Of dat clean linking zo'n goede ontwikkeling is weet ik niet. Tracking vindt plaats op basis van referer en het is al sinds jaar en dag bekend dat niet alle browsers de referer meegeven. Het aantal surfers dat referertracking actief blokkeert neemt bovendien nog steeds toe. En daar zit je dan als publisher met je clean links.Zijn er ook aktuele cijfers bekend over het aantal surfers zonder referer, het aantal surfers dat aan het einde van iedere sessie coockies opruimt en vergelijkbare mechanismen waardoor sales niet getracked worden?Ik ben ook benieuwd wat de gedachte achter de cleanlinkingbonus is: compensatie voor de aldus gemiste sales of is het niet de bedoeling nofollow te gebruiken en dus een soort bonus voor de geleverde pagerank?
Ik heb de betreffende code even bekeken, als ze doen wat ik denk dat ze doen dan valt het met gemiste sales wel mee. Ik vermoed dat ze op jouw site wat gegevens van de bezoeker opslaan, zoals ipadres, browserheader etc.. op de site van de adverteerder doen ze volgens mij ook hetzelfde, en op die manier zullen ze proberen die twee aan elkaar te matchen mocht er geen referrer zijn. Dit denk ik, maar zou me niets verbazen als ze het zo ook doen gezien de code.