Ik denk dat alle netwerken er wel over nadenken. De vraag is wat de beste strategie is:1. Meten voor de betaalstraat en vergoedingen naar beneden of meer afkeur (hierboven ook genoemd als optie)2. Meten in de betaalstraat - meest nauwkeurig maar zaken doen met bank-achtige bureaucratie en niet direct met je klanten3. Meten na de betaalstraat, met missen van sales tracking. Dan moeten vergoedingen omhoog door gemiste metingen.Uiteraard is het wel van belang dat de vergoedingen en keurpercentages, bij welke keuze dan ook, in de juiste verhoudingen liggen zodat de toegevoegde waarde van de affiliates op de juiste wijze beloond wordt.
@rstef: sorry dit is geen slimme opmerking. Het zou jullie taak moeten zijn om hier beter op te letten. Niet van de affiliate die toevallig eens een bestelling plaatst bij een webshop.
Hoewel we erop letten bij het testen van de tracking blijkt wel dat we hier scherper op moeten letten. Ik zie Dixons genoemd worden, maar mochten jullie meer programma's zien waarbij dit het geval is, dan horen we het graag.
vandaar mijn verzoek aan de publishers hier om het ook door te geven als iets afwijkends wordt geconstateerd.
Ter informatie: bij zanox is het standaard policy om regelmatig tracking tests te doen en voorlopig komen wij dit probleem (gelukkig) nog niet veel tegen bij onze adverteerders. Als wij dit tegenkomen, bespreken we dit direct met de adverteerder.
Er is volgens mij maar één goede oplossing en dat is dat de PSP's deze vreemde constructie aanpassen. Daar is iedereen bij gebaat. De affiliate, de netwerken maar ook de webshop zelf die wél een correcte meting krijgt in zijn statistieken. Ik ben wel bereid om met enkele affiliates en netwerken verder te kijken welke stappen te nemen zijn. @Edwin bij jullie misschien aangezien jullie er al mee bezig zijn?
De storm is na afgelopen donderdag weer behoorlijk gaan liggen.Vervelende is alleen dat er nog niets veranderd is.CitaatEr is volgens mij maar één goede oplossing en dat is dat de PSP's deze vreemde constructie aanpassen. Daar is iedereen bij gebaat. De affiliate, de netwerken maar ook de webshop zelf die wél een correcte meting krijgt in zijn statistieken. Ik ben wel bereid om met enkele affiliates en netwerken verder te kijken welke stappen te nemen zijn. @Edwin bij jullie misschien aangezien jullie er al mee bezig zijn? Ik zou dan ook graag horen dat hier positief op gereageerd wordt. De koppen een keer bij elkaar steken zoals Dokter B ook voorstelt?
PimM : 'Wat me opviel bij het betalen is dat de consument, na het afhandelen van de betaling, op de button ‘terug naar de webshop’ moet klikken om op de bedankpagina van de webshop terecht te komen. En juist op deze bedankpagina staat de tracking code van het affiliate netwerk!Blijkbaar is het dus een handmatige actie, die de consument zelf moet uitvoeren, om de tracking code te tonen. Op zulke momenten bekruipt me een vreemd gevoel. Hoeveel consumenten klikken niet op deze button, waardoor de transactie niet wordt gemeten door het netwerk en de affiliate zijn inkomsten mis loopt?