affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5351) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • Matomy
  • m4n
  • affili.net
  • zanox
  • a4y
  • Tradedoubler
  • adquick
  • Affilidirect
  • NonstopConsulting
  • iffiliate
  • webgains
  • daisycon
  • conversive
  • netaffiliation
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Splinq - Een nieuwe A Good Cause?  (gelezen 6219 keer)

Offline MCT

• Affiliate *
  • *
Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« Gepost op: december 10, 2008, 20:39:25 »
Het lijkt er op dat Splinq.nl - Eengoedezaak.nl is gevolgd met het aanbieden van een plugin aan haar leden. De plugin geeft een melding in je browser wanneer er cashback verdiend kan worden als men lid is van Splinq.

Dit heeft nadelen voor zowel affiliates, affiliate netwerken als adverteerders, want deze verliezen sales, of de adverteerders draaien op voor vergoedingen van type-in traffic.

Ik ben hier niet zo blij mee en het lijkt me dat veel andere affiliates, netwerken en adverteerders dit ook niet zo prettig vinden.

Hier een voorbeeld van de plugin http://www.splinq.com/info/internet-explorer-plugin

5KG

• Gast
Re: Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2008, 01:05:54 »
Ik ken in de UK al 3 of 4 sites welke zn toolbar aanbieden.
De zin 'ik ga mn eigen toolbar maken' was dan ook geen grapje..

En als je navraag doet bij de netwerken dan hebben ze er niet heel veel moeite mee.

Offline MCT

• Affiliate *
  • *
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2008, 09:05:49 »
Ik denk dat hier verschillende mensen nadeel van ondervinden of gaan ondervinden en ik vind zo'n toolbar dan ook niet netjes t.o.v. andere affiliates/adverteerders en netwerken, waarmee Splinq bijvoobeeld niet mee werkt.

Offline Solc

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
    • Midsol Media
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2008, 12:16:15 »
Waarom toch? Waarom zo'n korte termijn visie? Snel geld proberen te pakken door die toolbars, maar ondertussen de hele affiliate wereld in een kwaad daglicht zetten. Het hele cash back idee wordt door dit soort praktijken door het slijk gehaald. 0 collegialiteit en wederom dus erg kortzichtig...
Chris - Midsol Media

5KG

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2008, 15:40:35 »
Als ik een toolbar maak, wil dat niet zeggen dat ik die ook daadwerkelijk in de 'air' gooi.
Wel wil ik het testen en kijken hoe dat nu werkt. En wie weet komt er iets nieuws uit, weet ik veel.

Cashback sites zijn erg? Waarom? In Nederland zijn er pas 3 of 4 en dr komen er in jan 09 nog een paar bij. Zolang ze niet als in de UK 100 tot 110% teruggeven, is het gewoon een nieuwe manier van verkopen. Zal er zelf ook niet blij mee zijn want men gaat toch via deze sites wat kopen maar als dit soort sites het niet is, dan is het straks wel bij een andere site.

Offline MCT

• Affiliate *
  • *
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2008, 16:10:59 »
Het gaat in dit geval niet om een cashback site, maar om de plugin zelf welke een 'alert geeft' zodra je op een site komt die aangesloten bij de desbetreffende site.

Dus als je 0,40 per click betaalt in AdWords om iets aan de man te brengen en jouw bezoeker krijgt zo'n melding, dan heb je grote kans dat jouw dure click niets gaat opleveren, omdat hij 'weggelokt' wordt door de plugin. Dit gebeurt met type-in traffic, maar ook via affiliates sites.

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2008, 16:56:42 »
Citaat van: MCT op december 11, 2008, 16:10:59
Het gaat in dit geval niet om een cashback site, maar om de plugin zelf welke een 'alert geeft' zodra je op een site komt die aangesloten bij de desbetreffende site.

Dan is Splinq inderdaad een nieuwe AGC.. Misschien kan je uitzoeken welke netwerken met Splinq samenwerken en deze netwerken hierover mailen. De vorige keer, bij AGC, leken de netwerken niet door te hebben dat ze meewerkten aan diefstal totdat affiliates hen hiervan op de hoogte stelden. Daarna hebben ze de samenwerking met AGC stopgezet.

Offline Berend - isWeb

• Full Affiliate ***
    • isWeb
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2008, 17:11:19 »
Wat ik veel belangrijker vindt dan al dat cashback gebeuren, hoe zit het met respecteren van bestaande cookies met deze toolbar?
Kan zo een toolbar dat overschrijven?
« Laatst bewerkt op: december 11, 2008, 17:13:38 door Berend - isWeb »
isWeb -//- http://www.isweb.nl
LinkedIn -//- http://www.linkedin.com/in/berendiwema
Twitter -//- http://www.twitter.com/berendiwema

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: december 11, 2008, 17:25:00 »
Citaat van: Berend - isWeb op december 11, 2008, 17:11:19
Wat ik veel belangrijker vindt dan al dat cashback gebeuren, hoe zit het met respecteren van bestaande cookies met deze toolbar?
Kan zo een toolbar dat overschrijven?

Ja, dat is juist het probleem. Als een bezoeker de splinq plugin heeft geinstalleerd, en op jouw affiliatelink klikt, krijgt hij daarna op de merchant-site een alert te zien, zoiets van 'klik hier om cashback te krijgen'. Klikt de bezoeker daar op, dan wordt jouw cookie dus overschreven.

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2008, 18:00:19 »
Ik zag dat in ieder geval TradeDoubler, Daisycon en TradeTracker met Splinq samenwerken. Ik heb deze netwerken op de hoogte gebracht van de praktijken van Splinq.

Misschien kunnen meer affiliates even de moete nemen om deze netwerken te vertellen dat ze meewerken aan diefstal, en hen verzoeken de samenwerking Splinq te beeindigen.

5KG

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 11, 2008, 18:08:48 »
Citaat van: Niels II op december 11, 2008, 18:00:19
Ik zag dat in ieder geval TradeDoubler, Daisycon en TradeTracker met Splinq samenwerken. Ik heb deze netwerken op de hoogte gebracht van de praktijken van Splinq.

Misschien kunnen meer affiliates even de moete nemen om deze netwerken te vertellen dat ze meewerken aan diefstal, en hen verzoeken de samenwerking Splinq te beeindigen.

Inzake het gebruik van de toolbar zal ik deze netwerken hierover mailen.

Offline MCT

• Affiliate *
  • *
« Reactie #11 Gepost op: december 13, 2008, 11:48:23 »
Nou, ben benieuwd wat de netwerken hier mee gaan doen. Tot zover zie ik hier nog geen reactie van de netwerken zelf, maar daarentegen heeft het forum er ook een dag uitgelegen.

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #12 Gepost op: december 13, 2008, 13:01:08 »
Citaat van: MCT op december 13, 2008, 11:48:23
Nou, ben benieuwd wat de netwerken hier mee gaan doen. Tot zover zie ik hier nog geen reactie van de netwerken zelf, maar daarentegen heeft het forum er ook een dag uitgelegen.

Je hoeft hier op het forum ook geen reactie van de netwerken te verwachten. Het heeft meer zin persoonlijk hierover contact op te nemen met de netwerken. TradeTracker heeft al laten weten dat ze ernaar gaan kijken en ermee aan de slag gaan.

Ik verzoek iedereen hierover even contact op te nemen met de netwerken. Laat ze even weten dat Splinq geen gewone cashback-site is, omdat ze met hun plugin commissie van andere affiliates stelen. Als meer affiliates dit doen weten we in ieder geval zeker dat de boodschap doorkomt en de netwerken ervan op de hoogte zijn dat ze meewerken aan deze diefstal.  De netwerken die er dan toch voor kiezen met Splinq te blijven samenwerken kwalificeren zich dan als onethisch.

Je krijgt dan net als in Amerika de tweedeling van onethische netwerken, die samenwerken met parasieten, en de ethische netwerken, die dat niet doen. Dan is het ons, de affiliates, meteen duidelijk met welke netwerken we beter geen zaken kunnen doen.

Offline Raffiliate

• Full Affiliate ***
« Reactie #13 Gepost op: december 13, 2008, 14:35:41 »
Ik denk dat het wel degelijk zin heeft hier te posten. Misschien dat de netwerken hier geen reactie geven maar ze lezen de discussie zeker.

Als je daarentegen geen topic opent en enkel een mailtje naar hen stuurt loop je het risico dat het bij dat ene mailtje blijft en ze het issue niet serieus nemen.

Wat mij betreft dus een goede actie van MCT!

En wat betreft de onethische netwerken, ik denk dat in NL het risico vooral in de nevenactiviteiten ligt van deze netwerken en niet bij de affiliates die ze toelaten. Bij sommige netwerken ben ik gewoon bang dat ze je website gaan kopiëren!

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #14 Gepost op: december 13, 2008, 15:02:57 »
Citaat van: Raffiliate op december 13, 2008, 14:35:41
Ik denk dat het wel degelijk zin heeft hier te posten. Misschien dat de netwerken hier geen reactie geven maar ze lezen de discussie zeker.

Als je daarentegen geen topic opent en enkel een mailtje naar hen stuurt loop je het risico dat het bij dat ene mailtje blijft en ze het issue niet serieus nemen.

Wat mij betreft dus een goede actie van MCT!

Mee eens. Ik denk dat je me verkeerd begerepen hebt want ik zei niet dat het geen zin heeft hier over Splinq te schrijven, maar dat je hier geen reactie van de netwerken hoeft te verwachten. Je hoeft ook niet te verwachten dat netwerken op basis van een discussie op dit forum in actie komen, is al heel vaak gebleken.

Ik ben het met je eens dat het gevaar bestaat dat medewerkers van netwerken hun info over jouw sites kunnen gebruiken om met je te concurreren. Ik vind het dan ook een heel slechte zaak dat Nederlandse netwerken medewerkers hebben die zelf ook affiliate zijn, maar dat is weer een andere discussie.

Je moet het gevaar van parasieten als Splinq niet onderschatten. In de US is dit al een groot probleem, lees dit forum maar eens.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Splinq - Een nieuwe A Good Cause?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing