affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • iffiliate
  • zanox-m4n
  • webgains
  • adquick
  • conversive
  • netaffiliation
  • Tradedoubler
  • affili.net
  • Matomy
  • Affilidirect
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Warme Douche - Netwerken
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Warme Douche - Netwerken  (gelezen 3854 keer)

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
    • No Search
Warme Douche - Netwerken
« Gepost op: december 05, 2007, 09:54:06 »
En dan kan deze ook niet achterblijven natuurlijk!

Welke netwerken vind jij het prettigst? Denk aan communicatie, goede campagnes, tracking etc.

Noem 2 netwerken en dan gaan we ook vanaf 16 december stemmen met een poll op de 3 meest genoemde.
Twitter: http://twitter.com/Affiliateforum

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/aartwallet

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
Re: Warme Douche - Netwerken
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2007, 10:00:56 »
Zanox - Vanaf het begin dat ze in NL zijn gekomen snel en goed contact mee. Pro-actief in eerste instantie. Wordt laatste tijd wel wat meer reactief. Zeker een warme douche!

M4N - Persoonlijk goed contact mee en al jaren mee actief. Ook vanwege een stage in 2003 natuurlijk wat extra loyaliteit want ik ben vanuit m4n ook voor mezelf verder gegaan en gemotiveerd geraakt.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2007, 10:06:01 door startveld »

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2007, 12:15:09 »
Daisycon vind ik goed, omdat ze het hebben aangedurfd om hier op het forum, in de openbaarheid, te reageren op vragen, problemen etc. Verder hebben ze leuke campagnes en goede nazorg. Een paar weken geleden vond ik dat de beantwoording van tickets wat was vertraagd (wegens ziekte, geloof ik). Ik weet niet hoe het nu is. Deeplinking is simpel,gaat snel.

m4n vind ik wel goed. Jammer alleen dat sommige pagina's zo superlangzaam laden en ze niet altijd adequaat reageren op vragen op het forum. Ze zijn wel vernieuwend bezig. Goede eenvoudige deeplink-mogelijkheden.

Zanox vind ik ook goed, maar ik mis wel de deeplink-mogelijkheden

TradeDoubler. Goed, maar voor mij (ik heb veel sites) iets minder gebruiksvriendelijk dan bovenstaande 3.

TestNet vind ik niet fantastisch, vanwege de veelal korte campagnes en omdat ze niet altijd goed luisteren naar wat de klant zegt. Heb al verschillende malen gemeld dat de deeplinks van NTI niet allemaal naar behoren werken, maar er wordt niets mee gedaan door de contactpersoon. Verder vind ik de contactpersoon nogal aandringerig.

TT heeft leuke campagnes, maar ook te vaak fouten bij deeplinken. www. verwijst door naar www2. Zoiets. Ze lijken vooral veel mensen binnen te willen krijgen, maar adviseren deze klant daarna niet goed genoeg. Soms lijkt het ook of ze de links nooit controleren. Bijv. tennisplanet, een heel leuke merchant, verwijst al sinds tijden alle deeplinks door naar dezelfde pag. waar je eerst moet kiezen uit welk land je komt. Onnodig veel kliks voor een klant en dus ben je 'm kwijt. Met meldingen wordt weinig gedaan.
Ben wel zeer tevreden met merchant Studieplan.

« Laatst bewerkt op: december 05, 2007, 12:34:57 door poupu »

Offline stijn

• Affiliate Hero ****
    • Four People BV
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2007, 12:51:06 »
Omdat ik er maar 2 mag noemen: Netdirect & Daisycon.
http://www.fourpeople.nl - Four People BV
http://www.jurkjes.nl - Meer dan 1.000 jurkjes!
http://www.baby-kleding.nl - Voor al je babykleding

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #4 Gepost op: december 05, 2007, 12:52:14 »
Kan je er 2 uithalen die jij persoonlijk beste vindt  ;D

Citaat van: poupu op december 05, 2007, 12:15:09
Daisycon vind ik goed, omdat ze het hebben aangedurfd om hier op het forum, in de openbaarheid, te reageren op vragen, problemen etc. Verder hebben ze leuke campagnes en goede nazorg. Een paar weken geleden vond ik dat de beantwoording van tickets wat was vertraagd (wegens ziekte, geloof ik). Ik weet niet hoe het nu is. Deeplinking is simpel,gaat snel.

m4n vind ik wel goed. Jammer alleen dat sommige pagina's zo superlangzaam laden en ze niet altijd adequaat reageren op vragen op het forum. Ze zijn wel vernieuwend bezig. Goede eenvoudige deeplink-mogelijkheden.

Zanox vind ik ook goed, maar ik mis wel de deeplink-mogelijkheden

TradeDoubler. Goed, maar voor mij (ik heb veel sites) iets minder gebruiksvriendelijk dan bovenstaande 3.

TestNet vind ik niet fantastisch, vanwege de veelal korte campagnes en omdat ze niet altijd goed luisteren naar wat de klant zegt. Heb al verschillende malen gemeld dat de deeplinks van NTI niet allemaal naar behoren werken, maar er wordt niets mee gedaan door de contactpersoon. Verder vind ik de contactpersoon nogal aandringerig.

TT heeft leuke campagnes, maar ook te vaak fouten bij deeplinken. www. verwijst door naar www2. Zoiets. Ze lijken vooral veel mensen binnen te willen krijgen, maar adviseren deze klant daarna niet goed genoeg. Soms lijkt het ook of ze de links nooit controleren. Bijv. tennisplanet, een heel leuke merchant, verwijst al sinds tijden alle deeplinks door naar dezelfde pag. waar je eerst moet kiezen uit welk land je komt. Onnodig veel kliks voor een klant en dus ben je 'm kwijt. Met meldingen wordt weinig gedaan.
Ben wel zeer tevreden met merchant Studieplan.

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #5 Gepost op: december 05, 2007, 13:10:04 »
O, was dat de vraag?  :D

De bovenste 2: Daisycon en m4n

Citaat van: startveld op december 05, 2007, 12:52:14
Kan je er 2 uithalen die jij persoonlijk beste vindt  ;D

« Laatst bewerkt op: december 05, 2007, 13:12:11 door poupu »

Offline Roy - NJM

• Affiliate Hero ****
    • Boekvandaag.nl
« Reactie #6 Gepost op: december 05, 2007, 13:13:13 »
Leuk initiatief. Ik nomineer er slecht 1 omdat de rest eigenlijk gelijkwaardig is en dat is Daisycon.
Openheid, goed proactief, reactief en persoonlijk contact in het Reiskanaal.

Roy

Offline Roger *

• Affiliate Hero ****
« Reactie #7 Gepost op: december 05, 2007, 13:26:45 »
Ik nomineer Daisycon.

Goede communicatie en relatief snelle oplossingen bij problemen. Bovendien vind ik het erg veel toevoegen dat ze hier zo actief zijn op het forum en echt inhoudelijk reageren op vragen en meedoen in discussies. Ook de IJsland incentive geeft natuurlijk goed aan dat ze ook dingen terug willen doen voor goede affiliates.
dus..

Offline Edwin M.

• Full Affiliate ***
« Reactie #8 Gepost op: december 05, 2007, 13:43:30 »
TradeDoubler en Netdirect.
Twee goede en professionele bedrijven.
De communicatie met beide bedrijven is ook erg goed te noemen.
Heb ik een vraag dan wordt er vooral bij TradeDoubler meestal direct een reactie gegeven.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2007, 14:17:58 door Edwin M. »

Offline twanrutten

• Affiliate Master *****
    • Mailorder Solutions programma's
« Reactie #9 Gepost op: december 05, 2007, 16:18:06 »
Als affiliate met eigen site zoals onlinecadeau.nl zeker Tradedoubler & M4N.
Goede feeds en snelle support, dat vind ik belangrijk.
Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/twanrutten

Rutten Result Consultancy, werkt voor;
Mailorder Solutions; http://www.mailordershops.nl/affiliate/544/ Strokeplay; http://www.strokeplay.nl/informatie/551/partners/ Cool Concepts; http://www.coolconcepts.nl

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • hasta la pasta
    • Daisycon
« Reactie #10 Gepost op: december 05, 2007, 18:18:36 »
hey leuk initiatief, ik zal maar niet mee doen anders zou ik wel weten..... ;D
Groeten,

marko
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | CPC Advertising

Offline Barvee

• Affiliate Master *****
« Reactie #11 Gepost op: december 05, 2007, 21:44:34 »
Beste,

Ik mis hier een duidelijke omschrijving waar het juist om gaat en wat je er mee wil bereiken.

De antwoorden kunnen nooit juist zijn omdat niet iedereen alle netwerken en hun klanten getest heeft (en wat is voldoende getest?)

Je gaat hier tot een resultaat komen die mogelijks totaal niet correct gaat zijn.

Ik werk niet met zanox, testnet,.... en sommige andere partijen. Zijn ze daarom goed of slecht? Ik zou het niet weten?

Hoe ga je je poll in mekaar boksen? Als een netwerk (100 leden heeft - wat je dus hier niet weet) en daar zijn er hier 10 van die hen "nomineren"als warm is dat eigenlijk 10%
Als een netwerk 50 leden heeft en er zijn er hier 6 die hen "nomineren" dan is in spe deze partij de rechthebbende op een "warmere douche"

Als je zo iets dergelijks opzet in de 4 post zonder concrete afspraken en gelijkwaardige parameters is dit eigenlijk een waardeloos initiatief die misschien wel eens voor heel veel "onterechte schade" of "onterechte waardering" zou kunnen zorgen zonder daar eigenlijk de bedoeling van te zijn geweest.

Als je binnen een bepaald netwerk blijft ok, maar als je tussen verschillende netwerken dingen gaat gaan opmeten dan moet je met dezelfde parameters werken om dit in een besluit te kunnen werken.

Juist mijn gedacht.

Blog over affiliate en webdesign in Belgie op www.barvee.be Het verhaal van vallen en opstaan en weer vallen en opstaan.
Twitteren doen we op www.twitter.com/barvee

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #12 Gepost op: december 06, 2007, 09:14:21 »
Hoi Sloore,
Het is indicatief voor de mensen die hier op Affiliateforum meedoen. Het is niet rechtsgeldig uiteraard want de notaris heb ik ook niet ingeschakeld  ;D

- Wat ik er mee wil bereiken:
Een leuke stemming onder de gebruikers van dit forum. Het is dus niet leading voor de hele affiliate markt maar hoe de gebruikers van Affiliateforum.nl het waarderen. En als blijkt dat 1 partij bovengemiddeld gestemd wordt dan zijn ze waarschijnlijk ook wat actiever op het forum. So be it...alleen maar een motivatie voor andere netwerken om zich ook wat meer hier te laten zien want daar zijn alle affiliates bij gebaat! Een stemming en steekproef is bij geen enkel onderzoek 100% juist of dacht je dat de NIPO alle consumenten ondervraagt?

Als je met een bepaald netwerk niet werkt moet je er ook niet op stemmen. Werk je er wel mee dan heb je die mogelijkheid wel. Overigens durf ik de aanname te doen dat 75% van de affiliates of meer bij 3 of meer netwerken is aangesloten en daar ook wel het e.e.a. mee doet, dus dat lijkt mij geen enkel probleem.

Kortom, ik zie niet in wat het probleem is.

Citaat van: sloore op december 05, 2007, 21:44:34
Beste,

Ik mis hier een duidelijke omschrijving waar het juist om gaat en wat je er mee wil bereiken.

De antwoorden kunnen nooit juist zijn omdat niet iedereen alle netwerken en hun klanten getest heeft (en wat is voldoende getest?)

Je gaat hier tot een resultaat komen die mogelijks totaal niet correct gaat zijn.

Ik werk niet met zanox, testnet,.... en sommige andere partijen. Zijn ze daarom goed of slecht? Ik zou het niet weten?

Hoe ga je je poll in mekaar boksen? Als een netwerk (100 leden heeft - wat je dus hier niet weet) en daar zijn er hier 10 van die hen "nomineren"als warm is dat eigenlijk 10%
Als een netwerk 50 leden heeft en er zijn er hier 6 die hen "nomineren" dan is in spe deze partij de rechthebbende op een "warmere douche"

Als je zo iets dergelijks opzet in de 4 post zonder concrete afspraken en gelijkwaardige parameters is dit eigenlijk een waardeloos initiatief die misschien wel eens voor heel veel "onterechte schade" of "onterechte waardering" zou kunnen zorgen zonder daar eigenlijk de bedoeling van te zijn geweest.

Als je binnen een bepaald netwerk blijft ok, maar als je tussen verschillende netwerken dingen gaat gaan opmeten dan moet je met dezelfde parameters werken om dit in een besluit te kunnen werken.

Juist mijn gedacht.

« Laatst bewerkt op: december 06, 2007, 09:53:34 door startveld »

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • hasta la pasta
    • Daisycon
« Reactie #13 Gepost op: december 06, 2007, 09:55:50 »
@ sloore,

in de zin van objectiviteit heb je geheel gelijk, ik verwacht bij de stemming ook dat er ineens een legio "Piet-anoniem" op zullen duiken, die we hier wel vaker tegenkomen als "newbie ervaringsdeskundigen"

Maar zoals startveld aangeeft, ik denk niet dat je superveel waarde moet hechten aan de uitslag maar dat het goed is voor de markt als zo'n initiatief gelanceerd wordt. Hoe meer discussie hoe beter.

Ik lees hier dat wij (daisycon) positief te boek staan om dat we onder andere actief op het forum zijn, laat de rest van de netwerken dit maar lezen (dat doen ze, zeker weten) en ook meedoen.

In elk geval stem ik VOOR, leuke actie
Groeten,

marko
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | CPC Advertising

Offline Roy - NJM

• Affiliate Hero ****
    • Boekvandaag.nl
« Reactie #14 Gepost op: december 06, 2007, 10:34:42 »
@ Sloore
Noem mij 1 verkiezing die werkt op de manier zoals jij die schetst. Elke verkiezing werkt nou eenmaal met de beperking dat je niet weer wat de achtergrond is van de mensen die meedoen. Kijk naar de thuiswinkel awards, meeste stemmen gaan altijd naar de grote bedrijven, maar een hoog gemiddeld cijfer kan weer alleen als je een kleine populatie hebt (zie de winnaar kleertjes.com). Een klein bedrijf met perfecte service (cleafs wellicht) zal inderdaad nooit winnen, maar je kunt je ook afvragen hoe goed die service zou zijn als ze evenveel publishers hadden als daisycon of TD. En we hoeven jou als Belg toch niet uit te leggen dat verkiezingen niet altijd een positief resultaat opleveren :), part of the game.

Kortom, iedereen weet dat een verkiezing om de grote getallen gaat en het is gewoon een leuk initiatief, niet meer niet minder.
Ben het wel met je eens dat de koude douche niet zo een goed idee is om bovenstaande reden, het effect van een koude douche is immers groter dan het niet winnen van de warme. Dan moet je wel met een goed verhaal komen, daarom stem ik daar ook niet op.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Warme Douche - Netwerken

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing