affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5573) campagnes rss
  • 2 Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • a4y
  • webgains
  • Affilidirect
  • zanox
  • m4n
  • conversive
  • iffiliate
  • Matomy
  • Tradedoubler
  • NonstopConsulting
  • affili.net
  • daisycon
  • adquick
  • netaffiliation
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Welke condities hebben de netwerken ten aan zien van de uitbetaling affiliates?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Welke condities hebben de netwerken ten aan zien van de uitbetaling affiliates?  (gelezen 5716 keer)

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • Geslacht: Man
  • hasta la pasta
    • Daisycon
Re: Welke condities hebben de netwerken ten aan zien van de uitbetaling affiliates?
« Reactie #30 Gepost op: april 06, 2009, 18:35:39 »
@ Niels II,

Citaat
nadat ik had uitgerekend wat die 1.5% me per jaar kostte...
ehhh, ;)op jaarbasis 1.5% van je omzet, waarmee je je geld 30 dagen eerder op de rekening hebt....

Kan het uit? indien je, als voorbeeld, met 100 euro binnen een maand 1 euro 50 cent kunt verdienen: Dus 100 investeren en er 101,50 uithalen is het rendabel. (nog even los van de afkoop van het risico).

PS Niels II, stuur me even een email of kom even langs om te bespreken hoe je het zou willen zien, we staan altijd open om ons systeem te verbeteren.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2009, 18:38:05 door mdobro »
Groeten,

marko
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | CPC Advertising

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
Re: Welke condities hebben de netwerken ten aan zien van de uitbetaling affiliates?
« Reactie #31 Gepost op: april 06, 2009, 18:52:16 »
Citaat van: mdobro op april 06, 2009, 18:35:39
indien je, als voorbeeld, met 100 euro binnen een maand 1 euro 50 cent kunt verdienen: Dus 100 investeren en er 101,50 uithalen is het rendabel.
Inderdaad, als ik mijn winst meteen zou investeren zou de 15 dagen regeling interessant zijn, maar dat doe ik niet. Ik vind het geen probleem een maand langer op mijn geld te wachten, als dat betekent dat ik geen 1,5% hoef te betalen.
(nog even los van de afkoop van het risico).
Gezien de voorwaarden van sommige andere netwerken is het daar dus niet nodig dit risico af te kopen. Ik zou dus eerder met die netwerken werken dan jullie betalen voor iets dat bij hen gratis is.
PS Niels II, stuur me even een email of kom even langs om te bespreken hoe je het zou willen zien, we staan altijd open om ons systeem te verbeteren.
Dat lijkt me niet nodig. Mijn enige suggestie was om per adverteerder te vermelden of er prepayment gehanteerd wordt. De 15-dagen regeling mag je van mij houden zoals ie is; ik kies er alleen niet voor.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #32 Gepost op: april 06, 2009, 23:36:03 »
Citaat
Ik vind het geen probleem een maand langer op mijn geld te wachten, als dat betekent dat ik geen 1,5% hoef te betalen.
met alle respect, Niels, maar dan ben je met emotie bezig en redeneer je niet obv zakelijke overwegingen i.c. de prijs/huur van geld. 8)

Offline El Dorado

• Full Affiliate ***
« Reactie #33 Gepost op: april 06, 2009, 23:57:52 »
Ach, wat is nou 1,5% op een maandomzet van 2 euro? Precies een lousy 3 cent. ;D
In sunshine and shadow, from darkness till noon
Over mountains that reach from the sky to the moon
A man with a dream that will never let go
Keeps searching to find El Dorado

Offline Eric Lang

• Affiliate Master *****
« Reactie #34 Gepost op: april 07, 2009, 05:03:38 »
Maar 1,5% van een paar ton is paar maand salarissen voor de gem. Nederlander. Ik blijf het een belagelijke regeling vinden.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2009, 07:54:59 door Eric Lang »
twitter: http://twitter.com/langace

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #35 Gepost op: april 07, 2009, 07:46:43 »
Citaat van: ouwesmurf op april 06, 2009, 23:36:03
Citaat
Ik vind het geen probleem een maand langer op mijn geld te wachten, als dat betekent dat ik geen 1,5% hoef te betalen.
met alle respect, Niels, maar dan ben je met emotie bezig en redeneer je niet obv zakelijke overwegingen i.c. de prijs/huur van geld. 8)

Om even Marko's voorbeeld van €100 te gebruiken:

Met de 15 dagen-regeling heb ik het geld een maand eerder. Zet ik het op mijn spaarrekening (4.5% p/j), krijg ik die maand 4.5 / 12 =  0.375, afgerond €0,38 rente. Ik heb Daisycon €1,50 aan rente betaald, dus mijn verlies is elke maand €1,12 voor elke €100 die ik bij Daisycon verdien.

Offline Pinoooo

• Full Affiliate ***
« Reactie #36 Gepost op: april 07, 2009, 08:06:42 »
@ Niels II: Je vergeet hierbij dat je ook geen debiteuren risico meer hebt. Stel Simpel betaalt niet en gaat failliet. Dan heb jij voor 1,5%, 100% zeker je geld. Bij de 45 dagen regel krijg je helemaal niks.

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #37 Gepost op: april 07, 2009, 08:14:27 »
Citaat van: Pinoooo op april 07, 2009, 08:06:42
@ Niels II: Je vergeet hierbij dat je ook geen debiteuren risico meer hebt. Stel Simpel betaalt niet en gaat failliet. Dan heb jij voor 1,5%, 100% zeker je geld. Bij de 45 dagen regel krijg je helemaal niks.

Ik vergeet het niet, maar ik tel het niet mee omdat andere netwerken die dit risico op zich nemen er geen geld voor vragen. Zoals ik al zei, ik werk dan liever met die netwerken dan Daisycon te betalen voor iets dat elders gratis is.

Offline Pinoooo

• Full Affiliate ***
« Reactie #38 Gepost op: april 07, 2009, 08:21:09 »
Citaat van: Niels II op april 07, 2009, 08:14:27
Citaat van: Pinoooo op april 07, 2009, 08:06:42

Ik vergeet het niet, maar ik tel het niet mee omdat andere netwerken die dit risico op zich nemen er geen geld voor vragen. Zoals ik al zei, ik werk dan liever met die netwerken dan Daisycon te betalen voor iets dat elders gratis is.

Mee eens. Alleen zijn het alleen M4N (tot op zekere hoogte), Affilinet die het debiteuren risico 100% dragen?

Overigens heb ik zelf ook de 45 dagen regeling. ;)

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #39 Gepost op: april 07, 2009, 08:39:28 »
Citaat van: Pinoooo op april 07, 2009, 08:21:09
Mee eens. Alleen zijn het alleen M4N (tot op zekere hoogte), Affilinet die het debiteuren risico 100% dragen?

En we zijn weer back on topic  :) Een overzicht van de tot nu toe genoemde netwerken:

NetwerkVan de goedgekeurde orders altijd uitbetalingAlleen uitbetaling als de adverteerder heeft betaald
Affiliate4YouX
AffilinetX
Daisycon15 dagen-regelingstandaard
M4NX
Tradedoubler X
TradeTracker X
WebgainsX
ZanoxX

Wie correcties of aanvullingen heeft, laat het weten svp.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2009, 08:41:54 door Niels II »

Offline Pinoooo

• Full Affiliate ***
« Reactie #40 Gepost op: april 07, 2009, 08:45:28 »
Citaat van: Niels II op april 07, 2009, 08:39:28
Citaat van: Pinoooo op april 07, 2009, 08:21:09

En we zijn weer back on topic  :) Een overzicht van de tot nu toe genoemde netwerken:

NetwerkVan de goedgekeurde orders altijd uitbetalingAlleen uitbetaling als de adverteerder heeft betaald
Affiliate4YouX
AffilinetX
M4NX
Tradedoubler X
TradeTracker X
WebgainsX
ZanoxX

Wie correcties of aanvullingen heeft, laat het weten svp.

Bij Zanox moet je in elk geval altijd wachten tot de adverteerder werkelijk heeft betaald voordat je zelf iets krijgt.
M4N geeft geen keiharde garanties dat je alles betaalt gaat krijgen indien zij geen geld zien van adverteerder.

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #41 Gepost op: april 07, 2009, 09:23:54 »
Citaat van: Pinoooo op april 07, 2009, 08:45:28
Bij Zanox moet je in elk geval altijd wachten tot de adverteerder werkelijk heeft betaald voordat je zelf iets krijgt.
M4N geeft geen keiharde garanties dat je alles betaalt gaat krijgen indien zij geen geld zien van adverteerder.

Over M4N:
Ik kan ook geen keiharde garanties vinden, maar ik ga even uit van de volgende clausule in hun AV:

Citaat
5.4 Affiliates kunnen pas aanspraak maken op een vergoeding van M4N onder de volgende
voorwaarden: 
- succesvolle zakelijke transacties voor een adverteerder (view, click, lead, sale) via de ter
beschikking  gestelde advertentieruimte van de affiliate, 
- de zakelijke transactie wordt door de het M4N-netwerk gerapporteerd, 
-  de consument neemt de levering van de producten op het opgegeven adres aan, draagt
zorg voor volledige betaling na een eventuele reclameringstermijn 
- er geen sprake is van misbruik   
- de adverteerder de transactie bij M4N heeft goedgekeurd.

En de uitspraak van Ruud Kok op de vorige pagina:

Citaat van: Ruud Kok - M4N op april 06, 2009, 14:38:12
Daarom hanteren we bij M4N het beleid dat we de omzet na 2 maanden uitkeren, ongeacht of de adverteerder al betaald heeft. Daardoor weet je als affiliate altijd precies waar je aan toe bent.

Hieronder even het nieuwe overzicht, met Pinooo's correctie voor Zanox:

NetwerkVan de goedgekeurde orders altijd uitbetaling Alleen uitbetaling als de adverteerder heeft betaald
Affiliate4YouX
AffilinetX
M4NX
Tradedoubler X
TradeTracker X
WebgainsX
Zanox X

Offline mdobro

• Netwerk Daisycon
  • Affiliate Guru ******
  • hasta la pasta
    • Daisycon
« Reactie #42 Gepost op: april 07, 2009, 11:56:41 »
1)  Kosten en opbrengsten

Inderdaad, Indien je het geld op de bank zet is het uit rendementsoogpunt op je bankrente wellicht geen goede idee om voor de voorschot regeling te kiezen. Hier blijft dan alleen het indekken van risico over.

* los daarvan nog even de noot dat het tijdsvoordeel minimaal een maand is, soms langer als klanten niet snel genoeg hun facturen betalen.

De voorschot regeling is door ons NIET niet in het leven geroepen om je geld sneller op de bank te zetten maar om affiliate sneller beschikking te geven over werkkapitaal en in die zin is het wel een goede deal. Kijk maar eens naar de kosten van rood staan bij de ING als voorbeeld:

Citaat
Kosten rood staan ING

Kwartaallimiet tussen de € 500,00 en € 5.000,00 effectieve rente op jaarbasis 14,7%

Rood staan boven de afgesproken limiet effectieve rente op jaarbasis 18%

Het voordeel van het geld gegarandeerd binnen te krijgen, zonder risico was voor ons bijzaak, maar verbonden aan de regeling omdat we nu eenmaal sneller uitbetalen dan we de adverteerder factureren.

2) je overzicht

Is op zich prima, maar wat ik wel mis zijn de tijd dat je op je geld moet wachten als affiliate, vergelijk dan ook even hoelang het uitbetaling duurt als een order op de 30ste van een maand goedgekeurd wordt tot het moment dat je hem uitbetaald krijgt. Daar zit zeker een veel groter verschil in dan je denkt. Een aantal netwerken betalen dan direct de volgende maand uit, zoals ik lees bij A4U en bij de voorschotregeling bij ons, anderen wachten daar beduidend langer.
Groeten,

marko
Daisycon | Affiliate Marketing | Lead Generation | CPC Advertising

Offline Niels II

• Affiliate Master *****
« Reactie #43 Gepost op: april 07, 2009, 15:43:10 »
Citaat van: mdobro op april 07, 2009, 11:56:41
2) je overzicht

Is op zich prima, maar wat ik wel mis zijn de tijd dat je op je geld moet wachten als affiliate, vergelijk dan ook even hoelang het uitbetaling duurt als een order op de 30ste van een maand goedgekeurd wordt tot het moment dat je hem uitbetaald krijgt.

Lijkt me niet nodig. Het doel van het overzicht (en dacht ik de bedoeling van de OP) is om op een rijtje te krijgen bij welke netwerken je veilig zit als er adverteerders over de kop gaan.

Offline Wim

• Affiliate Hero ****
« Reactie #44 Gepost op: april 07, 2009, 15:58:41 »
Het lijkt me geen slecht idee om de factuur aanmaken en geld overmaken er bij te zetten in weken na afloop van de maand.
Dus
Affiliate4you factuur direct, uitbetaling binnen 1 week
M4N factuur direct, uitbetaling na 8 weken
Zanox factuur direct, uitbetaling (na zelf vrijgeven!) 2 weken
Daisycon (15 dagen) factuur 2 weken betaling 2 weken
Daisycon (45 dagen) factuur 6 weken betaling 6 weken

Eventueel (voor beginnende affiliates) de minimale verdiensten nodig voor uitbetalen.

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Welke condities hebben de netwerken ten aan zien van de uitbetaling affiliates?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing