affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • adquick
  • iffiliate
  • affili.net
  • netaffiliation
  • Matomy
  • conversive
  • webgains
  • zanox-m4n
  • Tradedoubler
  • Affilidirect
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • zanox-M4N »
  • M4N platform »
  • M4N database outage (wordt aan gewerkt ) 3 december 21:30
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: M4N database outage (wordt aan gewerkt ) 3 december 21:30  (gelezen 2569 keer)

Offline tjoosten

• Affiliate **
  • **
M4N database outage (wordt aan gewerkt ) 3 december 21:30
« Gepost op: december 03, 2010, 23:56:46 »
Rond 21.30 is M4N servers een probleem opgetreden dat met de algemene database servers te maken heeft. We kunnen niet goed overzien wat de consequenties zijn. Het is wel duidelijk dat de clicksservers eruit lagen (liggen) en daardoor worden aantal bezoekers niet gemeten. Het technisch team doet er nu alles aan om ervoor te zorgen dat consumenten z.s.m. weer kunnen klikken op links.

Om zo goed mogelijk servers weer up te krijgen en probleem op te lossen zal inloggen tot en met maandag niet mogelijk zijn.  Zodra we meer informatie kunnen geven, laten we dat via tweets van klaas joosten,  dit forum en het m4nforum weten.

Thomas Joosten
« Laatst bewerkt op: december 03, 2010, 23:58:55 door tjoosten »

svteg

• Gast
Re: M4N database outage (wordt aan gewerkt ) 3 december 21:30
« Reactie #1 Gepost op: december 04, 2010, 00:57:29 »
Ik wil niet in cliches vervallen, maar jemig, deze downtime is wel zuur. Met niet werkende login kan ik met gemak een weekend overleven, zolang de clicks maar aankomen. Ik hou wel van indicaties, maar die zijn blijkbaar niet te geven, ik hoop wel dat de updates snel zullen volgen..

Offline stijn

• Affiliate Hero ****
    • Four People BV
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2010, 01:33:04 »
Wow van 21.30 t/m nu geen clicks is wel heel heftig.
Ben wel benieuwd hoe het ontstaan is. Succes voor nu in ieder geval.
http://www.fourpeople.nl - Four People BV
http://www.jurkjes.nl - Meer dan 1.000 jurkjes!
http://www.baby-kleding.nl - Voor al je babykleding

Offline M4N - Edwin

• Affiliate **
  • **
  • Geslacht: Man
    • M4N
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2010, 06:15:20 »
Laatste update (van Klaas):

De view, clciks en leads werken weer (vanaf een uur of 2 vannacht).
Alles draait weer zoals zou moeten.

We moeten nog wel wat werk verzetten maar dat kan morgen ook.

De login mogelijkheid bljift nog even uit.

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
« Reactie #4 Gepost op: december 04, 2010, 09:35:20 »
Citaat van: tjoosten op december 03, 2010, 23:56:46
Rond 21.30 is M4N servers een probleem opgetreden dat met de algemene database servers te maken heeft.

Wellicht vergeten dat er gistermiddag eenzelfde probleem is geweest? Vanaf ongeveer 15.15 uur als ik me niet vergis was er hetzelfde aan de hand.

Met alle respect voor jullie (M4N) maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Je zorgt toch sowieso dat de clickservers voor 100% een backupsysteem hebben.  En niet inloggen betekent niet kunnen werken aan onze websites.

Heeft dit misschien te maken met de update in jullie software die doorgevoerd is?

Offline M4N-Anton

• Affiliate *
  • *
« Reactie #5 Gepost op: december 04, 2010, 10:47:57 »
Tot minimaal eind van de dag zal het niet mogelijk zijn in te loggen op M4N.
Excuses voor het ongemak.

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #6 Gepost op: december 04, 2010, 11:26:26 »
Gezellig ;-)  Ook bij concurrent TT kom ik er niet in. En ik had me nu juist verheugd om vandaag aan mijn websites te klooien. Toch geen weer om het strand op te gaan....

Offline M4N-Anton

• Affiliate *
  • *
« Reactie #7 Gepost op: december 04, 2010, 13:08:23 »
Citaat van: fgielen op december 04, 2010, 09:35:20
Citaat van: tjoosten op december 03, 2010, 23:56:46
Rond 21.30 is M4N servers een probleem opgetreden dat met de algemene database servers te maken heeft.

Wellicht vergeten dat er gistermiddag eenzelfde probleem is geweest? Vanaf ongeveer 15.15 uur als ik me niet vergis was er hetzelfde aan de hand.

Met alle respect voor jullie (M4N) maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Je zorgt toch sowieso dat de clickservers voor 100% een backupsysteem hebben.  En niet inloggen betekent niet kunnen werken aan onze websites.

Heeft dit misschien te maken met de update in jullie software die doorgevoerd is?

Beste fgielen,

Vrijdagmiddag had onze hosting provider een probleem, waardoor M4N even plat lag. Dit stond geheel los van het incident van vannacht en lag buiten onze macht.

Groeten,
« Laatst bewerkt op: december 04, 2010, 13:15:28 door M4N-Anton »

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: december 04, 2010, 13:32:15 »
O, dat mailtje met die info heb ik dan (ook) gemist!   :-X

Citaat

Beste fgielen,

Vrijdagmiddag had onze hosting provider een probleem, waardoor M4N even plat lag. Dit stond geheel los van het incident van vannacht en lag buiten onze macht.

Groeten,

Offline jayb0

• Affiliate *
  • *
« Reactie #9 Gepost op: december 04, 2010, 14:45:48 »
Wat ik niet helemaal begrijp, hoe kun je clicks terughalen in de periode dat de server down was?

Of probeert m4n niet te beweren dat ze dit kunnen terughalen? (Is een beetje wat ik lees, kan het verkeerd hebben)

Offline klaas

• Affiliate **
  • **
    • Advertentie en affiliate marketing software voor meer omzet uit online marketing
« Reactie #10 Gepost op: december 04, 2010, 15:41:13 »
Goede samenvatting van een developer:

De storing van gistermiddag lag aan een probleem bij de hosting provider. De problemen van gisteravond had te maken met het falen van een stuk hardware. Dat had niet mogen leiden tot grote problemen om dat we wel degelijk hierop geanticipeerd hebben en de zaken met failsafes hadden uitgevoerd. Door onbekende redenen is het toch misgegaan en dat baart ons zorgen. Geen enkel bedrijf kan iedere situatie 100% afdekken.  Dat is niet alleen niet realistisch het is onmogelijk. Er zijn wel plannen die dit probleem misschien had kunnen voorkomen of iig verlichten. Dit zijn concrete plannen die ook echt uitgevoerd gaan worden. Helaas kost alles tijd en moeten er keuzes gemaakt worden.
  Japer floor.
Met M4N verdien je meer geld met je website.

Offline M4N-Anton

• Affiliate *
  • *
« Reactie #11 Gepost op: december 04, 2010, 15:59:11 »
Hi,

Alles lijkt weer te werken. We hebben inloggen weer aangezet.
Voor verdere informatie over deze storing verwijs ik naar het M4N blog: http://blog.m4n.nl/storing-m4n/

Groeten,
Anton-M4N

svteg

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 06, 2010, 16:11:20 »
In de nieuwsbrief waar de storing wordt uitgelegd wordt het volgende geschreven"

Citaat
Vooralsnog lijkt het weinig omzetderving tot gevolg te hebben

Waar blijkt dit uit? Er is een storing geweest waarin heulemaal niks gemeten is, hoe kan je dan meten/concluderen dat dit tot weinig omzetderving heeft geleid?

Naar mijn mening valt hier helemaal niks over te zeggen en vind ik dit vooral een slap verhaal. Er mist een heel zooi gezette cookies, er zijn duizenden bezoekers tegen een vage (m4n) error pagina aangelopen (niet goed voor de klantenbinding) er konden die avond geen sales gemeten worden, maar door het cookie gat is er vanaf dat moment tot minimaal 30 dagen later ook een niet aanwijsbaar sales gat. Daar is de hele affiliate marketing op gebaseerd, cookies zetten, meten en gemeten worden.

Kijkende naar de algehele omvang van de storing heeft het naar alle waarschijnlijk geleid tot veel omzetderving, iedereen had er last van, een hele meute internetters is op een error pagina uitgekomen, huppekee, in een drafje richting de concurrent gestuurd.

Naar mijn mening heeft een iedere affiliate recht op compensatie, hoeveel geen idee, maar de affiliates afschepen met de vage verklaring dat de omzetderving minimaal is, is vooral een heel slap verhaal, zeg dan gewoon niks.

Offline F.v.Helden

• Full Affiliate ***
« Reactie #13 Gepost op: december 06, 2010, 17:15:19 »
Citaat van: svteg op december 06, 2010, 16:11:20
Naar mijn mening heeft een iedere affiliate recht op compensatie, hoeveel geen idee, maar de affiliates afschepen met de vage verklaring dat de omzetderving minimaal is, is vooral een heel slap verhaal, zeg dan gewoon niks.

Helemaal mee eens, schijnt normaal te zijn in Nederland bij de netwerken, bij daisycon met alle update problemen laatst ook vaak geen tracking en dan zo'n zelfde slap mailtje met zoiets als mocht je zelf denken omzet gemist te hebben, maill dan naar.... En hoe zouden wij moeten weten of bewijzen wat er verkocht is maar niet gemeten is?? Zeker daar het probleem bij het netwerk ligt en die dus niet meten, zoals ze horen te doen.

M4N is bij ons niet het grootste netwerk, dus het zal bij ons niet om hele grote bedragen gaan, maar het lijkt me een beetje omgekeerde wereld dit. Waarom niet gewoon volwassen met een goede oplossing of vergoeding komen en niet met deze onzin waar niemand het antwoord op heeft.  :-[ Kan me voorstellen dat er af een toe een probleem kan zijn, hoe groot dan ook, maar los het dan gewoon normaal op.

A rich man is nothing but a poor man with money.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #14 Gepost op: december 06, 2010, 18:20:16 »
zoals ik hier al voorspelde, de compensatie haalt nog niet het niveau van de choco-muntjes.
Het gekke is, dat we met netwerken werken vooral vanwege de tracking ...... denk dat dąt aspekt nog niet is doorgekomen, iets voor de goeie voornemens voor het naderend 2011  ;D

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • zanox-M4N »
  • M4N platform »
  • M4N database outage (wordt aan gewerkt ) 3 december 21:30

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing