affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4624) campagnes rss
  • 1 Nieuwe campagnes
  • 1 Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • conversive
  • Affilidirect
  • affili.net
  • zanox-m4n
  • iffiliate
  • Matomy
  • Tradedoubler
  • adquick
  • netaffiliation
  • webgains
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Issues met Campagnes en Trackingissues »
  • Ticketaanbieders misleidend?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ticketaanbieders misleidend?  (gelezen 2725 keer)

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
  • Geslacht: Man
    • Wegopro
Ticketaanbieders misleidend?
« Gepost op: januari 10, 2009, 10:42:13 »
Het valt mij op dat de diverse ticketaanbieders en luchtvaartmaatschappijen soms misleidend te werk gaan met hun acties. Ze promoten super weken met sterke prijzen, die je vervolgens met geen mogelijkheid terugvindt op de website.

Leuk om een lijstje te zien met een vlucht naar Sydney voor xxx euro, jammer om de vlucht met dezelfde prijs nooit meer terug te zien in de zoekengine. Jammer; want ik weet dat er best veel mensen zijn die bereid zijn om de vertrekdata af te stemmen op de prijs...

Zie ik iets over het hoofd?
Wegopro.com | Twitter

Offline marcaa

• Affiliate **
  • **
Re: Ticketaanbieders misleidend?
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2009, 11:35:34 »
Dat probleem is net zo oud als de weg naar Rome. Oplichters zijn het!

Offline Vivere

• Affiliate **
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2009, 14:44:17 »
Dit is natuurlijk een soort van oplichting maar het is uit te leggen...

De simpele uitleg is: Een vliegtuig is verdeeld in 3 klasses ( First, Business en Economy class ) Deze klasses zijn ook weer verdeeld in meer dan 20 prijsklasses. Dit heeft te maken met de 'rules' van de airline. Bent u de eerste die een vlucht boekt op laten we zeggen 17december 2009 dan heeft u grote kans om voor het 'actietarief' te vliegen, maar boekt u 1 dag van te voren is er kan dat u in de hoogste prijsklasse zit. resultaat: U zit in beide gevallen in de economy class en misschien nog naast elkaar maar u betaald soms honderder euro's meer....

De oplichting is dan natuurlijk makkelijk want er zijn maar 5 a 6 stoelen in het hele vliegtuig die geboekt kunnen worden met het 'actietarief' en de mensen die deze prijs betalen zijn happy... Het is daarom ook eigenlijk geen oplichting maar een zeer misleidende OP=OP!!! Net als in het krantje van de Appie Heyn die het brood afprijst naar 60 cent en u vrolijk voor dit brood de winkel instapt. Het brood is op maar u koopt wel een duurder brood bij de Appie Heyn.

Hoop het zo een beetje helder te krijgen ( en nee ik werk niet ( meer ) in het Toerisme :-)

Offline ouwesmurf

• Affiliate Guru ******
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2009, 18:22:02 »
en affiliates maar leven in de hoop dat ze de waarheid voor de reiziger boven tafel krijgen.............. :-[   ...........  ter zee, op het land, en op de vlucht ;

ach, hoop doet "leven"  ;D

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2009, 20:00:49 »
Citaat van: Vivere op januari 11, 2009, 14:44:17
Dit is natuurlijk een soort van oplichting maar het is uit te leggen...

Is inderdaad een duidelijk en bekend verhaal. Probleem lijkt me vooral dat er lieden producten proberen te verkopen terwijl de basiskennis van de markt ontbreekt. En ja, dan krijg je al snel dat de koper zich belazerd voelt en dat ook de wederverkoper over oplichting spreekt (ipv zich uit de mark waar hij niets te zoeken heeft terug te trekken).

Wat is er nou zo moeilijk aan om naar je klanten iets te communiceren als "de eerste stoelen gaan weg voor"? Je verkoopt de waarheid en een betere call for action is er niet te bedenken.

Het is alweer de grijsgedraaide plaat: affiliate marketing is nog lang niet volwassen en we zullen nog een paar shake outs af moeten wachten voordat het kaf een beetje van het koren is gescheiden. Dat blijft een moeizaam proces omdat juist wie zonder noemenswaardige kosten vanaf zijn zolderkamertje loopt te rotzooien met een virtueel servertje amper kosten heeft en het heel lang vol kan houden zolang hij blij is met een extra ijsje in het weekend.

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2009, 23:22:19 »
Allemaal leuk en aardig; maar ik kaart iets anders aan;

Als je pretendeert een ticket voor x euro te verkopen; laat klanten dan in ieder geval dit ticket ook vinden. Ik begrijp het geheel aan input; maar ik vind het onzin dit te rechtvaardigen onder 'prima marketing'. Als ik namelijk morgen op mijn website ga verkondigen dat de eerste 20 mensen die een mail sturen voor 10 euro naar Sydney kunnen vliegen; vervolgens iedereen daarna bedank voor het enthousiasme...dan kost het mij wel meer dan die eenmalige buzz...

Ik vind in dit kader de zgn. Werelddeal Weken van KLM achterlijk; want ik zie een mooi ticket in een lijstje...met een zeer prettige prijs; en kom na ruim 30 minuten zoeken dit ticket niet tegen. Hoezo werelddeal dan? Dus....iemand die niet meer in de prachtige call to actions van KLM trapt...dat kan ze een klant voor het leven kosten...en ik ben niet de enige...

Wegopro.com | Twitter

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2009, 01:03:56 »
Citaat van: Ilya op januari 11, 2009, 23:22:19
Allemaal leuk en aardig; maar ik kaart iets anders aan;

Als je pretendeert een ticket voor x euro te verkopen; laat klanten dan in ieder geval dit ticket ook vinden.

Maar die tickets zijn ook te vinden. En ze verkopen als een gek de laatste dagen, dus ook bezoekers hebben er blijkbaar geen problemen mee.

Ik heb nog even het toplijstje getest om te zien of er veranderingen zijn:
Barcelona - van € 181  nu € 139 is ruimschoots te boeken (getest in maart)
Milaan - van € 200  nu € 139 is ruimschoots te boeken (getest in maart)
Istanbul - van € 260  nu € 199 is ruimschoots te boeken (getest in maart)

Alles getest van vrijdag tot vrijdag met een week tussen heen- en terugvlucht en as we speak ruimschoots te boeken, dus ik zie echt niet wat het probleem is dat je probeert aan te kaarten.

Citaat
Ik begrijp het geheel aan input; maar ik vind het onzin dit te rechtvaardigen onder 'prima marketing'. Als ik namelijk morgen op mijn website ga verkondigen dat de eerste 20 mensen die een mail sturen voor 10 euro naar Sydney kunnen vliegen; vervolgens iedereen daarna bedank voor het enthousiasme...dan kost het mij wel meer dan die eenmalige buzz...

Welnee. Er zijn zo vaak aanbiedingen die beperkt geldig zijn. Bij Raf liggen ze iedere uitverkoop een hele nacht op de stoep omdat de eerste CD-speler er voor een euro uitgaat. En niemand jammert dat de tweede niet voor die prijs weg gaat.

Citaat
Ik vind in dit kader de zgn. Werelddeal Weken van KLM achterlijk; want ik zie een mooi ticket in een lijstje...met een zeer prettige prijs; en kom na ruim 30 minuten zoeken dit ticket niet tegen. Hoezo werelddeal dan? Dus....iemand die niet meer in de prachtige call to actions van KLM trapt...dat kan ze een klant voor het leven kosten...en ik ben niet de enige...

Jij mag het achterlijk vinden maar ik heb er geen enkel probleem mee om ruimschoots voordelige tickets te vinden. En de bezoekers ook niet, want het zijn iedere keer weer topweken qua verkoop.

Je moet natuurlijk niet verwachten in het hoogseizoen voor die prijzen te kunnen vliegen en je moet wel even schuiven met aankomst- en vertrekdata om te kijken wanneer die tickets goedkoop zijn, maar dat is standaard in de luchtvaartbranche.

Offline Ilya

• Affiliate Master *****
    • Wegopro
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2009, 10:44:47 »
Het feit dat jij reizen wel terug kunt vinden verandert de zaak aanzienlijk. Ik heb juist diverse verre bestemmingen (die ook op het lijstje staan) geprobeerd; geen geluk; geen tickets voor die bedragen? Wellicht heb ik alleen maar zo'n ticket als ik 4 dagen met vakantie ga naar Bali, ipv 3 weken....want als ik een normale check doe op de site; kom ik op geen enkele manier dat soort prijzen tegen :)...

Maargoed; je punt is wel helder; maar omdat ik toevallig geen tickets voor die bedragen kan vinden, vind ik het misleidend...en mogelijk anderen met mij?
Wegopro.com | Twitter

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #8 Gepost op: januari 12, 2009, 11:12:06 »
Citaat van: Ilya op januari 12, 2009, 10:44:47
Het feit dat jij reizen wel terug kunt vinden verandert de zaak aanzienlijk. Ik heb juist diverse verre bestemmingen (die ook op het lijstje staan) geprobeerd; geen geluk; geen tickets voor die bedragen? Wellicht heb ik alleen maar zo'n ticket als ik 4 dagen met vakantie ga naar Bali, ipv 3 weken....want als ik een normale check doe op de site; kom ik op geen enkele manier dat soort prijzen tegen :)...

Het kan aan mij liggen maar onder Werelddeals Azie kom ik Bali ook niet tegen.

Citaat
Maargoed; je punt is wel helder; maar omdat ik toevallig geen tickets voor die bedragen kan vinden, vind ik het misleidend...en mogelijk anderen met mij?

Ik krijg toch de indruk dat jij het misleidend vindt dat de Biotex niet in de aanbieding is, terwijl de folder van AH met die mooie aanbieding van Dash toch suggereerde dat de wasmiddelen in de reclame waren.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Issues met Campagnes en Trackingissues »
  • Ticketaanbieders misleidend?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing