affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5575) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • netaffiliation
  • iffiliate
  • zanox
  • a4y
  • conversive
  • Matomy
  • affili.net
  • daisycon
  • Affilidirect
  • m4n
  • Tradedoubler
  • webgains
  • adquick
  • NonstopConsulting
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • The Green Lounge »
  • Auteursrecht op afbeeldingen
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Auteursrecht op afbeeldingen  (gelezen 3830 keer)

Offline PJ

• Affiliate Master *****
Re: Auteursrecht op afbeeldingen
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2010, 13:06:27 »
Citaat van: Beachboy op mei 12, 2010, 12:20:18
Dat 3 keer meer betalen is dus ook onzin.

Tuurlijk joh, net als de rest van de jurisprudentie.

Offline A.Kers (voorheen Totaalzoeker)

• Affiliate Hero ****
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2010, 21:26:16 »
Dit soort gieren zul je steeds vaker tegenkomen en ze azen op domoren die denken ''laat ik maar betalen''

Niets doen en niet eens reageren is het slimste.

IK heb dagelijks (al jarenlang) dit soort mails en verwijder altijd wel voor de zekerheid een edrgelijke foto.

Verder heb ik nog nooit een advocaat op mijn dak gehad.

Ik ken echter enkele van deze types die normaal maar 20 euro ''rekenen'' en daar een maandsalaris aan verdienen.
Deze prijst zich door ''overvragen'' duidelijk buiten de markt :)

Groet
Arie Kers
www.marktgigant.nl

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #17 Gepost op: mei 13, 2010, 02:36:31 »
Citaat van: Totaalzoeker op mei 12, 2010, 21:26:16
IK heb dagelijks (al jarenlang) dit soort mails en verwijder altijd wel voor de zekerheid een edrgelijke foto.

Blijkbaar verdien jij je geld dan systematisch door het stelen van andermans geestelijke eigendom. Wees er maar trots op. Het is natuurlijk ook veel beschaafder dan het stelen van fietsen of handtasjes, want je hoeft er de straat niet voor op.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #18 Gepost op: mei 13, 2010, 09:27:27 »
Collegae : kan het iets gematigder ?

Ben het overigens in zoverre met PJ eens,  de meeste Nederlanders  zijn het onderscheid tussen mijn en dijn al jaren kwijtgeraakt, strak in de leer zolang een ander iets niet goed doet, uitermate tolerant zodra we zelf iets merkwaardigs plegen te doen. Tolerant voor ons zelf, wel te verstaan.

Waar ging dit topic over , zie eerste regels :
Citaat
Ik ben eigenaar van een website en heb hier een aantal foto's van microsoft clipart geplaatst.

Heb je een licentie van Microsoft om iets wereldwijd te plaatsen èn betrekking hebbend op een door jou gekochte en betaalde  CD van Microsoft, is de inhoud van Microsoft en mogen zij zich verdedigen, indien zij duidelijk maken dat de inhoud van de CD overal verspreid mag worden. Is dat niet duidelijk, brand je er dan niet aan, niet voor niets hebben Microsoft en Google legers advocaten voor dat doel in dienst.
Net zoals freeware download nièt inhoudt : freeware software en evenmin vrijelijk je de handel toe-eigenen en vervolgens tegen betaling verkopen.

Du moment dat iemand jouw website gaat kopieren zal iemand direkt moord en brand schreeuwen. Weten we de nodige sites te vinden om ons bij te staan.
Wees dan ook zo reëel dat recht aan anderen te gunnen, zoals de oorspronkelijke fotograaf, die zijn rechten a raison van... overdraagt aan derden. Part of the game.

Als ondernemer zou ik er toch niet aan moeten denken, mijn bezoekers duidelijk te maken gebruik te hebben gemaakt van andermans spullen. Wanneer bezoekers die foto gaan begoogelen op google afbeeldingen en dan zien dat ..... hoef je geen seo tegenover te stellen.

Persoonlijk werk ik dan liever met bijv. Stockphoto en anderen, betaal ( immers voor de lage resulutie die een monitor aan kan, heb je geen kosten en formaat nodig tegen een prijs van formaat ) graag voor hun bemiddeling en hou de rest onder het motto wat ook voor BrunoPress geldt :

"eiser bewijst" ,  voor  je eigen gemoedsrust:"regel je verdediging vóóraf" en nodig ze vooral uit om hun bewijs even te tonen, immers onze aangeboren gastvrijheid verlangt dat we een ieder daartoe in de gelegenheid stellen zonder voorwaarden vooraf, nergens voor nodig om daarmee te wachten tot de rechtszitting. Gewoon beleefdheid.  8)

Offline Koekjes

• Affiliate *
  • *
« Reactie #19 Gepost op: juni 28, 2011, 17:29:08 »
Leve Marcelo,
een auteur kan altijd vragen om zo veel geld als hij wil... !
:(

Online oeroek

• Full Affiliate ***
    • Je eigen bedrijf
« Reactie #20 Gepost op: juni 30, 2011, 08:58:20 »
Bij getty images speelt een vergelijkbare kwestie. Zij stuurden enkele jaren geleden blafbrieven en hebben recent een Nederlands advocaten kantoor in de arm genomen. Engelfriet schreef hier enkele posten over en noemt enkele advocaten die je zou kunnen contacteren.
http://blog.iusmentis.com/2011/04/21/gaat-getty-images-procederen-in-nederland/
Geld verdienen. Eigen Bedrijf: van ondernemingsplan tot online boekhouding

Offline zaphire

• Affiliate **
  • **
« Reactie #21 Gepost op: juli 27, 2011, 21:00:27 »
Citaat
17. Media-elementen en sjablonen voor Office.com en Office Web Apps

Als u Microsoft Office.com of Microsoft Office Web Apps gebruikt, heeft u mogelijk toegang tot media-afbeeldingen, illustraties, animaties, geluiden, muziek, videoclips, sjablonen of andere typen inhoud ('media-elementen') die worden geleverd bij de software op Office.com of als onderdeel van een service die bij de software hoort. U mag deze media-elementen kopiëren en gebruiken in projecten en documenten. Het volgende is echter niet toegestaan: (i) kopieën van de media-elementen op zichzelf verkopen, in licentie geven en verspreiden, of deze verkopen, in licentie geven of verspreiden als onderdeel van een product als de primaire waarde van het product de media-elementen zijn; (ii) uw klanten rechten verlenen om de media-elementen in licentie te geven of te verspreiden; (iii) media-elementen in licentie geven of verspreiden die herkenbare personen, regeringen, logo's, handelsmerken of emblemen voorstellen voor welk commercieel doel dan ook of impliceren dat er impliciet goedkeuring wordt verleend aan of een relatie is met uw product, entiteit of activiteit; of (iv) obscene werken maken met gebruik van de media-elementen. Raadpleeg voor meer informatie de website over het gebruik van items waarop Microsoft auteursrechten heeft (http://www.microsoft.com/permission).
Bron: http://explore.live.com/microsoft-service-agreement?ref=none&mkt=nl-nl&CTT=114

Zou dit helpen?

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • The Green Lounge »
  • Auteursrecht op afbeeldingen

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing