affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • webgains
  • zanox-m4n
  • conversive
  • adquick
  • Tradedoubler
  • iffiliate
  • netaffiliation
  • affili.net
  • Matomy
  • Affilidirect
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Google Penalty
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Google Penalty  (gelezen 2911 keer)

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
Re: Google Penalty
« Reactie #30 Gepost op: december 22, 2011, 00:10:39 »
Topic is gestart met :
Citaat
En na deze aanpassingen wederom een reconsideration aangevraagd. En wederom afgekeurd op Kwaliteitsrichtlijnen.
En laatste item hiervoor wederom met afgekeurd. Daar moeten we dus vanuit gaan.

Het noodlot van fashion en datafeeds is bijvoorbeeld deze pagina:
Code: [Selecteer]
http://www.onlinespijkerbroeken.com/stretchjeans-soliver-junior-2522En dat leidt tot:
Citaat
Om de meest relevante resultaten te tonen, hebben we er een aantal weggelaten die heel sterk lijken op de reeds weergegeven 125.
En daar sta je niet tussen met je url.
Maar dat is nog steeds geen reden voor afkeuring, alleen dat een pagina "kennelijk overbodig is", er zijn er al genoeg, niet onderscheidend genoeg om te kunnen indexeren.

Maar het gaat om de kwaliteitsrichtlijnen, zoals je zelf hebt aangegeven.
Kijk nog eens naar die pagina :

a. je presenteert alsof je een leverancier bent:
    Dit artikel is op voorraad en direct leverbaar
    Vandaag besteld is morgen in huis
    Veilig betalen en snel verzonden
    en op de frontpagina: "Bestel vandaag snel en makkelijk online je favoriete spijkerbroek merk en laat deze snel bij je thuis bezorgen. Wacht niet te lang want alleen vandaag ontvangt u namelijk extra korting op je favoriete jeans." en dat kun je met meerdere adverteerders en geput uit datafeeds nooit hard maken.

b. met waarborgen die je niet zelf hebt
Keurmerk Thuiswinkel Waarborg
Keurmerk Mcafee Secure

En zoals ik hier schreef, maar alleen Google kent het antwoord, druist a en b in tegen de richtlijnen. Waarschijnlijk ook tegen de richtlijnen van Thuiswinkel en McAfee.
Misleiding van de consument dus.

Aansluitend eronder het iDeal beeldmerk, in zoverre dat dit mèt layout "verborgen" is achter 'betalen en verzenden' en zonder layout , en zo ziet de Googlebot het, direkt onder de thuiswaarborg. Staat wel bij dat het over Otto gaat, maar de bijbehorende teksten in samenhang met voorgaande suggereren iets anders.
Je hebt al zoveel zaken weggewerkt, deze niet.
Dus nog steeds 50% kans op succes  ;D

@svteg:
Citaat
Ben geen liefhebber van het Google forum (zitten heule zure mensen)
100% eens  ;)

Offline patje72

• Full Affiliate ***
    • Dating Websites
« Reactie #31 Gepost op: december 22, 2011, 22:26:02 »
Even een vergelijking.

Je steelt een auto, je krijgt een gevangenisstraf >
Je brengt de auto snel terug en zegt dat je het nooit meer zult doen?
Denk je dan dat je de gevangenis niet meer in hoeft?

Nu over je site. Je hebt schijnbaar iets gedaan dat niet mag. Google geeft je een penalty. Als je nu alles aanpast zoals Google het wil, denk je dan dat direct je penalty wordt opgeheven? Nee hoor. Dat zou mooi zijn, dan ga ik mijn sites met alle mogelijke blackhat truukjes hoog in google krijgen...vervolgens een penalty...even de correcte site weer terug...laten heroverwegen en probleem opgelost?

Ik DENK...maar ook ik werk niet bij Google...30 of 60 of 90 of 120 of 180 dagen geduld. Afhankelijk van de reden van je penalty...

En JA...ik spreek uit ervaring...sinds 21 mei dit jaar 3 sites een penalty...alle heroverwegingen afgekeurd...eind november ineens de heroverwegingen goedgekeurd en sites zijn terug.
Beste Datingsite
Relatieplanet Ervaringen
Dating Hoger Opgeleiden

Offline suho

• Full Affiliate ***
« Reactie #32 Gepost op: december 23, 2011, 23:10:26 »
Citaat van: patje72 op december 22, 2011, 22:26:02

Ik DENK...maar ook ik werk niet bij Google...30 of 60 of 90 of 120 of 180 dagen geduld. Afhankelijk van de reden van je penalty...

Dit is volgens mij door Matt C. bevestigd in een van zijn video's

Offline patje72

• Full Affiliate ***
    • Dating Websites
« Reactie #33 Gepost op: december 24, 2011, 15:02:49 »
Ja klopt, maar hij is er niet helemaal duidelijk over (waarover wel...???)

Hij zegt. Je hebt een alg penalty. Als je in dat geval de fout uit je site haalt, dan moet het al snel na de volgende crawl weer allemaal OK zijn.

De handmatige is een soort van stempel met een periode van 'straf'. De periode is afhankelijk van wat je verkeerd hebt gedaan. Hij zegt dan dat je je site kan corrigeren en ten alle tijden een heroverweging kunt indienen. Ik denk dat hij eigenlijk bedoelt: Je krijgt een penalty voor (bijv) 30 dagen. Je kunt zoveel heroverwegingen indienen als je wilt, maar die 30 dagen blijven altijd staan. Je kunt in de tussentijd je site aanpassen, maar na die 30 dagen heeft het pas zin om een heroverweging in te dienen.

Maar wat ik al zei daar is ie nogal vaag over.

Vergeet niet dat je site 100% OK moet zijn. En dan ook echt. Bepaalde details waar je normaal geen penalty voor zal krijgen (bijvoorbeeld per ongeluk dofollow aff linkje) moeten dan wel verholpen zijn.

Ik kan me zo voorstellen dat ik het geval van de spijkerbroeken er veel te weinig content op de productpagina's staat en ook de META descriptions zijn vrijwel allemaal identiek.

Ja, er zijn websites waar dat ook het geval is en die geen penalty krijgen. Maar vergeet niet. Er gaat bij google echt iemand naar je site kijken, dus alles moet gewoon goed zijn!
Beste Datingsite
Relatieplanet Ervaringen
Dating Hoger Opgeleiden

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #34 Gepost op: december 25, 2011, 02:38:04 »
Citaat van: patje72 op december 24, 2011, 15:02:49
Ik denk dat hij eigenlijk bedoelt: Je krijgt een penalty voor (bijv) 30 dagen. Je kunt zoveel heroverwegingen indienen als je wilt, maar die 30 dagen blijven altijd staan.

Het ligt net even anders: nadat een heroverwegingsverzoek is goedgekeurd volgen die 30 dagen. Als straf, omdat je nu eenmaal weloverwogen hebt geprobeerd de kluit te belazeren.

En heroverwegingsverzoek na heroverwegingsverzoek zonder dat je echt alles hebt opgelost werkt ook averechts: dan krijgen je verzoeken een lagere prioriteit. Ze verspillen nu eenmaal niet graag menskracht aan webmasters die maar blijven proberen waar ze mee wegkomen.

Hoe serieuzer je hen neemt, des te serieuzer nemen zij jou. Ik had onlangs nog een site die niet meteen een penalty kreeg maar waarvan de adwordscampagnes wel werden stilgelegd omdat de site inmiddels niet onderscheidend genoeg meer was. Dat wist ik eigenlijk ook wel, want we hadden die site een beetje verwaarloosd.

Dit was aanleiding om die site maar weer eens serieus onder handen te nemen: niet alleen omdat Google dat eiste maar omdat we zagen dat ze daar ook gelijk in handen. Wat ik ze ook heb laten weten, met daarbij een verbeterplan waarna ik weer contact met hen op zouden nemen. Na het opkalefateren van de site een heroverweging voor adwords aangevraagd en binnen een paar uur draaiden de campagnes weer.

Bovendien kreeg ik binnen een dag een mailtje er overheen dat ze met mij de campagnes door wilden nemen omdat ze nog wel wat tips hadden om het rendement te verbeteren. Dat werd een zeer vruchtbare sessie.

Google is een volwassen bedrijf en als jij op een normale professionele manier met hen omgaat, dan doen zij dat ook met jou. Probeer je ze te belazeren dan reageren ze precies zo als je zelf ook zou doen.

Offline mozilla

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
« Reactie #35 Gepost op: december 27, 2011, 16:07:06 »
ja inderdaad...ga naar Google forum en je krijgt de wind van voren, dat is het spel. zoals de site nu is zo het goed mogelijk kunnen zijn dat je die penalty voorgoed is. In de ogen van Google belazer je de boel.
ik zal niet meer actief zijn op het forum.

Offline Geno

• Affiliate **
  • **
« Reactie #36 Gepost op: januari 04, 2012, 22:34:32 »
Allereerst iedereen bedankt voor hun reactie, elke keer lees ik weer dingen wat we weer mee nemen/van leren.

Citaat van: svteg op december 21, 2011, 22:52:37
Wellicht gaat het niet om een google penalty maar gewoon om een devaluatie van je websites, onlinespijkerbroeken.com is natuurlijk gewoon een website gebaseerd op product feeds met alleen op de homepage wat meer content. Er staan meer dan 2400 pagina's van onlinespijkerbroeken.com in Google, alleen vindt Google ze waarschijnlijk niet zo bijzonder. Daarnaast kan ik niet echt goede backlinks ontdekken, dus je hebt en een contentloze website en weinig tot geen goede backlinks, waarom precies zou die website op de zoekopdracht "online spijkerbroeken" moeten scoren? Mijn ervaring is dat je 1 van beide sowieso goed moet doen.

Ben geen liefhebber van het Google forum (zitten heule zure mensen), maar je zou daar nog eens een balletje kunnen opgooien, verder andere projecten opstarten en niet te druk maken om de getroffen websites.. elke dag dat je je frustreert over deze issue gaat er tijd verloren voor andere projecten.. geduld is hierin vaak wel een schone zaak.

We hadden op vele pagina's unieke content er op staan en ook links, echter door de eerst twee afkeuringen hebben we dit weggehaald. We dachten misschien dat het daar aan zou liggen.

Het blijft een lastige situatie, maar goed, daar zullen meer mensen last van hebben. We gaan het nogmaals proberen want we zijn van mening dat we kwalitatieve goed sites opzetten met toegevoegde waarde voor bezoekers. Met alle respect, als ik andere sites bekijk dan zien/zijn die toch "crap"  ten opzichte van anderen en ons. Daarom gaan we ermee door, mochten mensen nog suggesties hebben....be my guest ;D mochten wij een goedkeuring ontvangen dan zullen we een compleet "verslag"  hier over plaatsen, wellicht dat andere mensen hier wat aan hebben! (of vindt Google dat niet leuk? :P ::)  ???)

Owh ja, iedereen nog een goed, gelukkig en gezond 2012! behalve Google....kidding!! ;D

Offline henke

• Affiliate **
  • **
« Reactie #37 Gepost op: april 26, 2012, 19:50:43 »
Zelf heb ik hetzelfde soort problemen en ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe het is afgelopen? Jullie site doet weer leuk mee zie ik? Hoe zijn jullie weer in Google terecht gekomen?

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Google Penalty

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing