affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • webgains
  • Tradedoubler
  • iffiliate
  • zanox-m4n
  • Affilidirect
  • netaffiliation
  • affili.net
  • Matomy
  • adquick
  • conversive
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • zanox-M4N »
  • M4N platform »
  • M4N, nieuwe software versie (ip blocks)
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: M4N, nieuwe software versie (ip blocks)  (gelezen 2487 keer)

Offline Solc

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
    • Midsol Media
Re: M4N, nieuwe software versie (ip blocks)
« Reactie #15 Gepost op: februari 09, 2011, 11:23:37 »
Citaat van: svteg op februari 09, 2011, 11:20:41
Precies, dat is het punt. De merchant krijgt een tool omdat hij vindt dat ik onbetrouwbaar ben... een subjectief oordeel wat door velen juist ontkracht kan worden. Sommige merchants houden er nu al geen nette manier van werken op na, heb het idee dat dit meer power geeft om nog dubieuzer over te komen.

M4N zou in den beginne al niet met affiliates moeten samenwerken die onbetrouwbaar zijn.

Is dat niet de issue van heel veel netwerken? Zoveel mogelijk sales en omzet ipv kwaliteit en lange termijn visie?
Chris - Midsol Media

Offline M4N - Edwin

• Affiliate **
  • **
    • M4N
« Reactie #16 Gepost op: februari 09, 2011, 12:07:21 »
Hi,

zoals meerdere mensen aangeven is het primair om sales vanuit call centra en dergelijke te weren. Dat was echt een onnodige last op affiliates, adverteerders en medewerkers.

Gelukkig hebben we zelden affiliates die "ter kwader trouw" zijn door ons redelijk restrictieve aanname beleid aan de kant van affiliates (ook aan de kant van adverteerders trouwens). Het komt een enkele keer voor en dan is het handig als er niet in de backend iets aangepast moet worden maar het gewoon in de interface kan. Over het algemeen zal een account manager dat doen, aangezien veel merchants het campagne beheer hebben uitbesteed.

Met vriendelijke groet,
Edwin

PS. Dit soort functies hebben alle netwerken natuurlijk.

Offline elja

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: februari 09, 2011, 12:24:42 »
Ik heb nog geen argument gehoord waarom je een referer zou willen blokkeren.

Offline M4N - Edwin

• Affiliate **
  • **
    • M4N
« Reactie #18 Gepost op: februari 09, 2011, 13:30:18 »
Het blokkeren van een referrer kan voorkomen in het geval dat iemand een hoop goede websites heeft, maar een adverteerder op 1 website niet geplaatst wil worden. De affiliate is niet bereikbaar (zomervakantie) en de adverteerder wil toch het verkeer van die site stoppen.

Dan heb je zoiets nodig.

Je kan ook de hele affiliate blokkeren, maar ja, dat lijkt me niet zo'n goede oplossing in dit geval.

Wat achtergrond: Bij de meeste andere netwerken moet je per site toegang vragen tot een programma, bij M4N werken we op user-accountnivo ipv websitenivo. Dus als je bent goedgekeurd ben je als user goedgekeurd en neem je al je websites mee.

svteg

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 09, 2011, 14:52:59 »
Het blokkeren van een referrer betekent dat de bezoeker op een foutpagina bij jullie uitkomt?

Omdat een affiliate op vakantie is, en een merchant zijn zin door wil drukken wordt de affiliate gestraft en de geloofwaardigheid van zijn affiliate website te grabbel gegooid. Iedereen weet dat dode urls op je website nou niet bijster goed is voor de klantenbinding. Leuk welkomst cadeau bij terugkeer van vakantie.

Beachboy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 09, 2011, 17:23:54 »
Ik heb tijdens mijn vakanties mijn laptopje mee...heb liever dat je een mailtje stuurt dan plompweg alle links in een website op donker zetten.
Het zal wel weer.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #21 Gepost op: februari 09, 2011, 21:14:49 »
Citaat
bij M4N werken we op user-accountnivo ipv websitenivo. Dus als je bent goedgekeurd ben je als user goedgekeurd en neem je al je websites mee.
En dat is inderdaad heel erg handig, Edwin.

Vervolgens realiseer ik me , dat je ook maar het beleid van .... loopt te verdedigen, dus beschouw onderstaand niet als persoonlijk. Voor een deel geldt het ook de andere netwerken, wie het past, mag 'm aantrekken.

Maar werken op user-nivo impliceert dat je als mens en/of  ondernemer elkaar respecteert, totaal.

Ik accepteer ook, dat M4N met kortings-sites/cashbacksites werkt, terwijl ik er mordicus op tegen ben.

Ik MOET accepteren, dat - waar mijn doopceel aan aangemelde websites voor de adverteerder compleet zichtbaar en kopieerbaar is - ik nooit niet bekend ben met alle aktiviteiten van een adverteerder. In veel gevallen klopt het campagne - infodeel al niet cq is niet compleet.
Ga ik op de ondernemer achter de campagne onderzoek doen, zie ik soms zaken die ik ook liever niet op mijn websites zie, maar is niet de site van de campagne sec.
Er zijn legio "adverteerders" waar een mediaburo of een collega publisher achter steekt, die heeft dan direkt ook inzage in mijn business. En nee, het woordje "professionaliteit" , geloof ik al decennia niet meer in.

Dan zie ik ook wel graag de exacte plaats waar rekening gehouden wordt met de trackinggegevens en op welke wijze dat gebeurt, ook waarom soms onverklaarbaar er helemaal niets gemeten wordt. Ik zit anno 09-02-2011 nog steeds aan te kijken tegen een € 0 lead van 13 januari 2011. Puur oorzaak trackingsscript, al is de trage keuring niets voor de adverteerder gegeven het verleden, was doorgaans de opvolgende dag.

Dan zie ik ook wel graag de exacte reden van afkeur, wanneer en door wie. ( immers is dat de adverteerder, een willekeurig personeelslid zijdens adverteerder tijdens vakantie zonder blikken of blozen onkundig, een accountmanager die dan een dubbele pet op heeft en in ieder geval op dat moment niet de positie van de affiliate verdedigt, maakt nogal wat uit )

Dan zie ik ook wel graag op welke wijze er ontdubbelt wordt. Neem een Dress4Less die al ontdubbelt tegen de nieuwsbrief, die ze zelf op de website aan de klant ondubbelzinnig promoten bij binnenkomst.

Dan heb je als affiliate meer tools nodig (..)

Kort door de bocht kan ik me er niet zo vreselijk druk om maken, enkele andere netwerken hadden deze faciliteit al veel eerder, niet dat het zo goed werkte, daar niet van. Referer blokken, ach, wat weten wij van onze kant van jullie opties, de meesten van ons hebben geen inside-information.

Alleen voortdurend adverteerders-tools uitbreiden omdat publishers minder betrouwbaar schijnen, verstoort het natuurlijk evenwicht.  ;D
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2011, 21:17:38 door ouwesmurf »

Offline hypotheek

• Affiliate **
  • **
« Reactie #22 Gepost op: februari 09, 2011, 21:15:56 »
Citaat van: svteg op februari 09, 2011, 10:23:49
Ik heb wel een lijst met de ip adressen van alle netwerken, mocht daar behoefte aan zijn  :)

Nou, da's eigenlijk best wel handig.. Gaan wij die adressen blokkeren :-)

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #23 Gepost op: februari 10, 2011, 02:59:56 »
@ouwesmurf
Altijd als ik een nieuwe thread lees kom ik vlak voordat ik wil reageren jouw input tegen; en kan ik er nauwelijks nog wat aan toevoegen :). Hulde!
Wegopro.com | Twitter

Offline oeroek

• Full Affiliate ***
    • Je eigen bedrijf
« Reactie #24 Gepost op: februari 10, 2011, 08:48:19 »
@ouwesmurf Helder stuk

Citaat
Alleen voortdurend adverteerders-tools uitbreiden omdat publishers minder betrouwbaar schijnen, verstoort het natuurlijk evenwicht.
Bij deze alvast een voorstel voor een affilaite tool.
Tracking pixels van Adwords, Analytics, etc aan de adverteerderskant opnemen zodat de salesfunnel volledig wordt.
Geld verdienen. Eigen Bedrijf: van ondernemingsplan tot online boekhouding

Offline M4N - Edwin

• Affiliate **
  • **
    • M4N
« Reactie #25 Gepost op: februari 10, 2011, 09:01:52 »
Citaat van: oeroek op februari 10, 2011, 08:48:19
Tracking pixels van Adwords, Analytics, etc aan de adverteerderskant opnemen zodat de salesfunnel volledig wordt.

Zie de vorige versie die live ging. Daar zit nu juist zo'n soort functie in, waarmee het evenwicht weer helemaal in balans is.  :)

http://www.m4n.nl/forum/viewtopic.php?t=3187

Offline oeroek

• Full Affiliate ***
    • Je eigen bedrijf
« Reactie #26 Gepost op: februari 10, 2011, 10:00:36 »
Edwin, thx voor je update. Gelukkig komt er direct weer een gewichtje in de weegschaal  ;D. Is het een idee om met zijn allen eens een brainstorm te houden welke tools handig zouden zijn vanuit affiliate oogpunt?

Wat is trouwens jullie voorgestelde oplossing voor Google Analytics? De trackback url wordt volgens mij niet aangeroepen door de koper zelf. Mijn verkeer komt behalve uit Adwords uit nog veel meer bronnen en die wil ik ook kunnen tracken.
Geld verdienen. Eigen Bedrijf: van ondernemingsplan tot online boekhouding

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #27 Gepost op: februari 10, 2011, 10:38:43 »
Citaat
Zie de vorige versie die live ging. Daar zit nu juist zo'n soort functie in, waarmee het evenwicht weer helemaal in balans is.  :)
@Edwin : wel handig om 1 reaktie eruit te lichten omdat specifiek dàt al is opgelost, ik zie hier geen antwoord in op wat ik geschreven heb en waar vermoedelijk nog géén oplossing voor is en waar dus geen evenwicht is ontstaan met bovenaangehaald citaat.  :-\

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • zanox-M4N »
  • M4N platform »
  • M4N, nieuwe software versie (ip blocks)

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing