affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5581) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • zanox-m4n
  • a4y
  • daisycon
  • Affilidirect
  • webgains
  • adquick
  • NonstopConsulting
  • netaffiliation
  • conversive
  • affili.net
  • Matomy
  • Tradedoubler
  • iffiliate
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • The Green Lounge »
  • Hoelang zal de krediet crisis nog duren ?
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Hoelang zal de krediet crisis nog duren ?  (gelezen 2619 keer)

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
Re: Hoelang zal de krediet crisis nog duren ?
« Reactie #30 Gepost op: mei 12, 2009, 20:36:17 »
Citaat
"financiële experts" in de media zag de crisis nooit aankomen, ze verwierpen het idee zelfs. Waarom zou je nu nog waarde hechten aan hun mening?
Daar ben ik het hartgrondig mee eens, zij het, dat een "oude guru" : Rienk Kamer, wel tijdig wat terechte opmerkingen heeft geplaatst.

Citaat
Naar mijn mening verdwijnt het zieke geld niet op het moment
Natuurlijk, dan moet je immers teveel opheffen, dat kan het restant niet opvangen.

Citaat
China zal de dollar niet laten vallen....
Precies, alle wereldeconomieën zijn met elkaar verweven, inkl. de onderwereld.

Het wachten is op een nieuw evenwicht : Yin en Yang, zij het, dat een nieuw evenwicht gebaseerd is op een dan bereikte stand van zaken, geen definitieve oplossing, anders krijg je een implosie en daar zitten wij met z'n allen "even" niet op te wachten. 8)

En dat nieuwe evenwicht ? Busje komt zo  ;D

Offline Jan Paul

• Full Affiliate ***
« Reactie #31 Gepost op: mei 13, 2009, 11:46:01 »
Citaat
Citaat
Naar mijn mening verdwijnt het zieke geld niet op het moment

Natuurlijk, dan moet je immers teveel opheffen, dat kan het restant niet opvangen.

Als je bedrijven laat falen betekend het niet dat ze verdwijnen. Ze worden dan opgekocht door andere bedrijven, en de markt bepaald dan de waarde van de verschillende onderdelen van een bedrijf. Zo verdwijnen die zieke delen, en het zieke management. Een ideale oplossing toch? Ja, er zullen wat klappen vallen, maar die klappen gaan hoe dan ook vallen.

Citaat
Het wachten is op een nieuw evenwicht : Yin en Yang, zij het, dat een nieuw evenwicht gebaseerd is op een dan bereikte stand van zaken, geen definitieve oplossing, anders krijg je een implosie en daar zitten wij met z'n allen "even" niet op te wachten. 8)

En dat nieuwe evenwicht ? Busje komt zo  ;D

Daar ben ik het wel mee eens, hier is alvast een preview hoe het begin van het nieuwe evenwicht er wellicht uit gaat zien ;D

Ik hoop natuurlijk dat het er wat rustiger aan toe zal gaan...

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #32 Gepost op: mei 13, 2009, 20:55:59 »
Citaat
Als je bedrijven laat falen betekend het niet dat ze verdwijnen. Ze worden dan opgekocht door andere bedrijven, en de markt bepaald dan de waarde van de verschillende onderdelen van een bedrijf. Zo verdwijnen die zieke delen, en het zieke management. Een ideale oplossing toch? Ja, er zullen wat klappen vallen, maar die klappen gaan hoe dan ook vallen.
Niet in alle gevallen worden minder goed draaiende bedrijven opgekocht, en zeker niet in alle gevallen gebeurt dat op materiele grondslagen, of je nu een doos scharreleieren koopt of een conglomeraat van bedrijven, er is altijd in enigerlei vorm emotie bij betrokken. Lees nog eens terug hoe het AbnAmro verging in de nadagen van Kalff, Rijkman Groenink, het illustere drietal en windvoerder Minister Bos.

Management van zieke onderdelen verdwijnt meestal nièt, management heeft zelden hinder van zelfreflectie, lees bijvoorbeeld de tekenende reaktie van de heer Nout Wellink, had het ook niet zien gebeuren, met zijn kennis van zaken, met zijn nationale en internationale netwerk, met zijn taakstelling, waarvoor hij beloond wordt met ruim ? x de Balkenende norm.

Wat wèl verdwijnt, wat wèl de rekening betaalt van de schade en het herstel, zijn niet de sterkste schouders, maar de meeste schouders, waarbij ik direkt afstand neem van een opkomende gedachte als zou ik iets met het communistische idee op hebben. Is nl. gewoon de wet van de logica.

En je foto .... wil niet onaardig doen, maar wat je laat zien is een explosie, is fundamenteel anders dan wat ik aangaf  ;D

Offline Jan Paul

• Full Affiliate ***
« Reactie #33 Gepost op: mei 14, 2009, 17:51:18 »
Als bedrijven niet opgekocht worden betekend het dat ze geen waarde bevatten. Als bedrijven wel waarde bevatten, maar misschien niet zoveel als voorheen was ingeschat dan is het een kwestie van prijs verlaging totdat aanschaf van zo'n onderdeel weer aantrekkelijk word voor andere bedrijven. De vrije markt bepaald dan uiteindelijk de waarde...

De regering, en ik denk dan vooral aan Amerika houd nu al die grote bedrijven in leven met belasting geld en geld printerij. Ze geven enorme hoeveelheden geld uit om inefficiënte bedrijven die grove fouten hebben gemaakt in leven te houden 12.8 Trillion (Klik).

Als je een bedrijf hebt wat financiële schade oploopt dan ga je toch ook niet meer geld uitgeven? Nu zijn er hele landen die financiële schade oplopen. Maar in plaats van de schade te accepteren word er aan alle macht gewerkt om de bubbel staande te houden.

Bijvoorbeeld, als mensen niet meer makkelijk kunnen lenen, hoe kan je dan verwachten dat huizen prijzen hoog blijven? De reden dat ze zo hoog zijn is vanwege die makkelijke leningen. Als leningen niet meer makkelijk verstrekt worden dan is dat feest afgelopen. En lenen makkelijk maken is natuurlijk geen optie, want dat is de oorzaak van de crisis.

Dus, dan is het toch niet logisch dat je mensen probeert te stimuleren om meer geld uit te geven, er is juist teveel geld uitgegeven.. Geleend geld, en dat geld is er nu niet meer.. Maar de regering weet het wel te vinden, bij de belasting betaler en de drukpers.

Het komt er dus op neer dat de regering(en) proberen een bubbel staande te houden. En die bubbel is nou juist het probleem. Dus ze willen het probleem in stand houden om te voorkomen dat er problemen onstaan. Klinkt erg logish he?

De vraag is of de problemen die ze veroorzaken met het bevechten het probleem de problemen niet alleen maar erger gaan maken.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2009, 17:53:00 door Jan Paul »

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master *****
« Reactie #34 Gepost op: mei 14, 2009, 21:04:23 »
Joh, 12,8 triljoen, en jij hebt al 100 triljoen in je binnenzak met dat biljet, kan jij het probleem in 1 keer oplossen. ;D

Houdt overigens in de gaten, dat er tussen Amerika en hier een faktor 10 hangt, maar toegegeven  "ook dan blijft het veul".
Er zit in je verhaal iets teveel "dus" alsof het volgende volgt uit het vorige en dat wil niet altijd.

Bij gebrek aan de al eerder gemelde backing of funding met edele metalen, hoewel vroeger ook zout een betaalmiddel was, nemen we virtuele waarden aan en proberen dat in evenwicht te houden. Dat kan leiden tot zotte toestanden, maar vaak kan het werkbaar zijn.
Hoewel de wet van de zachte heelmeester omgekeerd zou zeggen : "laat de zwakke broeders maar barsten" , zou dat sociaal gezien soms wel heel onmenselijk kunnen gaan worden. Niet alleen de huidige ontwikkelingslanden, maar zelfs bij ons, tot ad fundum doorgetrokken zouden we er met z'n allen aan ten onder kunnen gaan.

Om dat te voorkomen wordt een kernbank wel geholpen en een doorsnee zakenbank niet. De eerste verziekt het evenwicht, het tweede minder.

Huizen zijn niet altijd duurder vanwege makkelijke leningen, hypotheken soms wel. Huizen zijn wel duurder, doordat enkele decennia eerder er plotseling uiterst hoge normen werden gesteld aan isolatie, voorzieningen  voor 1/3 en voor 2/3 omdat de gemeenten in de gaten kregen, dat er in de projectgrond "muziek" zat. Die oorzaak zit in ons collectief geheugenverlies. Veroorzaker : overheid landelijk, provincie, gemeente, opgeteld : politieke partijen.

Met betrekking tot die leningen moet je ook onderscheid maken tussen de USA-leningen-pakketjes en de Europese "standaard", qua betrokkenheid heb ik alleen ervaring met nederlandse en ik kan je melden, dat zolang ik in die markt aktief ben geweest, de klanten behalve in Friesland, Groningen, delen van Zuidholland en nog enkele plekken altijd tot het bovenste randje leningen wilden hebben.
Maar willen hebben is niet altijd krijgen, het waren de bobo's, zelf weer getriggered door hogere bobo's vanwege geldoverschot einde van de maand (!), of andere bankiersredenen, om hoger dan verantwoord de lening aan te gaan. Menigmaal een rondje telefoon gedaan, landelijk, met als resultaat, precies. Zaak rond.

Ben ook altijd verbaasd over de kritiek die soms gegeven wordt op Frisia, Becam, Post en nog een paar, maar gaat het over het museum van onze Dirk, of over AZ en Van Gaal van onze Dirk, hoor je journalisten daarover niets melden. Wel afdeling leningen.

Echte logica komt in het vraagstuk van de kredietcrisis niet voor, nu niet, nooit niet. Van begin tot eind : emotie zoals ergens vertrouwen in hebben.
De rest is lucht, noem het voor mijn part een "bubbel".

Offline Jan Paul

• Full Affiliate ***
« Reactie #35 Gepost op: mei 14, 2009, 21:43:37 »
Citaat van: ouwesmurf op mei 14, 2009, 21:04:23
Joh, 12,8 triljoen, en jij hebt al 100 triljoen in je binnenzak met dat biljet, kan jij het probleem in 1 keer oplossen. ;D

hahaha, dat deed me lachen

Ja weet je, ik weet ook niet alles en ik hoop ook te leren van zo'n discussie als deze. Hoe dan ook, Ik heb wel begrip voor jouw argumenten. Als de stekker er in een keer uitvliegt gaat het natuurlijk ook mis als je berijpt wat ik bedoel...

Maare, laten we het hier maar bij laten...

Ik heb wel weer genoeg gediscussieerd voorlopig :P

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • The Green Lounge »
  • Hoelang zal de krediet crisis nog duren ?

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing