affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6085) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • netaffiliation
  • adquick
  • zanox-m4n
  • Affilidirect
  • Matomy
  • webgains
  • iffiliate
  • affili.net
  • Tradedoubler
  • conversive
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • bestellen per telefoon op merchant site ?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: bestellen per telefoon op merchant site ?  (gelezen 1701 keer)

Offline Romano Jennekens

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
bestellen per telefoon op merchant site ?
« Gepost op: maart 10, 2006, 14:54:53 »
Hallo,

Wat vinden jullie ervan dat er op merchant sites telefoonnummers worden vermeld om bestellingen te doen ? "Bestel eenvoudig per telefoon" "Bestel telefonisch" etc. Wat mij betreft is dit NOT done: de herkomst van de bezoeker wordt niet getrackt, dus de affiliates verdienen niets voor de aangebrachte klant.

Twitter: www.twitter.com/romano_nl

Offline Japsen

• Affiliate Hero ****
    • VindProduct.nl
Re: bestellen per telefoon op merchant site ?
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2006, 16:03:28 »
Bij het "lekker lui" kopen op het internet is het pakken van de telefoon en het bellen van een bestellijn een hogere drempel dan het simpelweg invullen van een online bestelformulier. Ik zie dus niet zo'n heel grote dreiging in het vermelden van telefoonnummers.

Verder denk ik dat telefoonnummers zullen worden gebeld bij verdere vragen over producten; oftewel als alternatief voor het naar de "echte" shop gaan om daar meer info te vergaren. Bij zowel de telefonische als "real life" methode zou je geen commissie ontvangen omdat de klant niet klakkeloos bestelt.
http://www.vindproduct.nl

Offline arnix

• Administrator
  • Affiliate Hero ****
    • Affiliateforum.nl
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2006, 16:41:45 »
mmm ik denk juist dat die telefoon nummers helemaal geen hoge drempel hebben zelfs ik ben eerder geneigd te bellen dan direct online te shoppen.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld dell. Het is toch prettig als je een dure aankoop doet even een sales gast gesproken te hebben :)

Dus adverteerders met zo'n nummer moeten gewoon meer belonen om de gemiste commissie te compenseren :)
Test your limits.

Offline Japsen

• Affiliate Hero ****
    • VindProduct.nl
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2006, 17:43:54 »
Persoonlijk ervaar ik het praten met een "sales gast" niet echt als prettig, ze willen namelijk verkopen; daarvoor krijgen ze betaald. Ze geven dus geen objectief en onafhankelijk advies, want ze krijgen geen commissie om mij bijv. door te sturen naar Acer wanneer die toevallig beter bij mij passende laptops biedt.

Kortom: Ik informeer liever zelf online naar prijzen en configuraties, om vervolgens bij de partij met de beste prijs/kwaliteit verhouding te bestellen. Dit doe ik liever via een online bestelformulier waarin precies staat wat ik wil, dan via een sales figuur die me wellicht extra zaken wil "aannaaien".
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2006, 17:45:33 door Japsen »
http://www.vindproduct.nl

Offline Goklife

• Affiliate *
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2006, 20:52:07 »
Hangt er echt van af welke merchant, want zelfs al zetten ze je affiliatecode in vet rode letters onder het telefoonnummer, dan hangt alles ervan af of ze er aan de telefoon naar doorvragen of niet. Ik heb op die manier wel enkele telefoon-verkopen gehad bij een merchant. 't is een mooi extraatje en soms willen mensen blijkbaar eens bellen om zeker te zijn met wie ze te maken hebben.

Offline interit

• Affiliate *
  • *
    • KlikKlik.nl
« Reactie #5 Gepost op: oktober 19, 2006, 23:33:58 »
Ik wil deze discussie weer een beetje aanslingeren.

Wij zien een duidelijk verschil in conversie tussen (gelijkwaardige) merchants met en zonder bestellijn.

Deze verschillen zijn echt aanzienlijk.

Wij hebben besloten om winkels met een prominent geplaatst telefoonnummer niet meer te promoten.

Als alle affiliates hetzelfde doen dan is het snel over met deze telefoonnummers.

Offline Adquick | Mohamed

• Full Affiliate ***
    • Adquick Nederland
« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2006, 02:57:33 »
Dit is op te lossen.

Een merchant kan een zogenaamd "Bel mij direct" formulier op de site plaatsen. Hier vult een bezoeker zijn nr in en wordt hij direct verbonden met des betreffende afdeling.

Technische oplossing:

Doormiddel van het IP etc. kan de merchant het netwerk terug koppelen of er een daadwerkelijke sale heeft plaats gevonden.

Commerciele oplossing:

Het formulier als lead. Merchant betaalt een x bedrag per ingevuld nummer.

Ik denk dat de grote webwinkels zonder gezamelijke druk van alle netwerken niet zomaar hiervoor gaan buigen.

Wellicht dat wij dit op Adquick in de toekomst kunnen aanbieden zou een leuke oplossing zijn.

Jacobien

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:12:20 »
Citaat van: interit op oktober 19, 2006, 23:33:58

Wij hebben besloten om winkels met een prominent geplaatst telefoonnummer niet meer te promoten.

Als alle affiliates hetzelfde doen dan is het snel over met deze telefoonnummers.

Ik ben het wel met je eens, maar ik vrees dat de affiliates niet goed genoeg verenigd zijn om een einde te maken aan deze praktijken.
Er zijn tienduizenden site eigenaren. Dit forum heeft (maar) 500 leden.

Uiteindelijk zou men gewoon moeten komen tot een soort richtlijnen die voor de gehele branche gelden.

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:49:58 »

Ik heb een zelfde soort probleem met schriftelijke opleidingen. Voor sommige MBO- en alle HBO opleidingen krijg ik geen sales-vergoeding, omdat mensen die zich daarvoor inschrijven een formulier moeten invullen en dat per post aan het instituut moeten sturen.

Begrijpelijk van de kant van het instituut (ze willen een handtekening hebben en nog wat meer info m.b.t eventuele vrijstellingen), maar voor mij wel wat zuur.  :'(

Ik heb het ooit aangekaart bij m4n toen ik een special deal aangeboden kreeg om voor het NTI HBO Rechten te promoten, maar er kwam niet eens een antwoord.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 14:05:27 door poupu »

Offline arnix

• Administrator
  • Affiliate Hero ****
    • Affiliateforum.nl
« Reactie #9 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:48:33 »
Een oplossing is dat adverteerders hun vergoedings model moeten aanpassen op het aantal leads dat ze via de site telefonisch binnen krijgen door dit nummer apart te tracken.

Dus gewoon een iets hogere lead vergoeding of cpc vergoeding. Ik denk dat adverteerders hier wel steeds bewuster van gaan worden alleen dat dit wellicht nog een paar jaartjes duurt ;)
Test your limits.

Offline Romano Jennekens

• Affiliate Master *****
« Reactie #10 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:56:44 »
Citaat
Een oplossing is dat adverteerders hun vergoedings model moeten aanpassen op het aantal leads dat ze via de site telefonisch binnen krijgen door dit nummer apart te tracken.

Beste oplossing is om de klant / bezoeker die via een affiliate link binnenkomt geen telefoonnummers e.d. laten zien.
Twitter: www.twitter.com/romano_nl

Offline twanrutten

• Affiliate Master *****
    • Mailorder Solutions programma's
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:06:04 »
Ben het deels met de dscussie eens.

Op al onze webwinkels staan telefoonnummers (0900). Echter niet in het design, enkel als mensen het kopje contact opzoeken en scrollen. Daarnaast staat er niet bij "Bestel telefonisch" oid. Het betaalde nummer en dat men er echt op zoek naar moeten lijkt me al een hele ruime drempel.

Als men de klanteservice belt is dit meestal voor vragen (dit is dus juist weer goed voor de conversie)
Onze klantenservice is erop gericht, getraind om mensen ZELF de bestelling te laten doen, ze praten ze alleen door het proces als men problemen heeft.

En dan blijft er inderdaad altijd een klein % over wat dan niet zelf gaat bestellen maar echt persee via de telefoon gaat bestellen.. die weigeren we natuurlijk niet.. echter bedenk ik me dan tegelijkertijd of die mensen uberhaupt via internet hadden besteld.
Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/twanrutten

Rutten Result Consultancy, werkt voor;
Mailorder Solutions; http://www.mailordershops.nl/affiliate/544/ Strokeplay; http://www.strokeplay.nl/informatie/551/partners/ Cool Concepts; http://www.coolconcepts.nl

Offline interit

• Affiliate *
  • *
    • KlikKlik.nl
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2006, 23:40:21 »
Een goede webwinkel moet een telefoonnummer vermelden want de klanten moeten tenslotte ook telefonisch hun vragen of klachten kwijt kunnen. Maar zo'n nummer hoort gewoon thuis ergens op een achterliggende pagina.

Als er op een site met koeieletters staat dat je ook telefonisch kunt bestellen dan wordt in mijn ogen de affiliate bewust omzeild c.q. benadeeld. Ik zag zelfs op een site met knetterende letters "AANBEVOLEN" boven het telefoonnummer staan.

Uiteindelijk snijden deze merchants zichzelf in de vingers want als de conversie lager ligt dan gelijkwaardige merchants dan zullen ze ook minder gepromoot worden.

De beste oplossing is om geen telefoonnummers te vermelden op het moment dat de bezoeker via een partner link aangebracht wordt.

Een tweede oplossing is een combinatie vergoeding: cpc en lead. Dan levert de bezoeker in ieder geval altijd wat op voor de affiliate.

De affiliates zijn inderdaad niet voldoende verenigd om een vuist te kunnen maken maar de intermediairs kunnen hier wel aktie op ondernemen. Het is tenslotte ook in hun belang dat wij meer omzet genereren.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 23:51:47 door interit »

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • bestellen per telefoon op merchant site ?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing