affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5351) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • conversive
  • netaffiliation
  • Affilidirect
  • webgains
  • m4n
  • a4y
  • affili.net
  • Matomy
  • iffiliate
  • Tradedoubler
  • NonstopConsulting
  • adquick
  • zanox
  • daisycon
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • T-Mobile naait Affiliates!
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag

Auteur Topic: T-Mobile naait Affiliates!  (gelezen 21871 keer)

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
Re: T-Mobile naait Affiliates!
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2008, 18:35:03 »
Weet iemand per welk tijdstip/dag de vergoeding nou precies verlaagd is/wordt?

Jammer dat T-Mobile niet de moeite neemt hier helder over te communiceren.

Ik wil weten of en (zo ja, hoeveel) verlies ik hierop heb gemaakt.

Als ik de uren werk meetel die ik in de iPhone bij T-Mobile heb gestoken heb ik sowieso al verlies gemaakt...

Als T-Mobile dit niet goed weet op te lossen ben ik vast niet de enige affiliate die hen voortaan links laat liggen.

Offline stijn

• Affiliate Hero ****
    • Four People BV
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2008, 18:37:30 »
Ondernemersrisico??? Pardon? Het is dus ondernemersrisico dat er opeens verlagingen of afkeuringen komen per direct op een bepaald product? Zo zit affiliate marketing niet in elkaar en ondernemen in het algemeen ook niet. Het is toch ook geen risico voor een groentenboer dat zijn klanten opeens nog maar 10 eurocent voor een bakje aardbeien hoeven te betalen en dat hij verplicht is dat te accepteren?

Wij hebben mailings verstuurd, en het wordt wel heel erg lastig mailings met terugwerkende kracht ui de mailboxen van mensen te verwijderen. T-Mobile had dit kunnen en moeten zien aankomen (evenals de netwerken) maar van tevoren is er met geen woord gerept over het niet MOGEN promoten van de iPhone.

Ze steken daarnaast ook marketinggeld in andere kanalen (print, outdoor) en het lijkt mij dat in verhouding de SALES kosten van affiliate marketing een stuk lager zijn. Dat alle iPhones alweer zijn uitverkocht is niet ons probleem en ook een misrekening van T-Mobile. Iedereen had kunnen zien aankomen dat het storm ging lopen.

Daarnaast is het, zoals Pinooo ook aangeeft, totaal belachelijk want er wordt genoeg geld verdiend aan een sale van een tweejarig abonnement.

Affiliate Marketing is juist het inspelen op populaire producten, dus affiliates die inderdaad mailings hebben verstuurd, inventory hebben ingekocht, etc. worden nu genaaid.. de topic titel lijkt me dus op zijn plek en ik denk dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is. Dit is dus NEIT de manier waarop je met affiliate marketing en affiliates omgaat.

Ik zou het daarnaast ook ernstig op prijs stellen als de netwerken wat ballen tonen en ook bij T-Mobile aangeven dat wat er nu gedaan wordt absoluut NIET door de beugel kan. Had van tevoren een duidelijke nieuwsbrief uitgestuurd en alle actieve T-Mobile affiliates actief benaderd en de problemen waren een stuk kleiner geweest.
http://www.fourpeople.nl - Four People BV
http://www.jurkjes.nl - Meer dan 1.000 jurkjes!
http://www.baby-kleding.nl - Voor al je babykleding

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2008, 18:40:03 »
Spontaan idee voor een tegenmaatregel: als we nu massaal het bericht publiceren en verder de wereld in sturen dat de iPhone is uitverkocht..?
 ;D

Misschien is dit ook wel werkelijk het geval, gezien de paniekreactie van T-Mobile en TradeTracker..!
 8)

Wat vinden jullie?

Offline stijn

• Affiliate Hero ****
    • Four People BV
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2008, 18:41:39 »
Ik hoop dat Paul zijn banners op CPM basis verkoopt  ;D ;D

http://www.fourpeople.nl - Four People BV
http://www.jurkjes.nl - Meer dan 1.000 jurkjes!
http://www.baby-kleding.nl - Voor al je babykleding

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2008, 18:42:31 »
Citaat van: xipe op juli 11, 2008, 18:40:03
Spontaan idee voor een tegenmaatregel: als we nu massaal het bericht publiceren en verder de wereld in sturen dat de iPhone is uitverkocht..?
 ;D

Misschien is dit ook wel werkelijk het geval, gezien de paniekreactie van T-Mobile en TradeTracker..!
 8)

Wat vinden jullie?
Het staat nu al in de headlines van nieuwssites en morgen in de kranten dat de iPhone is uitverkocht. Maar de partij die nu uitverkocht is was sowieso niet bestemd voor online verkoop. Die sales worden pas geleverd als de volgende partij, naar verwachting over zes weken, binnen is.

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
    • LeadMedia BV
« Reactie #20 Gepost op: juli 11, 2008, 18:43:13 »
Citaat van: stijn op juli 11, 2008, 18:41:39
Ik hoop dat Paul zijn banners op CPM basis verkoopt  ;D ;D

Ja is op CPM basis, wees gerust...
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #21 Gepost op: juli 11, 2008, 18:47:07 »
Weet iemand wanneer de verlaging precies ingaat? het zal toch hopelijk niet met terugwerkende kracht zijn?
Want ik had er 2 (jawel!) verkocht voor het tarief van 22,75, nog voordat het nieuws bekend werd.

Offline Frisian Delight

• Full Affiliate ***
« Reactie #22 Gepost op: juli 11, 2008, 18:50:24 »
Ga lekker affiliaten zoals affiliaten hoort, bouw een pagina met goede content waar je jaren mee voort kunt, geen gedoe met bieden via google om je site voor een aanbiedinkje hoog in de rankings te krijgen.

Een echte affiliate koopt geen links via google, maar de klanten komen vanzelf (en daar zijn de meesten van denk ik).

Wat jullie doen is pushen om zo snel mogelijk geld binnen te halen, daar wordt dan een bedrag aan uitgegeven om het doel te bereiken (en nu loopt het mis en staan jullie op de achterste poten).

Sorry hoor dat zijn in mijn ogen geen echte affiliates.

Als de mensen die op dit fora aanwezig zijn zo handelen is dit geen affiliate forum.

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #23 Gepost op: juli 11, 2008, 18:53:14 »
Prima Donna, Prima Donna,

Zo te zien sta je bijzonder alleen in je definitie van een affiliate.
Misschien is het tijd om een eigen netwerk (met Forum) op te zetten..!
 ;D

Offline Frisian Delight

• Full Affiliate ***
« Reactie #24 Gepost op: juli 11, 2008, 18:56:35 »
 ;D Als het zo ver is laat ik het je weten ::)

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #25 Gepost op: juli 11, 2008, 18:58:14 »
Prima Donna, jouw definitie van affiliate klopt niet.

Maar of het nou werk of ook geld is dat je in een project steekt, als dat project ineens niks waard blijkt omdat de adverteerder per direct de vergoeding wijzigt ben je evengoed benadeeld. Dus wat voor affiliate je ook bent, je zou moeten kunnen begrijpen dat er iets niet klopt aan deze actie van T-Mobile.

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #26 Gepost op: juli 11, 2008, 19:01:39 »
Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:56:35
;D Als het zo ver is laat ik het je weten ::)
ok, super!!! btw:
Ik vind je een lekker ding! Kunnen we niet samenwerkennn?
 :P

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #27 Gepost op: juli 11, 2008, 19:24:37 »
P.S.-je: keek net nog ff op de T-Mobile website.

Op de productinfo pagina's staat aan de rechterkant de optie "Liever telefonisch regelen?"

Tsja, heb je al die moeite gedaan, een klant aangebracht, loop je alsnog een (naar mijn idee reeël) risico alsnog achter het net te vissen.

Kortom: T-Mobile naait ons echt aan alle kanten.
Ik ben het daarom meer dan eens met de titel van deze topic..!
 >:(

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #28 Gepost op: juli 11, 2008, 20:02:06 »
Net even in mijn statistieken gekeken: Sinds de aankondiging van de iPhone in juni heb ik 9489 bezoekers naar T-Mobile gestuurd. Op mijn site 'pre-sell' ik de iPhone. Ik ben ervan overtuigd dat een gedeelte van mijn bezoekers nog twijfelt of ze een iPhone zullen kopen als ze op mijn site komen, en door mijn content tot de beslissing komen de iPhone te kopen. Ik lift dus niet alleen maar mee op een hype, ik werf ook nieuwe klanten. Een groot gedeelte van die potentiele klanten zal niet direct op de eerste dag (vandaag dus) tot aankoop overgaan, en dus pas na de verlaging van de commissie.

Tenzij T-Mobile met een oplossing komt die het tegendeel bewijst kan ik het dus alleen maar eens zijn met het onderwerp van deze discussie: T-Mobile naait Affiliates!

5KG

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 11, 2008, 20:26:50 »
Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:05:28
;D Hier kun je dus op wachten, zijn jullie affiliates wat te gretig.

Jij bent geen affiliate? Zo nee, dan ben je een adverteerder. Ben je geen van beide, wat doe je hier, ben je het wel, zou ik de definitie van beide nog eens gaan opzoeken...

Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:14:05
Dat noemen ze ondernemersrisico.

Dit is dus affiliate!

Ondernemersrisico? Juist, Stijn heeft het wel aardig neergezet, niets om aan toe te voegen.
Over je tweede zin verwijs ik naar mijn antwoord op je eerste quote.

Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:50:24
Ga lekker affiliaten zoals affiliaten hoort, bouw een pagina met goede content waar je jaren mee voort kunt, geen gedoe met bieden via google om je site voor een aanbiedinkje hoog in de rankings te krijgen.

Een echte affiliate koopt geen links via google, maar de klanten komen vanzelf (en daar zijn de meesten van denk ik).

Wat jullie doen is pushen om zo snel mogelijk geld binnen te halen, daar wordt dan een bedrag aan uitgegeven om het doel te bereiken (en nu loopt het mis en staan jullie op de achterste poten).

Sorry hoor dat zijn in mijn ogen geen echte affiliates.

Als de mensen die op dit fora aanwezig zijn zo handelen is dit geen affiliate forum.

Je kan inderdaad een pagina bouwen, met mooie en unieke content, of je er dan jaren mee vooruit kan, dat lijkt mij sterk.

Een echte affiliate koopt ook inderdaad geen links via Google maar ook via Ilse, Yahoo, MSN en alle anderen. Klanten komen vanzelf? Maak jij maar eens een landingspagina over een onderwerp, promoot het totaal niet, dan wil ik daarna wel eens horen hoeveel klanten er vanzelf zijn gekomen..

Een Iphone hype is eenmalig, ja daar ga je zoveel en zo goed mogelijk op inspelen en ja, je wilt net als bij ieder ander programma, zoveel mogelijk profijt eruit halen. Aan de andere kant, promoot iemand NU de Iphone/Tmobile dan is die misschien wel binnen nu en een paar weken klant voor minimaal een jaar of twee en wie weet wel langer, wie doet het werk nou?

Net als bij Weldus, die ook na 5 minuten opeens offline gaan, mag ik dan ook niet dus op mijn poten gaan staan? Dat een programma stopt of de vergoedingen gaat aanpassen prima maar niet binnen een tijd waarin ik nog niet eens mijn koffie heb kunnen opdrinken, en nu zijn het al van die hele kleine bakjes hier!

Ik zou inderdaad als ik jou was ergens anders heen gaan met dit soort opmerkingen.
De vorige opmerking op opmerkingen die je schreef sloegen ook kant noch wal, misschien zegt het meer over jou dan over ons en de manier van werken.

Vertel, ben je fulltime of parttime affiliate, als je het al bent. En kan je er van leven of is het een mooi extra'tje?

Verder heb ik niets met Iphone/Tmobile gedaan, ik moet het wel zeggen, de manier waarop en die huidige vergoeding alsmede de manier waarop de netwerken alle reageren en niet op een lijn, is een kwalijke zaak..

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • T-Mobile naait Affiliates!

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing