affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5575) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • Affilidirect
  • affili.net
  • iffiliate
  • a4y
  • adquick
  • m4n
  • conversive
  • NonstopConsulting
  • daisycon
  • netaffiliation
  • Matomy
  • zanox
  • webgains
  • Tradedoubler
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • T-Mobile naait Affiliates!
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: T-Mobile naait Affiliates!  (gelezen 21890 keer)

Offline Jorg

• Affiliate Hero ****
Re: T-Mobile naait Affiliates!
« Reactie #30 Gepost op: juli 11, 2008, 23:16:48 »
Laat ik weer de vergelijking trekken met een ´gewone´ winkel. Je hebt een supermarkt en er komt een nieuw product, bijvoorbeeld een nieuw Heineken biertje, op de markt. Dan doe je ook je best om daar snel leuke omzet op te boeken. Wij hebben ook heel wat sites en investeren ook in ontwikkeling, maar als je nieuwe trend ziet op GSM bied speel je daar op in. Heb dus ook van tevoren gevraagd hoe dat zou lopen met online sales maar geen reacties. Als iemand morgen een leuke aanbieding heeft met een gratis auto bij vakantie zou ik er ook op proberen in te spelen. Je kan namelijk de korte termijn resulaten combineren met lange termijn doelstellingen. Strategie en ondernemerschap is namelijk een combinatie van beide. Je kan wel lange termijn idealen hebben maar als je korte termijn geen resultaten boekt komt je er nooit.

Wat ook zou kunnen meespelen is dat er zoveel domeinen zijn met iPhone erin, wat denk ik niet mag volgens merkenrecht, en dat die proberen volk te sturen. Daar hadden ze echter veel eerder maatregelen op kunnen nemen, omdat het een trend is van de afgelopen maanden. En dan is het ook nog Apple die actie moet ondernemen.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2008, 23:24:27 door Jorg »

Offline 181279

• Full Affiliate ***
« Reactie #31 Gepost op: juli 12, 2008, 08:26:21 »
Citaat van: 5KG op juli 11, 2008, 20:26:50
Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:05:28
;D Hier kun je dus op wachten, zijn jullie affiliates wat te gretig.

Jij bent geen affiliate? Zo nee, dan ben je een adverteerder. Ben je geen van beide, wat doe je hier, ben je het wel, zou ik de definitie van beide nog eens gaan opzoeken...

Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:14:05
Dat noemen ze ondernemersrisico.

Dit is dus affiliate!

Ondernemersrisico? Juist, Stijn heeft het wel aardig neergezet, niets om aan toe te voegen.
Over je tweede zin verwijs ik naar mijn antwoord op je eerste quote.

Citaat van: Prima Donna op juli 11, 2008, 18:50:24
Ga lekker affiliaten zoals affiliaten hoort, bouw een pagina met goede content waar je jaren mee voort kunt, geen gedoe met bieden via google om je site voor een aanbiedinkje hoog in de rankings te krijgen.

Een echte affiliate koopt geen links via google, maar de klanten komen vanzelf (en daar zijn de meesten van denk ik).

Wat jullie doen is pushen om zo snel mogelijk geld binnen te halen, daar wordt dan een bedrag aan uitgegeven om het doel te bereiken (en nu loopt het mis en staan jullie op de achterste poten).

Sorry hoor dat zijn in mijn ogen geen echte affiliates.

Als de mensen die op dit fora aanwezig zijn zo handelen is dit geen affiliate forum.

Je kan inderdaad een pagina bouwen, met mooie en unieke content, of je er dan jaren mee vooruit kan, dat lijkt mij sterk.

Een echte affiliate koopt ook inderdaad geen links via Google maar ook via Ilse, Yahoo, MSN en alle anderen. Klanten komen vanzelf? Maak jij maar eens een landingspagina over een onderwerp, promoot het totaal niet, dan wil ik daarna wel eens horen hoeveel klanten er vanzelf zijn gekomen..

Een Iphone hype is eenmalig, ja daar ga je zoveel en zo goed mogelijk op inspelen en ja, je wilt net als bij ieder ander programma, zoveel mogelijk profijt eruit halen. Aan de andere kant, promoot iemand NU de Iphone/Tmobile dan is die misschien wel binnen nu en een paar weken klant voor minimaal een jaar of twee en wie weet wel langer, wie doet het werk nou?

Net als bij Weldus, die ook na 5 minuten opeens offline gaan, mag ik dan ook niet dus op mijn poten gaan staan? Dat een programma stopt of de vergoedingen gaat aanpassen prima maar niet binnen een tijd waarin ik nog niet eens mijn koffie heb kunnen opdrinken, en nu zijn het al van die hele kleine bakjes hier!

