affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • webgains
  • Matomy
  • netaffiliation
  • iffiliate
  • zanox-m4n
  • Tradedoubler
  • affili.net
  • conversive
  • adquick
  • Affilidirect
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • 'Wet financiële dienstverlening'
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 'Wet financiële dienstverlening'  (gelezen 758 keer)

Offline Phantor

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
'Wet financiële dienstverlening'
« Gepost op: januari 22, 2006, 21:17:12 »
De wet 'Wet financiële dienstverlening' is onlangs ingetreden. Bij navraag of iemand die een internet site heeft welke een krediet verstrekker ed promoot hier ook valt kreeg ik het volgende antwoord:

Onder een financiële dienst wordt onder andere verstaan aanbieden, adviseren en bemiddelen (artikel 1 lid l Wfd). Onder een financieel product wordt onder andere verstaan een betaalrekening, kredieten, effecten, verzekeringen, etc (artikel 1 lid m Wfd).

Onder adviseren wordt conform artikel 1 sub b Wfd verstaan: het aanbevelen van één of meer specifieke financiële producten aan een bepaalde consument. Het moet hierbij gaan om een concreet financieel product van een bepaalde aanbieder (product X van aanbieder Y).

Nu lijkt mij het zo dat een affiliate hier dus ook onder valt. Of juist niet?
Ik zal vd week eens kijken wat een adviseur hierover te zeggen heeft.

Wetgeving is officieel pas van kracht per 1 feb 2006. Je moet (als je er onder valt) wel in jan 06 een vergunning aanvragen dan kan je doorwerken/aanbieden tot de uitspraak is over je vergunning, als je pas in feb 06 een aanvraag doet dan mag je officieel niets meer ondernemen.

Toch zou ik ook graag jullie mening willen weten over dit onderwerp, misschien is het wel interessant juist als 'wij' er ook onder zouden vallen.

(Aangezien ik niet weet hoe ze het controleren maar ik wel weet dat als je controle krijgt en je de vergunning niet hebt je een aardige prent krijgt.)

Brand los,

Offline Gretha

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Vrouw
    • mSites
Re: 'Wet financiële dienstverlening'
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2006, 21:27:17 »
sorry, maar ik adviseer niets
ik maak enkel reclame voor financiele diensten
:s

zelfde topic stond op cashboard, maar dan met de vraag of de get paid to bedrijven (gpt's) hier ook onder vallen
zelfde id, mensen kunnen een saldo opbouwen, maar dat maakt mij nog geen bank of financiele dienst....

Offline Phantor

• Full Affiliate ***
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2006, 21:30:23 »
Je doet toch aan bemiddeling?

Jij stuurt klanten hun kant toch op?

Offline Gretha

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Vrouw
    • mSites
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2006, 21:32:28 »
dan doet de tv dat ook
en de krant
en alle billboards etc
dat is geen advies, enkel reclame....
imo dan
ben benieuwd hoe anderen erover denken...!

Jacobien

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2006, 22:23:52 »
Je hoeft je geen zorgen te maken volgens mij:
" het aanbevelen van één of meer specifieke financiële producten aan een bepaalde consument."

a) we bevelen niets aan.
b) al helemaal niet aan een specifieke consument. Je weet niet wie er op je site komt.
c) we geven mensen opties. Een waslijst van aanbieders.

Maar we adviseren ook niet.
Met adviseurs bedoelen ze echt die tussenpersonen. Assurantiekantoren enzo.

Maar ik zal het morgen aan mijn broer vragen. Die is tenslotte jurist  ;)

Offline Phantor

• Full Affiliate ***
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2006, 22:32:43 »
Ik dacht ook dat we het niet nodig hadden en vraag het daarom vd week ook na bij een jurist.

Toch leek het me wel verstandig/leerzaam om dit hier ook ter sprake te stellen  ;D

Jacobien

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2006, 22:41:47 »
a. aanbieden

De omschrijving van het begrip aanbieden is ontleend aan wat in het BW onder aanbod wordt verstaan. Het BW geeft geen omschrijving van het begrip aanbod,
 maar in het kader van artikel 6:217 BW wordt hieronder verstaan: een voorstel tot het sluiten van een overeenkomst, gericht tot één of meer bepaalde personen vormt een aanbod, indien het voldoende bepaald is en daaruit blijkt van de wil van de aanbieder om in geval van aanvaarding gebonden te zijn.

1 . Van het aanbod moet onderscheiden worden de uitnodiging om in onderhandeling te treden  of tot het doen van een aanbod. Een voorstel dat niet de elementen bevat die de verbintenissen die uit de te sluiten overeenkomst zullen voortvloeien bepaalbaar maken in de zin van artikel 6:227 BW, is een uitnodiging om in onderhandeling te treden en geen aanbod.

De definitie van aanbieden dient te worden gelezen in samenhang met artikel 7 van het wetsvoorstel. Dat artikel bepaalt dat onder het aanbieden van een financieel product ook moet worden verstaan het als wederpartij aangaan, beheren of uitvoeren van overeenkomsten met consumenten inzake financiële producten.

b. adviseren
Met 'bepaalde consument'wordt bedoeld dat adviezen in meer algemene zin, zoals adviezen opgenomen in boeken, tijdschriften, mailings of aanprijzingen in reclameboodschappen buiten de definitie vallen. Een ander kernelement van adviseren is dat in het advies een specifiek financieel product wordt aanbevolen. Het moet gaan om een concreet financieel product van een bepaalde aanbieder (product X van aanbieder Y). Een productsoort, zoals een (beleggings)hypotheek, een levensverzekering of een beleggingsfonds valt daar buiten. In het advies kunnen ook meerdere specifieke financiële producten worden aangeboden.

Over de wet financiele dienstverlening en reclame.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • 'Wet financiële dienstverlening'

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing