affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (6105) campagnes rss
  • 4 Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • iffiliate
  • affili.net
  • Tradedoubler
  • adquick
  • Matomy
  • conversive
  • netaffiliation
  • Affilidirect
  • webgains
  • zanox-m4n
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Promotie en Advertentie Uitwisseling »
  • Links ruilen, is dit verstandig?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Links ruilen, is dit verstandig?  (gelezen 3822 keer)

Offline xipe

• Affiliate Master *****
Links ruilen, is dit verstandig?
« Gepost op: juli 08, 2008, 07:48:11 »
Hallo,

Ik zit erg in dubio: zal ik links proberen te gaan ruilen of niet?
Want ik had al vrij snel een Google penalty/ban te pakken, en wil echt niet nog eens zoiets...

Ik dacht te hebben begrepen dat een 1-op-1 ruil minder goed werkt; dat een driehoeksverwijzing A->B->C->A het beste zou werken.
Klopt dit?

Wat is het effect van linkruil?
- meer verkeer?
- hogere ranking in Google?
- is er geen risico dat je uit de zoekindexen valt?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
    • LeadMedia BV
Re: Links ruilen, is dit verstandig?
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2008, 09:08:22 »
Sinds ik me absoluut niet meer druk maak om links en het uitwisselen daarvan heb ik nog nooit zo'n hoog in de SERPS gestaan..

Focussen op de content van je site(s) zorgt ervoor dat mensen uitzichzelf gaan linken.
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2008, 16:42:26 »
Linkruil kan op zich prima. Zorg wel voor relevante links die naar jouw site wijzen. Verder is een 'zwaarwegende' inkomende link interessant, teruglinken is wel zo netjes en vaak vereist. Echter, het gewicht neemt af wanneer je terug linkt.

Goede content is het allerbelangrijkst, maar mijn ervaring is dat het niet gemakkelijk is om op een statische website goede linkbait te schrijven. Je bezoekers zijn van nature 'lui' en gaan niet uit zichzelf veel moeite doen, tenzij je al een authoriteit bent, maar dan zou je hier nu niet deze vraag stellen :)

Een ban krijg je niet zomaar, tenzij je links uit de 'verlaten steegjes' van het internet krijgt. Verder kun je een ban riskeren, door geen nofollow achter commerciele links te plaatsen. Als jij links krijgt van 'foute sites', zorg dan voor een nofollow. Je krijgt geen ban als andere sites naar jou linken. Meldt je site overigens niet/nooit aan bij linkschemes, die werken niet, en die hebben soms wel een ban tot gevolg.

Verder werkt de ABC methode inderdaad beter, maar niet beter dan een relevante linkuitwisseling. Wat veel webmasters vaak doen (helaas) is 5 gare startpagina-klonen bouwen, ze bieden dan op elke pagina een link aan in ruil voor 1 waardevolle link van jouw website. De kans dat die klonen wat worden is vaak klein. Dit soort praktijken zou ik niet bezigen...

Overigens leidt linkruil tot meer traffic, enerzijds direct via de website waarmee je de linkruil aangaat (indien er sprake is van traffic), anderzijds door de mogelijke stijging als gevolg van de incoming links. Zorg wel voor een goede anchor beschrijving....

Succes verder!

Ilya
Wegopro.com | Twitter

Offline Yodeho

• Full Affiliate ***
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2008, 20:16:32 »
Wijze woorden Ilya.

@xipe linkruilen kan geen kwaad. Mix het met andere soorten links. Vergeet ook je interne links niet! Deze links heb je volledig onder controle.

Verder wil ik je graag verwijzen naar http://wiep.net/link-value-factors/
Daar veel vind veel info over factoren die van belang zijn bij linkbuilding o.a. reciprocity.

Offline A.Kers (voorheen Totaalzoeker)

• Affiliate Hero ****
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2008, 18:30:30 »
Citaat van: Ilya op juli 08, 2008, 16:42:26
Linkruil kan op zich prima. Zorg wel voor relevante links die naar jouw site wijzen. Verder is een 'zwaarwegende' inkomende link interessant, teruglinken is wel zo netjes en vaak vereist. Echter, het gewicht neemt af wanneer je terug linkt.

Goede content is het allerbelangrijkst, maar mijn ervaring is dat het niet gemakkelijk is om op een statische website goede linkbait te schrijven. Je bezoekers zijn van nature 'lui' en gaan niet uit zichzelf veel moeite doen, tenzij je al een authoriteit bent, maar dan zou je hier nu niet deze vraag stellen :)

Een ban krijg je niet zomaar, tenzij je links uit de 'verlaten steegjes' van het internet krijgt. Verder kun je een ban riskeren, door geen nofollow achter commerciele links te plaatsen. Als jij links krijgt van 'foute sites', zorg dan voor een nofollow. Je krijgt geen ban als andere sites naar jou linken. Meldt je site overigens niet/nooit aan bij linkschemes, die werken niet, en die hebben soms wel een ban tot gevolg.

