affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • webgains
  • conversive
  • adquick
  • netaffiliation
  • affili.net
  • Matomy
  • Affilidirect
  • iffiliate
  • zanox-m4n
  • Tradedoubler
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Sales afkeur: Toegekend aan een ander
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Sales afkeur: Toegekend aan een ander  (gelezen 1253 keer)

Offline showbizzsite

• Full Affiliate ***
    • www.showbizzsite.be
Re: Sales afkeur: Toegekend aan een ander
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2012, 08:59:37 »
Inderdaad Willie Wortel. Niets tegen aan te brengen. Ergens is het een kwestie van vertrouwen maar dat vertrouwen zal zelden of nooit versterkt worden, eerder het tegendeel.

Offline elja

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: januari 15, 2012, 10:37:28 »
Voor mijn ervaringen vind ik de laatste reacties erg negatief klinken. Niet dat ik niet ook een enkele keer bedenkingen heb gehad. En me bewust er van ben dat ik 1 keer op een niet juiste wijze een aantal sales ben kwijt geraakt. Maar zelfs die merchant heb ik nog een kans gegeven. En dat loopt nu al weer lange tijd uisteken. Ik maak toch zelden erg negatieve dingen hierin mee.

Ik denk toch dat vooral de professionelere merchants hier gewoon wel goed mee om gaan. Ja ze kunnen van alles verzinnen. Maar gebeurt dat ook regelmatig? Ik krijg niet die indruk.

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: januari 15, 2012, 10:52:49 »
Citaat van: elja op januari 15, 2012, 10:37:28
Maar gebeurt dat ook regelmatig?

Ja!

En dat is dan gelijk de reden waarom AM nooit optimaal zal worden. Of....., er zal een netwerk op moeten staan die wél inzicht geeft in het keuringstraject cq beleid van een adverteerder e.d.

Offline elja

• Affiliate Hero ****
« Reactie #18 Gepost op: januari 15, 2012, 11:22:02 »
Fgielen,
Je geeft een overtuigend Ja,

Maar hoe kom je daar dan bij? Heb je daar argumenten voor?
Hoe ben je dat te weten gekomen?

Gewoon Ja zeggen, zegt mij erg weinig

Offline elja

• Affiliate Hero ****
« Reactie #19 Gepost op: januari 16, 2012, 10:40:05 »
Geen uitleg?

Offline sun

• Affiliate **
  • **
« Reactie #20 Gepost op: januari 19, 2012, 23:15:28 »
na die afgekeurde sale zit ik wel wat argwanend naar een nieuwe sale te kijken
na 5 dagen nog geen goedkeuring of afwijzing, maar ik lees nog eens de voorwaarden
van die partner mogen ze er 30 dagen over doen en gemiddelde tijd dat ze er over doen
is 20 dagen. Waarom is dat zo lang (of ben ik weer te ongeduldig) ?
Ik bedoel als ze deze sale goedkeuren ga ik actiever worden om hun
campagne beter te promoten, nu wacht ik ff wat argwanend af.

Offline muggetje

• Full Affiliate ***
« Reactie #21 Gepost op: januari 20, 2012, 09:57:18 »
Citaat van: sun op januari 19, 2012, 23:15:28
na die afgekeurde sale zit ik wel wat argwanend naar een nieuwe sale te kijken
na 5 dagen nog geen goedkeuring of afwijzing, maar ik lees nog eens de voorwaarden
van die partner mogen ze er 30 dagen over doen en gemiddelde tijd dat ze er over doen
is 20 dagen. Waarom is dat zo lang (of ben ik weer te ongeduldig) ?
Ik bedoel als ze deze sale goedkeuren ga ik actiever worden om hun
campagne beter te promoten, nu wacht ik ff wat argwanend af.

Als merchant met een webshop kan ik hier wel antwoord op geven, wij keuren sales n.a.v. een verkoop uit de webshop pas na 20 dagen na verzending in de tussentijd kan er namelijk veel gebeuren.

- de verplichte zichttermijn
- de helaas te uitgebreide retouren procedure (opgelegd door de keurmerken)
- de klant die het pakket pas na een x aantal dagen opgehaald op het postkantoor/agentschap

In de meeste gevallen keur ik binnen de 20 dagen termijn, echter kan het voorkomen dat het langer duurt, in dat geval krijgt de affiliate een ticket. Ik vraag me echter af of dit op prijs gesteld wordt want ik krijg er zelden reactie op.

Verder ben ik van mening dat de affiliate die er het meest voordoet om een product te verkopen, het meeste recht heeft op de vergoeding. Twijfel ik dan deel ik de vergoeding.

Zoals de meeste wel weten, ben ik scherp gefocust op misbruik door cashback of kortingcodes sites, dus deze vallen alsnog af. (90% is in het administratie gedeelte van de software af te vangen door ze te weigeren, helaas worden dit soort gasten steeds slimmer en melden zich aan met een leuke website en gebruiken vervolgens de code op een cashback/kortingscode site)

Op het moment dat ik een sale binnen bijv. 5 dagen goed keur, en ik krijg op dag 7 de spullen retour en de klant wil zijn geld terug dan lever ik dus in op mijn marge, op zich is dit deels ingecalculeerd. Maar!!! t.o.v. 2010 is ons retouren percentage in 2011 bijna verdubbeld, dat ligt niet aan het product wat dat is het zelfde gebleven maar aan het gemak waarmee tegenwoordig besteld wordt en de aanpassingen aan het retourenbeleid zoals de keurmerken dat graag willen hebben.

Ben je voor mij een goede affiliate, dan zal ik geen enkele sale helemaal afkeuren, is er een leuke band en breng je het product op een leuke manier aan de man/vrouw dan pas ik de affiliate vergoeding in de meeste gevallen aan tot 1% met een minimum van 1 euro.

Offline sun

• Affiliate **
  • **
« Reactie #22 Gepost op: januari 20, 2012, 17:41:06 »
ok, helder antwoord en ik vind ik die werkwijze dan wel logisch.
sympathiek dat je dan toch nog regelmatig een vergoeding geeft aan de hardwerkende affiliate.

maar ik verkoop reizen via m'n website en daar zit dacht ik geen zichttermijn op of retourservice.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #23 Gepost op: januari 20, 2012, 21:08:14 »
Citaat
Ben je voor mij een goede affiliate, dan zal ik geen enkele sale helemaal afkeuren, is er een leuke band en breng je het product op een leuke manier aan de man/vrouw dan pas ik de affiliate vergoeding in de meeste gevallen aan tot 1% met een minimum van 1 euro.

Met alle respect, maar blijft subjectief.
Denk dat de meeste affiliates het retourenrisico, het betaalrisico allemaal best wel "innemen"   ;) , maar het moet wel binnen bepaalde percentages blijven. Wie om zich heen kijkt, ook in een fysieke winkel, ziet mensen achter een gordijn verdwijnen voorzien van vrijwillig gekozen - soms zelfs verplicht met 2 of meer - hangertjes met kleding. Bestel je per post, en met 10 dagen zeker wachten op elke nieuwe bestelling, dan werkt dat niet en op z'n minst kun je niet vergelijken of de ene maat nu dat vetrolletje verbergt en de ander gewoon lekkerder zit. Zijn allemaal subjectieve zaken.
Dus mag het voor een adverteerder geen verrassing zijn, dat er tegenwoordig 2 of meer exemplaren ineens gekocht worden.

Maar dan onze publishers praktijk : in de meest optimale situaties krijgen we per klik een ip-nummer en per sale een orderwaarde en een commissiewaarde, met ter vergelijking weer het ipnummer. Er zijn ook netwerken die daar nog niet van gehoord hebben zoals Affilinet, Affiliate4you, Zanox. Da's alles.

Bedenk dat een kassa-procedure een verslaglegging betekent van aantallen en soorten, plus bedragen en omschrijving anders kun je de order niet uitvoeren. Wil je negatieve reakties voorkomen, dan kun je als adverteerder het aantal dus splitsen, kun je vermelden of er 2 of 3 bikini's gekocht zijn, kun je als affiliate aan je badwater voelen dat er ooit 2 stuks afgekeurd kunnen worden. Dat is transparantie. De gegevens zijn er.  De goeie wil niet, want ik zie het behalve bij Otto nog nergens gebeuren.

Dan heb je naar mijn idee met een nette prijsstelling de meesten wel gehad en hou je nog een paar lieden over die of de benodigde euro's niet kunnen/willen leveren, en zij die besluiten nog niet te kunnen besluiten, of die mensen die - nog slimmer - tegelijktijd bij 2 of meer webshops een collectie van 9 stuks hebben besteld, gekregen en niet afnemen na rijp beraad.
Je wil niet weten hoeveel adverteerders hoe weinig informatie bieden.
Is wel tweerichtingverkeer.

Nu is wel algemeen bekend dat er op fashion bijvoorbeeld een riante marge te maken is. En kijk ik naar winkeliers in mijn omgeving / kennissenkring, dan weet ik het zeker. M'n eigen blauwe Dinky Toy is tussen de SUV's niet meer te vinden.
Is subjectief.

Maar deze: "Ben je voor mij een goede affiliate" is dat ook.

Het is dat ik fashion en vakantie gevoelsmatig een leuke markt vindt en er aktief in ben, maar er zijn branches waarin de emoties beter in balans blijven.

Tot slot : we moeten ook nog wel een beetje positief blijven, 2/3 verloopt zonder problemen, het zijn de excessen die je bij blijven en bezig houden.
Samenwerken is ook elkaar informeren.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Sales afkeur: Toegekend aan een ander

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing