affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

• Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4550) campagnes rss
  • 1 Nieuwe campagnes
  • 28 Campagne updates
  • Gestopte campagnes
  • Zoeken naar adverteerder
  • cleafs
  • Affiliatepartners
  • nonstopconsuling
  • webgains
  • adquick
  • daisycon
  • zanox
  • a4y
  • netaffiliation
  • affili.net
  • affiliationteam
  • m4n
  • a4uexpo
  • conversive
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag

Auteur Topic: Splinq - Een nieuwe A Good Cause?  (gelezen 4606 keer)

Offline Niels II

• Affiliate Master
Re: Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« Reactie #30 Gepost op: december 16, 2008, 17:03:17 »
Zo te zien heeft splinq de toolbar van de site verwijderd. Ik weet niet of hij ook weg blijft, en of de toolbars die al bij hun leden geinstalleerd zijn buiten werking worden gesteld.

Trouwens mijn complimenten aan M4N en Mailorder Solutions! Ik was van plan volgende week waar mogelijk mijn affiliatelinks over te zetten naar M4N, maar zo te zien hoeft dat dus toch nog even niet.

Online ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #31 Gepost op: december 16, 2008, 17:06:58 »
eh, Catharina,
Citaat
Each purchase you make at a Mr. Rebates' store will earn you up to 30% cash-back on every dollar you spend!
hoeveel pakken jullie op een reis, op een kleedje bij Popken, een Wii bij Wehkamp, ben bang dat ik zelfs Mailorder Solutions moet gaan inruilen voor iets "pakkender",

wanneer de situatie zo wordt, dat affiliates geen andere meerwaarde kunnen bedenken dan geld terugbetalen, ben je toch echt bezig je markt te verpieteren.

Prijs vergelijken, prima, met alle respect voor die collega's maar bij gpt gaan mijn wenkbrouwen soms ook iets omhoog, niet te ver want dan wordt het bodybuilding en dat past niet bij de leeftijd, maar ook de nederlandse geldterugbetalers zijn in mijn optiek marktbedervers. Vind dat onze overheid al genoeg aan nivelleren doet. Dan kan ik mij niet vinden in :
Citaat
En dan is er inderdaad niks op tegen.
8)

5KG

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 16, 2008, 17:10:47 »
Als je 30 al veel vind, er zijn er meer van 100% cashback dan lager....

Offline MCT

• Affiliate
  • *
« Reactie #33 Gepost op: december 16, 2008, 17:28:48 »
Een bedankje aan M4N en Mailorder Solutions is zeker op zijn plaats  :D Ben benieuwd of de toolbar inderdaad nog werkt of niet. Heeft iemand dit al gecheckt?

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #34 Gepost op: december 16, 2008, 17:34:21 »
Citaat van: MCT op december 16, 2008, 17:28:48
Een bedankje aan M4N en Mailorder Solutions is zeker op zijn plaats  :D Ben benieuwd of de toolbar inderdaad nog werkt of niet. Heeft iemand dit al gecheckt?

Ik had hem zelf al gedeinstalleerd dus ik kan het niet checken. Trouwens jij ook bedankt, MCT, voor het opmerken en onder de aandacht brengen van die toolbar!

Online ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #35 Gepost op: december 16, 2008, 17:43:20 »
eensch ;D

ging even om de relatie 30% en "niks mis mee" 8)
Of het tegen te houden is, denk dat dat genuanceerd ligt. Onderstreept alleen wel dat we niet op onze lauweren kunnen gaan rusten, en dat we - alle partijen in deze markt tezamen - moeten zoeken naar nieuwe wegen.

Even verderop (green lounge) attendeert Patrick terecht op een blog waar het gaat om klant-loyaliteit en klantenbinding, de kern is nog altijd people's business en dat is op zich inderdaad niet reisgebonden en tevens "de redding van de a.marketing" indien positief opgepakt. ;)

5KG

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 16, 2008, 19:47:01 »
Als men 100 tot 120% teruggeeft moet je toch wel met iets heel bijzonders aan komen zetten wil je dat overtreffen.

Maar goed, als ze nou een apart kanaal maken voor de site en een aparte voor de toolbar, dan kan men als adverteerder altijd nog kiezen waar ze aan mee willen doen. Als CB zelf geen probleem is dan kunnen ze zich gewoon daarvoor aanmelden en als deze een toolbar geen probleem zou vinden (kuch) dan kunnen ze zich daar apart voor aanmelden. Lopen ze ook niet het risico helemaal niet opgenomen te worden maar wel op de site.

Maar goed, ik zie dat Marc er is dus die zal nog wel een reactie geven neem ik aan.

PS, mensen kijk eens goed naar de buitenlandse sites met een CB danwel toolbar en kijk ook eens welke netwerken er achter zitten. In NL oa bekend; TD die doet wel met bijna iedereen mee maar misschien omdat de affiliates daar minder snel over de rooie gaan?...

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #37 Gepost op: december 16, 2008, 20:01:01 »
Citaat van: Anne op december 16, 2008, 19:47:01
Maar goed, ik zie dat Marc er is dus die zal nog wel een reactie geven neem ik aan.

Hopelijk kan hij dan ook even uitleggen hoe het zit met de leden die de toolbar al geinstalleerd hebben. De toolbar is meer dan een maand actief geweest en Splinq zal geen gering aantal leden hebben dus het gaat hier waarschijnlijk over een grote groep gebruikers bij wie al of niet onze commissie weggekaapt blijft worden.

Online ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #38 Gepost op: december 16, 2008, 21:33:18 »
Citaat
Als men 100 tot 120% teruggeeft moet je toch wel met iets heel bijzonders aan komen zetten wil je dat overtreffen.
Mardoff misschien ? ;D

Heb elders al aangegeven dat een pot met geld minstens zo smeert als olie,
vooral wanneer "de nood" hoog is. Loop te lang mee om nog in sprookjes te geloven tenzij het me uitkomt.  Daarom blijf ik in deze discussie omtrent toolbars, cashback, agc uitermate achterdochtig.
Maar het sprookje dat me wel uitkomt is het geloof in goeie samenwerking tussen mensen op de lange termijn. Het is alleen soms even zoeken. 8)

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #39 Gepost op: december 16, 2008, 22:06:44 »
Marc Noet van Splinq heeft nog enkele keren ingelogd sinds mijn vorige bericht dus hij heeft mijn vraag waarschijnlijk gelezen. Wegens het uitblijven van een antwoord heb ik het zelf even uitgezocht.

De firefox add-on van Splinq staat nog op de server, alleen de link ernaar is verdwenen. Sinds de lancering van de add-ons (voor Firefox en IE) ruim een maand geleden is dit programmaatje ongetwijfeld door veel Splinq leden geinstalleerd. Bij die leden worden affiliatelinks nog steeds onderschept. Ik heb de toolbar even opnieuw geinstalleerd en uitgetest. Zie bijvoorbeeld in dit screenshot wat er gebeurt als ik een affiliatelink naar GSM.nl volg. Zie de knop 'Activate cashback' rechtsonder. Klikt de bezoeker daarop, dan is de affiliate zijn commissie kwijt.

Het probleem is dus nog niet opgelost. Ik verzoek Splinq om hun toolbar buiten werking te stellen, en ik verzoek de netwerken die met Splinq samenwerken deze samenwerking te verbreken als Splinq het probleem niet oplost.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2008, 10:47:59 door Niels II »

Offline twanrutten

• Affiliate Master
  • Geslacht: Man
    • Mailorder Solutions programma's
« Reactie #40 Gepost op: december 16, 2008, 22:23:35 »
Wat ons betreft; zodra de toolbar inactief is zullen we de samenwerking met SplinQ gewoon weer oppakken.
Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/twanrutten

Rutten Result Consultancy, werkt voor;
Mailorder Solutions; http://www.mailordershops.nl/affiliate/544/
Strokeplay; http://www.strokeplay.nl/informatie/551/partners/
Cool Concepts; http://www.coolconcepts.nl

Offline Catharina

• Full Affiliate
    • Internet-Geld-Verdienen
« Reactie #41 Gepost op: december 16, 2008, 23:13:05 »
Citaat van: ouwesmurf op december 16, 2008, 17:06:58
eh, Catharina,
Citaat
Each purchase you make at a Mr. Rebates' store will earn you up to 30% cash-back on every dollar you spend!
hoeveel pakken jullie op een reis, op een kleedje bij Popken, een Wii bij Wehkamp, ben bang dat ik zelfs Mailorder Solutions moet gaan inruilen voor iets "pakkender",

wanneer de situatie zo wordt, dat affiliates geen andere meerwaarde kunnen bedenken dan geld terugbetalen, ben je toch echt bezig je markt te verpieteren.

Prijs vergelijken, prima, met alle respect voor die collega's maar bij gpt gaan mijn wenkbrouwen soms ook iets omhoog, niet te ver want dan wordt het bodybuilding en dat past niet bij de leeftijd, maar ook de nederlandse geldterugbetalers zijn in mijn optiek marktbedervers. Vind dat onze overheid al genoeg aan nivelleren doet. Dan kan ik mij niet vinden in :
Citaat
8)

Het gaat mij erom dat er niet wordt gejat. Constructies waarbij affiliates geld terug geven aan klanten of aan goede doelen,  zijn ieders vrije keus en het kan ook best sympathiek zijn.  Dat dit het voor andere affiliates lastiger maakt klopt, maar zolang het niet illegaal is, moet je ermee leren om te gaan denk ik. Er zit niet veel anders op.
Mijn weblog: http://www.kletskous.com
Informatie voor beginners: http://www.internet-geld-verdienen.nl

5KG

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 16, 2008, 23:40:12 »
Citaat van: Catharina op december 16, 2008, 23:13:05
Citaat van: ouwesmurf op december 16, 2008, 17:06:58
eh, Catharina,
Citaat

Citaat
8)

Het gaat mij erom dat er niet wordt gejat. Constructies waarbij affiliates geld terug geven aan klanten of aan goede doelen,  zijn ieders vrije keus en het kan ook best sympathiek zijn.  Dat dit het voor andere affiliates lastiger maakt klopt, maar zolang het niet illegaal is, moet je ermee leren om te gaan denk ik. Er zit niet veel anders op.

Illegaal?
Zover ik weet (en nee ik promoot een toolbar niet) is het niet illegaal.

De Zango toolbar is op dit moment ook niet illegaal. Het feit dat men Zango voor diverse zaken een rechtzaak aan de broek heeft gehangen had meer te maken op de manier waarop men de toolbar liet werken.

Dwz, dmv diverse triggers waardoor dat ding spontaan begon te werken.
Dat was dus meer dan het alleen bezoeken van een site en dan een waarschuwing geven zoals bv de toolbar van agc en splinq doen. Op het triggeren van zoekwoorden (waar adverteerders op boden (jaja ook de bekendere) en het jatten van en gebruiken van en bijhouden van surfgegevens, dat was/is fout en daarvoor hebben ze, naar ik dacht meerdere malen, een boete voor gehad.

Zolang het niet verboden is, en dat zal vanuit netwerken moeten komen want de regeringen lopen wat achter op media front welk land dan ook, zal je ze tegen komen. Vergeet niet dat oa TD in het buitenland goed actief is met dit soort bedrijven, net als CJ.com en nog vele (ook onbekende) anderen.

Zolang het er 1, 2  of vier zijn die het 'op het Nederlandse net' gooien kan je er nog tegen in gaan.
Hoewel je hier met een relatief klein clubje bent heeft het oa acs een beetje het zwijgen op toe doenleggen. Hou wel in je achterhoofd dat het een keer zal stoppen want, ook zoals ouwesmurf aangeeft, geld is geld. CJ.com heeft meerdere malen gereageerd op een toolbar van oa mijn kant. Deze zullen ze er niet uitzetten of uitsluiten van deelname. Iets dat 'ik' maar een kleine affiliate ben die roept dat ze mijn centjes 'pikken' = deel van mijn vorige tekst hierboven, en acs meer geld voor ze omzet dan dat jij en ik bij elkaar verdienen. Wie zal er toch voorgaan.

Toolbars zullen er zijn en zullen er komen.
Cashback sites zullen er komen en nog veel meer dan die 4 die er nu zijn, in jan en feb komen de anderen van nl'se en buitenlandse bodem hierheen. Je moet wel heel handig zijn om als eenmanszaak tegen een *kuch* Jellyfish ed op te kunnen boksen. Ook die met al een aardige achterban maar op dit moment met een andere site kunnen veel breken.

In de USA en UK heb je, ik schreef het al eerder, lijsten waarop staan, die adverteerders die in een toolbar gebakken zitten. Een hoop affiliates zoeken dan ook een adverteerder die hier niet op staat en gaan daarmee hun geld verdienen.
Of, ze verzinnen zoiets dat een toolbar en de gebruikers er niet toe doen.

Je moet van goede huize komen om straks op te boxen tegen een toolbar die door diverse manieren aan de man/vrouw zal worden gebracht en daarop eventueel ook nog eens een cashback tot wel 100% plus..

Zoals ook door oa ouwesmurf aangegeven, internet is de wereld waar alles rap in veranderd, waar alles en iedereen nieuwe ideeën heeft en ook in toepassing brengt. Een aantal dingen zullen we leuk vinden en een hoop dingen niet. Feit blijft dat het er aan komt en dat jij, ik en we nog creatiever moeten zijn dan dat we al waren en onze centjes binnen te halen.

En adverteerders doen op een gegeven moment echt wel mee als er veel toolbars zijn, men gooit alleen de verkoop prijzen wat omhoog en kan op die manier de kosten verrekenen, je zou toch niet willen dat ze naar de concurrent gaan? Klant binnen is klant binnen!

Oh en als laatste, mensen die bv expat zijn of wat dan ook met een USA toolbar, die ook op een hollandse site kijken en of bestellen, ook daarvan ben je het cookie kwijt, maar dat is al even zo en ik denk niet dat men dat nu echt gemerkt heeft in de stats of wel? En nee, massaal is dat natuurlijk niet, die drie verdwaalde zielen in het buitenland  ;D

Aanvulling; ik zie net dat je oa in India een cashback site kan laten maken voor een paar honderd euro, gooi er 100 tot 200 bij en je hebt je eigen toolbar er ook nog bij die je kan aanpassen.
Dus ga niet zeggen dat het veel geld kost om 'ook zoiets te starten' of 'het is wel heel duur om zn systeem te maken' dus het komt er toch niet..
« Laatst bewerkt op: december 16, 2008, 23:47:29 door Anne »

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: december 17, 2008, 00:00:36 »
maar zolang het niet illegaal is, moet je ermee leren om te gaan denk ik. Er zit niet veel anders op.

Waar staan de voorwaarden dan waarin staat dat er in AM land iets legaal of illegaal is?
Zodra iemand deze heeft zou ik ze wel eens in willen zien en het zou me niets verbazen dat we allemaal wel eens iets illegaals hebben gedaan. Een soort AM etiquette zou hier meer op z'n plaats zijn.

Offline Catharina

• Full Affiliate
    • Internet-Geld-Verdienen
« Reactie #44 Gepost op: december 17, 2008, 10:31:06 »
Citaat van: fgielen op december 17, 2008, 00:00:36
maar zolang het niet illegaal is, moet je ermee leren om te gaan denk ik. Er zit niet veel anders op.

Waar staan de voorwaarden dan waarin staat dat er in AM land iets legaal of illegaal is?
Zodra iemand deze heeft zou ik ze wel eens in willen zien en het zou me niets verbazen dat we allemaal wel eens iets illegaals hebben gedaan. Een soort AM etiquette zou hier meer op z'n plaats zijn.

Ik denk dat de regels gewoon in het Wetboek van Strafrecht staan. Als een affiliate code wordt gekaapt door een toolbar, lijkt mij dat gewoon diefstal. Blijft de vraag of een rechter dat ook zo ziet en daarom zou inderdaad een soort etiquette een goed idee zijn..
Mijn weblog: http://www.kletskous.com
Informatie voor beginners: http://www.internet-geld-verdienen.nl

• Print
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Splinq - Een nieuwe A Good Cause?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing