maar heb jj het dan over agressieve marketing naar (potentiele) merchants toe of naar affiliates? Of allebei?

Offline Edwin M.

• Full Affiliate ***
« Reactie #9 Gepost op: november 27, 2006, 17:02:39 »
Tradetracker VS Tradedoubler
Citaat
Wellicht heeft u interesse om wat meer campagnes via TradeTracker te draaien? Door ons direct linking systeem merken affiliates inkomstenverschillen tussen bijv. een TradeDoubler en TradeTracker. Ze verdienen bij ons tot wel 50% meer voor dezelde campagne.

Motivatie:

Links opgenomen middels TradeTracker zijn vanwege het direct-linking "google vriendelijker" en zullen als uitgaande links hoger gewaardeerd worden door de google robots. Ook heb je dmv TradeTracker een groter cookie bereik. Elke bezoeker kan namelijk maar 20 cookies opslaan per domein, wat betekent dat je bijv. bij een Tradedoubler een cookie bereik hebt van 20 cookies per bezoeker.
Klikt een bezoeker op een aantal verschillende links van Tradedoubler, dan zullen de eerste cookies weer verdwijnen. Bij TradeTracker zijn het 20 cookies PER ADVERTEERDER, waardoor je gedurende een lange periode een veel groter cookie-bereik heb. In vele gevallen scheelt dit dus zo'n 50%. Er zullen geen cookies verdwijnen!

Traderacker link: www.gsmexpress.nl/tt/..... (verwijst naar domein adverteerder)
TradeDoubler link: clk.tradedoubler (verwijst naar eigen domein)

Ik hoop u bij deze voldoende geinformeerd te hebben.

Dit stond in een mail die ik vandaag kreeg van TradeTracker. Lijkt mij ook niet echt sportief t.o.v. TradeDoubler.

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #10 Gepost op: november 27, 2006, 17:09:53 »
Citaat van: poupu op november 27, 2006, 17:01:35
Citaat van: startveld op november 27, 2006, 16:56:08
Maar heb jj het dan over agressieve marketing naar (potentiele) merchants toe of naar affiliates? Of allebei?
Ik weet het vanuit de affiliate kant.
Wat Edwin post heb ik dus ook gehad maar dan als vergelijking met M4N. Op zich moet dat kunnen want dat doen ze in de supermarktbranche ook. Als het maar wel aangetoond is. Dat van die 50% meer verdienen dat kan iedereen wel zeggen en roepen..

Offline Barvee

• Affiliate Master *****
« Reactie #11 Gepost op: november 27, 2006, 17:12:01 »
Citaat van: Edwin M. op november 27, 2006, 17:02:39
Citaat
Wellicht heeft u interesse om wat meer campagnes via TradeTracker te draaien? Door ons direct linking systeem merken affiliates inkomstenverschillen tussen bijv. een TradeDoubler en TradeTracker. Ze verdienen bij ons tot wel 50% meer voor dezelde campagne.

Motivatie:

Links opgenomen middels TradeTracker zijn vanwege het direct-linking "google vriendelijker" en zullen als uitgaande links hoger gewaardeerd worden door de google robots. Ook heb je dmv TradeTracker een groter cookie bereik. Elke bezoeker kan namelijk maar 20 cookies opslaan per domein, wat betekent dat je bijv. bij een Tradedoubler een cookie bereik hebt van 20 cookies per bezoeker.
Klikt een bezoeker op een aantal verschillende links van Tradedoubler, dan zullen de eerste cookies weer verdwijnen. Bij TradeTracker zijn het 20 cookies PER ADVERTEERDER, waardoor je gedurende een lange periode een veel groter cookie-bereik heb. In vele gevallen scheelt dit dus zo'n 50%. Er zullen geen cookies verdwijnen!

Traderacker link: www.gsmexpress.nl/tt/..... (verwijst naar domein adverteerder)

Dit stond in een mail die ik vandaag kreeg van TradeTracker. Lijkt mij ook niet echt sportief t.o.v. TradeDoubler.

Zie ik weinig verkeerds in. Verklaart waarom tradetracker voor ons zo goed is. Wij krijgen de beloning die we verdienen.
Blog over affiliate en webdesign in Belgie op www.barvee.be Het verhaal van vallen en opstaan en weer vallen en opstaan.
Twitteren doen we op www.twitter.com/barvee

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #12 Gepost op: november 27, 2006, 17:17:00 »
Citaat van: sloore op november 27, 2006, 17:12:01
Zie ik weinig verkeerds in. Verklaart waarom tradetracker voor ons zo goed is. Wij krijgen de beloning die we verdienen.
Krijg je bij een ander ook. Die 50% meer daar gaat het mij om...dat is niet onderbouwt.

Bestjoerder

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 27, 2006, 17:19:18 »
Citaat van: sloore op november 27, 2006, 17:12:01
Citaat van: Edwin M. op november 27, 2006, 17:02:39
Citaat

Motivatie:

Je hoort mij niet zeggen dat TT beter is dan de anderen. Hou het ook in de gaten maar merk geen grote verschillen tussen TT en de andere programmas. Heb de hele afgelopen zomer met Ferio gewerkt van TT en affiliates, was geen verschil te merken.

Offline 2sea

• Affiliate *
  • *
    • rens2sea.com
« Reactie #14 Gepost op: november 27, 2006, 17:32:54 »
Ik denk dat er (eindelijk) een partij is gekomen die Daisycon durft aan te pakken.

Nee en ik schrijf dit niet uit rankune, maar wil wel dat de waarheid bekent wordt.

Edit by Moderator;

- Het komt anders vrij rancuneus over.
- Heb je ook bij TT,TD etc gewerkt zodat je weet dat het daar niet gebeurd?
- Als je dan commentaar levert wees een vent en zet je naam erbij ip van anoniem.

« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 18:56:25 door jvanhaaften »

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Moddergooien in affiliate marketing

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing