affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5573) campagnes rss
  • 2 Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • m4n
  • NonstopConsulting
  • conversive
  • webgains
  • iffiliate
  • affili.net
  • adquick
  • daisycon
  • Tradedoubler
  • Affilidirect
  • Matomy
  • zanox
  • netaffiliation
  • a4y
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • T-Mobile naait Affiliates!
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag

Auteur Topic: T-Mobile naait Affiliates!  (gelezen 21879 keer)

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Man
Re: T-Mobile naait Affiliates!
« Reactie #45 Gepost op: juli 12, 2008, 15:35:56 »
@Paul,

Dit is wat we graag wilden horen. No hard feelings!

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #46 Gepost op: juli 13, 2008, 09:40:58 »
Citaat
Het moet voor eens en altijd duidelijk worden dat Affiliates niet met zich laten sollen, we zijn net zo goed een verkoop kanaal als ieder ander kanaal.
@iedere sprekert en niet specifiek jegens Paul :

Laten we ons dan ook daarnaar gedragen : trek de konsekwentie, niet anoniem maar onder eigen naam , sluit de samenwerking. En niet zo halfslachtig als in het wehkamp topic, klagen en toch met verkoopcijfers komen.

In het laatste geval zul je gemanipuleerd worden, alleen te voorkomen door met een belangrijke groep met naam en toenaam, de rug en de knietjes recht te houden.
Zo niet, wordt het niets met belangenbehartiging en evenmin met respect voor het verkoopkanaal wat we willen zijn, zoals we "zeggen". 8)

Offline Kasper Mid

• Full Affiliate ***
« Reactie #47 Gepost op: juli 13, 2008, 09:52:55 »
daarom moeten zoveel mogelijk affiliates de petitie van Paul invullen, ook affiliates die niets met de iphone te maken hebben.... het gaat nu verder dan alleen de iphone kwestie. Als een adverteerder nu weg komt met een dergelijke beslissing, kan een adverteerder dat in een andere branche ook.

Dus hup hup, naar die en geef je mening  :)

http://www.affiliateblog.nl/2008/07/12/onderteken-de-t-mobile-iphone-petitie/

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #48 Gepost op: juli 13, 2008, 09:59:55 »
Citaat van: ouwesmurf op juli 13, 2008, 09:40:58
Laten we ons dan ook daarnaar gedragen : trek de konsekwentie, niet anoniem maar onder eigen naam , sluit de samenwerking.

De petitie onderteken je met je eigen naam, dus niet anoniem.

Offline Jorg

• Affiliate Hero ****
« Reactie #49 Gepost op: juli 13, 2008, 10:58:27 »
De hele gang van zaken is te betreuren en denk dat het signaal duidelijk is. Nu is de vraag wat T-Mobile gaat beslissen op maandag (of later in de week). Naar ik begrijp zijn de meningen bij de netwerken ook verdeelt dus daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

En is de petitie iets voor T-Mobile en/of richting de netwerken, die niet zomaar zich ergens in moeten laten praten door de mobieltjes verkopers van TM. Ben zelf benieuwd of zoiets mag volgens de voorwaarden van de netwerken, die onze directe contractpartner zijn. Als het namelijk wel kan bij de een en niet bij de ander is dat toch nuttige info. Ook is de vraag of onze indirecte partner T-Mobile vanwege hun handelen toch ook niet op de een of andere manier aansprakelijk is voor schade die wij eventueel leiden. Kan je ook vertalen naar andere merchants die gekke toeren uithalen met leads goed/afkeuren, vergoedingen plotseling verlagen of per direct stoppen.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #50 Gepost op: juli 13, 2008, 11:44:13 »
@pippelpap:
Citaat

so sorry......... ik heb direkt na de mail-ontvangst onder eigen naam de samenwerking verbroken, daar is geen petitie voor nodig. Niet dat ik enige betrokkenheid had in lopende akties, maar vanwege het feit dat en de mail en de opstelling van netwerk en adverteerder mij niet aanstonden. Er zijn er meer....  ;D

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #51 Gepost op: juli 13, 2008, 12:08:14 »
Citaat van: ouwesmurf op juli 13, 2008, 11:44:13
@pippelpap:
Citaat

so sorry......... ik heb direkt na de mail-ontvangst onder eigen naam de samenwerking verbroken, daar is geen petitie voor nodig. Niet dat ik enige betrokkenheid had in lopende akties, maar vanwege het feit dat en de mail en de opstelling van netwerk en adverteerder mij niet aanstonden. Er zijn er meer....  ;D

Teken svp toch ook even de petitie. Hoe meer er ondertekenen, hoe luider de boodschap die we aan T-Mobile geven.

Offline Jacobien

• Full Affiliate ***
« Reactie #52 Gepost op: juli 14, 2008, 10:31:17 »
Citaat van: Jorg op juli 13, 2008, 10:58:27
Ben zelf benieuwd of zoiets mag volgens de voorwaarden van de netwerken, die onze directe contractpartner zijn. Als het namelijk wel kan bij de een en niet bij de ander is dat toch nuttige info. Ook is de vraag of onze indirecte partner T-Mobile vanwege hun handelen toch ook niet op de een of andere manier aansprakelijk is voor schade die wij eventueel leiden. Kan je ook vertalen naar andere merchants die gekke toeren uithalen met leads goed/afkeuren, vergoedingen plotseling verlagen of per direct stoppen.

AV M4N

5. Vergoeding

5.1 M4N stelt de afwikkeling van de vergoedingen van affiliate- en adverteerderrekeningen op en beheert deze. Over tegoeden op affiliate- of adverteerderrekeningen wordt geen rente betaald.

5.2 De adverteerders betalen aan M4N naar hun eigen goeddunken vergoeding op basis van prestatie, indien een succesvolle transactie (view, click, lead, sale) voor de adverteerder tot stand is gekomen.

5.4 Affiliates kunnen pas aanspraak maken op een vergoeding van M4N onder de volgende voorwaarden:
* succesvolle zakelijke transacties voor een adverteerder (view, click, lead, sale) via de ter beschikking  gestelde advertentieruimte van de affiliate,
* de zakelijke transactie wordt door de het M4N-netwerk gerapporteerd,
* de consument neemt de levering van de producten op het opgegeven adres aan, draagt zorg voor volledige betaling na een eventuele reclameringstermijn
* er geen sprake is van misbruik
* de adverteerder de transactie bij M4N heeft goedgekeurd.

6. Garantie en aansprakelijkheid

6.2 M4N kan niet garanderen dat via het M4N-netwerk omzet gegenereerd wordt. M4N staat ook niet garant voor de juistheid en volledigheid van de inhoud van de door de deelnemers opgegeven informatie en verklaringen en ook niet voor de solvabiliteit van de deelnemers. Ook staat M4N niet garant voor de kwaliteit en gebruiksmogelijkheden van de aangekochte goederen en diensten, noch voor de deugdelijkheid ervan, noch voor eventuele inbreuk op de rechten van derden.

De mediabureau's hebben denk ik allemaal in hun AV staan dat ze niet verantwoordelijk zijn.
Aan de andere kant, kun je je afvragen hoe een rechter hier over zou denken. Plotseling een overeenkomst drastisch wijzigen, lijkt me ook niet helemaal toegestaan.
(overeenkomst- en verbintenissenrecht)

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #53 Gepost op: juli 14, 2008, 10:40:19 »
Citaat van: Jacobien op juli 14, 2008, 10:31:17
De mediabureau's hebben denk ik allemaal in hun AV staan dat ze niet verantwoordelijk zijn.
Je bedoelt denk ik affiliatenetwerken ipv mediabureaus?

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #54 Gepost op: juli 14, 2008, 10:41:41 »
@Jacobien: bedankt voor het opsporen van deze kleine lettertjes.

Hoewel er een aantal voorbehouden zijn opgenomen, lees ik nergens dat een afgesproken vergoeding zomaar eenzijdig kan worden aangepast...

Dusss... Grond voor een (proef)procesje?
De kosten kunnen we wat mij betreft met een aantal mensen delen.

Offline Jacobien

• Full Affiliate ***
« Reactie #55 Gepost op: juli 14, 2008, 11:26:06 »
Xipe,
Er staat naar eigen goeddunken. M.i. kunnen ze dus elk moment de regels wijzigen.

Pippelpap,
Die termen worden vaak door elkaar gebruikt. Maar ja, ik bedoel de affiliatenetwerken.

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #56 Gepost op: juli 14, 2008, 11:36:12 »
Citaat van: Jacobien op juli 14, 2008, 11:26:06
Xipe,
Er staat naar eigen goeddunken. M.i. kunnen ze dus elk moment de regels wijzigen.

Ik denk het niet. Wat ik begrepen heb is dat dat in strijd is met de afspraken tussen de netwerken en adverteerders. Wat die precies zijn weet ik helaas niet.

Verder verbaast het me  niet dat netwerken zich in hun voorwaarden zoveel mogelijk vrijwaren van verantwoordelijkheid voor misstappen van de adverteerders.

Offline Kasper Mid

• Full Affiliate ***
« Reactie #57 Gepost op: juli 14, 2008, 15:41:59 »
Ik vind 't nog pikanter worden, omdat T-Mobile Duitsland om klanten verlegen zit en zeer hoge vergoedingen weg aan het geven is om affiliates aan te sporen de iphone te promoten.

Oftewel, in Nederland is er een hype ontstaan en worden affiliates aan de kant geschoven. In Duitsland wil kennelijk de iphone hype nog niet echt aanslaan en gaan ze affiliates aansporen tot hogere vergoedingen oplopend tot maar liefst 57 euro per iPhone aansluiting. Dan zijn de affiliates ineens wel weer goed genoeg. Vergoeding van 1,75 euro in nederland en 57 euro in duitsland is wel erg vreemd.... dat is ruim 30x zoveel. T-Mobile NL is vreemd bezig!

check dit: http://t-mobile.metaapes.de/iphone/

Offline Wim

• Affiliate Hero ****
« Reactie #58 Gepost op: juli 14, 2008, 16:02:05 »
http://webwereld.nl/articles/51874/t-mobile-verlaagt-afilliate-tarieven-iphone-drastisch.html
Met reacties Tradetracker en Zanox

Offline mozilla

• Affiliate Master *****
« Reactie #59 Gepost op: juli 14, 2008, 22:24:50 »
jeetje...denken jullie wel aan je bloeddruk ?
Money talks, mine always says, "Good-bye!

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • T-Mobile naait Affiliates!

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing