affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

• Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4527) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • 1 Campagne updates
  • Gestopte campagnes
  • Zoeken naar adverteerder
  • Affiliatepartners
  • daisycon
  • conversive
  • affili.net
  • netaffiliation
  • affiliationteam
  • nonstopconsuling
  • cleafs
  • zanox
  • m4n
  • a4uexpo
  • a4y
  • adquick
  • webgains
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Splinq - Een nieuwe A Good Cause?  (gelezen 4591 keer)

Offline Raffiliate

• Full Affiliate
Re: Splinq - Een nieuwe A Good Cause?
« Reactie #15 Gepost op: december 13, 2008, 15:25:44 »
Bedankt voor de tip/link!

Wat betreft de medewerkers met een eigen site, daarvan heb ik mij laten vertellen dat dat bij een van de gevestigde namen zelfs verplicht is. Datzelfde netwerk wordt er ook van beschuldigd affiliates hun concepten direct te kopiëren.

Nou weet ik het niet van eerste hand en heb ik geen direct bewijs voor deze beweringen dus zolang we dat niet hebben noemen we geen namen. Daarentegen is het idee dat de netwerken dit doen of kunnen doen wel verontrustend!

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #16 Gepost op: december 13, 2008, 16:00:15 »
Citaat van: Raffiliate op december 13, 2008, 15:25:44
Wat betreft de medewerkers met een eigen site, daarvan heb ik mij laten vertellen dat dat bij een van de gevestigde namen zelfs verplicht is.

Dan weet ik welk netwerk je bedoelt. Sinds ik dat weet ben ik ook wat minder enthousiast over dat netwerk...

Er was laatst een discussie over dat onderwerp hier en op affiliateblog.nl.

Offline Raffiliate

• Full Affiliate
« Reactie #17 Gepost op: december 13, 2008, 21:43:43 »
Daar werd idd M4N genoemd maar ik bedoel een ander netwerk. Ik heb mij laten vertellen dat iedere accountmanager in zijn eigen niche minimaal 10 sites zelf moet beheren.

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #18 Gepost op: december 13, 2008, 22:08:43 »
Citaat van: Raffiliate op december 13, 2008, 21:43:43
Daar werd idd M4N genoemd maar ik bedoel een ander netwerk. Ik heb mij laten vertellen dat iedere accountmanager in zijn eigen niche minimaal 10 sites zelf moet beheren.

Als dat waar is, is dat echt f*cked up (kan even geen beter woord vinden)  ::)
Je hebt een PM.

5KG

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 13, 2008, 22:29:36 »
Citaat van: Niels II op december 13, 2008, 22:08:43
Citaat van: Raffiliate op december 13, 2008, 21:43:43

Als dat waar is, is dat echt f*cked up (kan even geen beter woord vinden)  ::)
Je hebt een PM.

Die van m4n was bekend ja.
Verder zijn er nog een tweetal die dat doen/hebben.
Tevens zijn oud medewerkers en stagiairs ook nog aardig actief van diverse netwerken waarvan ik er eentje zeer zeker zo kan aanwijzen.

Zal er nog wel op terug komen...

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #20 Gepost op: december 15, 2008, 12:39:13 »
Hebben er meer mensen contact opgenomen met TradeDoubler en Daisycon over Splinq? Hebben jullie een reactie gehad?

Als de netwerken de parasiteware van Splinq toestaan zullen er nog een heleboel soortgelijke plugins komen, die commissie van eerlijke affiliates stelen.

Even voor de duidelijkheid: het gaat om deze plugin:
http://nl.splinq.com/info/mozilla-firefox-plugin
http://nl.splinq.com/info/internet-explorer-plugin

Offline MCT

• Affiliate
  • *
« Reactie #21 Gepost op: december 15, 2008, 18:17:54 »
Heb dit al aangekaart bij netwerken, maar voor de rest nog geen reactie gehad helaas.

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #22 Gepost op: december 15, 2008, 18:36:35 »
Citaat van: MCT op december 15, 2008, 18:17:54
maar voor de rest nog geen reactie gehad helaas.

Ik ook nog niet, behalve van TT dan.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #23 Gepost op: december 15, 2008, 20:41:28 »
1. wanneer er al langere tijd in heel ruime mate over affiliatemarketing wereldwijd te lezen valt, met - als je ze kon zien - goudstaafjes in de ogen, is het dan gek om te veronderstellen dat er gasten zullen proberen om nog sneller nog gemakkelijker het systeem te ondergraven en er meer aan over te houden ?
Internet is net als de gewone wereld, varierend van Joris Goedbloed tot de Commissaris ( die van Amsterdam eo) .

2. 't zal je gezegd zijn wat je allemaal met poen ken doen (citaat van Willem Parel  ) : of het nu AGC, Splinq of nog anders heet, wanneer je veel geld binnen brengt krijg je veel gedaan, desnoods wordt er een "omleiding" gemaakt.

Noch met het eerste punt, noch met het tweede kunnen we rust op het front krijgen, wordt alleen maar meer hectisch. In mijn optiek zouden we moeten proberen nieuwe vormen te creeren, zoals Anne terecht opmerkt, er zijn er al veel meer dan je lief zal zijn.
En....... als we de discipline op kunnen brengen, samenwerken met die netwerken, die transparant en duidelijk voor ons kanaal kiezen. Het netwerk dat namelijk die keuze maakt, kan niet van de lucht leven, dat wordt dus loyaliteit kopen, over en weer. Kunnen we dat niet : einde oefening. 8)

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #24 Gepost op: december 15, 2008, 20:55:24 »
Je hebt gelijk, ouwesmurf, er zullen altijd snellere en makkelijkere manieren worden gezocht om geld te verdienen. En wat is er nou makkelijker dan een stukje software voor jou te laten stelen?

In de VS heb je dus netwerken die als beleid hebben dat ze niet samenwerken met zulke parasitaire affiliates. Ik dacht in ieder geval shareasale en avantlink. Ik ben benieuwd welke netwerken in Nederland die keus maken. Afgaande op de reacties bij AGC heb ik bij alle netwerken nog hoop, en vooral bij M4N en Webgains, die vooraf al samenwerking met AGC weigerden.

Ik ben net begonnen aan een site waar deze en andere info over de nederlandse netwerken wordt bijgehouden. De url is AffiliatenetwerkReview.nl (er is nu nog niks te zien. wel een erg lange url merk ik nu ik hem typ, maar iig dekt hij de lading...)

5KG

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 15, 2008, 22:30:52 »
Allereerst, UK is groter dan NL, laat ik dat voorop stellen. (Oppervlakte als internet gebruikers.).

Maarrr, een flink aantal bedrijven/netwerken hebben totaal geen moeite met dit soort sites of met dit soort toolbars. Sterker nog, Quidco is zelf van het ene naar het andere netwerk overgestapt. Nu had dit niet zozeer te maken met een toolbar maar geeft wel aan dat als je volume maakt, je wel een potje kan breken. Ook bij je gebruikers maar dat is een ander verhaal.

Als dit soort zaken meer en meer komen, dan zullen er diverse soorten toolbars komen. Op ten duur zal er een 'richtlijn' komen waaraan een toolbar moet voldoen en wat totaal niet mag. Dan zal je ook weer van die *konijnen* hebben die hierin de grens gaan opzoeken.

Zolang men het blijft houden op; er komen meer sales binnen welke je anders niet zou krijgen (naar de adverteerder toe) zal deze echt niet snel de eigenaar van de site danwel toolbar uitsluiten van deelname aan een netwerk. Sterker nog er zijn er genoeg die bang zijn dat ze 50% minder gaan verdienen als die toolbar er niet meer is. En de netwerken zal het een worst wezen, zolang je het maar binnen de grens blijft houden.

Ik ben bang dat het hier richting de UK gaat, of de USA, inzake toolbars en dat de kleintjes dus moeten gaan opletten welke adverteerder niet bij een toolbar zit, want dan is er nog wat aan te verdienen.

Met geld maak je geld, met geld hou je alles en iedereen aardig onder de duim, en met geld maak je geld. En heb je daar nog een leuke site/toolbar waarbij de eigenaar als netwerk aan kan verdienen, dan zal er echt wel iets voor elkaar gekregen worden om het door te laten lopen.

Je/men spreekt over duidelijkheid en transparantie, wie riepen dat ook alweer? Wat is er van terecht gekomen en of wat doen ze eigenlijk zelf? NL loopt achter in AF zegt men, ja dat klopt maar je verwacht toch niet dat het in het buitenland waar het anders/groter/beter is aangepakt, dat men daar wel transparant is?

Is best stil tegenwoordig in AF land met reacties... op vragen.. en ideeën... komt dat toch...

Aanvulling, ik zie net dat ik eigenlijk de tekst van ouwesmurf van 20:41:28 in mn eigen woorden heb neergezet...
Niels, ben erg benieuwd naar de site en wat voor reactie heeft TT gegeven?
« Laatst bewerkt op: december 15, 2008, 22:33:03 door Anne »

Offline Niels II

• Affiliate Master
« Reactie #26 Gepost op: december 15, 2008, 22:55:31 »
Citaat van: Anne op december 15, 2008, 22:30:52
ik zie net dat ik eigenlijk de tekst van ouwesmurf van 20:41:28 in mn eigen woorden heb neergezet...
En wat minder poetisch maar wel wat begrijpelijker (voor mij dan)  :) Maar ik vrees dat jullie gelijk hebben.

In dit verhaal wordt de stelling onderbouwd dat adverteerders grotere schade ondervinden van die toolbars dan affiliates, en dat de affiliate managers van die adverteerders er juist baat bij hebben om, tegen de belangen van hun werkgever in, met die toolbars samen te werken, omdat het leidt tot grotere bonussen voor hun (omdat het lijkt alsof ze extra affiliate sales genereren, terwijl die door toolbars van andere kanalen gestolen zijn).

Citaat van: Anne op december 15, 2008, 22:30:52
Niels, ben erg benieuwd naar de site en wat voor reactie heeft TT gegeven?

Ik ga je/jullie iig nog om feedback vragen als ik de opzet van de site af heb. Ik ben nog maar een paar jaar met affiliate marketing bezig, en er is heel wat meer dat ik niet weet dan dat ik wel weet over dit vak.

Welke reactie TT had: ik had het een paar berichten terug al geschreven, zoiets van, we gaan ermee aan de slag. Meer een bevestiging van ontvangst dan een reactie dus eigenlijk.

Offline Jesse - M4N Shopping

• Jr. Affiliate
  • **
    • M4N
« Reactie #27 Gepost op: december 16, 2008, 13:30:48 »
Hierbij kan ik jullie melden dat M4N geen zaken doet met Splinq en in de toekomst ook nooit zal doen met een dergelijke partij.

Een dergelijke plugin biedt geen enkele toegevoegde waarde voor een adverteerder en is ook nog eens nadelig voor affiliates. Voor ons een duidelijke zaak om niet mee samen te werken.

Wij hebben ook al enkele grote klanten geïnformeerd over de manier van werken van Splinq. Ook zij zijn het hier niet mee eens en hebben zich uit laten schrijven.

Ik hoop dat andere netwerken dit voorbeeld willen volgen.
Jesse le Grand
www.m4n.nl

Offline twanrutten

• Affiliate Master
  • Geslacht: Man
    • Mailorder Solutions programma's
« Reactie #28 Gepost op: december 16, 2008, 14:38:21 »
Erg jammer, toen het gedoe rond AGC aan de gang was wilde ik hun nog noemen als voorbeeld van een goede cashback.

Vanwege hun plugin zijn ze bij ons ook uit de programma's gezet. Mochten ze stoppen met de plugin dan heb ik geen problemen met SplinQ.
Met vriendelijke groet,
Twan Rutten
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/twanrutten

Rutten Result Consultancy, werkt voor;
Mailorder Solutions; http://www.mailordershops.nl/affiliate/544/
Strokeplay; http://www.strokeplay.nl/informatie/551/partners/
Cool Concepts; http://www.coolconcepts.nl

Offline Catharina

• Full Affiliate
    • Internet-Geld-Verdienen
« Reactie #29 Gepost op: december 16, 2008, 14:57:40 »
Vervelend dat er nu weer zo'n partij opduikt met een toolbar. Van de netwerken mag je toch nu ook verwachten dat ze daar een beetje op letten. Gelukkig doen M4N en Mailorder Solutions dat ook. Nog maar even afwachten wat de anderen doen. Als het nodig is, wil ik ook wel weer in de pen klimmen  ;D

Ik zag trouwens net ook deze: http://www.mrrebates.com/
Dat is volgens mij net zoiets als Splinq, maar dan zonder toolbar gedoe. En dan is er inderdaad niks op tegen.
Mijn weblog: http://www.kletskous.com
Informatie voor beginners: http://www.internet-geld-verdienen.nl

• Print
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Splinq - Een nieuwe A Good Cause?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing