affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5351) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • Affilidirect
  • netaffiliation
  • Matomy
  • a4y
  • zanox
  • NonstopConsulting
  • webgains
  • adquick
  • conversive
  • daisycon
  • m4n
  • affili.net
  • Tradedoubler
  • iffiliate
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Berekening van vergoeding voor eigen cpa campagne?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Berekening van vergoeding voor eigen cpa campagne?  (gelezen 474 keer)

Offline Timdc

• Affiliate *
  • *
Berekening van vergoeding voor eigen cpa campagne?
« Gepost op: december 18, 2008, 19:46:19 »
Beste mensen,

Ik beheer een kleine Belgische jongerencommunity, en ik zou binnenkort zelf een eigen affiliate systeem willen ontwikkelen om wat extra registraties te verkrijgen. Het technische deel is geen probleem voor mij, maar aangezien ik nog geen ervaring heb in de affiliate wereld zit ik wel met enkele andere vragen. Zoals bijvoorbeeld :hoe bereken ik de vergoeding voor een cpa campagne ? . Ik wil dit uiteraard zo laag mogelijk houden om de kosten te drukken, maar het moet ook hoog genoeg zijn zodat het enkele affiliate mensen kan aanspreken. Het probleem lijkt me vooral dat het niet mogelijk gaat zijn om nog veel veranderingen door te voeren in de vergoedingen, vanaf dat ik met het project gestart ben. Ik kan daar allicht niet gaan werken met een vraag/aanbod situatie, het moet dus meteen goed zitten.

Welke waarde zou een cpa-vergoeding volgens jullie moeten hebben voor het affiliates zou aanspreken ? Met welke zaken moet er zoal rekening worden gehouden ? Er speelt alvast mee dat de doelgroep relatief groot is (Belg en <25 jaar oud) en dat de gevraagde actie (registratie op een site) een kort, simpel en gratis proces is.

Offline Jan Paul

• Full Affiliate ***
Re: Berekening van vergoeding voor eigen cpa campagne?
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2008, 20:23:59 »
Wat belangrijk voor affiliates is niet persé de vergoeding maar vooral de EPC, earnings per click. Als je vergoeding bijvoorbeeld  €2,- is, en per 100 bezoekers genereer je gemiddeld 20 nieuwe registraties, dat betekend dat conversie percentage 20% is - wat neerkomt op een EPC van 0.20 cent.

Wat je moet doen is voor je een affiliate netwerk benaderd is je EPC op een goed pijl krijgen. Wat een goede EPC is verschilt per markt (kijk naar de competitie), dus daar zou je verder onderzoek naar moeten doen of misschien kan iemand hier je daar meer inzicht over geven.

RemcoE

• Gast
Re: Berekening van vergoeding voor eigen cpa campagne?
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2008, 14:02:07 »
Om een goedlopend affiliate programma op te zetten moet je affiliate marketing beschouwen als marketingtool en niet te veel focussen op de quick wins.

Een goed affiliate programma begint bij een goed converterende website en voldoende aansluiten beeldmateriaal. Daarnaast is het belangrijk dat je je affiliate met je mee laat denken en hun de ruimte geeft met suggesties en ideeen te komen. Ook zijn affiliate zelf creatief genoeg om een campagne voor hun en jou rendabel te maken, geef ze dus de vooral de ruimte.

Wat betreft je vergoeding, denk ik dat je je zelf de vraag moet stellen: wat is een inschrijving jou waard? Want wat je niet moet vergeten is dat je indirect ook zal profiteren van de inspanningen van een affiliate en hier dus niet voor hoeft te betalen. Dus met je vergoeding niet te laag zitten en voor je zelf duidelijk bepalen wat het je waard is en zeker niet willen besparen op kosten om zo zelf een hogere marge te verdienen. Want als je een klant eenmaal hebt kan je er altijd nog marge opmaken.

Ik zal vast nog wel het een en ander vergeten. Ga er vanuit dat de ervaren affiliates je ook nog wel tips en suggesties zullen geven.

In ieder geval succes!!

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Berekening van vergoeding voor eigen cpa campagne?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing