affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6101) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • conversive
  • webgains
  • Matomy
  • Affilidirect
  • iffiliate
  • zanox-m4n
  • netaffiliation
  • affili.net
  • adquick
  • Tradedoubler
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • zanox-M4N »
  • Persbericht M4N 04-02-2008
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Persbericht M4N 04-02-2008  (gelezen 2761 keer)

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
    • No Search
Persbericht M4N 04-02-2008
« Gepost op: februari 04, 2008, 09:54:23 »
Dit bericht kreeg ik van M4N. Met enkele andere bloggers ben ik afgelopen vrijdag op een presentatie van de nieuwe versie geweest. Kernpunt is een ratingsysteem wat de eCPC gaat vervangen. Ben benieuwd wat er live gaat komen!

PERSBERICHT

M4N lanceert beoordelingssite voor affiliates en adverteerders

Amsterdam, 4 februari 2008 --- Affiliate netwerk M4N komt vandaag met een uniek scoringssysteem voor affiliates en adverteerders. Hiermee wordt een einde gemaakt aan de ontransparante affiliate markt waarbij de kwaliteit van websites niet duidelijk is. In het systeem kunnen aan een viertal factoren scores worden toegekend, die uiteindelijk leiden tot een gewogen gemiddelde score. 

Het doel van het beoordelingssysteem is de markt van affiliate marketing transparanter te maken. “Dankzij deze scoringsindex wordt duidelijk met welke affiliates en adverteerders je het beste kunt samenwerken”, aldus Thomas Joosten, directeur van M4N. “Dit komt uiteindelijk ook de consument ten goede en is in lijn met onze missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken.”

Voorheen gebruikte M4N de door het bedrijf zelf gelanceerde eCPC-index (effectieve Cost Per Click) om te laten zien wat het affiliates en adverteerders oplevert om met elkaar zaken te doen. Omdat alle inkomsten en kosten voor 90 procent op basis van nieuwe klanten of verkopen worden afgerekend, is de eCPC grotendeels afhankelijk van de conversie van bezoeker tot koper die je als website realiseert. De eCPC is daarmee een afgeleide van het fundamentele principe dat als bezoekers meer kopen, een website het beter doet. Na de introductie in 2003 van de eCPC hebben alle marktpartijen dit principe overgenomen en gebruiken concurrenten het inmiddels ook veel in statistieken om te laten zien wat bezoekers waard zijn of kosten.

Aan dit beoordelingssysteem kleven echter enkele nadelen. Door alleen de eCPC te waarderen, wordt het aantal bezoekers, verkopen en het omzetvolume buiten beschouwing gelaten. Een net startende webwinkel met weinig bezoekers en een hoge conversie kan immers net zo aantrekkelijk zijn als een partij die reeds veel bezoekers en kopers realiseert. Daarnaast geeft de eCPC geen inhoudelijke informatie over de site.

Met het nieuwe scoringssysteem van M4N worden omzet, eCPC, conversie en kliks meegeteld en door middel van wegingsfactoren vertaald in een score van 1 tot 10. Hoe hoger het cijfer des te beter de affiliate of adverteerder het doet. Daarnaast kunnen affiliates en adverteerders elkaar stemmen geven en hun commentaar opschrijven. Of een gebruiker in het beoordelingssysteem van M4N van hoge kwaliteit is, hangt dus van meerdere factoren af die allemaal te herleiden zijn tot één doel: de consument helpen het product te vinden en te kopen waarnaar hij op zoek is.

“Natuurlijk is het succes deels afhankelijk van de affiliates en adverteerders”, aldus Joosten. “Het is voor ons reuze spannend om te zien hoe het door de affiliates ontvangen gaat worden. We zijn benieuwd of mensen echt gaan stemmen en hoeveel er gaan stemmen.”

Gert-Jan van Agtmaal van winkelpower.nl juicht het beoordelingssysteem toe. “Beter inzicht in de waarde van affiliates en adverteerders en betere communicatie tussen beide partijen is van groot belang voor de verdere professionalisering van de affiliate markt. Daarnaast werkt een scoringssysteem motiverend. Ik streef naar een zo hoog mogelijke score om zo de beste resultaten te halen.”

Edit: Ik heb nog wat screenshots erbij gehad:

Score overzicht bij Adverteerders

Weging rating

Stem-overzicht incl. comment-mogelijkheid.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2008, 10:40:13 door startveld »
Twitter: http://twitter.com/Affiliateforum

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/aartwallet

Offline tjoosten

• Affiliate **
  • **
Re: Persbericht M4N 04-02-2008
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2008, 22:50:42 »
Hi all,

Alle hoop was bij ons gevestigd op life gaan van de versie vanacht om 4 uur. Toch doen zich op laatste moment nog aantal bugs voor die we voor live gaan, moeten oplossen.

Volgende datum van life gaan is donderdag 7 februari 2008.

vr. gr.

Thomas
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2008, 21:16:52 door tjoosten »

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2008, 23:34:41 »
1. waarom krijgen niet alle M4N aangeslotenen een dergelijk persbericht;
2. misschien een goed en veilig idee om ook de 7 februari te laten passeren voor de introductie, te verplaatsen naar 14 februari en ons allen te vergasten op een passend Valentijn-kado  ;D

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2008, 14:06:09 »
En wat vinden jullie van het nieuwe M4N?

Ziet er erg goed uit en goede stap naar nog meer transparantie.

Kritiekpunt heb ik ook: Zoals altijd met reviews zullen negatieve reacties denk ik gaan overheersen en zeker adverteerders die eenmaal negatief staan, zullen bijna niet meer omhoog kunnen komen.

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2008, 19:25:49 »
ja negatieve reviews komen vaak het snelste.

Eigenlijk moet een review die in de afgelopen maand is gedaan zwaarder meetellen dan een review die ruim een jaar geleden is gemaakt. (nu nog niet van toepassing dus, maar straks wel)

Verder is het misschien goed om een review van een affiliate die een hele hoge score heeft (dus ook veel omzet) zwaarder mee te laten tellen dan de review van een affiliate die amper omzet heeft. Ook op deze manier voorkom je concurrentie vervalsing. 
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline realdutch

• Full Affiliate ***
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2008, 16:07:14 »
Ziet er vernieuwend en veelbelovend uit.

Op dit moment draai ik niet zo veel omzet bij M4n (er zijn voor mij wat minder relevante adverteerders beschikbaar dan bij Netdirect, Daisycon en Tradedoubler). Maar ik heb vandaag de eerste tailormade aanvraag ingediend in de nieuwe stijl en ziet het er al goed uit.

Er zijn wel een aantal onderdelen die ik een beetje mis bij het stemmen. Bij de beoordeling van een bedrijf zou ik ook graag mijn mening willen geven over:
- de vergoeding (is die naar mijn mening te laag, marktconform of uitstekend)
- de conversie (daar wordt nu vooral over geoordeeld)
- de reactietijd van het bedrijf (hoe snel worden de aanvragen gekeurd of hoe snel reageren ze op mail)
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2008, 16:09:07 door realdutch »

Offline tjoosten

• Affiliate **
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2008, 21:46:59 »
@realdutch,

Bedankt voor feedback. Inderdaad de punten die je noemt zijn zeker relevant. Zou eigenlijk ook nog een rating over het advertentie materiaal bij kunnen. We hebben overigens bewust voor gekozen om te starten met zo min mogelijk keuze mogelijkheden en een open optie om je comments op de diverse punten te kunnen geven. Hierdoor wordt het minst aan werk gevraagd en de grootste kans dat mensen het ook doen. We hopen daarin veel terug komende issues in te herkennen en dan eventueel te nuanceren.

vr. gr.

Thomas

Offline Aart Wallet

• Administrator
  • Affiliate Master *****
    • No Search
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2008, 10:35:26 »
Waarom is het lijstje op de index van M4N nog wel gebaseerd op eCPC en niet op de nieuwe rating? Lijkt mij dan toch voor de hand liggend?

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2008, 10:40:32 »
Ja viel me ook al op, de SEL programma's staan nog steeds in de top 10.. terwijl dit niet echt klopt dan.
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Eric Lang

• Affiliate Master *****
« Reactie #9 Gepost op: februari 13, 2008, 15:18:17 »
Ik zeg ook vaak dat M4N rot dingen heeft maar dit vind ik echt geweldig! Gewoon even lezen wat andere er van vinden.

Super duidelijk, overzichtelijk en eerlijk. Petje af. Dit mag van mij zeker de standaard worden.
twitter: http://twitter.com/langace

Offline BM

• Full Affiliate ***
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2008, 11:31:49 »
Het is positief dat er wat meer inzicht komt. Echter, ik weet nog niet zo goed wat ik er als adverteerder mee kan. Wij keuren affiliates handmatig en dan interesseert het mij niet hoeveel sterren, groene balk of wat dan ook heeft. Als wij van mening zijn dat een affiliate goed past bij ons, dan keuren wij 'm goed.

Ik heb M4n doorgegeven dat ik graag zie dat er bij een negatieve feedback een reden wordt opgegeven. Wij hebben nu een negatieve rating (zonder toelichting) gekregen. Echter, deze affiliate heeft nooit iets voor ons gepromoot (en ik heb nooit met 'm contact gehad). Dus zonder toelichting kan ik er niets mee.

Wat ik graag zou zien is dat er bij het keuren per affiliate een bericht kan worden verstuurd. In de trant van: Welkom, blablabla. Voor jouw site zien we vooral potentie in deze cursussen: .....

Offline Wim

• Affiliate Hero ****
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2008, 11:42:41 »
Citaat
Ik heb M4n doorgegeven dat ik graag zie dat er bij een negatieve feedback een reden wordt opgegeven. Wij hebben nu een negatieve rating (zonder toelichting) gekregen. Echter, deze affiliate heeft nooit iets voor ons gepromoot (en ik heb nooit met 'm contact gehad).
Goed idee, misschien ook handig dat je alleen feedback mag geven als je minstens een bepaalde tijd een adverteerder gepromoot hebt en andersom een affiliate moet iets met je gedaan hebben om hem, als adverteerder, feedback te geven.

Offline Eric Lang

• Affiliate Master *****
« Reactie #12 Gepost op: februari 14, 2008, 12:03:15 »
@BM, je kan nu ook publishers een rating geven en dus aangeven met wie jij graag samenwerkt. Zo kan iemand met lage scores toch interessant zijn door dat adverteerders hebben aangegeven graag samen te werken met die partij.

Evt andere oplossing voor jou probleem is dat alleen metd ie zijn goedgekeurd voor het programma een oordeel mogen geven.
twitter: http://twitter.com/langace

Offline Japsen

• Affiliate Hero ****
    • VindProduct.nl
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2008, 16:09:53 »
Citaat van: BM op februari 14, 2008, 11:31:49
Ik heb M4n doorgegeven dat ik graag zie dat er bij een negatieve feedback een reden wordt opgegeven. Wij hebben nu een negatieve rating (zonder toelichting) gekregen. Echter, deze affiliate heeft nooit iets voor ons gepromoot (en ik heb nooit met 'm contact gehad). Dus zonder toelichting kan ik er niets mee.

Je zou contact met de betreffende exploitant kunnen opnemen naar aanleiding van dit punt. Misschien dat er punten zijn waar deze exploitant zich aan stoort of niet mee overweg kan waardoor er een negatief beeld over je bedrijf is ontstaan; misschien zonder dat jij als adverteerder je daar van bewust bent.
Wanneer je negatieve ratings op een positieve manier oppakt is het daardoor misschien mogelijk om deze exploitant te overtuigen de rating om te zetten naar positief en om nog belangrijker: omzet te genereren!  ::)
http://www.vindproduct.nl

Offline Jorg

• Affiliate Hero ****
« Reactie #14 Gepost op: februari 22, 2008, 19:26:31 »
Heb van de week naar een 10-20 merchants een email gestuurd via m4n. Op onze doelgroep. Reacties: 1.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • zanox-M4N »
  • Persbericht M4N 04-02-2008

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing