Denk dat je twee dingen gescheiden moet houden.- Google heeft zijn beleid op bepaalde punten aangepast.- De adverteerder hoeft dat niet te doen, daar heeft Google niks mee te maken.Ik kan me zo voorstellen dat bepaalde gerenomeerde adverteerders niet zitten te wachten op een stortvloed van Google ads om hun oren.
Hi Xipe,Ik denk dat je niet moet vergeten dat een adverteerder zelf wel bepalen wie hij wel en niet in zijn programma wil hebben. Zo kan een adverteeerder er voor kiezen geen cashback te accepteren. Een adverteerder kan daardoor ook bepalen dat ze niet willen dat er affiliates op hun merk bieden.Uiteraard mag je als affiliate best op het merk bieden alleen zal je hiervoor geen commissie ontvangen van dat programma omdat de affiliate policy door de adverteerder zelf bepaald wordt en niet door een wet.Met vriendelijke groet,Jeroen Regelink
Deze aanpassing biedt voor jou als affiliate extra mogelijkheden om te adverteren in Google. Het isvanaf 14 september mogelijk om op merknamen (ook op concurrerende merknamen) te bieden en verkeerdoor te sturen naar je website en de adverteerder (al dan niet via een landingspagina).We hebben onze klanten over deze wijziging ingelicht en voorgesteld om hun keyword policy tecontroleren en waar nodig aan te scherpen. In de keyword policy van de adverteerder kan daardooropgenomen worden dat het niet is toegestaan om te bieden op merknamen of concurrerende merknamen.Wanneer je je niet houdt aan de keyword policies wordt de aanmelding van het betreffende programmabeëindigd en wordt de verdiende commissie teruggevorderd.Let op dus goed op de eventuele wijzigingen van de keyword policies van de adverteerders waarvoorjij actief bent of actief voor wilt worden. Zoals gezegd biedt dit wel meer mogelijkheden voor extra traffic naar je sites en naar onzeadverteerders. Wanneer je hier vragen over hebt of advies over wilt, kan er altijd contact opgenomenworden via het ticketsysteem of direct met een van onze medewerkers.Met vriendelijke groet,TradeDoubler