affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5573) campagnes rss
  • 2 Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • Tradedoubler
  • netaffiliation
  • affili.net
  • webgains
  • adquick
  • conversive
  • daisycon
  • iffiliate
  • Matomy
  • Affilidirect
  • a4y
  • m4n
  • NonstopConsulting
  • zanox
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • medewerkers affiliate netwerken
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag

Auteur Topic: medewerkers affiliate netwerken  (gelezen 5411 keer)

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
    • LeadMedia BV
Re: medewerkers affiliate netwerken
« Reactie #15 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:01:32 »
Citaat van: Kasper Mid op oktober 21, 2008, 09:58:20
Hoe zit 't eigenlijk met medewerkers van affiliate netwerken die prive affiliate websites hebben draaien? Ik kan me zo voorstellen dat 't verleidelijk is als je bij een affiliate netwerk als m4n, tradetracker, tradedoubler of daisycon werkt dat je een site in een niche start waarvan jij ziet dat 't lekker loopt..... Dit is in feite belangen verstrengeling.... Hoe gaan netwerken hier mee om? Is dat toegestaan of niet?

Om even met mijn eigen mening te beginnen. Misschien is dit topic niet relevant, mits het bij alle netwerken goed dicht getimmerd is dat je dat prive er niet bij mag doen. Maar ik kan me zo voorstellen dat hier niet zo streng mee omgegaan wordt. In dat geval zou ik er niet mee eens zijn. Medewerkers van affiliate netwerken hebben toegang tot alle informatie zoals sales van honderden websites. Kunnen in feite precies zien wat wel en niet werkt. En zeker waar de trends, hypes etc. van het moment ligt en welke niches op 't moment top draaien. Hier kan met prive affiliate sites eenvoudig op ingespeeld worden, maar dat zou ik belangenverstrengeling vinden....

Maar goed, zoals ik al zei....eerst is 't belangrijk te weten hoe de netwerken hier mee om gaan.

Kasper er schiet me wel een wedervraag te binnen:

Je hebt zelf bij Bol.com gezeten voor je afstudeerstage (ik wacht nog op je bevindingen ;-) ) , ben je nu zelf ook actief als affiliate voor Bol.com ?
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #16 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:05:23 »
Grappig eigenlijk. Medewerkers van netwerken worden doorgaans aangenomen vanwege hun bestaande kennis. Kans is dus groot dat het al een affiliate is, want hoe kom je er anders terecht (kort door de bocht, ik weet het). Als je dus toch bij een netwerk wilt werken, moet je eigenlijk je eigen webactiviteiten stopzetten, vanwege de mogelijkheid er misbruik van te maken.

M.a.w. als je nu een succesvolle site hebt, en gebruik maakt van affiliate marketing, zou je niet bij een netwerk mogen/kunnen of moeten gaan werken....?
Wegopro.com | Twitter

Offline Kasper Mid

• Full Affiliate ***
« Reactie #17 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:24:30 »
Citaat van: Paul Schoenmakers op oktober 21, 2008, 14:01:32

Je hebt zelf bij Bol.com gezeten voor je afstudeerstage (ik wacht nog op je bevindingen ;-) ) , ben je nu zelf ook actief als affiliate voor Bol.com ?

Paul, dat is een terechte wedervraag :) zo zie je dat er snel sprake zou kunnen zijn van belangenverstrengeling, maar ik kan je op 't hart drukken dat ik niet actief ben als affiliate voor bol.com. Ik heb wel een account etc, maar heb in heel 2007 en 2008 bij elkaar minder dan 8 euro open staan van een verdwaalde site van mij waar ik niks meer mee doe, dus daar ben ik niet actief mee. Dat kan Ralph beamen mocht hij dit lezen ;)

Mijn affiliate activiteiten liggen in hele andere niches. Daarnaast gaan ze bij bol.com zeer zorgvuldig om met cijfers. Ik had dus tijdens mijn stage ook geen toegang tot dit soort gegevens, omdat mijn onderzoek ging over wat affiliates van bepaalde affiliate gerelateerde onderwerpen vinden en dat had niets te maken met op welke producten affiliates van bol.com geld verdienen.

En wat betreft m'n bevindingen, daar wacht de universiteit net zo hard op als jij ;) Maar door enorme drukte is 't even onder op de stapel geraakt. Ben er overigens sinds kort wel weer heel erg actief mee. Uiteindelijk zul je ze krijgen hoor...

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #18 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:24:53 »
Ik denk dat het inderdaad een dilemma is. Je krijgt een leuke baan bij een affiliatenetwerk aangeboden en je hebt een goedlopende website. Zet je die website dan op zwart?

Iets anders. Ik heb me eens verbaasd over een post van een m4n-medewerker (Ruud nog wat) die op het m4n-forum en met als afzender m4n z'n eigen weblog met affiliatepost aan het promoten was (onder het mom van: dit is een handige tool om links te cloaken voor affiliates). Toen vond ik in elk geval wel dat er een grens overschreden werd.

Al met al: wat Startveld schrijft is wel het meest eerlijke, denk ik.

Citaat van: Ilya op oktober 21, 2008, 14:05:23
Grappig eigenlijk. Medewerkers van netwerken worden doorgaans aangenomen vanwege hun bestaande kennis. Kans is dus groot dat het al een affiliate is, want hoe kom je er anders terecht (kort door de bocht, ik weet het). Als je dus toch bij een netwerk wilt werken, moet je eigenlijk je eigen webactiviteiten stopzetten, vanwege de mogelijkheid er misbruik van te maken.

M.a.w. als je nu een succesvolle site hebt, en gebruik maakt van affiliate marketing, zou je niet bij een netwerk mogen/kunnen of moeten gaan werken....?
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2008, 14:37:41 door poupu »

5KG

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:35:42 »
Je kan in ieder geval via de tool op het afblog nog het eea opzoeken welke site (hoogstwaarschijnlijk!) bij een netwerk hoort.

M4N
http://www.affiliateblog.nl/tools/?domein=www.mbuyu.nl&submit=Zoek+naar+de+domeinen

Daisycon
http://www.affiliateblog.nl/tools/?domein=www.daisycon.nl&submit=Zoek+naar+de+domeinen

Etc

Offline Klaas Koopman

• Affiliate Master *****
    • Inspired Media
« Reactie #20 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:43:44 »
Citaat van: Anne op oktober 21, 2008, 14:35:42
Je kan in ieder geval via de tool op het afblog nog het eea opzoeken welke site (hoogstwaarschijnlijk!) bij een netwerk hoort.

M4N
http://www.affiliateblog.nl/tools/?domein=www.mbuyu.nl&submit=Zoek+naar+de+domeinen

Daisycon
http://www.affiliateblog.nl/tools/?domein=www.daisycon.nl&submit=Zoek+naar+de+domeinen

Etc

Interessante resultaten!
Klaas Koopman - Inspired Media
Affiliate en Website Ontwikkelaar

http://www.linkedin.com/in/klaaskoopman
msn: koopman[at]inspiredmedia.nl
http://www.inspiredmedia.nl/

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #21 Gepost op: oktober 21, 2008, 14:54:45 »
Citaat van: Anne op oktober 21, 2008, 14:35:42

M4N

Daisycon

Etc

De load op de server werd een beetje hoog.. de url's werken nu niet meer, ik heb het formulier omgezet naar een POST ipv een GET...  ff zelf de domeinnaam intypen dus om de resultaten te zien.

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #22 Gepost op: oktober 21, 2008, 15:03:59 »
Citaat van: Kasper Mid op oktober 21, 2008, 14:24:30

Paul, dat is een terechte wedervraag :) zo zie je dat er snel sprake zou kunnen zijn van belangenverstrengeling, maar ik kan je op 't hart drukken dat ik niet actief ben als affiliate voor bol.com. Ik heb wel een account etc, maar heb in heel 2007 en 2008 bij elkaar minder dan 8 euro open staan van een verdwaalde site van mij waar ik niks meer mee doe, dus daar ben ik niet actief mee. Dat kan Ralph beamen mocht hij dit lezen ;)

Mijn affiliate activiteiten liggen in hele andere niches. Daarnaast gaan ze bij bol.com zeer zorgvuldig om met cijfers. Ik had dus tijdens mijn stage ook geen toegang tot dit soort gegevens, omdat mijn onderzoek ging over wat affiliates van bepaalde affiliate gerelateerde onderwerpen vinden en dat had niets te maken met op welke producten affiliates van bol.com geld verdienen.

En wat betreft m'n bevindingen, daar wacht de universiteit net zo hard op als jij ;) Maar door enorme drukte is 't even onder op de stapel geraakt. Ben er overigens sinds kort wel weer heel erg actief mee. Uiteindelijk zul je ze krijgen hoor...

Dank voor de transparantie :)

5KG

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 21, 2008, 15:49:25 »
Citaat van: Anne op oktober 21, 2008, 13:12:39
Citaat van: Romano Jennekens | AffiliateMeester.nl op oktober 21, 2008, 13:09:19
Ik heb eerder dit jaar op een blog van een affiliate / netwerkmedewerker gelezen dat zijn lat wat hoger ligt dan EEN nieuwe auto per half jaar   

Ja iemand van M4N als ik mij goed kan herinneren.

http://www.x-ite.nl/310/eerste-affiliate-target-behaald/

Offline poupu

• Affiliate Master *****
« Reactie #24 Gepost op: oktober 21, 2008, 16:51:47 »
O, da's dezelfde Ruud waar ik het over heb. Die vindt 2 petten blijkbaar geen bezwaar.

Citaat van: Anne op oktober 21, 2008, 15:49:25
Citaat van: Anne op oktober 21, 2008, 13:12:39
Citaat van: Romano Jennekens | AffiliateMeester.nl op oktober 21, 2008, 13:09:19
Ik heb eerder dit jaar op een blog van een affiliate / netwerkmedewerker gelezen dat zijn lat wat hoger ligt dan EEN nieuwe auto per half jaar   

Ja iemand van M4N als ik mij goed kan herinneren.

http://www.x-ite.nl/310/eerste-affiliate-target-behaald/

Offline Kasper Mid

• Full Affiliate ***
« Reactie #25 Gepost op: oktober 21, 2008, 17:04:35 »
Citaat van: Paul Schoenmakers op oktober 21, 2008, 15:03:59
Citaat van: Kasper Mid op oktober 21, 2008, 14:24:30

Dank voor de transparantie :)

moet natuurlijk wel 't goede voorbeeld geven als ik dit onderwerp zelf aan de kaak stel ;)

Offline remkes

• Affiliate **
  • **
  • Online Marketeer, bol.com Partnerprogramma
    • http://partnerprogramma.bol.com
« Reactie #26 Gepost op: oktober 21, 2008, 19:34:14 »
Laat ik allereerst bevestigen dat Kasper niet actief is met het bol.com Partnerprogramma. Wat ik hem nog steeds kwalijk neem  ;)

Ik denk inderdaad vanuit een netwerk positie het erg goed is als de medewerkers ervaring op doen om zodoende te weten wat er allemaal speelt in affiliate marketing. Als het goed is profiteren daar zowel affiliates als klanten van en dat is iets wat we allemaal nastreven.

Persoonlijk probeer ik ook (op zeer bescheiden niveau) zelf affiliate websites op te richten. Echter ik doe het wel bewust niet in Nederland omdat ik de mogelijke schijn van belangverstrengeling wil voorkomen.

Voor mij is ook het doel meer om inzicht te krijgen hoe de verschillende netwerken werken, wat werkt wel prettig voor een affiliate en wat niet. Uiteindelijk hoef ik geen expert te worden, maar wil ik wel een affiliate begrijpen als deze aangeeft waarom iets wel of niet werkt in ons netwerk.

Met vriendelijke groet,

Ralph Remkes
bol.com Partnerprogramma
 Meld je nu aan bij het bol.com Partnerprogramma op http://partnerprogramma.bol.com

Offline Rechtsklikkie

• Affiliate **
  • **
    • Fersell.com
« Reactie #27 Gepost op: oktober 21, 2008, 20:00:34 »
Citaat van: startveld op oktober 21, 2008, 13:33:38
Zelf heb ik zoals velen van jullie weten bij een netwerk gewerkt als accountmanager Shopping.
In die rol had ik daarnaast ook affiliate sites.
Als stagiair ben ik zo'n 6 jaar geleden begonnen en zag ik dat er nog veel gaten waren die opgevuld konden worden, waardoor ik met een startkabel-dochterpagina begon. Dit liep prima en via Adwords kon ik toen op vrijwel alle relevante woorden voor 5 cent per klik inkopen om altijd op de eerste pagina te staan (goede oude tijd ;-) )

Zeker in de beginfase heb ik veel kennis opgedaan met mijn eigen site en dit ook met affiliates gedeeld. Statistieken waren er nog bijna niet omdat er ook nog niet zoveel affiliates waren. Door mijn eigen sites was ik er zeer op gefocussed om mijn eigen shopping-adverteerders continue te monitoren, materiaal up-to-date te houden en acties op tijd communiceren. Tot zover een win-win.

Na verloop van tijd namen mijn eigen sites echter steeds serieuzere vormen aan en nam het aantal affiliates tevens enorm toe (meer concurrentie) en vond ik zelf dat ik 2 petten op kreeg omdat de business dermate grotere omvang aan ging nemen dat ik het zelf niet langer acceptabel vond om en accountmanager EN affiliate te zijn.

Met name kreeg ik zelf allerlei ideeen die ik uit wilde voeren en die ik niet met affiliates kon en wilde delen. Dat wilde ik als onafhankelijke affiliate uit gaan voeren, dus vandaar ook mijn eigen keuze om volledig als affiliate verder te gaan.

Momenteel kijk ik goed naar de netwerken en hoe ze omgaan met deze belangenverstrengeling. Je moet als netwerk-medewerker wel heel sterk in je schoenen staan als je de vrijheid hebt om affiliate te zijn en toch geen 'misbruik' van de netwerk-statistieken te maken!

In de huidige affiliate markt vind ik het niet acceptabel als medewerkers van netwerken actief sites beheren. Uiteraard is het prima om als beginnende medewerker een site op te zetten om er feeling mee te krijgen, maar deze moet dan ook daarna weer offline gehaald worden. Echter is het aan het netwerk wat te doen, al hou ik het wel in de gaten.

Ik ben het niet met je eens Aart,

Het aantal affiliates is inderdaad toegenomen. Maar dat wil niet zeggen dat de competitie in zijn algemeen is toegenomen. Want met de groei van het aantal affiliates is ook het aantal bedrijven dat besluit samen te werken met affiliates toegenomen.

Sommige niche zijn inderdaad zeer competatief. En als beginneling zal het ook een moeilijke zaak worden om hierin te concureren. Aan de andere kant zijn er nog een heel hoop niches ongeexploiteerd, waar bijna zero tot helemaal geen competitie is.

Hoeveel voordeel heb je erbij als medewerker van een netwerk? Ik denk dat dat ook relatief is. Je hebt netwerken zoals m4n, maar je hebt ook underground netwerken. Een netwerk tussen jou, mij en weet ik veel wie. Elke week is er wel iemand hier op de wereld die met een nieuwe efficientere techniek komt. Waar de netwerken als m4n ook nog niet op de hoogte zijn.

Hoe succesvol je bent als affiliate heeft niet veel te maken of je een voordeel of nadeel hebt als medewerker van zo'n netwerk. Maar meer wat je instelling, inzicht en ambitie is.

Wat mij betreft mogen medewerkers van dit soort netwerken er hun voordeel uit behalen. Ik denk echter dat het zelfs een nadeel is, zeker voor diegene die zich afhankelijk stellen van 1 informatie bron om zich te ontwikkelen. Omdat ze daardoor beperkt worden in hun inzicht voor de evolute van affiliate marketing. Want affiliate marketing is velen breeder als waar m4n zich mee bezig houdt.

Ferdi G

Website & Internet Marketing Tools, Informatie & Cursussen.
http://www.fersell.com

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #28 Gepost op: oktober 21, 2008, 20:50:59 »
Het zal ongeveer een jaar of korter geleden zijn dat ik in een verwante discussie dit probleem ook aan de orde stelde. Het zal een perpetuum mobile blijven, wanneer je bedenkt :

1 dat affiliates een netwerk oprichten en zelf aktief blijven
2 dat adverteerders een netwerk oprichten en zelf aktief blijven
3 combinaties tussen 1 en 2, ook op dit forum bekend
4 dat medewerkers van netwerken aktief zijn als affiliate en aktief op dit forum
5 dat netwerk-eigenaren aktief zijn als affiliate
etc.etc.

Natuurlijk lijkt het ideaal, dat wanneer je met je "poten" in de modder staat, je ook anderen  beter kunt adviseren. In de jaren dat ik als verkoopleider in de financiele wereld aktief was, en samenwerkte op vrijwillige bases met zelfstandig intermediair, was 1 van de taken kennisoverdracht, een tweede verkooptraining , een derde ondernemingsondersteunend adviseren en een vierde controle ( tegelijkertijd ) op ondeugende zaken. Gelijktijdig een assurantie of hypotheekkantoor runnen staat niet in het lijstje. Het werd door de markt ook niet getolereerd.

Heb ik overigens van netwerkmedewerkers tips mogen ontvangen omtrent de aanpak........ het zal voor morgen zijn. Wat niet wegneemt dat ik met een behoorlijk aantal best goed kontakt heb. Sterker, ben een aantal keren op een schriftelijk ontvangen aankondiging dat er fantastische ondersteuning zou gaan plaatsvinden, ingegaan op de aktie en vervolgens met een kater weggekomen. ( asiel was uitverkocht qua poezen, of is het nou poesen ).

Kortom : met alle respekt voor de betrokkenen > drogreden.

Anderzijds wil ik een citaat ( vrij vertaald in eigen bewoording en gebaseerd op geheugen anders moet ik de video weer afdraaien ) van Paul uit diens eerste roemruchte video herhalen omtrent affiliates : "verwacht niet, in het algemeen en van mij nu dat ik de echte tips rond niches en dergelijke uit de doeken zal gaan doen, zo werkt het niet in affiliateland", ondanks de vrijheid om de vraag te mogen stellen  ;D

Jazeker, al sinds de vorige grote affaire op de forum - zal geen namen noemen - ben ik inderdaad teleurgesteld omtrent netwerken - hier publicerende adverteerders - hier publicerende collega's , anderzijds wel zo realistisch dat dat in het hele zakenwereldje niet anders is. Hooguit ben ik ingestapt ca. 2 jaar geleden met een roze wolk rond de oren, en dat moeten we met z'n allen vergeten : gaat om een club met parallelle en parallel daaraan, tegenstrijdige financiele belangen en grote onderlinge verschillen.
Wat willen we nou ? Gemeentes en provincies en waterschappen beleggen in IJsland, ons geld. ( wie van u kent de regels rond gemeentebegrotingen ) . Provincies en gemeentes ontvangen als aandeelhouder in groene energie onverwacht ( gevonden vanachter de washandjes in de linnenkast)  ongeveer hetzelfde bedrag, ons geld. En wie wordt gekke Henkie ?
Het zij zo.  8)

5KG

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 21, 2008, 21:04:37 »
Citaat
Iedereen heeft een dubbele agenda.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
« vorige volgende »