Ik zou inderdaad als ik jou was ergens anders heen gaan met dit soort opmerkingen.
De vorige opmerking op opmerkingen die je schreef sloegen ook kant noch wal, misschien zegt het meer over jou dan over ons en de manier van werken.

Vertel, ben je fulltime of parttime affiliate, als je het al bent. En kan je er van leven of is het een mooi extra'tje?

Verder heb ik niets met Iphone/Tmobile gedaan, ik moet het wel zeggen, de manier waarop en die huidige vergoeding alsmede de manier waarop de netwerken alle reageren en niet op een lijn, is een kwalijke zaak..

Aan de handtekening te zien wordt het tijd dat alle netwerken de vergoeding voor reizen naar griekenland op 2 cent per sale gooien zodra ze afkomstig zijn van een eigenstart.nl pagina.

Want tja.. dat is affiliate

5KG

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juli 12, 2008, 09:05:39 »
Citaat
bouw een pagina met goede content waar je jaren mee voort kunt, geen gedoe met bieden via google om je site voor een aanbiedinkje hoog in de rankings te krijgen.
Ja eigenstart is inderdaad je hele eigen pagina maken, niets meer dan een database online invullen met hier en daar een link. Promotie krijg je eventueel via een startpagina/eigenstartpagina dochter.
Ja zo kan ik het ook.

Een site als ek - wk . nl is dus ook geen aff marketing? Dat is dus geen goede site want maar 'tijdelijk'?
Vind het persoonlijk anders een mooi staaltje werk maar goed...

PS, Eric en co, ik gebruikte deze site als voorbeeld, en niet om negatief te doen erover, in tegendeel..

Offline Kasper Mid

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
« Reactie #33 Gepost op: juli 12, 2008, 11:25:18 »
Citaat
T-Mobile heeft besloten om de vergoedingen voor de iPhone aan te passen.

Vanaf maandag 14 juli zult u daarom een vergoeding van € 1,75 per sale ontvangen. Begin week 28 zullen de verkoopresultaten geanalyseerd worden en mogelijk op basis hiervan zal besloten worden om de gegenereerde transacties extra te belonen.

Met vriendelijke groet,

TradeTracker Nederland

Weet iemand wat ze bedoelen met de 'verkoopresultaten worden geanalyseerd voor een eventuele extra vergoeding'.

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #34 Gepost op: juli 12, 2008, 12:14:18 »
Citaat van: KasperMid op juli 12, 2008, 11:25:18
Citaat
T-Mobile heeft besloten om de vergoedingen voor de iPhone aan te passen.

Vanaf maandag 14 juli zult u daarom een vergoeding van € 1,75 per sale ontvangen. Begin week 28 zullen de verkoopresultaten geanalyseerd worden en mogelijk op basis hiervan zal besloten worden om de gegenereerde transacties extra te belonen.

Met vriendelijke groet,

TradeTracker Nederland

Weet iemand wat ze bedoelen met de 'verkoopresultaten worden geanalyseerd voor een eventuele extra vergoeding'.

Mijn vermoeden is, dat ze de affiliates graag nog even in de waan laten dat er nog iets extra's in het vat zit:
"Ga toch maar door met promoten; stop vooral niet".

Ik heb dat inmiddels wel gedaan. Kan het namelijk niet over mijn hart verkrijgen om een product met een (bruto) waarde van minimaal 24 x €29,95 te promoten, waarvoor ik dan  1,90 of 1,75 commissie ontvang.
Nu ik dit type, word ik er alweer naar van...
 >:(

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #35 Gepost op: juli 12, 2008, 12:50:55 »
Wat ik begreep uit een telefoongesprek met iemand van TT gisteren is dat zij niet akkoord gingen met een verlaging van de CPS per direct, omdat dit tegen de afspraken ingaat. Volgens mij verdient TT hier dus alle lof omdat ze als enige niet over zich heen laten lopen. Er werd wel bij gezegd dat ze (TT) geen invloed hebben op het keuren van T-Mobile, dus het blijft afwachten hoe dat afloopt.

Ik wordt trouwens ook geen wijs uit deze raadselachtige zin:
Citaat
Begin week 28 zullen de verkoopresultaten geanalyseerd worden en mogelijk op basis hiervan zal besloten worden om de gegenereerde transacties extra te belonen.

Mijn telefoongesprek vond plaats voordat die mail werd verstuurd, anders had ik wel gevraagd wat die zin precies betekent.

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #36 Gepost op: juli 12, 2008, 13:12:40 »
@pippelpap: goed om te lezen dat iig TT zich er niet direct bij heeft neergelegd.

Maar wat ik mij afvraag, is: We hebben toch een overeenkomst met TT/T-Mobile?
De voorwaarden daarbij heb ik moeten accepteren bij mijn aanmelding.
In deze voorwaarden is blijkbaar niet hard vastgelegd dat alle partijen zich aan gemaakte afspraken moeten houden?
Ik zal de voorwaarden er nog eens op naslaan.

Want dit riekt toch wel een beetje naar contractbreuk.
Mits de merchants in de kleine lettertjes allerlei escape routes hebben laten opnemen om de commissie te allen tijden te kunnen aanpassen...

Affiliates aller landen, laten wij ons verenigen..!
 8)

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #37 Gepost op: juli 12, 2008, 13:14:38 »
Citaat van: pippelpap op juli 12, 2008, 12:50:55
Wat ik begreep uit een telefoongesprek met iemand van TT gisteren is dat zij niet akkoord gingen met een verlaging van de CPS per direct, omdat dit tegen de afspraken ingaat. Volgens mij verdient TT hier dus alle lof omdat ze als enige niet over zich heen laten lopen. Er werd wel bij gezegd dat ze (TT) geen invloed hebben op het keuren van T-Mobile, dus het blijft afwachten hoe dat afloopt.

Ik wordt trouwens ook geen wijs uit deze raadselachtige zin:
Citaat
Begin week 28 zullen de verkoopresultaten geanalyseerd worden en mogelijk op basis hiervan zal besloten worden om de gegenereerde transacties extra te belonen.

Mijn telefoongesprek vond plaats voordat die mail werd verstuurd, anders had ik wel gevraagd wat die zin precies betekent.

Eens. De andere netwerken hebben schandalig makkelijk over zich heen laten lopen door T-Mobile in dit geval!

Ik heb gisteren middag gesproken met iemand die verantwoordelijk is voor de internetsales bij T-Mobile, uit dit telefoongesprek werd mij meer dan duidelijk dat ze absoluut niet hadden gedacht aan de kracht van het affiliate kanaal.

Ik heb geprobeerd ze heel erg op het hart te drukken dat ze met een normale vergoeding richting affiliates een goede sier zouden maken. Ze zetten hun lange termijn relatie met affiliates op het spel door stug aan de vergoeding van 1,75 euro vast te blijven houden.

En euro of 10 lijkt me persoonlijk een schappelijke middenweg.

Overigens is het wellicht relevant om te weten dat het gehele iPhone project blijkbaar binnen de T-Mobile organisatie ook redelijk vaag bleef. Het schijnt dat sommige afdelingen niet goed zijn geïnformeerd, tja lastig dus..

Enne, als we maandag een hond in de pot vinden doordat de vergoeding op 1,5 euro blijft staan, dan ga ik persoonlijk deze gang van zaken verder de wereld in verspreiden. In de hype van het moment zal zo'n bericht gretig worden overgenomen door veel persorganisaties :-)

Het moet voor eens en altijd duidelijk worden dat Affiliates niet met zich laten sollen, we zijn net zo goed een verkoop kanaal als ieder ander kanaal.

Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Jorg

• Affiliate Hero ****
« Reactie #38 Gepost op: juli 12, 2008, 13:31:35 »
Het is dus niet handig van hun en niet ons probleem, al proberen ze het wel ons probleem te maken. Waarom is 10 euro een goede middenweg? Dit goed lopende product bij T-Mobile is een mooie opsteker boven voor de rest (bij ons althans) slecht converterende aanbiedingen. Wel lekker makkelijk, we verlagen even de vergoeding. Zie ook banners van 'bestel iPhone' links en rechts en dat kost toch ook geld?

A. Ze hadden er van tevoren over moeten denken
B. Ze moeten een oplossing bedenken die niet eenzijdig inleveren van onze kant is, want het is hun probleem en niet de onze

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
« Reactie #39 Gepost op: juli 12, 2008, 13:50:26 »
Citaat van: Paul Schoenmakers op juli 12, 2008, 13:14:38
Het moet voor eens en altijd duidelijk worden dat Affiliates niet met zich laten sollen, we zijn net zo goed een verkoop kanaal als ieder ander kanaal.

Eindelijk krachtige taal van iemand op dit forum. Zou dit ook zo zijn als de belangen van Paul niet zozeer in T-Mobile zaten?

Ik bedoel hier dus mee dat er nog legio andere problemen met adverteerders spelen waar NIETS aan wordt gedaan. Wellicht wordt het toch eens tijd voor het oprichten van een reeds vaker aangehaalde branche-organisatie.

Offline xipe

• Affiliate Master *****
« Reactie #40 Gepost op: juli 12, 2008, 14:10:59 »
Citaat van: fgielen op juli 12, 2008, 13:50:26
Citaat van: Paul Schoenmakers op juli 12, 2008, 13:14:38

Eindelijk krachtige taal van iemand op dit forum. Zou dit ook zo zijn als de belangen van Paul niet zozeer in T-Mobile zaten?

Ik bedoel hier dus mee dat er nog legio andere problemen met adverteerders spelen waar NIETS aan wordt gedaan. Wellicht wordt het toch eens tijd voor het oprichten van een reeds vaker aangehaalde branche-organisatie.

Hear, hear..!
Ik sluit mij van harte bij deze quotes aan.
Sterker nog: ik zou best tijd willen steken in het opzetten van een Affiliate belangenvereniging..!

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Offline stijn

• Affiliate Hero ****
    • Four People BV
« Reactie #41 Gepost op: juli 12, 2008, 14:29:02 »
Ik vind 10 euro ook helemaal geen goede middenweg.. het zijn geen goedkopere abonnementen ofzo, ze lopen 2 jaar én er moeten aansluitkosten betaald worden. What's next? Een mindere vergoeding voor ALLE populaire telefoons?

Wat denk je.. dat T-Mobile voor hun offline en print campagnes ook 40% heeft betaald van wat ze normaal betalen omdat het nu om een mooie telefoon gaat?

Ik hoop dat er ergens wat belangrijke mensen van T-Mobile nu ook betrokken worden in het beslissinsproces. Daarnaast doe ik nogmaals een beroep op de netwerken, zij hebben direct contact met de adverteerder en als zij hier een mindere vergoedingen gaan accepteren dan is het hek van de dam.
http://www.fourpeople.nl - Four People BV
http://www.jurkjes.nl - Meer dan 1.000 jurkjes!
http://www.baby-kleding.nl - Voor al je babykleding

Offline Eric Lang

• Affiliate Master *****
« Reactie #42 Gepost op: juli 12, 2008, 15:06:41 »
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat alle abris en alle andere advertenties ruimtes die ingekocht zijn ook gewoon door lopen. Tegen die partijen zeggen ze toch ook niet "Helaas, er is geen budget meer haal maar weg want we betalen 10% van wat we hebben afgesproken" ?

Dit is de 2de keer dat t-mobile zeer slecht in het nieuws komt in onze branch, en ze laten zien dat ze totaal geen benul hebben hoe affiliate marketing werkt.

Wij hebben 2-3000 euro kosten gemaakt... ZO goed liep t-mobile ook weer niet en hebben zelfs met de gewone vergoeding dik verlies gedraait... laat staan als we 2-10 euro per sale krijgen.
twitter: http://twitter.com/langace

Offline Eric Lang

• Affiliate Master *****
« Reactie #43 Gepost op: juli 12, 2008, 15:24:43 »
Citaat van: xipe op juli 12, 2008, 14:10:59
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

T-mobile boycotten is natuurlijk het eerste wat gedaan wordt op het moment dat dit werkelijheid wordt.
En nog leuker, we sturen de bezoekers natuurlijk wel gewoon naar de aangesloten bedrijven die ook deze abo’s verkopen, dat kost t-mobile ook weer meer dan als de bezoeker rechtstreeks zou komen.

Dus het T-mobile fucken kan beginnen, mochten ze de voorgestelde weiziging door voeren.
twitter: http://twitter.com/langace

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #44 Gepost op: juli 12, 2008, 15:30:05 »
Citaat van: fgielen op juli 12, 2008, 13:50:26
Zou dit ook zo zijn als de belangen van Paul niet zozeer in T-Mobile zaten?

Ik zweer je bij deze, ik doe zelf helemaal niets met de iPhone of met T-mobile, ik had gisteren even links vanaf het artikel op affiliateblog.nl naar T-mobile staan, maar die zijn inmiddels ook verdwenen. (en die banner op affiliateblog is niet van mij, is een CPM deal via het VNU netwerk, heb ik dus zelf geen invloed op)

Dus deze krachtige taal is absoluut niet gebaseerd op het feit dat ik zelf momenteel geld misloop! Ongeloofelijk? T'is de waarheid!
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • T-Mobile naait Affiliates!

affiliateforum