affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • netaffiliation
  • affili.net
  • webgains
  • Tradedoubler
  • conversive
  • Affilidirect
  • adquick
  • zanox-m4n
  • Matomy
  • iffiliate
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Sales afkeur: Toegekend aan een ander
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Sales afkeur: Toegekend aan een ander  (gelezen 1253 keer)

Offline allereclameonline

• Affiliate *
  • *
Sales afkeur: Toegekend aan een ander
« Gepost op: januari 12, 2012, 14:08:41 »
Hallo !

Ik heb een vraag over de reden van afkeur van sales. Bij een bepaalde merchant zie ik bij alle sales in TT afkeur met als reden dat "de sale is toegekend aan een ander". Bij andere netwerken waar de merchant opereert worden mijn sales ook afgekeurd, vermoedelijk met dezelfde reden (a4u).

Hoe moet ik deze reden lezen ? Worden mijn sales verschoven naar andere affiliates ?
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2012, 14:49:56 door allereclameonline »

Offline Nemexis

• Affiliate **
  • **
Re: Sales afkeur: Toegekend aan een ander
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2012, 08:08:10 »
Wellicht dat er cookies zijn gezet door meerdere affiliates. Vaak hanteren adverteerders een beleid dat degene die als laatste een cookie heeft gezet, de sale krijgt toegewezen. Misschien staat dit ook in hun voorwaarden.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2012, 09:14:37 »
Heb dat probleem hier ook al opgemerkt.
1 Ontdubbeling kan plaatsvinden via de netwerken, via de mediaburo's, of gewoon door een adverteerder.
2 Ontdubbeling kan ook plaatsvinden door de adverteerder omdat hij of zij ook nog even een andere aktie heeft gedaan, dat bleek ook te werken, en natuurlijk, in diens optiek was dat de meest succesvolle, dus afkeuren want 2 betalen, neu.
Niet de bedoeling om nu vreselijk negatief te gaan zitten doen, maar ik blijf het hoogst merkwaardig vinden, dan in het meest gunstige geval een verkoop bij ruil etc door diverse adverteerders soms wel ( ipv tot nul ) tot een lager bedrag wordt goedgekeurd, maar heb het nog nooit meegemaakt, dat een sale naar een hoger bedrag wordt goedgekeurd. Statistisch gezien močt dat ook plaatsvinden.

Betreffende adverteerder is bij ons uitgesloten na afloop van de correspondentie, door de mand gevallen zeg maar, en betreffende netwerk krijgt een kerf op zijn/haar stok. En er staan er nog meer in dat opzicht in de belangstelling. Wanneer je dat niet doet, laat je met je sollen.

Offline allereclameonline

• Affiliate *
  • *
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2012, 11:42:12 »
Dank voor de reacties.

Ik kan me wel voorstellen dat er een bepaald percentage bestaat waarbij de laatste cookies naar een concurrent verwijzen, maar in dit geval lijkt me dat niet representatief.

We zijn nu aan het kijken met TT naar een onderliggende reden, als die bestaat. Tot die tijd filteren we de merchant wat lager in onze ranglijsten ;)

Offline elja

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2012, 12:59:07 »
Citaat van: ouwesmurf op januari 13, 2012, 09:14:37
Niet de bedoeling om nu vreselijk negatief te gaan zitten doen, maar ik blijf het hoogst merkwaardig vinden, dan in het meest gunstige geval een verkoop bij ruil etc door diverse adverteerders soms wel ( ipv tot nul ) tot een lager bedrag wordt goedgekeurd, maar heb het nog nooit meegemaakt, dat een sale naar een hoger bedrag wordt goedgekeurd. Statistisch gezien močt dat ook plaatsvinden.
Ik heb dat wel een paar keer meegemaakt, zal zo'n 3 a 4 keer zijn geweest zijn. En er staat mij bij dat 2x dat zelfs met een verhoging met heel groot percentage is geweest.

Offline sun

• Affiliate **
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2012, 09:18:12 »
Ik kreeg deze afwijzing en begrijp het antwoord niet echt, heeft iemand dan 2 keer dezelfde koop gedaan ofzo ?

"De reden dat je sale is afgekeurd is omdat deze boeking ook bij een ander netwerk was geregistreerd.
Je sale is afgekeurd op basis van last cookie counts."

Offline elja

• Affiliate Hero ****
« Reactie #6 Gepost op: januari 14, 2012, 10:13:49 »
Nemexis, geeft je hierl antwoord op. Je bent dan niet de enige die naar de adverteerder doorstuurt. En blijkbaar was je niet de laatste.

Offline sun

• Affiliate **
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 14, 2012, 10:25:17 »
ok duidelijk, bedankt

Offline showbizzsite

• Full Affiliate ***
    • www.showbizzsite.be
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2012, 15:48:43 »
Maar net zo goed is de sale gewoon overal afgekeurd en zegt de adverteerder tegen iedere partij: "sorry, de sale werd aan een ander netwerk toegekend" en wie gaat dat uitzoeken? Adverteerder steekt geld in z'n zak en heeft minder uitgaven. Ben nu weer wantrouwig moet ik toegeven. 't Zal het weer buiten zijn denk ik.

Offline willie wortel

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
  • Stem 12 september PVV
    • PVV
« Reactie #9 Gepost op: januari 14, 2012, 16:32:23 »
Het zou eigenlijk moeten zijn, dat degene die het eerste een cookie heeft gezet, de sale krijgt toegewezen.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
“Selectief zijn – minder doen – is de weg van de productieve mens” – Timothy Ferriss

Offline elja

• Affiliate Hero ****
« Reactie #10 Gepost op: januari 14, 2012, 17:17:03 »
Dat laatste is net zo min eerlijk. Eerlijker zou zijn dat het gedeeld zou worden in mijn beleving. Maar dat zal wel te veel werk kosten? (kun je dat automatiseren?)  En daar kun je ook nog kritiek op hebben. Want welke heeft nu de meeste overtuiging gehad?

Al met al hoop ik dat het wel wat uitmiddelt. De ene keer krijg ik de koek de andere keer de andere.

Ik vind het aantal afwijzigingen onder dit argument bij mij trouwens wel meevallen.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #11 Gepost op: januari 14, 2012, 20:15:19 »
Eerlijker zou zijn dat het gedeeld zou worden in mijn beleving. Maar dat zal wel te veel werk kosten? (kun je dat automatiseren?) == »  conversie attributie

conversie : het tot stand brengen van een lead/sale
attributie :  toeschrijven van oorzaken/akties aan diverse kanalen

Los van het feit, dat alle trackings-speeltjes van netwerken en media-buro's voor affiliates niet transparant zijn, blijf je zitten met de vraag:
a. zal het ooit eerlijk zijn wanneer affiliate I  de content heeft geleverd waardoor de klant "wakker werd geschud" terwijl affiliate II - stel de kortingscodesite - 'even' de kortingscode heeft geleverd, nadat de klant bij de kassa nog efkes gegoogled heeft op merchant + kortingscode.
b. stel dat er 10 affiliates via die trackings-cyclus aan te wijzen zijn bij een commissie van 2 euro, waar zit er dan nog winst. Ze zijn bij rtl langs geweest, bij Google, bij Criteo en bedenk er nog maar een paar. Terwijl het probleem op een ander vlak ligt : in plaats van je als adverteerder te beperken tot 1 kanaal, moet alles tegelijk, maar het mag niet alles tegelijk kosten.

Netwerk en mediaburo willen dit in stand houden ( het is immers een prachtig concurrentiemiddel voor hen ) en dus moeten affiliates inleveren.

Offline elja

• Affiliate Hero ****
« Reactie #12 Gepost op: januari 14, 2012, 21:12:08 »
Ik moest even nadenken over wat je bedoelde ouwesmurf.

Zo had ik er nog niet tegen aan gekeken. Wanneer je in een krant, tijdschriften en weekblaadje reclame maakt. Dan betaal je ze allemaal. En niet eentje. Zo wordt het adverteren via allerlei kanalen wel erg goedkoop voor een adverteerder. Veel promotie en 1 uitbetalen.

Offline Wanabo

• Affiliate **
  • **
  • Krijg antwoord door het stellen van de goede vraag
    • Startpagina ISP Gebruikers Groepen
« Reactie #13 Gepost op: januari 15, 2012, 00:14:53 »
Bij deze sale met een opbrengst van 100 Euro toch even navraag gedaan waarom die afgekeurd was, "Duplication / Sale Accredited to Another Source".

Na het standaard verhaaltje over kortingsites e.d. is er na enig aandringen toch navraag gedaan bij de merchant.
Het bleek niet te gaan om een "Duplication / Sale Accredited to Another Source", maar om een bestaande klant die een "upgrade" heeft gedaan. Helaas voor mij bestond hier geen vergoedingsmodel voor.

Na verschillende afkeuringen en dit akkefietje heb ik de concurrent er maar voor in de plaats gezet.

Probleem met internet? Laat je helpen door een mede gebruiker. Voor iedere grote ISP is er een Gebruikers Forum

Offline willie wortel

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
  • Stem 12 september PVV
    • PVV
« Reactie #14 Gepost op: januari 15, 2012, 02:14:33 »
Hoeveel inkomsten lopen wij niet mis, doordat we belazerd worden door adverteerders? Ze kunnen vanalles verzinnen om een lead af te keuren. Kassa voor hun natuurlijk, en wij kunnen niks bewijzen en dat weten ze ook.
“Selectief zijn – minder doen – is de weg van de productieve mens” – Timothy Ferriss

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Sales afkeur: Toegekend aan een ander

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing