affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5351) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • NonstopConsulting
  • adquick
  • Affilidirect
  • a4y
  • m4n
  • Matomy
  • conversive
  • affili.net
  • netaffiliation
  • daisycon
  • webgains
  • zanox
  • iffiliate
  • Tradedoubler
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Daisycon »
  • Neckermann & Vrij Uit *zucht*
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Neckermann & Vrij Uit *zucht*  (gelezen 2341 keer)

Offline Seodude

• Affiliate **
  • **
Neckermann & Vrij Uit *zucht*
« Gepost op: april 11, 2008, 00:11:08 »
Mij afvragende waarom ik al enkele dagen geen sales meer heb bij neckermann reizen en vrij uit besloot maar eens de oorzaak te gaan zoeken, en die was snel gevonden.

Neckermann:
Code: [Selecteer]
Deze accommodatie kan enkel via e-mail of ons callcenter worden geboekt. Ons callcenter is bereikbaar op telefoonnummer 0900.555.0555. 0900 555 0555
Vrij uit:
Code: [Selecteer]
Deze accommodatie kan enkel via email worden geboekt. Of via het call center op 0900 - 874 58 48 (15 cpm). #CallCenterTelephoneNumber#

En niet bij een of twee reizen maar bij alles wat ik bekeken heb (minstens 15 per site)

Lekker makkelijk he, al die gratis traffic naar je site. Daar is een affiliate programma voor!

Offline Romano Jennekens

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
Re: Neckermann & Vrij Uit *zucht*
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2008, 09:11:40 »
Alweer de discussie over telefoonnummers op merchant websites. Grrrr.

Topic: Telefoonnummers op sites Jiba en Sunweb:
http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,2120.0.html

Topic: bestellen per telefoon op merchant site:
http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,426.0.html

Topic: Steeds meer adverteerders met telefoonnummer op site
http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,2872.0.html

Affiliates zijn een serieus sales team, geen gratis traffic boeren !

Twitter: www.twitter.com/romano_nl

Offline Seodude

• Affiliate **
  • **
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2008, 09:28:19 »
Het telefoonnummer vind ik niet eens zo heel erg maar wel dat er gewoon niks online te boeken is. Ik kijk net en nu kan er wel online geboekt worden, dus volgens mij kan er alleen tijdens kantooruren o.i.d. online geboekt worden. Helaas zijn vrijwel al mijn sales in de avond.

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2008, 11:09:47 »
Daarbij komt nog dat de productfeed van Neckermann (via Daisycon) al twee weken leeg is, waardoor sales genereren nog een stuk lastiger wordt.

Offline memyselfandi

• Affiliate **
  • **
    • Compare Group
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2008, 15:41:26 »
Ik had het wel geweten mannen. Blijkbaar speelt dit probleem al enige tijd of is al meerdere malen voorgekomen. Zijn er geen mogelijkheden om met andere travel merchants aan de slag te gaan of hebben Neckermann en Vrij uit een uniek aanbod?
Nobody is perfect - my name is perfect

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • hasta la pasta
    • Daisycon
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2008, 16:47:24 »
Tja,

Helaas had neck en vrij uit nog geen standaard feed anders was het probleem meteen naar boven gekomen. Wij spideren de feed op het moment.

Het probleem is dat de websites op een specifieke wij zijn aan gepast door de adverteerder, iets waarvan wij niet op de hoogte ware.
Het probleem hier is dat de feed er fysiek wel was maar dat het veel te weinig producten bevatte.
(de feed is niet leg maar er zitten maar 10 aanbiedingen in) Hierdoor is het bij ons niet als probleem naar boven gekomen.

De eerste melding dat er een probleem was staat hieronder op de site.

We hebben net de spider weer aangepast en aangezet, maandag zal de nieuwe opbouw klaar zijn.

Vraag ligt ook reeds bij neckerman omeen standaard feed aan te leveren, daar is een controle op het volume mogelijk en kan een dergelijke fout niet meer voorkomen.

Ook wel handig is dat een mogelijke issue direct gemeld wordt bij ons, ook wij willen graag onze centjes verdienen.
Groeten,

marko
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | CPC Advertising

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2008, 16:55:00 »
Hallo Marko,

Ik waardeer je reactie, maar het is zeker niet waar dat dit niet bij jullie gemeld is.
Hier heb ik op 1 april een ticket bij jullie voor aangemaakt, waarna ik de melding kreeg dat het opgelost zou worden.

