Wij betalen per maand een 1000 - 1200 euro aan hosting (voor een paar websites) etc en ik kan zeggen dat we nooit er uit liggen (meteen ff afkloppen). We betalen veel te veel voor ons data verkeer en zelfs 16 euro per .nl domein ex btw.Maar ze leveren kwaliteit en die moet betaald worden. Waar jij zegt dat een paar honderd euro te veel is zeg ik "Hosting is je locatie, als je in een buitenwijk zit verdien je minder".Wat verlies je per uur dat je offline bent? Ik kan het me niet veroorloven om offline te zijn.Wij zitten bij www.true.nl en zijn zeer tevreden met de services!
Je kunt ook gewoon zelf een server huren/leasen. Als je het vanaf het begin goed inregelt heb je er geen omkijken meer aan.Okee, het is behoorlijk wat duurder dan webhosting maar uiteindelijk verdien je dat heel snel weer terug. Downtime heeft me meer geld gekost. Marcus
Ik wil alleen niet meer een host die het schandalige bedrag van 11 euro per domein naam per jaar wil rekenen
Citaat van: 5KG op januari 02, 2008, 20:59:54 Ik wil alleen niet meer een host die het schandalige bedrag van 11 euro per domein naam per jaar wil rekenen sinds wanneer is de kostprijs rekenen voor een domeinnaam een schandalig hoog bedrag?
Wanneer je ziet, dat de prijzen varieren van 6 tot 26 euro, moet er wel ruimte in zitten, en ben ik het zeker met je eens, vooral wanneer je er een hoop tegelijk afneemt. En zeker, omdat de SIDN voorzover ik weet een door zichzelf benoemde autoriteit is, niet bepaald democratisch, niet bepaald klantvriendelijk in de omgang en zeker niet snel, maar geaccepteerd omdat 't bestaat.Positief : weet niet of je domein ook 5kg heet, want dan is er een nieuwe ontwikkeling : domein .nl met cijfers, dus 5.nl . is dat wat ?