affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • conversive
  • Affilidirect
  • Tradedoubler
  • iffiliate
  • adquick
  • netaffiliation
  • Matomy
  • webgains
  • affili.net
  • zanox-m4n
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Affiliateforum?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Affiliateforum?  (gelezen 1324 keer)

Bestjoerder

• Gast
Affiliateforum?
« Gepost op: december 18, 2007, 19:37:31 »
Ik vraag mij de laatste tijd wel eens af of dit forum wel onafhankelijk is.

Door een beetje te spitten kom je er achter dat alles wat op affiliategebied georganiseerd wordt in Nederland, tenminste waar op dit forum promotie voor wordt gemaakt, te maken heeft met bedrijven, en tegelijkertijd mensen die aan die bedrijven verbonden zijn moderator zijn van dit fora.

Of heb ik het mis?

Offline poupu

• Affiliate Master *****
Re: Affiliateforum?
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2007, 19:45:09 »
Behalve ik.  Ben een individualist en wil dat graag zou houden. :D

Citaat van: Bestjoerder op december 18, 2007, 19:37:31
Ik vraag mij de laatste tijd wel eens af of dit forum wel onafhankelijk is.

Door een beetje te spitten kom je er achter dat alles wat op affiliategebied georganiseerd wordt in Nederland, tenminste waar op dit forum promotie voor wordt gemaakt, te maken heeft met bedrijven, en tegelijkertijd mensen die aan die bedrijven verbonden zijn moderator zijn van dit fora.

Of heb ik het mis?

Offline jvanhaaften

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2007, 19:54:21 »
Denk niet dat je het mis hebt.
poupu is idd niet aan een bedrijf verbonden, ik was dat in het begin ook niet (sinds begin van het jaar wel) en de admins zijn allemaal wel met een bedrijf verbonden (geweest)

Maar onafhankelijk in de zin van totaal zonder kennis van affiliate marketing zou ook geen succes zijn. En ook zonder aan een bedrijf verbonden te zijn heb je wel een voorkeur
Maar ik heb ook wel eens t idee dat het onafhankelijke er een beetje af gaat.
Check mijn andere posts maar

Offline Barvee

• Affiliate Master *****
« Reactie #3 Gepost op: december 18, 2007, 20:03:39 »
Als affiliate master ben ik nog steeds onafhankelijk  ;D

Het is wel zo dat je met de jaren meer en meer ervaring opdoet en meer en meer personen gaat "leren kennen", daarom niet alleen fysiek maar wel in handelen en doen en via mails. Velen leggen hier de basis voor een latere job soms doch hoeft daarom niet zo te zijn. Hangt er allemaal van af wat je zelf wil. Is in het dagelijkse leven ook zo. Wil je voor jezelf opkomen, laat je anderen het woord voeren en zwijg je, op ga je echt op de baricaden gaan staan. Keuze ligt bij u zelf.

En zelfs al zijn er die je de indruk geven partijdig te zijn, dan kan je daar altijd op in gaan. In dat opzicht is dit forum juist top omdat hier veel kan geschreven worden zonder weggehaald te worden. Dus als er een  topic is die je nu leuk of "verdacht" vind schrijf dat dan gewoon (best gefundeerd) neer. Dan kan het nog alle kanten op. Zonder dit foum zou ik nooit zo ver gestaan hebben, dus aan de moderators en anderen. Doe zo verder  ;).
« Laatst bewerkt op: december 18, 2007, 20:47:20 door sloore »
Blog over affiliate en webdesign in Belgie op www.barvee.be Het verhaal van vallen en opstaan en weer vallen en opstaan.
Twitteren doen we op www.twitter.com/barvee

Offline twanrutten

• Affiliate Master *****
    • Mailorder Solutions programma's
« Reactie #4 Gepost op: december 18, 2007, 21:02:29 »
Pff.. ja partijdig.. je bent afhankelijk.

Ik zal niet zo snel slechte dingen over de eigen programma's of goede dingen over concurrenten schreeuwen.. dus er zit een "filter" op.

Ook zal ik niet zo snel een van de netwerken waar we mee werken (M4N, TD, TT) afvallen of slecht over posten.. niet al te best voor de relaties.

Maar als je geargumenteerd dingen neer kan zetten hoeft deze afhankelijkheid denk geen belemmering te zijn... vergeet ook niet dat de verbondenheid met bepaalde netwerken etc ook een hoop extra informatie oplevert!
Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/twanrutten

Rutten Result Consultancy, werkt voor;
Mailorder Solutions; http://www.mailordershops.nl/affiliate/544/ Strokeplay; http://www.strokeplay.nl/informatie/551/partners/ Cool Concepts; http://www.coolconcepts.nl

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #5 Gepost op: december 18, 2007, 23:50:40 »

Of heb ik het mis?

Ik denk dat je het mis hebt, als je het hebt over alles wat er op affiliate marketing gebied in nederland georganiseerd hebt dan doel je ook op de affiliateborrel.nl en de affiliatedag!

Affiliatedag is een samenwerking tussen 3 partijen, waarvan 1 partij moderator/oprichter is van dit forum. De overige 2 partijen (waaronder ikzelf) zijn niet als moderators bij het forum betrokken.

De affiliateborrel is een initiatief dat door mij is opgezet, ben geen moderator, en niet verbonden en ook nooit geweest aan welk netwerk dan ook. Dat er onderling contacten bestaan lijkt me niet meer dan normaal in een wereld waarin we met z'n allen business willen generen.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2007, 00:23:16 door Paul Schoenmakers »
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #6 Gepost op: december 19, 2007, 08:44:49 »
En dan zal ik ook mijn duit in het zakje doen  ;)

Ik ben dus mede-oprichter van dit forum. Heb het samen met arnix opgezet.
Wij kennen elkaar zo'n 5 jaar en dat vanuit een stage bij 1 van de netwerken.

Inmiddels voor mezelf bezig en zit met kantoor in hetzelfde bedrijfsverzamel-gebouw als M4N. Uiteraard geeft dit een extra band, maar zoals je ook wel op het forum zult zien krijgen ze geen enkele hogere behandeling. Als je van mening bent dat het wel zo is, dan hoor ik dat graag (met onderbouwing)

Ik probeer altijd zo onafhankelijk mogelijk te zijn en betrap je mij op een gekleurde en ongebaseerde mening, dan wil ik dat ook graag horen!

Zoals Paul aangeeft zijn de dingen die georganiseerd worden dus volledig onafhankelijk. Uiteraard mogen borrels gesponsord worden door een netwerk..dan zijn we opeens wel afhankelijk  ;D

@jvanhaaften: geef ajb aan met concrete voorbeelden. Je zegt dat de onafhankelijkheid eraf gaat....komt dat nou puur omdat bijv. TD niet aan de Warme Douche mee mag doen omdat ze simpelweg niet genoeg stemmen in de nominatie hebben gehad? Verder is er namelijk helemaal niks verandert t.o.v. voorgaande jaren. Alleen wordt het forum wat actiever naar buiten toe..op naar de 2000 leden!
« Laatst bewerkt op: december 19, 2007, 09:34:03 door startveld »
Twitter: http://twitter.com/Affiliateforum

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/aartwallet

Offline Michael Rijken

• Full Affiliate ***
« Reactie #7 Gepost op: december 19, 2007, 09:28:03 »

Of heb ik het mis?

Ja ik vind het ook belachelijk dat een affiliateforum.nl een beurs gaat opzetten over affiliate marketing. Dat kan alleen maar in nederland in engeland zou het nooit kunnen gebeuren kijk maar naar A4UExpo.

Het is ook belachelijk dat iedereen die een AFFILIATE evenement/borrel/site op het gebied van affiliate marketing organiseert ook actief is op het AFFILIATE FORUM.

Het is ook belachelijk dat mensen/bedrijven uit de AFFILIATE MARKETING wereld zich samengepakt hebben om AFFILIATE MARKETING in nederland meer op de kaart te zetten door het organiseren en opzetten van allerlei zaken.

Het is ook belachelijk dat AFFILIATE MARKETING evenementen/borrels op een AFFILIATE MARKETING forum gepromoot worden en wel door bedrijven!!!

Samen gevat: het is gewoon belachelijk dat AFFILIATE FORUM AFFILIATE MARKETING  buiten het AFFILIATEFORUM om mede promoot.

Oh ja. Ik ben ook 1 van de partijen die affiliatedag mee opzet. Maar niet affiliateborrel en ook geen moderator is.

« Laatst bewerkt op: december 19, 2007, 10:36:02 door internetmarketing »
Michael Rijken
http://www.limburgprofessionals.nl
Dutch Affiliate Marketeers: http://www.linkedin.com/groups?about=&gid=61713&trk=anet_ug_grppro

Bestjoerder

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 19, 2007, 19:07:06 »
Mijn vraag heeft enkele reacties opgeleverd, dus ik zal er even op reageren.

Het is niet mijn bedoeling een wijzend vingertje op jullie te richten, maar zoals al in de opening, dit gevoel kreeg ik.

Ik heb mij aangemeld in de hoop informatie te krijgen en te delen met mede affiliates, en beurzen of affiliateborrels zit ik niet op te wachten.

Er zitten hier heel wat kleine affiliates die werken op thuisbasis naast hun dagelijkse werkzaamheden, die niet eens de tijd er voor kunnen vrijmaken aan dergelijke dingen mee te doen.

Een fora is actie en reactie en dat is wat ik geprobeerd heb los te maken in dit topic.

Dus verschoon het van dingen als een affiliateborrel, beurzen e.d., anders begint het op een vriendenclubje te lijken. En ik denk dat de kleine affiliates die hier meelezen dan ook weer mee gaan doen.

Offline jvanhaaften

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Master *****
« Reactie #9 Gepost op: december 19, 2007, 19:17:42 »
Zoals ik eerder aangaf en startveld ook zitten er wel een aantal die iets doen/ gedaan hebben met een netwerk, maar zonder dat heb je ook wel een favo netwerk hoor.

Verder denk ik dat een borrel of beurs ook wel zijn goeie kanten heeft, misschien niet voor iedereen, maar IRL contact is toch net iets anders.

En als affiliatemarketing door iedereen serieus genomen moet worden ook wel van belang dat je mensen als Twan (mailordersolutions) of Gijs (Cosmox) eens spreekt om er even snel 2 te noemen.
Net zo goed als een kleine affiliate het leuk kan vinden om eens met iemand te spreken die hij / zij mail of tel contact mee heeft van een aff. netwerk

Maar gooi eens wat in de groep, admins / moderators staan zeker open voor goede suggesties.

@Aart, we spreken elkaar wel via PM
« Laatst bewerkt op: december 19, 2007, 20:19:54 door jvanhaaften »

Offline Michael Rijken

• Full Affiliate ***
« Reactie #10 Gepost op: december 19, 2007, 19:46:42 »
@Bestjoerder  Weet je hoe vaak ik van "kleine" en ook "grote" affiliates te horen heb gekregen dat het geweldig was om eens met een ander die het snapt irl te spreken zonder steeds uit te moeten leggen wat het nu is affiliate marketing.

Ik zelf ben er 1 van die het de eerste keer geweldig vond.

Michael Rijken
http://www.limburgprofessionals.nl
Dutch Affiliate Marketeers: http://www.linkedin.com/groups?about=&gid=61713&trk=anet_ug_grppro

5KG

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 19, 2007, 19:49:55 »
Als het niet onafhankelijk genoeg zou zijn of het afhankelijk van een bepaald bedrijf gaat worden dan zullen een aantal dat wel duidelijk laten blijken dat ze dat niet willen/op prijs stellen.

En in het ergste geval gaat iedereen weg en naar een andere site.

Verder zijn die borrels prima voor die welke het willen, mij zal je er niet zien, A te ver weg, B mijn tijd kan ik beter in iets anders steken (dat is niet rot bedoeld naar de personen toe welke er wel naar toe gaan/het organiseren.).

Offline pietervangils

• Full Affiliate ***
  • Geen newbie meer!
    • Mijn blog
« Reactie #12 Gepost op: december 19, 2007, 20:06:45 »
Ik ben niet gebonden aan een netwerk dus zie mijzelf wel als onpartijdig.... natuurlijk zal ik niks slechts zeggen over het bedrijf waar ik werk (Tribal) maar dat spreekt voor zich.

Denk verder dat de borrels IRL erg goed zijn... hier worden de beste deals gesloten. (of niet dan Paul)

Offline Romano Jennekens

• Affiliate Master *****
« Reactie #13 Gepost op: december 20, 2007, 08:06:19 »
Citaat
Ik heb mij aangemeld in de hoop informatie te krijgen en te delen met mede affiliates, en beurzen of affiliateborrels zit ik niet op te wachten.

Dergelijke evenementen zijn alleen maar goed voor affiliates groot en klein en de mix van netwerken, beginnende en gevorderde affiliates en zelfs nieuwe affiliates. Je kan het vergelijken met de bloemenwinkel. De lokale bloemist kent ook iedere andere bloemist in een straal van 50 km. Hetzelfde geldt voor personen die fulltime of parttime met affiliate marketing bezig zijn: je komt elkaar wel eens tegen... Via fora's en msn met elkaar dingen bespreken en delen is super, af en toe de personen in het echt zien is m.i. nog beter, het verrijkt echt je blikveld

En het allermooiste, wat Michael (Internetmarketing) ook zegt: je hoeft niemand uit te leggen wat affiliate marketing nu precies is, je bent onder gelijkgestemden.

@pieter: na de borrel ben jij toch niet bepaald met lege handen uit de trein gestapt ;-)
« Laatst bewerkt op: december 20, 2007, 08:09:15 door RomanoJennekens | AffiliateMeester.nl »
Twitter: www.twitter.com/romano_nl

Offline Barvee

• Affiliate Master *****
« Reactie #14 Gepost op: december 20, 2007, 08:51:07 »
Het forum is een ideaal middel voor bekendheid naar de wereld toe.
En daar hoort alles bij. Forum, borrels, diverse netwerken en partijen, acties, ...

Kan je alleen maar beter van worden.
En trouwens ik denk dat er nog maar weinig "newbies" geen reactie gekregen op hun vragen. Iedereen krijgt informatie.

En wat die borrel betreft, plannen jullie er ook een naar "Belgie"  ;D met tijd of toch ergens op de grens ?
Blog over affiliate en webdesign in Belgie op www.barvee.be Het verhaal van vallen en opstaan en weer vallen en opstaan.
Twitteren doen we op www.twitter.com/barvee

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Affiliateforum?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing