affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • webgains
  • Affilidirect
  • netaffiliation
  • zanox-m4n
  • Matomy
  • conversive
  • Tradedoubler
  • iffiliate
  • adquick
  • affili.net
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Daisycon »
  • Tips & Opmerkingen »
  • Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek  (gelezen 2656 keer)

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
Re: Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek
« Reactie #15 Gepost op: september 14, 2010, 14:41:20 »
Per ticket heb ik jullie direct voorgelegd dat voor er ons veel werk gaat zitten in het omzetten van deeplinks. Mij werd toen letterlijk dit geantwoord:

"Je hebt in ieder geval nog zo'n 3 weken om alles om te zetten."

Verder werd er niks vermeld over Verder Winkelen. Als ik had geweten dat alle links binnen enkele dagen naar die andere site doorgezet zouden worden, had ik de afgelopen dagen wel anders besteed. Nu was ik in de veronderstelling dat ik nog weken tijd had en heb ik slechts een deel omgezet.

Fijn dat eventuele transacties via Verder Winkelen vergoed worden, maar ik ben helemaal niet aangemeld voor dat programma en uitgaande kliks naar die - mij tot vandaag volledig onbekende - site worden in de stats hier in ieder geval niet vertoond. Zal allemaal wel īkloppenī, maar ik vind het vreemd. Wie verzekert mij dat sales dan wel worden geregistreerd?

Bovendien staan op de bewuste pagina 'Boeken en tijdschriften' verschillende bedrijven vermeld die werken met staffels. Volledig onduidelijk voor welke staffel wij dan in aanmerking komen.

Offline bookmatch

• Affiliate *
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bookmatch tweedehands studieboeken
« Reactie #16 Gepost op: september 20, 2010, 15:18:30 »
Zojuist heeft Daisycon, na herhaalde verzoeken van mijn kant, laten weten dat Selexyz de afgekeurde leads niet zal gaan vergoeden.

"Inmiddels heeft Selexyz er inderdaad voor gekozen het hele programma te stoppen, Dit is inverband met de juridische afwikkeling door de verkoop van verschillende bedrijfstakken. Ze zullen de transacties die op naam van studentenboek niet meer gaan vergoeden".

Wat mij stoort is dat Daisycon haar verantwoordelijkheid hier niet pakt en de slechte informatievoorziening naar affiliates voor lief neemt. Met een jurist zullen we de vervolgstappen bepalen.
http://twitter.com/wouterkroon

svteg

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 20, 2010, 16:55:18 »
In een soortgelijke situatie bij M4N heb ik destijds een percentage (25% van maandopbrengst) teruggekregen van M4N zelf, een coulante houding waar ik in vergelijking met jullie selexyz 'slachtoffers' een stuk minder recht op had. Het kan dus wel. Ik vind dat een affiliate netwerk in een geval als deze altijd meer medeleven moet tonen en moet zoeken naar oplossingen dan wel tegemoetkomingen. Een affiliate netwerk die zich op momenten als deze niet kan ontdoen van de zogenaamde titel 'doorgeefluik' (we horen dat selexyz niks vergoedt, pech voor jullie) en richting de affiliate geen enige vorm van onderdanigheid toont (selexyz is weg, maar we willen wel dat jij graag blijft!) is niet goed bezig. Hier komen alleen maar verliezers uit.. merchant weg en ontevreden affiliates.

Het wordt tijd dat wat affiliates gaan solliciteren naar plekken van de beleidsbepalers daar, misschien komt er dan weer wat meet gevoel in  ;)

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #18 Gepost op: september 20, 2010, 23:44:55 »
grijp die kans !  ;D

svteg

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 21, 2010, 09:13:22 »
Als ze een kantoor in Groningen openen ben ik de eerste  :)

Offline michiel

• Affiliate **
  • **
« Reactie #20 Gepost op: september 21, 2010, 19:39:33 »
Ik ben hier nog steeds echt heel boos over. Een tussenpartij als DaisyCon kan hier juist haar kracht laten zien door toch een compensatie aan te bieden. Zo onderscheid je je als tussenpartij. Nu ben je slechts een simpel doorgeefluik dat we net zo snel inwisselen voor een van de andere partijen.

Wat ook heel storend is, is dat alle afgekeurde sales op 0 euro zijn gezet! Hierdoor heb je geen idee hoeveel je eigenlijk bent misgelopen. Belachelijk dat dit is gedaan! Normaal worden afgekeurde sales nooit op 0 euro gezet. Waarom nu opeens wel? Zodat we niet kunnen zien hoeveel we mislopen door dit prutswerk?

Offline bookmatch

• Affiliate *
  • *
« Reactie #21 Gepost op: september 21, 2010, 22:04:21 »
@michiel wij zijn aan het kijken welke vervolgstappen we gaan nemen, want ons bij deze situatie neerleggen doen we absoluut niet. Zowel Selexyz als Daisycon wassen hun handen in onschuld en geven voor elkaar de schuld. Feit is wel dat de affiliates omzet hebben gerealiseerd, waar nu niemand voor heeft betaald.

Zullen we even rechtstreeks contact leggen? Zijn er nog meer affiliates die geld willen zien, dan graag even melden

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #22 Gepost op: september 22, 2010, 08:55:14 »
@michiel De eerste keer dat er sales op 0 euro werden afgekeurd heb ik direct opgebeld. DC-medewerker meldde me toen dat er voorafgaand aan de actie wel een backup was gemaakt waarin de transactiebedragen vermeld werden. Heb hier toen een excel-bestandje van gekregen.

Ik ga er van uit dat de transactiebedagen van de hierna afgekeurde bedragen ook opgeslagen zijn.

Offline bookmatch

• Affiliate *
  • *
« Reactie #23 Gepost op: september 30, 2010, 22:12:24 »
was een maximale leadvergoeding van 7,50 bij jullie bekend voor studentenboek? Daisycon liet altijd mooie rapportages zien met de 10% leadvergoeding en beroept zich nu op een regeltje dat de maximale vergoeding voor een lead 7,50 is. Pakketten van 800,- die bij bol.com 8% (64 euro) opleveren bij bruna 10% (80 euro) waren bij Studentenboek dus maar 7,50 waard. Met een gemiddelde orderwaarde van 225 euro schiet je daar in veel gevallen niets mee op.

Achteraf een zeer magere  propositie.

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #24 Gepost op: oktober 04, 2010, 10:30:43 »
Ja dat was bij mij bekend en werd ook in de backend vermeld. In de overzichten werd bij Studenten-sales eerst altijd 10 procent van de totale order vermeld. Als dat bijvoorbeeld 45 euro was werd dat bij het goedkeuren van de sales verlaagd naar de maximumvergoeding van 7,50 euro.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Daisycon »
  • Tips & Opmerkingen »
  • Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing