affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4624) campagnes rss
  • 1 Nieuwe campagnes
  • 1 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • zanox-m4n
  • conversive
  • adquick
  • iffiliate
  • Matomy
  • Affilidirect
  • Tradedoubler
  • webgains
  • affili.net
  • netaffiliation
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate en Online Marketing Events en Borrels »
  • Paxz Exchange, gister 18 Dec.
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Paxz Exchange, gister 18 Dec.  (gelezen 2937 keer)

Offline PJ

• Affiliate Master *****
Re: Paxz Exchange, gister 18 Dec.
« Reactie #15 Gepost op: december 21, 2008, 21:00:35 »
Citaat van: Roy - NJM op december 21, 2008, 20:23:43
Heel verhelderend. Mag ik vragen (off topic) hoe jij jezelf ziet? Je zit in affiliate marketing, maar verafschuwt marketeers.

Ja, omdat dat een tussenlaag is met doorgaans (wederom de disclaimer: generaliserend) veel blabla en weinig echte kennis van zaken/beslissingsbevoegdheid. En dat zeker in de affiliatebusiness: ik zie ze daar vaak jong, enthousiast en met de kennis van een mbo/hbo-opleiding inclusief wat maandjes stage binnenkomen... en weer even enthousiast huppelend vertrekken voordat ze daadwerkelijk kennis van zaken hebben, maar wel met wat eigen "projectjes" op zak die ze in een dubbelrol zijn begonnen. Het enige dat jij ermee op kan schieten is dat je hen het vak gaat leren (afkijken).

Ik heb het hier overigens uitsluitend over de Nederlandse situatie: in het buitenland hebben ze doorgaans meer kennis van zaken en veel minder een "werknemersmentaliteit" dan in Nederland. Probeer hier maar eens iets van een merchant gedaan te krijgen (over de netwerken heb ik het maar niet) omdat je wat eisen hebt aan hoe zaken aangeleverd worden... dat gaat over tig schijven (en begint en eindigt met marketeers/accouantmanagers die de vaklui vakkundig afschermen, als waren ze de secretaresse van de baas) en tussen iedere twee schijven ontstaan door gebrek aan kennis van zaken weer nieuwe misverstanden waardoor ieder dingetje tig keer op en neer stuitert. Ben je als het tegenzit maanden verder. Zelfde situatie in de VS: je wordt meteen doorverbonden met de verantwoordelijke voor de techniek en als jij helder duidelijk kunt maken wat je wilt is het vaak binnen een halve dag geregeld.

Hetzelfde gaat overigens op als het gaat om een hogere commissie: de marketeer/accountmanager weet alleen welke targets hij moet halen. Zijn baas (of de baas daar weer van) kent de echte cijfers, weet wat de marges zijn, wat hij van die marge in kan leveren om er toch nog leuk uit te springen en heeft de beslissingsbevoegdheid. Alweer een situatie waarin marketeers m.i. alleen voor ruis en tijdverspilling zorgen. Al zullen er ongetwijfeld situaties zijn waarin je als baas blij bent met zo'n buffer (je wilt natuurlijk niet iedere startpaginakloondochter zelf aan de telefoon krijgen).

Citaat
Zie je jezelf dan als een Sales man?

Nee, ik ben een ondernemer die bewust geen salesmensen en marketeers in dienst heeft. De kennis op dat vlak is wat iedereen met een helder verstand op zijn boerenklompen aanvoelt (het lijkt wel sociologie, maar dan op een lager niveau). Dat kunnen anderen dus net zo goed (of zelfs beter) er even bij doen, als ze toch al weten waar het om draait.

Citaat
Of meer techneut/programmeur? Of creatief/innovator? Omdat ik niet weet wat je doet of welke projecten van jou zijn vind ik het moeilijk dat beeld te vormen.

Ik ben ondernemer, dus generalist: ik weet van alles wat. Genoeg om het kaf van het koren te scheiden en de mensen op de diverse vakgebieden aan te sturen zodat er ook tegen redelijke kosten uitkomt wat ik wil.

Offline IMMR

• Affiliate **
  • **
« Reactie #16 Gepost op: december 23, 2008, 00:36:37 »
Citaat van: PJ op december 20, 2008, 19:49:41
Citaat van: Klaas Koopman op december 20, 2008, 17:07:49
- Sundio vermelde dat de Niet-massatoerisme toeneemt, dus de bestemmingen waar nog niet veel zitten ( eliza was here als programma zou daarom heel erg goed werken )

Dat is precies de reden waarom ik er mijn tijd niet aan heb verspild. Wat je te horen krijgt zijn marketingpraatjes: natuurlijk zeggen ze dat Eliza goed werkt, ze zijn toch niet gek?

Maar wie een beetje reëel naar de markt kijkt, ziet dat de plaatsen waar Eliza zit helemaal niet zo uniek zijn. Het enige unieke aan Eliza is wat mij betreft een enorme handicap: de enorme doelgroepgerichtheid. En dan bedoel ik dus niet de bestemmingen maar de gerichtheid op wat ik gemakshalve maar Viva-meisjes noem. Het is de laatste jaren wel wat beter geworden, maar de teksten van "Eliza" durf ik nog steeds niet aan een volwassen, redelijk opgeleid publiek voor te schotelen. Gelukkig kun je tegenwoordig gewoon Quinta do Marco boeken in plaats van "Een eigen huis een plek onder de zon" of aanverwante afknappers, maar die praatjes van die virtuele Eliza zijn nog steeds tenenkrommend.

Als de accommodaties zonder die marketingblabla aangeboden kon worden, dan zag ik er al heel wat meer in.
Wat betreft bestemminge van Eliza ben ik het er helemaal mee eens. Toen ik zelf ging kijken voor mijn vakantie afgelopen jaar zag ik dat Eliza vrijwel hetzelfde aanbod had als 'normale' reisaanbieders.
Wat betreft de marketingpraatjes is dit nieuwsitem van vandaag misschien interessant om te lezen: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2008/12/waar_vieren_we_kerst.html

Offline peter28

• Full Affiliate ***
  • Geslacht: Man
    • travelmap.nl
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2009, 00:54:22 »
Beetje laat bericht:
Ik houd me sinds korte tijd bezig met het affiliate verhaal (voorkeur voor de reisbranche) en was verbaast dat ik als bijna niet verdienende affiliate zomaar uitgenodigd werd voor de paxz exchange.

Het evenement was prima georganiseerd en ik heb er erg veel ervaring op gedaan. De (verplichte) presentaties van alle reisaanbieders waren interessant maar vooral 'standaard'. Het leukste en meest boeiende waren de pauzes en borrel na de tijd. Ik heb -ondanks ik niemand kende- er toch veel geleerd en ervaring opgedaan. Ook de discussies met reisaanbieders na de tijd waren erg boeiend en zeker voor herhaling vatbaar!

Een volgende keer zou ik hier zeker geld voor over hebben (de eerste keer was namelijk gratis), mits het borrelen iets eerder begint. Iedereen moest kennelijk vroeg naar huis..

Daisycon/paxz, bedankt   ;)
"whatever the mind can conceive and believe the mind can achieve"
http://www.twitter.com/pbosma http://www.travelmap.nl

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate en Online Marketing Events en Borrels »
  • Paxz Exchange, gister 18 Dec.