Iemand die een korte samenvatting kan geven van de interessantste nieuwtjes ?
- Sundio vermelde dat de Niet-massatoerisme toeneemt, dus de bestemmingen waar nog niet veel zitten ( eliza was here als programma zou daarom heel erg goed werken )
Citaat van: Klaas Koopman op december 20, 2008, 17:07:49 - Sundio vermelde dat de Niet-massatoerisme toeneemt, dus de bestemmingen waar nog niet veel zitten ( eliza was here als programma zou daarom heel erg goed werken )Dat is precies de reden waarom ik er mijn tijd niet aan heb verspild. Wat je te horen krijgt zijn marketingpraatjes: natuurlijk zeggen ze dat Eliza goed werkt, ze zijn toch niet gek?Maar wie een beetje reëel naar de markt kijkt, ziet dat de plaatsen waar Eliza zit helemaal niet zo uniek zijn. Het enige unieke aan Eliza is wat mij betreft een enorme handicap: de enorme doelgroepgerichtheid. En dan bedoel ik dus niet de bestemmingen maar de gerichtheid op wat ik gemakshalve maar Viva-meisjes noem. Het is de laatste jaren wel wat beter geworden, maar de teksten van "Eliza" durf ik nog steeds niet aan een volwassen, redelijk opgeleid publiek voor te schotelen. Gelukkig kun je tegenwoordig gewoon Quinta do Marco boeken in plaats van "Een eigen huis een plek onder de zon" of aanverwante afknappers, maar die praatjes van die virtuele Eliza zijn nog steeds tenenkrommend.Als de accommodaties zonder die marketingblabla aangeboden kon worden, dan zag ik er al heel wat meer in.
Hetzelfde geldt voor de bedrijven die zeggen dat ze bijv. 60% van de reizen naar een bepaald verwerken.
FlyBrazil vermelde dat KWbuyers het bij hen heel erg goed doen, dus wellicht moet ik ook maar eens wat gaan proberen in adwords.
Ben het met PJ eens dat je de marketing-juichkreten niet of beter nooit moet accepteren, danwel ernstig filteren en inderdaad Eliza heeft bij mij slecht gedraaid. Denk alleen dat dat meer komt door de gebruikelijke ( lees : ook bij andere adverteerders gehandicapte communicatie met beeldmateriaal, niet correct werkende datafeed etc ).En Klaas, als je dit wilt :CitaatFlyBrazil vermelde dat KWbuyers het bij hen heel erg goed doen, dus wellicht moet ik ook maar eens wat gaan proberen in adwords.kun je het beter niet doen tenzij je vreselijk met je geld omhoog zit.Hoe meer de KWBers tegen elkaar opbieden des te minder ruimte resteert, in mijn optiek zijdens de adverteerder geen "flyhigh-opmerking", dus filter ik daaruit dat ze hopen met die kreet meer affiliates te boeien dan nu, en is er iets anders aan de hand.Maar misschien is er inderdaad wel een KWBer die er goed mee scoort, 50% kans.
En Klaas, als je dit wilt :CitaatFlyBrazil vermelde dat KWbuyers het bij hen heel erg goed doen, dus wellicht moet ik ook maar eens wat gaan proberen in adwords.kun je het beter niet doen tenzij je vreselijk met je geld omhoog zit.Hoe meer de KWBers tegen elkaar opbieden des te minder ruimte resteert, in mijn optiek zijdens de adverteerder geen "flyhigh-opmerking", dus filter ik daaruit dat ze hopen met die kreet meer affiliates te boeien dan nu, en is er iets anders aan de hand.Maar misschien is er inderdaad wel een KWBer die er goed mee scoort, 50% kans.
Als KWbuyers het zo goed doen, is er voor FlyBrazil niets makkelijker dan ook maar eens te gaan bieden en het geld in de zak te houden.
Als merchant is de kans bovendien groot dat ze minder betalen dan affiliates: ze pakken dus niet alleen de marge, ze zijn nog eens voordeliger uit ook.
Wat nu als ik bevorder dat mijn affiliates alle posities onder mij innemen? Dan zijn de concurrenten mooi van de eerste pagina af.
Hoe dan ook trek je als affiliate uiteindelijk aan het kortste eind als je iets met zulke "tips" doet ipv je eigen strategie te bepalen.
Citaat van: PJ op december 21, 2008, 12:52:21 Als KWbuyers het zo goed doen, is er voor FlyBrazil niets makkelijker dan ook maar eens te gaan bieden en het geld in de zak te houden. Alleen kost een medewerker ook geld, iemand die goed is in keyword buying helemaal. En als je die niet fulltime in dienst kunt hebben is het aan affiliates overlaten goedkoper (en zonder financieel risico).
Citaat van: PJ op december 21, 2008, 12:52:21 Als merchant is de kans bovendien groot dat ze minder betalen dan affiliates: ze pakken dus niet alleen de marge, ze zijn nog eens voordeliger uit ook.Kun je dat een toelichten?
Toch jammer dat je er niet was PJ, ik zou toch zo graag eens met je praten. En bespreken hoe jij het sociale aspect in stand houd zonder dit soort dingen te bezoeken. Volgens mij waren hier toch de decision makers aanwezig van deze merchants.