Verder werkt de ABC methode inderdaad beter, maar niet beter dan een relevante linkuitwisseling. Wat veel webmasters vaak doen (helaas) is 5 gare startpagina-klonen bouwen, ze bieden dan op elke pagina een link aan in ruil voor 1 waardevolle link van jouw website. De kans dat die klonen wat worden is vaak klein. Dit soort praktijken zou ik niet bezigen...

Overigens leidt linkruil tot meer traffic, enerzijds direct via de website waarmee je de linkruil aangaat (indien er sprake is van traffic), anderzijds door de mogelijke stijging als gevolg van de incoming links. Zorg wel voor een goede anchor beschrijving....

Succes verder!

Ilya

Ik wil me hier graag bij aansluiten en wat kanttekeningen maken.

Om niet ''te'' slim over te komen biecht ik meteen maar op dat 80% van mijn kennis van een kennis komt die toevallig bij Google werkt.

Links worden momenteel door Google volkomen genegeerd.
Pas als een link ook daadwerkelijk traffic oplevert gaat Google de link een waarde toekennen.
Ga nu niet direct als een gek klikken want het patroon wordt uiteraard over langere tijd gemeten.

Met 1 van mijn sites www.marktgigant.nl hebben wij uiteraard diverse pagina's die naar ons linken waaronder een aantal met hogere pageranks.

De link die voor ons van het meeste belang is echter is een pagerank 2 site die redelijk verkeer doorstuurt.
Uiteraard ga ik die site niet noemen want dan moet ik gelijk meer gaan betalen voor die link  :D

Google verschuift steeds en zelfs de interne mensen bij Google weten afentoe niet eens wat nu wel of niet zwaar weegt.

Denk gewoon aan je bezoeker en je doet het goed is de tip die Google zelf meegeeft en daar sluit ik me van harte bij aan.

Arie

Offline Yodeho

• Full Affiliate ***
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2008, 10:13:31 »
Citaat van: Totaalzoeker op augustus 13, 2008, 18:30:30

Om niet ''te'' slim over te komen biecht ik meteen maar op dat 80% van mijn kennis van een kennis komt die toevallig bij Google werkt.

Pas als een link ook daadwerkelijk traffic oplevert gaat Google de link een waarde toekennen.
Ga nu niet direct als een gek klikken want het patroon wordt uiteraard over langere tijd gemeten.

Met 1 van mijn sites www.marktgigant.nl hebben wij uiteraard diverse pagina's die naar ons linken waaronder een aantal met hogere pageranks.

De link die voor ons van het meeste belang is echter is een pagerank 2 site die redelijk verkeer doorstuurt.
Uiteraard ga ik die site niet noemen want dan moet ik gelijk meer gaan betalen voor die link  :D

Google verschuift steeds en zelfs de interne mensen bij Google weten afentoe niet eens wat nu wel of niet zwaar weegt.

Denk gewoon aan je bezoeker en je doet het goed is de tip die Google zelf meegeeft en daar sluit ik me van harte bij aan.

Arie

Well well, dat is 'hot' news. Heeft je kennis van je kennis ook verteld ook hoe Google meet hoeveel traffic een link genereerd. Ik zet namelijke grote vraagtekens bij dit verhaal.

Daarnaast schrijf je dat je een betaalde link gebruikt. Heeft je Google kennis van een kennis niet verteld dat dit jouw site en of de site die de link verkoopt een penalty op kan leveren?

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2008, 10:33:19 »
Hey Yodeho,

Misschien is de paid link een Google Adword link..?
 ;D

Het gaat er volgens mij gewoon naar toe dat Google alleen zijn eigen paid links nog zal tolereren...
Het is gewoon je reinste scam.

Zelf raak ik steeds meer in verwarring over wat er nou wel en niet mag van Google; je ligt uit de index zonder opgaaf van redenen, er is werkelijk geen peil op te trekken wanneer en waarom je er even later weer wel in bent opgenomen; je leest hier zoveel verschillende informatie over...)
 :(

Offline Yodeho

• Full Affiliate ***
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2008, 10:55:13 »
{ grin } Ow, zou het een Adwords link zijn.

Paid links blijft ben ik bang een eindeloze discussie. Lees de SEO blogs en fora er maar eens op na.

Op zich zijn de Google richtlijnen voor webmasters redelijk duidelijk. Uit de index liggen kan diverse redenen hebben. Jij heb iets met je site gedaan, concurenten hebben iets met hun site gedaan of google heeft aan de algoritme knoppen gedraait. Verder is het een kwestie van gezond verstand, wat seo kennis, een stuk creativiteit en noeste arbeid ;)

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2008, 12:18:13 »
Citaat van: xipe op juli 08, 2008, 07:48:11
Ik zit erg in dubio: zal ik links proberen te gaan ruilen of niet?

Ik zou er niet aan beginnen. Je valt er andere webmasters mee lastig en het resultaat (zo dat er al is) is van erg tijdelijke aard.

Citaat
Want ik had al vrij snel een Google penalty/ban te pakken, en wil echt niet nog eens zoiets...

Precies.

Citaat
Ik dacht te hebben begrepen dat een 1-op-1 ruil minder goed werkt; dat een driehoeksverwijzing A->B->C->A het beste zou werken.
Klopt dit?

Nee, dit klopt al jaren niet meer. Kun je bij een normale wederkerige link nog twijfelen over de bedoeling erachter, bij dergelijke schema's is het meteen duidelijk dat het de bedoeling is om de zoekmachines te belazeren. Het kan even duren voordat het schema doorzien is (de processortijd voor dit soort zaken is bij Google niet onbeperkt) maar zodra het schema aan het licht komt ben je onherroepelijk de pineut.

Mensen die nog niet betrapt zijn zullen hoog van de toren blazen hoe succesvol ze zijn (vraag eens hoeveel bezoekers hun site echt heeft en hoeveel sales ze genereren), maar de webmasterforums staan vol met radeloze vragen van lieden die al wel betrapt zijn.

Als het de bedoeling is om je site op lange termijn succesvol te maken, dan is het beste advies: bereid je unieke content uit. Een nuttig verhaal hierover: http://www.webmasterworld.com/forum3/2010.htm

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2008, 12:31:38 »
Hoi PJ,

Bedankt voor jouw reactie en link naar het nuttige artikel.
Het is wel alweer even geleden geschreven, maar de tips lijken nog steeds waardevol.

Ik lig nu uit Google sinds 22 juli (dat was een aardig verjaardagskado, dat ik van Google kreeg...)
 :'(
Net na een verhuizing van Mijndomein naar xs4all.

Heb mijn hele site al langsgelopen, wat kleine correcties gedaan (het is toch nooiit precies duidelijk waarom ze je eruit knikkeren, voor mij althans niet) en heb al reconsideration aangevraagd.
Hoe lang duurt zoiets gemiddeld, is jouw ervaring?

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2008, 14:08:02 »
Citaat van: xipe op augustus 14, 2008, 12:31:38
Ik lig nu uit Google sinds 22 juli (dat was een aardig verjaardagskado, dat ik van Google kreeg...)
 :'(

En heb je een idee waarom?

Citaat
Heb mijn hele site al langsgelopen, wat kleine correcties gedaan (het is toch nooiit precies duidelijk waarom ze je eruit knikkeren, voor mij althans niet) en heb al reconsideration aangevraagd.

Het is ook niet de bedoeling dat het precies duidelijk wordt...

De enige oplossing is om alle toegepaste trucs van je site te verwijderen. En vervolgens reinclusion aan te vragen. Maak in dat verzoek duidelijk hoe het zo verkeerd heeft kunnen gaan met je site, wat je eraan gedaan hebt en dat je het echt echt echt nooit meer zult doen.

Citaat
Hoe lang duurt zoiets gemiddeld, is jouw ervaring?

Tja, je vraagt om absolutie... en wanneer krijg je die?

Is echt geen zinnig woord over te zeggen. Als je een SEO-bureautje hebt ingehuurd dat zonder dat je het in de gaten had trucsjes met je site heeft uitgehaald, dan kan het redelijk vlot gaan als je geen historie hebt, alles ongedaan hebt gemaakt en een kopietje meestuurt van de brief waarmee je de knoeiers de laan uit hebt gestuurd.

Is het een semi-amateuristische site en ben je zelf welbewust aan het knoeien geweest dan dan het heel erg lang duren.

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2008, 14:45:34 »
Hoi PJ,

Hartelijk dank voor jouw reactie.

Nou, volgens mij is mijn site heel erg 'clean'. zeker als je ziet wat anderen allemaal uithalen en daarmee wegkomen...
(cloaking van uitgaande links, hidden h1-tjes, ab linking, abc-linking, ...)

De ban kwam vlak na een verhuizing van mijn domein.
Verder heb ik linkmanager.nl opgezegd.
Al mijn uitgaande links hebben (hadden al) keurig een rel="nofollow" meegekregen...
Verder doe ik niet aan link-farming e.d.
Tsja, hoe netjes wil je het hebben? Veel beter kan volgens mij niet.
O ja, wat ik wel fout had gedaan is een serie keywords als description meegeven.
Maar dat is ook al rechtgezet.

Ik heb geen SEO partij ingehuurd. Heb alles (ontwerp, bouw, SEO optimalisatie) zelf gedaan.
Wat ik totnogtoe heb gemaakt, zou ik zelf liever semi-professioneel dan semi-amateuristisch willen noemen..!
 ;)

Maar het is mij niet duidelijk of ik een ban of penalty heb gekregen, of gewoon in de sandbox ben gevallen.
Ken jij partijen die je hierbij kunnen ondersteunen:? Anders blijft het zo'n giswerk...

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2008, 15:14:19 »
Citaat van: xipe op augustus 14, 2008, 14:45:34
Nou, volgens mij is mijn site heel erg 'clean'. zeker als je ziet wat anderen allemaal uithalen en daarmee wegkomen...
(cloaking van uitgaande links, hidden h1-tjes, ab linking, abc-linking, ...)

Wat anderen doen is natuurlijk niet zo relevant: je weet niet hoe lang ze ermee wegkomen. Verder is het natuurlijk een argument van het soort: maar agent, hij reed nog veel harder. Daar kom je niet mee weg.

Citaat
De ban kwam vlak na een verhuizing van mijn domein.

Dat hoeft geen enkel effect te hebben. Tenzij je iets hebt verklooid met redirecten.

Citaat
Verder heb ik linkmanager.nl opgezegd.

Dat zou ik zeker even melden in een reinclusionverzoek.

Citaat
Al mijn uitgaande links hebben (hadden al) keurig een rel="nofollow" meegekregen...
Verder doe ik niet aan link-farming e.d.
Tsja, hoe netjes wil je het hebben? Veel beter kan volgens mij niet.

Van mij hoeft het niet netjes  :)

Maar wat Google betreft, zou ik dat wat beter kan toch meteen even meenemen. Je kunt je voorstellen dat als ze je site checken en ze vinden nog iets dat het dan heel lang gaat duren voor ze na een volgend verzoek nog eens gaan kijken.

Citaat
O ja, wat ik wel fout had gedaan is een serie keywords als description meegeven.
Maar dat is ook al rechtgezet.

Zou ik ook even vermelden. Gewoon alles wat er niet deugde en is rechtgezet even opsommen.

Citaat
Maar het is mij niet duidelijk of ik een ban of penalty heb gekregen, of gewoon in de sandbox ben gevallen.
Ken jij partijen die je hierbij kunnen ondersteunen:? Anders blijft het zo'n giswerk...

Ik ken alleen partijen die op dit gebied veel beloven. Maar geen een die meer kan doen dan jij: gewoon alles 100% opschonen (alles waar je ook maar een beetje aan twijfelt) en een erg duidelijk verzoek naar Google sturen.

Offline A.Kers (voorheen Totaalzoeker)

• Affiliate Hero ****
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2008, 15:35:01 »
Citaat van: Yodeho op augustus 14, 2008, 10:13:31
Citaat van: Totaalzoeker op augustus 13, 2008, 18:30:30

Arie

Well well, dat is 'hot' news. Heeft je kennis van je kennis ook verteld ook hoe Google meet hoeveel traffic een link genereerd. Ik zet namelijke grote vraagtekens bij dit verhaal.

Daarnaast schrijf je dat je een betaalde link gebruikt. Heeft je Google kennis van een kennis niet verteld dat dit jouw site en of de site die de link verkoopt een penalty op kan leveren?

Een betaalde link levert alleen een penalty op als je die link laat plaatsen op een site die berucht is of dat met koeieletters adverteert.

Als ik jou 100 euro geef denk ik niet dat Google daar kennis van neemt  :D

Misschien die andere die ook met G begint, maar die noemen ze geloof ik God en die houdt zich hopelijk met belangrijker dingen bezig.

Offline Roy - NJM

• Affiliate Hero ****
    • Boekvandaag.nl
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2008, 16:54:51 »
Citaat van: xipe op augustus 14, 2008, 14:45:34
Wellicht een open deur, maar wat zegt je Google webmaster account? Daar kun je normaal gesproken relevante waarschuwingen zien.
https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard?hl=nl

Verder, voeg je sitemap toe aan de webmaster tools. En wissel geen links uit met kwalitatief lage sites. Beter 5 relevante links, dan 100 irrelevante. En de combinatie is helemaal zonde, want mijn ervaring is dat elke irrelevante link de gemiddelde waarde van je inkomende links naar beneden haalt. Voer dus actief beleid hierop, en laat slechte links gewoon verwijderen.

Verder heb ik vaker met nieuwe sites gezien dat die de eerste maande na lancering heel goed in Google gaan, en dan ineens terugvallen. Daarna is het langzaam weer opklimmen. Ik heb het bij meerdere sites gezien en het lijkt vaker terug te komen. Dat is denk ik die human factor.

Succes!

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Promotie en Advertentie Uitwisseling »
  • Links ruilen, is dit verstandig?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing