affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5573) campagnes rss
  • 2 Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • conversive
  • affili.net
  • NonstopConsulting
  • iffiliate
  • Affilidirect
  • daisycon
  • Tradedoubler
  • Matomy
  • a4y
  • netaffiliation
  • webgains
  • zanox
  • adquick
  • m4n
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Waar letten jullie op?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Waar letten jullie op?  (gelezen 378 keer)

Offline Mrblueeyes

• Affiliate *
  • *
  • Geslacht: Man
Waar letten jullie op?
« Gepost op: september 02, 2010, 10:25:10 »
Ik vraag mij af waar jullie op letten als je op zoek bent naar een nieuwe merchant om voor te adverteren?
Zo kwam ik een merchant tegen die een bepaald product verkoopt en verder geen concurrentie heeft.
Maar zijn site is nogal matig en hij scoort ook niet goed in de zoekresultaten van google dat ik sterk twijfel of ik daar wel voor wil adverteren.
Kan je er achter komen hoeveel bezoekers zijn site maandelijks trekt? en hoe succesvol zijn bedrijf is?

Offline formmailer

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
  • Uit Zweden...!
    • ZwedenWeb
Re: Waar letten jullie op?
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2010, 10:44:15 »
Citaat van: Mrblueeyes op september 02, 2010, 10:25:10
...en hij scoort ook niet goed in de zoekresultaten van google
Dit lijkt me juist een voordeel voor jou als affiliate: het maakt de kans dat ze via jouw site komen alleen maar groter. Mensen die zijn site via Google vinden leveren jou niets op.
Citaat van: Mrblueeyes op september 02, 2010, 10:25:10
Kan je er achter komen hoeveel bezoekers zijn site maandelijks trekt?
Is dat van belang? Gaat het er niet meer om hoeveel bezoekers jij naar zijn site kan sturen?

//Jasper
Uit Zweden... :-)

Online Beachboy

• Affiliate Master *****
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2010, 11:27:40 »
Ik denk daar toch iets anders over.

Bij de meeste netwerken kun je nakijken wat de ecpc van de adverteerder is, dus hoeveel je gemiddeld per klik verdiend aan die adverteerder.
Stel je hebt een goede bekende adverteerder met zeg een ecpc van 0,20, iedere duizend kliks naar die adverteerder brengt dus gemiddeld 200 euro op.
Je kunt ook kiezen voor een mindere adverteerder met misschien een ecpc van 0,03, iedere duizend kliks is dan ongeveer 30 euro waard.
Kun je het verschil opheffen van die bijna 6000 kliks, door wellicht hoger te komen dan de mindere adverteerder?

Offline formmailer

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
  • Uit Zweden...!
    • ZwedenWeb
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2010, 11:37:56 »
Uiteraard is de ecpc van belang.  Dit geldt voor alle adverteerders, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar in dit specifieke geval ging het om een merchant zonder concurrentie en dan heb je de keuze zoals jij die beschrijft niet... 

Wanneer je verschillende merchants met een vergelijkbaar produkt hebt, dan wordt het verhaal natuurlijk helemaal anders.
Bovendien is het natuurlijk ook niet zo dat elke goede bekende adverteerder goed scoort bij Google.  :P  Maar merkbekendheid en reputatie is natuurlijk altijd een groot voordeel.

//Jasper

Online Beachboy

• Affiliate Master *****
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2010, 11:42:54 »
Sprookjes bestaan niet en merchants zonder concurrentie heb ik ook nog niet gezien.
Wellicht zonder concurrentie aangesloten bij een netwerk, maar dan nog. Concurrentie is er.
Uiteindelijk gaat het om harde, koele cijfers

Offline Mrblueeyes

• Affiliate *
  • *
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2010, 11:58:29 »
Het gaat met name om exclusieve producten. Er is zeker veel concurrentie maar op het internet is het nog minimaal.

Ik kan inderdaad veel traffic doorsturen naar hun site, maar aangezien er geen cpc vergoeding is heeft dat weinig zin.
Dan moet je het echt van de sales hebben.
Ik zag er wel brood in, maar doordat hun site wat amateuristisch is twijfel ik een beetje of het wel genoeg sales zou opleveren.

Ahja, ik denk er even over na :)

Offline jeroentja

• Full Affiliate ***
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2010, 12:13:35 »
Gewoon proberen, werkt het niet na 2.000 kliks, dan haal je het weer eraf. Als de merchant exclusieve producten verkoopt die wellicht vrij duur zijn zul je misschien niet veel sales hebben, maar als je wel sales hebt een goede provisie ontvangen. Dus gewoon proberen.

Offline formmailer

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
  • Uit Zweden...!
    • ZwedenWeb
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2010, 12:58:30 »
Citaat van: Beachboy op september 02, 2010, 11:42:54
Sprookjes bestaan niet en merchants zonder concurrentie heb ik ook nog niet gezien.
Wellicht zonder concurrentie aangesloten bij een netwerk, maar dan nog. Concurrentie is er.
Uiteindelijk gaat het om harde, koele cijfers
Uiteraard is er concurentie, maar er zit nogal verschil tussen de concurrentie van bijv. Telecom produkten of een leverancier van bijv. exclusieve tangokleding uit Argentinië... (verzin gewoon maar iets).

Verder heb je concurrentie op verschillende niveaus. Is een algemene "last-minute touroperator" een concurrent voor een touroperator met reizen op maat... nauwelijks. Maar ze verkopen allebei reizen...

"Geen concurentie" in de eerdere berichten moet misschien niet al te letterlijk nemen, maar meer zien als: ik heb een niche gevonder waar nog maar weinig aanbieders actief zijn.

/Jasper

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2010, 13:53:22 »
Ben wel benieuwd naar deze merchant (met exclusieve artikelen) en zijn (amateuristische) website!
:)

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Waar letten jullie op?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing