affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • 5 Nieuwe campagnes
  • 4 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • zanox-m4n
  • netaffiliation
  • adquick
  • conversive
  • iffiliate
  • Affilidirect
  • affili.net
  • Matomy
  • Tradedoubler
  • webgains
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Achterblijven verkopen
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omlaag

Auteur Topic: Achterblijven verkopen  (gelezen 3816 keer)

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
Achterblijven verkopen
« Gepost op: januari 30, 2012, 08:38:38 »
Beste mede Affiliates,

Ik ben vanaf 2004 al bezig met mijn websites en heb nog nooit zulke grote hoeveelheden unieke bezoekers gehad, maar de verkopen blijven uit. Is dit een bekend probleem of moet ik het bij mijzelf gaan zoeken?

Elke dag ben ik ermee bezig om het up to date te houden en ook op allerlei wijzen tonen we ons voor de klant.

Heb in mijn opzicht alles eraan gedaan om ervoor te zorgen dat er verkocht word via onze websites.
Alles is welkom

Alvast bedankt...

PS: ik wist niet waar ik dit moest neerzetten, dus hoop dat ik de goed plaats heb gekozen.

Groet,
Jouke

Offline elja

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Achterblijven verkopen
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2012, 09:09:32 »
14 % meer bezoekers
5% minder verkopen
In januari tot nu toe

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2012, 09:14:35 »
Bij ongeveer de zelfde getallen...

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2012, 09:15:01 »
Citaat
PS: ik wist niet waar ik dit moest neerzetten, dus hoop dat ik de goed plaats heb gekozen.
café had gekund, is immers affiliate gerelateerd   ;D

Jouke klinkt Fries, Fries om ûtens?

Niettemin, je vertelt niet in welke branches je werkt, zou je in schaatsen zitten, gaat het losbarsten, Telegraaf meldt heel "gemeen" : over week barst de Elfstedenkoorts los .......... er staat dus niet "Elfstedentocht . Er zo vroeg over beginnen is, zoals een ijsmeester aangaf, iets voor journalisten uit het Hollandse werelddeel.

Maar zit je in de vakantie-sektor, zou je je nu zorgen kunnen maken over de site-conversie, immers veel bezoekers maar weinig sales.

Toch in het algemeen, zo hier en daar kunnen simpele dingen internetverkoop de voet dwarszetten zoals een téveel aan Sale in de fysieke winkels, gevoegd bij téveel uitgegeven in December, en is het wachten op het salaris eind januari ...... is nu aan het binnenkomen, dus met een beetje hoop : loop jij volgende week "binnen".

Zo niet, moet je iets meer bijzonderheden vermelden.  8)

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2012, 09:31:27 »
Jep, een echte Fries....
Ik heb meerdere website en bied verschillende producten van aanbieders aan. van vakantie tot baby kleding en ook huis tuin en eigenlijk alles voor in en om het huis. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat door meerdere producten te hebben alles af te dekken (seizoenen). Heb dus ook meerdere websites

Ben zelf met adwords opgehouden, want zelfs dat zette geen zoden aan de dijk, maar dat was altijd ook goed voor een groot deel van de omzet.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2012, 09:50:25 »
Citaat
Heb dus ook meerdere websites
Heel verstandig , heb ik ook, en daar zijn er méér van.

Is natuurlijk wel handig om te weten, of elk van die sites een afgebakend segment bedienen, of een aantal sites waar je 360° van de markt aanbiedt;
hoe je dat met je zoekwoorden regelt;
of al die bezoekers wel komen om te kopen, ofwel om te kijken, informatie te vergaren etc.
Vooral dat laatste scheelt een slok op een borrel.

Hoewel zoals jullie ( Elja en jij bevestigt ) aangeven :  5% ( tijdelijke ) daling , nou niet iets is om alvast zwarte kleding te gaan dragen. ;)

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2012, 09:59:48 »
Citaat van: ouwesmurf op januari 30, 2012, 09:50:25
Hoewel zoals jullie ( Elja en jij bevestigt ) aangeven :  5% ( tijdelijke ) daling , nou niet iets is om alvast zwarte kleding te gaan dragen. ;)
Nee, dat nog niet, maar ik hoop ook dat dit van tijdelijke aard is, want eigenlijk zijn dit nog mijn enige inkomsten.
Baal hier wel van en ik zie ook dat er wel veel naar de aanbieder geklikt word en dat vind ik best wel vaag (misschien toch hier en daar eens een steekproef laten doen).

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2012, 10:22:12 »
Citaat
misschien toch hier en daar eens een steekproef laten doen
check dan gelijk even hoe het de drie sites vergaat met voordeel in de naam, is wel verschrikkelijk identiek en kan je problemen opleveren met de zoekmachines. ( conflict met G.webmasterrules )
Neem aan dat je op elk een eigen statistiek hebt.  ;)

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2012, 10:30:57 »
Ja, ik heb overal eigen stat opzitten. De websites met voordeel erin was maar een proef en word in de loop van de tijd 1 website, want wilde kijken of het verschil uit maakt met het aantal verkopen en bezoekers.  Achteraf was het niet echt spannend, maar wel leerzaam om te zien dat een domeinnaam niet alles doet.

Ik ga nu bezig met wp en wilde dus hier 1 van de paginas voor pakken ;-)
En ik nu helaas wat meer tijd het de layout van alle domeinen onder handen nemen.

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2012, 20:41:14 »
Zijn er echt niet meer mensen die met het zelfde probleem zitten als ik (zoals hierboven beschreven)?

Offline willie wortel

• Full Affiliate ***
  • Stem 12 september PVV
    • PVV
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2012, 22:49:12 »
Citaat
Zijn er echt niet meer mensen die met het zelfde probleem zitten als ik (zoals hierboven beschreven)?

Ik denk heel veel, maar dat zullen ze nooit toegeven, want wie wil er nou op dit forum als een soort Al Bundy aangezien worden. ;D
“Selectief zijn – minder doen – is de weg van de productieve mens” – Timothy Ferriss

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2012, 05:11:30 »
Ik heb hetzelfde ervaren. Het jaar is echter nog jong en ik zie geen reden me nu al zorgen te maken. Dit doe ik sowieso niet, want ik ben tig keer meer gemotiveerd om hard door te werken als het niet om het geld gaat :).

Traffic in unieke bezoekers is enorm toegenomen, ruim 50% tov vorig jaar in dezelfde periode. Er is de afgelopen maanden dan ook veel werk verzet om alles naar een hoger plan te tillen.

Ook het aantal cookies/kliks is fors toegnomen, hoewel niet in dezelfde verhouding als de bezoekersstijging.

Het aantal sales is enorm achter gebleven. Bij de andere inkomstenbronnen is er echter een flinke toename, dus uiteindelijk wel een stijging van de omzet in deze periode. Sales via affiliate marketing is bijna 40% minder dan vorig jaar in dezelfde periode.

Ik vind echter dat ik pas rond mei een echt oordeel kan vellen....ik doe vooral veel met reizen, en niet elke reiziger zal dit jaar diep in de buidel tasten (hier houd ik al rekening mee) vanwege de depressie/recessie/euro-inkak/bangmakerij/simpel afwachten/prijzen tickets etcetcetcetc....

Ik zie dit wel een beetje als het 3e jaar van de 7 magere jaren :)...we hebben nog even te gaan dus :)
Wegopro.com | Twitter

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #12 Gepost op: januari 31, 2012, 07:43:03 »
Kan het ook aan de CMS liggen (heb ik me wel eens afgevraagd)?
Ik wil zelf wel graag over naar WP, maar is dat het dan wel....

Er staat bij mij nu wat druk op (zal eerlijk zijn), want geen job meer en ik wil elke maand wel eten ;D
Het zal vanaf nu dus ook een dagtaak worden om dit op de rails te krijgen en dit word hopelijk tijdelijk mijn werkweek  :-\

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #13 Gepost op: januari 31, 2012, 09:08:34 »
Wanneer je (tè) weinig bezoek trekt, kàn het aan het CMS of aan de layout liggen, is soms ontnuchterend wanneer je van een webpagina de css-layout uitschakelt en dan bekijkt ( zoals de Googlebot dat ongeveer ook doet) wat er van je pagina over is gebleven en vooral hoe de volgorde is.

Maar het probleem is zoals hiervoor, juist niet het aantal bezoekers maar wel de conversie, de slag om de sale of het bedienen van de verkeerde bezoekers = de informatiezoekers.

Dat kàn soms het ontbreken van een duidelijke en uitnodigende call to action zijn, in woorden en in klikbutton.

In woorden ook gelet op de vraag met welke zoekwoorden vind Google ( kijk even in de G. sitemap dashboard ).
Klein voorbeeld : ik maak vaak gebruik van een css button ipv een plaatje. En daar staat in 'KLIK NÙ", en dan zie je in die G.sitemap staan als favoriet herkend zoekwoord : "NÙ". Dat herkennen ze niet als lidwoord etc.
zonde, toch ?
dan moet je dus niet vervangen maar optimaliseren, want met dat nu trek je geen goeie bezoekers.

En je statistiek, die levert neem ik aan de zoekwoorden waarmee ze zijn binnengekomen. Is dat iets van "Londen boeken" of "wanneer zijn de olympische spelen", in het laatste geval ben ik die bezoeker geweest, ben al aan het oefenen namelijk en test voortdurend hoeveel tijd me nog rest.

Kortom : alles omgooien kan altijd nog, doe eerst de opkuis.

Offline SISPnl

• Full Affiliate ***
« Reactie #14 Gepost op: januari 31, 2012, 09:39:07 »
Thanks ouwesmurf, Ik denk dat als ik ook kijk bij de de clicks, dan is dat ook niet het probleem, want gemiddeld zat ik gisteren per domein op 360 unieke clicks per affiliatenetwerk (dat is wel eens veel minder geweest en dan toch meer sales).

Ik heb nu besloten om toch steekproeven te laten doen, want als ik naar vorig jaar kijk is alles alleen maar beter geworden op de sales naar. Ik heb meerdere mensen gevraagd en dat moet (lijkt mij) wel inzicht geven.

Als het resultaat bekend is zal ik het hier uitdragen, maar wel met onderbouwing.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Achterblijven verkopen

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing