Er wordt nu werk van gemaakt binnen Shell om deze schade te herstellen. Verder geldt voor het Herkströter beleid uit de 90-er jaren Penny Wise, pound foolish. Harde lessen worden het beste geleerd ...Zou het geen idee zijn om bonussen voor topmanagers - als je dat al wilt - pas na 5 à 10 jaar uit te betalen? Bij gebleken (grote) schade kan je dan achteraf zeggen: "Sorry meneer, u heeft teveel schade aangericht, en u krijgt derhalve niets extra's. Weest blij dat u geen proces aan uw broek krijgt."
Misschien is het interessant om te kijken hoe dit in Amerika gedaan word?Wat mij vooral opvalt van wat ik in Nederland vaak zie is dat lead formulieren helemaal niet goed geoptimaliseerd zijn voor conversie, en dat er veel te veel invul velden zijn.Hier is een voorbeeld van een lead formulier in Amerika voor mensen die een schuld willen aflossen:http://www.debtassistanceusa.com/?aid=CD97&subid=44Kort samengevat, voor 7 ingevulde velden krijg je $19, en het converteerd als een tierelier. Het resultaat is dat zulke lead formulieren dan ook massaal gepromoot worden in Amerika.Als de Nederlandse financiële partijen gierig willen zijn met uitbetalingen, of misschien zijn ze gewoon niet goed in het genereren van sales uit de leads? Hoe dan ook, ze snijden zichzelf alleen in de vingers. Geen goede uitbetaling betekend geen goede promotie, en uiteindelijk minder omzet voor hun.Beseffen ze dat niet? Ik weet niet waar het probleem precies ligt, maar als ik naar het plaatje kijk dan denk ik aan of gierigheid of incompetentie.