Het is dus helaas niet zo dat het nu pas naar boven komt.
groeten,
Pim

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • hasta la pasta
    • Daisycon
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2008, 17:03:40 »
@PimM

Ik weet ook waar dat mis is gegaan, er is onvoldoende gekeken of de feed ook compleet is.

Nogmaals hij was er wel voor een stuk ingeladen maar niet compleet. daar is niet goed op gecontroleerd. sorry

Wel weer goed nieuws--net feedback gekergen van TC dat ze met de feed aan de slag gaan......
plus de keuring gaan verschnellen-- (klagen helpt 8)_
Groeten,

marko

Offline PimM

• Full Affiliate ***
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2008, 17:56:55 »
@Marko

Ik denk dat het voor jullie zeer goed zou werken om een systeem te hebben wat afwijkingen in het aantal transacties constateert t.o.v. wat er normaliter bij een merchant plaatsvindt. Dit om afwijkende patronen te ontdekken.

Op zo'n manier ontdek je veel sneller wanneer er b.v. een productfeed leeg is of de tracking op de site van een merchant niet werkt. Denk ook aan het recente geval van Geldshop.

Zie dit als gratis tip om kans te maken op de affiliatetrip  :)
groeten,
Pim

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2008, 18:57:30 »
Ik vind het in iedergeval een hele goede suggestie!

Mijn suggestie: Laat die gegevens vervolgens ook weer transparant aan affiliates zien. Ofwel een groen plusje als er meer sales/leads worden gedraaid tov de trend, of een rood minnetje als de trend dalend is. Ofwel.. ook voor de affiliates inzicht in de trends van het volume..
« Laatst bewerkt op: april 11, 2008, 18:59:01 door Paul Schoenmakers »
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • hasta la pasta
    • Daisycon
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2008, 20:53:15 »
1) eerst maar eens een correctie, ik schreef hier iets doorelkaar. Het een ging over Neckermann en het ander over TC Thomas Cook--dat staat er ook maar hoorde hier eigenlijk niet thuis.

2) PimM
a) we hebben verschillende systemen die op deze manier werken en de werkingen van de tracking in de gaten houden. er zijn echter ook verschillende issues waardoor het niet waterdicht is (dat is trouwens niet een verhaal om het af teschuiven maar meer de uitleg van onze praktijk)
We kijken inderdaad of er binnen een bepaalde interval transacties gegenereerd worden. Indien de tracking voor een partij als neckermann er een paar uur uitligt komt dat aan het licht. gaat het om een adverteerder die een order per dag doet, dan duurt het langer.
In deze case zijn er GEEN significante verschillen in het volume van de transacties te zien (ook niet in het aantal kliks). Aan te nemen is dat als de feed compleet was geweest de omzet hoger zou zijn geweest er is echter geen verschil te zien.
b) de standaard feeds hebben een interne controle op de wijzigingen in de omvang va update naar update. Dit had het probleem moeten doen signaleren. ECHTER Neckermann maakt gebuikt van een door ons gespiderde feed, dit werk technisch weer net iets anders waardoor de volume check (zolas hij nu bestaat) niet uitgevoerd kan worden.
c) zoals eerder aangegeven, wel een melding binnen, maar omdat de feed deels bestond verkeerde diagnose gesteld.

Wat we uit het bovenstaande kunnen leren dat het altijd beter kan.

NB wil je meedingen met de affiliate trip zul je het even op de mail moeten zetten.

@ PAUL
Trends, mhh goed idee, werk het eens uit zou ik zeggen, kun je misschien mee naar ....... oeps bijna verklapt
« Laatst bewerkt op: april 11, 2008, 20:54:55 door mdobro »
Groeten,

marko

Offline Seodude

• Affiliate **
  • **
« Reactie #11 Gepost op: april 11, 2008, 23:03:29 »
Citaat van: mdobro op april 11, 2008, 17:03:40
Wel weer goed nieuws--net feedback gekergen van TC dat ze met de feed aan de slag gaan......
plus de keuring gaan verschnellen-- (klagen helpt 8)_

Heel februari is vandaag bij mij gekeurd, en momenteel (23.02 uur) is ook normaal online boeken nog mogelijk bij neckermann en vrij uit. Top, helemaal als het zo blijft.

Bestjoerder

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2008, 16:22:56 »
Het is al jaren zo bij Neckermann, Thomas Cook, en vrijuit dat je na 24:00 uur niet online kan boeken.

Dat zit ingebakken in de sites.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Daisycon »
  • Neckermann & Vrij Uit *zucht*

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing