affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5575) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • a4y
  • m4n
  • webgains
  • conversive
  • daisycon
  • netaffiliation
  • Matomy
  • adquick
  • NonstopConsulting
  • iffiliate
  • affili.net
  • Tradedoubler
  • Affilidirect
  • zanox
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Daisycon »
  • Tips & Opmerkingen »
  • Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek  (gelezen 2554 keer)

Offline bookmatch

• Affiliate *
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bookmatch tweedehands studieboeken
Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek
« Gepost op: augustus 30, 2010, 15:53:45 »
wie heeft hier nog meer last van?

Selexyz heeft na de verkoop van studentenboek geen leads meer goedgekeurd. Affiliates zijn hier pas enkele weken geleden over geïnformeerd.
http://twitter.com/wouterkroon

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
Re: Selexyz vergoedt geen sales meer over studentenboek
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2010, 17:45:05 »
Wij en wij zijn er absoluut niet blij mee. Zo'n verandering voer je niet door in de maanden juli en augustus, dé studieboeken-maanden bij uitstek!!

We gaan er overigens van uit dat de gemeten transacties nog gewoon vergoed gaan worden. Heb jij al definitief uitsluitsel gehad over wel/geen vergoeding?
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 09:20:58 door historiek »

Offline michiel

• Affiliate **
  • **
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2010, 19:10:03 »
Ik ben er ook absoluut niet blij mee. Door deze grap heb ik een afkeurpercentage van 43% bij Selexyz.
En juist de studieboeken zijn de orders met een hoge orderwaarde.

Er blijven ook maar sales met de omschrijving "studentenboek" bijkomen. Ik geloof echt niet dat dat allemaal sales van studentenboek.nl zijn, terwijl ik toch echt doorlink naar selexyz. Daar zijn het er gewoon teveel voor!

Ook studieboeken die op selexyz.nl staan krijgen volgensmij de omschrijving "studentenboek" mee en worden dus niet vergoed. Nog niemand heeft me kunnen garanderen dat dit niet zo is.

Transacties gaan niet vergoed worden, hier staan ze inmiddels al allemaal op afgekeurd!

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2010, 21:36:25 »
Citaat
Transacties gaan niet vergoed worden, hier staan ze inmiddels al allemaal op afgekeurd!

Mij is verteld dat Daisycon hierover nog in gesprek is met Selexyz. Ga er echt van uit dat er een gewone vergoeding komt. Het is behoorlijk not done om zomaar de vergoedingen stop te zetten, terwijl er nog wel geprofiteerd wordt van verkeer en transacties van publishers. Selexyz mag de studieboeken-tak dan wel afgestoten hebben, ze verwijzen nog wel naar studentenboek.nl en ik ga er van uit dat ze van Van Dijk een vergoeding krijgen voor deze bezoekersstroom, die dus voor een deel door ons als publishers wordt aangebracht.

Is overigens alleen een ander logo op studentenboek.nl. Als je de bronpagina van de site bekijkt zie je gewoon nog:

<meta name='keywords' content='selexyz on line boeken bestellen'>

Offline michiel

• Affiliate **
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2010, 21:43:16 »
Dit mailtje ontving ik gisteren:

We willen je graag via deze weg op de hoogte stellen van een technisch issue bij het affiliateprogramma van Selexyz.

Per 1 juli wordt het studieboeken gedeelte, dat tegenwoordig onder Studystore actief is, niet meer vergoed door Selexyz. Hier is op 21-6 een nieuwsbericht over verstuurd in de algemene Daisycon nieuwsbrief.

De trackingcode van Daisycon is echter nog niet door Selexyz verwijderd, waardoor Daisycon transacties voor studieboeken nog steeds registreert. Dit is in dit geval enkel aan te passen aan de kant van de adverteerder. Wij begrijpen dat dit vervelend is voor affiliates. Er worden immers transacties geregistreerd die uiteindelijk niet worden vergoed. Wij zijn in nauw overleg met Selexys om de aanpassing alsnog doorgevoerd te krijgen.

Omdat dat nu al enige tijd speelt en een verkeerd beeld geeft van vergoedingen zullen we alle transacties per 1 juli, die vanuit Studystore zijn geregistreerd, afkeuren op 0 euro. Op die manier ontstaat er weer een representatief beeld van de werkelijke omzet van de campagne.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en houden je uiteraard op de hoogte van eventuele ontwikkelingen. Neem voor vragen gerust contact met ons op.

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2010, 08:38:22 »
Mailtje heb ik ook ontvangen. Heb gister later op de dag - nadat alle studenten-tranasacties op 0 euro waren afgekeurd - voor de zekerheid toen maar even gebeld met Daisycon. Kreeg toen te horen dat ze nog volop in gesprek zijn over een vergoeding. Neem aan dat Selexyz (wellicht via Van Dijk) uiteindelijk wel over de brug komt.

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2010, 09:15:01 »
Klinkt niet als een heel geslaagde actie van Selexyz en het is dan ook erg slordig als je in het schoolboeken-seizoen zo'n actie doorvoeren gaat en dan de tracking er niet direct op aanpast. Hoe moeilijk is het om even een trackingcode aan te passen/verplaatsen?

Ook is een klein berichtje in een algemene nieuwsbrief van Daisycon wel wat karig en mag je verwachten dat Selexyz de top-10 over zo'n ingreep wat explicieter op de hoogte brengt. Vaak worden de positieve veranderingen wel groots aangekondigd, maar de kleine en minder positieve worden weggestopt tussen 10 andere berichten.

Hoop dat jullie nog wat geld te zien krijgen!!
Twitter: http://twitter.com/Affiliateforum

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/aartwallet

Offline bookmatch

• Affiliate *
  • *
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2010, 14:33:29 »
Het laatste nieuws is dat Selexyz niet gaat betalen. Zij geeft aan Daisycon voldoende te hebben geïnformeerd over het beëindigen van het affiliateprogramma voor Studentenboek.

Overigens is het nu dus zo dat de sales via Selexyz wel worden vergoed, maar klikt de bezoeker direct door naar Studentenboek/studystore, dan dus niet meer. In ons geval ging dat om 80% van het verkeer. Mijn advies is om een alternatief te zoeken voor Selexyz.

Daisycon geeft aan dat ze wachten op een standpunt van Selexyz. Het lijkt erop dat beide partijen naar elkaar wijzen, maar vergeten dat de voor hen zo belangrijke affiliates de dupe zijn.

Wie heeft voor mij de melding van 21 juni waarin wij geïnformeerd zouden zijn over de wijziging. "Hier is op 21-6 een nieuwsbericht over verstuurd in de algemene Daisycon nieuwsbrief."

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2010, 15:16:56 »
Nee nieuwsbrief van 21 juni heb ik niet kunnen vinden. Eerste keer dat we direct op de hoogte werden gesteld van beëindiging van het studenten-programma was op 18 augustus jongstleden. Kreeg toen een mail waarin me als 'een belangrijke publisher van het programma van Selexyz' een en ander werd uitgelegd.

Heb zelf al een directe mail doen uitgaan naar Selexyz. Blijft een zeer vreemde gang van zaken: de beëindiging van zo'n programma midden in de studentenboekentijd. Zal uiteindelijk wel verkocht worden als een legitieme handeling, maar ik vind het echt not done.

Offline bookmatch

• Affiliate *
  • *
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2010, 15:29:05 »
Zijn er nog meer gedupeerden? Ik wil kijken hoe we onze krachten kunnen bundelen om deze 'case' netjes af te handelen.

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2010, 14:54:25 »
Staat sinds een paar minuten een melding op daisycon.com. Programma Selexyz wordt nu in zijn geheel beëindigd:

Citaat
Selexyz zal per 13 September stoppen met haar affiliateprogramma, daarna zal een cool down periode van 2 weken intreden waardoor de campagne per 1 oktober op archief gaat. Vanwege overname van de verschillende bedrijfstakken bij Selexyz, is besloten de komende tijd niet actief te zijn binnen de affiliate marketing. Begin 2011 zal er opnieuw gekeken worden naar de mogelijkheden van  affiliatemarketing voor het nieuwe concept. Met uitzondering van studentenboeken (op de aparte pagina) zullen alle correcte transacties die zijn geregistreerd t/m 30 September gewoon worden vergoed. Boeken op de aparte site van studentenboek worden vanaf heden niet meer geregistreerd.
Alternatieven voor dit programma zijn onder andere Bruna, Boek.net en Cosmox.

Ben hier echt goed ziek van. Kennelijk is dat onderhandelen niet erg goed verlopen. En dat is een understatement.

Offline michiel

• Affiliate **
  • **
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2010, 15:33:20 »
Echt heel erg jammer!
Hopelijk krijgen ze hun zaakjes weer goed op orde, met een breed assortiment (inclusief studieboeken) en geen links naar andere sites waarbij sales niet vergoed worden!

Ook wel een kans voor de minder bekende sites zoals Boek.net, misschien dat die nu wat meer aandacht en naamsbekendheid gaan krijgen.

Offline ram

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2010, 16:17:19 »
De opmerking van selexyz  over overname van verschillende bedrijfstakken  is nogal onrustbarend.
Rekening houdend met de wortels : Donner -Broese-Scheltema kan het maar zò gebeuren dat volgend jaar alleen nog het restaurant van Donner is overgebleven.   ;D

Offline historiek

• Affiliate **
  • **
    • Historiek.net
« Reactie #13 Gepost op: september 14, 2010, 13:29:57 »
Sinds gisteren worden  al onze Selexyz-deeplinks al doorgestuurd naar de mij verder volledig onbekende website www.verderwinkelen.nl

Dit terwijl mij per ticket een week geleden verteld was dat ik nog drie weken heb om alle links om te zetten. Selexyz stopt namelijk.

Verder wordt mij gezegd dat ik een vergoeding krijg voor sales die via www.verderwinkelen.nl worden gegenereerd. Maar ik ben helemaal niet aangemeld voor dat programma... Vind het ook weer een opmerkelijke zaak dat ik bij toeval merk dat die links doorgestuurd worden naar die site. Kunnen zulke dingen niet vermeld worden in een bericht over beëindiging van een programma?! Ik stuur bezoekers door naar Selexyz en wil het weten als ze ineens omgeleid worden naar een andere site. Voor hetzelfde geld worden de links omgezet naar een site waar wij helemaal niet mee geassocieerd willen worden.

Bovendien is ook weer het grappige dat op die pagina op verderwinkelen.nl ook gewoon een link naar Selexyz staat.

Heeft een van jullie al sales binnen via dat programma Verder Winkelen? Ik nul komma nul, maar dat kan zijn omdat ik me überhaupt nooit heb aangemeld voor dat programma.

Offline Daisycon_Support

• Affiliate **
  • **
    • Affiliatenetwerk Daisycon
« Reactie #14 Gepost op: september 14, 2010, 14:14:33 »
Beste publishers,

Uit communicatie binnen dit topic blijkt helaas nog enige onduidelijkheid te zijn mbt het stoppen/ stopproces van het affiliateprogramma van Selexyz.

Op 8 september 2010 is via berichtgeving aan het volledige netwerk gecommuniceerd dat het affiliate programma van Selexyz per 13 september zou stoppen.

Na die datum is een cooldown periode van twee weken in gegaan. Ons advies is om voor het ingaan van de cooldown periode het linkmateriaal te vervangen.

Tijdens deze periode blijven de deelnemende affiliates vergoedingen ontvangen voor gerealiseerde transacties. Het gaat dan om bezoekers die voor de einddatum van het programma naar de website zijn verwezen, maar pas na deze datum tot een transactie komen.

Links die na 13 september nog niet zijn aangepast worden geredirect naar Verderwinkelen.nl. Eventuele conversies die hieruit volgen worden volledig toegekend aan de publisher.

Met vriendelijke groet,
Daisycon Support
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | Affiliate Marketing blog

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Daisycon »
  • Tips & Opmerkingen »