Linkruil kan op zich prima. Zorg wel voor relevante links die naar jouw site wijzen. Verder is een 'zwaarwegende' inkomende link interessant, teruglinken is wel zo netjes en vaak vereist. Echter, het gewicht neemt af wanneer je terug linkt.Goede content is het allerbelangrijkst, maar mijn ervaring is dat het niet gemakkelijk is om op een statische website goede linkbait te schrijven. Je bezoekers zijn van nature 'lui' en gaan niet uit zichzelf veel moeite doen, tenzij je al een authoriteit bent, maar dan zou je hier nu niet deze vraag stellen Een ban krijg je niet zomaar, tenzij je links uit de 'verlaten steegjes' van het internet krijgt. Verder kun je een ban riskeren, door geen nofollow achter commerciele links te plaatsen. Als jij links krijgt van 'foute sites', zorg dan voor een nofollow. Je krijgt geen ban als andere sites naar jou linken. Meldt je site overigens niet/nooit aan bij linkschemes, die werken niet, en die hebben soms wel een ban tot gevolg. Verder werkt de ABC methode inderdaad beter, maar niet beter dan een relevante linkuitwisseling. Wat veel webmasters vaak doen (helaas) is 5 gare startpagina-klonen bouwen, ze bieden dan op elke pagina een link aan in ruil voor 1 waardevolle link van jouw website. De kans dat die klonen wat worden is vaak klein. Dit soort praktijken zou ik niet bezigen...Overigens leidt linkruil tot meer traffic, enerzijds direct via de website waarmee je de linkruil aangaat (indien er sprake is van traffic), anderzijds door de mogelijke stijging als gevolg van de incoming links. Zorg wel voor een goede anchor beschrijving....Succes verder!Ilya
Ik wil me hier graag bij aansluiten en wat kanttekeningen maken.Om niet ''te'' slim over te komen biecht ik meteen maar op dat 80% van mijn kennis van een kennis komt die toevallig bij Google werkt.Links worden momenteel door Google volkomen genegeerd.Pas als een link ook daadwerkelijk traffic oplevert gaat Google de link een waarde toekennen.Ga nu niet direct als een gek klikken want het patroon wordt uiteraard over langere tijd gemeten.Met 1 van mijn sites www.marktgigant.nl hebben wij uiteraard diverse pagina's die naar ons linken waaronder een aantal met hogere pageranks.De link die voor ons van het meeste belang is echter is een pagerank 2 site die redelijk verkeer doorstuurt.Uiteraard ga ik die site niet noemen want dan moet ik gelijk meer gaan betalen voor die link Google verschuift steeds en zelfs de interne mensen bij Google weten afentoe niet eens wat nu wel of niet zwaar weegt.Denk gewoon aan je bezoeker en je doet het goed is de tip die Google zelf meegeeft en daar sluit ik me van harte bij aan.Arie
Ik zit erg in dubio: zal ik links proberen te gaan ruilen of niet?
Want ik had al vrij snel een Google penalty/ban te pakken, en wil echt niet nog eens zoiets...
Ik dacht te hebben begrepen dat een 1-op-1 ruil minder goed werkt; dat een driehoeksverwijzing A->B->C->A het beste zou werken.Klopt dit?
Ik lig nu uit Google sinds 22 juli (dat was een aardig verjaardagskado, dat ik van Google kreeg...)
Heb mijn hele site al langsgelopen, wat kleine correcties gedaan (het is toch nooiit precies duidelijk waarom ze je eruit knikkeren, voor mij althans niet) en heb al reconsideration aangevraagd.
Hoe lang duurt zoiets gemiddeld, is jouw ervaring?
Nou, volgens mij is mijn site heel erg 'clean'. zeker als je ziet wat anderen allemaal uithalen en daarmee wegkomen...(cloaking van uitgaande links, hidden h1-tjes, ab linking, abc-linking, ...)
De ban kwam vlak na een verhuizing van mijn domein.
Verder heb ik linkmanager.nl opgezegd.
Al mijn uitgaande links hebben (hadden al) keurig een rel="nofollow" meegekregen...Verder doe ik niet aan link-farming e.d.Tsja, hoe netjes wil je het hebben? Veel beter kan volgens mij niet.
O ja, wat ik wel fout had gedaan is een serie keywords als description meegeven.Maar dat is ook al rechtgezet.
Maar het is mij niet duidelijk of ik een ban of penalty heb gekregen, of gewoon in de sandbox ben gevallen.Ken jij partijen die je hierbij kunnen ondersteunen:? Anders blijft het zo'n giswerk...
Citaat van: Totaalzoeker op augustus 13, 2008, 18:30:30 Ik wil me hier graag bij aansluiten en wat kanttekeningen maken.Om niet ''te'' slim over te komen biecht ik meteen maar op dat 80% van mijn kennis van een kennis komt die toevallig bij Google werkt.Links worden momenteel door Google volkomen genegeerd.Pas als een link ook daadwerkelijk traffic oplevert gaat Google de link een waarde toekennen.Ga nu niet direct als een gek klikken want het patroon wordt uiteraard over langere tijd gemeten.Met 1 van mijn sites www.marktgigant.nl hebben wij uiteraard diverse pagina's die naar ons linken waaronder een aantal met hogere pageranks.De link die voor ons van het meeste belang is echter is een pagerank 2 site die redelijk verkeer doorstuurt.Uiteraard ga ik die site niet noemen want dan moet ik gelijk meer gaan betalen voor die link Google verschuift steeds en zelfs de interne mensen bij Google weten afentoe niet eens wat nu wel of niet zwaar weegt.Denk gewoon aan je bezoeker en je doet het goed is de tip die Google zelf meegeeft en daar sluit ik me van harte bij aan.ArieWell well, dat is 'hot' news. Heeft je kennis van je kennis ook verteld ook hoe Google meet hoeveel traffic een link genereerd. Ik zet namelijke grote vraagtekens bij dit verhaal.Daarnaast schrijf je dat je een betaalde link gebruikt. Heeft je Google kennis van een kennis niet verteld dat dit jouw site en of de site die de link verkoopt een penalty op kan leveren?