affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

• Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4519) campagnes rss
  • 13 Nieuwe campagnes
  • 33 Campagne updates
  • 3 Gestopte campagnes
  • Zoeken naar adverteerder
  • nonstopconsuling
  • cleafs
  • zanox
  • daisycon
  • conversive
  • affiliationteam
  • netaffiliation
  • adquick
  • m4n
  • webgains
  • Affiliatepartners
  • a4y
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Tradetracker »
  • TradeTracker introduceert CleanLinking
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: TradeTracker introduceert CleanLinking  (gelezen 1398 keer)

Offline Ilya

• Affiliate Master
  • Geslacht: Man
    • Wegopro
TradeTracker introduceert CleanLinking
« Gepost op: april 18, 2008, 11:19:59 »
"Dankzij het unieke CleanLinking bieden wij u exclusief via TradeTracker de mogelijkheid om "schone" links te plaatsen op uw site. Met CleanLinking heeft u nu altijd leesbare URL's op uw site, zonder de trackingparameters. Uw bezoekers zullen uw site nog positiever ervaren en nog eerder op de geplaatste CleanLinks klikken. Tevens is het met CleanLinking niet meer nodig gebruik te maken van de linkgenerator. U kunt nu dus op uw site onbeperkt links plaatsen van elke pagina van de adverteerder. Een link plaatsen naar aanleiding van een actueel artikel is nu zo gebeurd. Met CleanLinking is het beheer van uw site dus veel makkelijker."

Er zijn al een aantal merchants die gebruik maken van deze nieuwe methode. Helaas blijkt hieruit dat de merchant het dus eerst zelf moet willen (goedkeuren), voordat je als affiliate hiermee kunt werken. Dit betekent extra administratie. Maargoed, een goede ontwikkeling, zolang ik de nofollow maar kan blijven gebruiken op de links..

Overigens vind ik het altijd een beetje jammer als ik weer een stuk code moet opnemen binnen mijn site. Als de TT server eruit ligt, laadt mijn pagina brak...code dus helemaal onderin....nog onder de analytics code...

Ik kijk het even aan, pas als alle adverteerders ermee werken, ga ik de boel helemaal omgooien. Momenteel is het teveel werk om al mijn deeplinks handmatig (per merchant) aan te passen...

Ik vond het al opmerkelijk dat TT deze functie al naar nieuwe merchants aan het promoten was, maar nu begrijp ik waarom ....
« Laatst bewerkt op: april 18, 2008, 11:26:05 door Ilya »
Wegopro.com | Twitter

Offline PJ

• Affiliate Master
Re: TradeTracker introduceert CleanLinking
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2008, 11:44:52 »
Of dat clean linking zo'n goede ontwikkeling is weet ik niet. Tracking vindt plaats op basis van referer en het is al sinds jaar en dag bekend dat niet alle browsers de referer meegeven. Het aantal surfers dat referertracking actief blokkeert neemt bovendien nog steeds toe. En daar zit je dan als publisher met je clean links.

Zijn er ook aktuele cijfers bekend over het aantal surfers zonder referer, het aantal surfers dat aan het einde van iedere sessie coockies opruimt en vergelijkbare mechanismen waardoor sales niet getracked worden?

Ik ben ook benieuwd wat de gedachte achter de cleanlinkingbonus is: compensatie voor de aldus gemiste sales of is het niet de bedoeling nofollow te gebruiken en dus een soort bonus voor de geleverde pagerank?

Offline Ilya

• Affiliate Master
    • Wegopro
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2008, 11:48:08 »
Wat je bedoelt is dat de ref code in het stukje tracking code niet altijd wordt meegegeven? In dat geval mag een netwerk idd wel wat garantie geven rond cleanlinking. Die bonus begrijp ik niet echt, behalve dat het natuurlijk ook een bonus van het netwerk kan zijn, gebaseerd op de fee die zij krijgen? Dit om cleanlinking op die manier indirect te promoten?

edit: ow...die bonus is natuurlijk wel van de merchant, die voordeel ziet in een directe PR boost per paid-link....
« Laatst bewerkt op: april 18, 2008, 14:34:35 door Ilya »
Wegopro.com | Twitter

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master
    • LeadMedia BV
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2008, 11:59:17 »
zie ook dit bericht door Joost de Valk op Affiliateblog.nl

http://www.affiliateblog.nl/2008/04/18/waarom-direct-linking-door-affiliates-niet-verstandig-is/
Blog: Affiliateblog.nl
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Op zoek naar een baan/stage ?

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master
    • LeadMedia BV
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2008, 12:02:12 »
Citaat van: PJ op april 18, 2008, 11:44:52
Of dat clean linking zo'n goede ontwikkeling is weet ik niet. Tracking vindt plaats op basis van referer en het is al sinds jaar en dag bekend dat niet alle browsers de referer meegeven. Het aantal surfers dat referertracking actief blokkeert neemt bovendien nog steeds toe. En daar zit je dan als publisher met je clean links.

Zijn er ook aktuele cijfers bekend over het aantal surfers zonder referer, het aantal surfers dat aan het einde van iedere sessie coockies opruimt en vergelijkbare mechanismen waardoor sales niet getracked worden?

Ik ben ook benieuwd wat de gedachte achter de cleanlinkingbonus is: compensatie voor de aldus gemiste sales of is het niet de bedoeling nofollow te gebruiken en dus een soort bonus voor de geleverde pagerank?

Ik heb de betreffende code even bekeken, als ze doen wat ik denk dat ze doen dan valt het met gemiste sales wel mee.

Ik vermoed dat ze op jouw site wat gegevens van de bezoeker opslaan, zoals ipadres, browserheader etc..   op de site van de adverteerder doen ze volgens mij ook hetzelfde, en op die manier zullen ze proberen die twee aan elkaar te matchen mocht er geen referrer zijn. Dit denk ik, maar zou me niets verbazen als ze het zo ook doen gezien de code.

Blog: Affiliateblog.nl
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Op zoek naar een baan/stage ?

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2008, 12:26:43 »
Citaat van: Paul Schoenmakers op april 18, 2008, 12:02:12
Ik heb de betreffende code even bekeken, als ze doen wat ik denk dat ze doen dan valt het met gemiste sales wel mee.

Ik vermoed dat ze op jouw site wat gegevens van de bezoeker opslaan, zoals ipadres, browserheader etc..   op de site van de adverteerder doen ze volgens mij ook hetzelfde, en op die manier zullen ze proberen die twee aan elkaar te matchen mocht er geen referrer zijn. Dit denk ik, maar zou me niets verbazen als ze het zo ook doen gezien de code.

Ik ben benieuwd of cleanlinking effect  heeft op de CTR, niet veel denk ik. Ik vermoed dat hooguit een paar promille van de bezoekers in de statusbar checkt of de link een redirect of aff link is.

Of het een positief effect op de PR van de merchants heeft is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoeveel affiliates naief genoeg zijn om deze links zonder nofollow te plaatsen...

Offline Affi

• Jr. Affiliate
  • **
« Reactie #6 Gepost op: april 24, 2008, 03:38:33 »
Voor zover ik in het JavaScriptje kan zien werkt de tracking niet veel anders als de oude. Het Javascriptje vangt de klik op de normale a-tag af, en stuurt je onclick in plaats daarvan naar een url die sterk lijkt op de oude urls... dat is dus niet afhankelijk van de referer, en er wordt op jouw domein ook geen cookie gezet (dat kan ook helemaal niet).

De referer wordt wel uitgelezen, net zoals een hoop andere zooi (screen afmetingen, plugins en kleurdiepte enzo), maar dat is vooral leuk voor de statistieken van TradeTracker zelf... wellicht kunnen ze ooit nog eens een statistiekenpakket voor affiliates introduceren, want ze krijgen wel alle data binnen die daarvoor nodig is.

• Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Tradetracker »
  • TradeTracker introduceert CleanLinking

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing