affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

linked in
  • Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (5573) campagnes rss
  • 2 Nieuwe campagnes
  • Campagne updates
  • Zoeken naar adverteerder
  • netaffiliation
  • affili.net
  • a4y
  • Affilidirect
  • iffiliate
  • conversive
  • adquick
  • Tradedoubler
  • Matomy
  • NonstopConsulting
  • daisycon
  • m4n
  • webgains
  • zanox
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • The Green Lounge »
  • ANVR ontmoedigt zelf regelen vakantie
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: ANVR ontmoedigt zelf regelen vakantie  (gelezen 4093 keer)

Offline Roy - NJM

• Affiliate Hero ****
  • Geslacht: Man
    • Boekvandaag.nl
Re: ANVR ontmoedigt zelf regelen vakantie
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2009, 20:00:32 »
Citaat van: PJ op mei 12, 2009, 17:37:16
Al het werk is voor niets geweest. Publiciteitscampagne totaal mislukt: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/3903208/__Nederlander_betaalt_massaal_teveel_voor_vakantie__.html?p=3,1
De campagne was toch al redelijk mislukt. In het persbericht stond een niet bestaande url... Dit soort campagnes, die niet uitgaan van eigen kracht maar van angst zaaien, zijn sowieso al niet erg sterk en geven te denken.

Overigens petje af voor collega affiliate Olezo die met dit "onderzoek" mooi de pers weten te halen. Altijd leuk om affiliates boven het maaiveld uit te zien steken.

Roy

Offline PJ

• Affiliate Master *****
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2009, 22:55:16 »
Citaat van: Roy - NJM op mei 12, 2009, 20:00:32
Overigens petje af voor collega affiliate Olezo die met dit "onderzoek" mooi de pers weten te halen. Altijd leuk om affiliates boven het maaiveld uit te zien steken.

Om met een fake onderzoek de Telegraaf te halen hoef je echt niet boven het maaiveld uit te steken. Ze publiceren dagelijks van die nonsense omdat alle "journalisten" het veel te druk hebben met de roddelrubriek, de horoscoop en het voeren van extreemrechtse propaganda.

Iedere dag struikel je er over de geleende onzinonderzoekjes uit Engeland en Belgenland. Stop ze iets kant en klaar toe uit Nederland en geheid heb je je publiciteit. Je moet alleen bereid zijn om met dat concern samen te werken...

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
« Reactie #17 Gepost op: mei 13, 2009, 08:57:04 »
De ANVR zal zijn contributie-gelden ergens aan moeten uitgeven om hun leden te vriend te houden die waarschijnlijk steen en been klagen omdat er minder omzet is en met lede ogen moeten aanzien hoe hun concollega's, die werken met affiliates wél omzet genereren. De ANVR voelt de hete adem van hun leden in hun nek en gaan een soort "goodfellows" campagne maken om gewaarborgd te blijven van hun contributie-gelden.

Ditzelfde zie je bij meerdere belangen organisaties die zelf weinig tot niets voor hun leden doen maar alleen hun naam gebruiken als zijnde betrouwbaar. Kijk maar naar de FOCWA. Eenzelfde verhaal. De verzekeringsmaatschappijen zetten de autoschadeherstellers onder druk en pikken hun marges in grote maten in. De FOCWA zit op zijn gat en doet er niets aan. Totdat de FOCWA-leden protesteren en dreigen met opzegging van hun lidmaatschap.

Ik denk dat de consument zich weinig zal aantrekken van zo'n flutcampagne van de ANVR en blijven boeken via internet.

Offline 7IP

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
    • 7IP Media
« Reactie #18 Gepost op: mei 13, 2009, 10:12:22 »
Citaat van: fgielen op mei 13, 2009, 08:57:04
Ik denk dat de consument zich weinig zal aantrekken van zo'n flutcampagne van de ANVR en blijven boeken via internet.

Wellicht tijd voor een ludieke tegencampagne van de affiliates. ;-)
"Ja, inderdaad helemaal zelf geboekt en veel goedkoper !!!"   en dan een foto van een super vakantievilla met luxe zwembad etc.... ;-)

Welk grafisch wonder maakt wat mooie banners voor alle reisaffiliates ?  :)

Marcus / 7IP

Twitter : http://twitter.com/7ip

Offline Klaas Koopman

• Affiliate Master *****
    • Inspired Media
« Reactie #19 Gepost op: mei 13, 2009, 10:31:33 »
Citaat van: 7IP op mei 13, 2009, 10:12:22

"Ja, inderdaad helemaal zelf geboekt en veel goedkoper !!!"   en dan een foto van een super vakantievilla met luxe zwembad etc.... ;-)

Marcus / 7IP

Ik wil me hier wel voor inzetten hoor Marcus, haha.
Klaas Koopman - Inspired Media
Affiliate en Website Ontwikkelaar

http://www.linkedin.com/in/klaaskoopman
msn: koopman[at]inspiredmedia.nl
http://www.inspiredmedia.nl/

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #20 Gepost op: mei 13, 2009, 11:11:04 »
Citaat van: 7IP op mei 13, 2009, 10:12:22

"Ja, inderdaad helemaal zelf geboekt en veel goedkoper !!!"   en dan een foto van een super vakantievilla met luxe zwembad etc.... ;-)

Marcus / 7IP

Super stunt!
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Paul Schoenmakers

• Affiliate Master *****
    • LeadMedia BV
« Reactie #21 Gepost op: mei 13, 2009, 11:12:09 »
Citaat van: Roy - NJM op mei 12, 2009, 20:00:32
Citaat van: PJ op mei 12, 2009, 17:37:16
Al het werk is voor niets geweest. Publiciteitscampagne totaal mislukt: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/3903208/__Nederlander_betaalt_massaal_teveel_voor_vakantie__.html?p=3,1
De campagne was toch al redelijk mislukt. In het persbericht stond een niet bestaande url... Dit soort campagnes, die niet uitgaan van eigen kracht maar van angst zaaien, zijn sowieso al niet erg sterk en geven te denken.

Roy

Zag gister anders ook een leuk persbericht van jullie voorbij komen ;-)
Bedrijf: LeadMedia BV
Linkedin: Paul Schoenmakers

Offline Roy - NJM

• Affiliate Hero ****
    • Boekvandaag.nl
« Reactie #22 Gepost op: mei 13, 2009, 11:18:03 »
Citaat van: Paul Schoenmakers op mei 13, 2009, 11:12:09
Zag gister anders ook een leuk persbericht van jullie voorbij komen ;-)
Ja, dat was meer gericht op de vakpers.
Maar het idee om als affiliates iets te doen ter promotie van website bezoek spreekt mij wel aan. De tijd is toch voorbij dat de reisbureau's de grootste macht hebben binnen reisorganisaties. Zeker als je de verhouding kosten/opbrengsten bekijkt denk ik dat web binnenkort het belangrijkste kanaal gaat zijn.
Leuk iets om wellicht tijdens de affiliate dag over te brainstormen?

Offline 7IP

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
    • 7IP Media
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2009, 11:45:44 »
Reactie van de ANVR (ik had ze uiteraard ook mijn frustraties per mail gestuurd:

Met belangstelling volg ik de discussie naar aanleiding van de campagne van ANVR en bonden. Onze bedoeling is nooit geweest en zal het ook niet worden om een steeds belangrijker kanaal voor de reisbranche (want dat zijn de reisaffiliates) door onze campagne te benadelen. Dat zeggen wij ook in ons persbericht. Het maakt ons niet uit hoe mensen hun reis regelen als zij het uiteindelijk maar regelen via een ANVR reisorganisatie.  Want dat heeft een groot aantal voordelen. Daar hoort het internet kanaal ook duidelijk bij. Met andere woorden wij propageren geen "ontmoedigingsbeleid" voor zelfregelaars. Of je je vakanties regelt via internet of via het traditionele kanaal is ons om het even.

Gelukkig is het zo dat de nederlandse affiliate marketeers over het algemeen zeer nauw samenwerken met uitsluitend ANVR-leden. Voor deze groep is de campagne dus nadrukkelijk ook bedoeld. In dat geval beschouw ik de affiliate marketeer als natuurlijk bondgenoot. Dat je niet blij bent met de campagne als affiliate marketeer die niet werkt met ANVR-bedrijven, kan ik begrijpen. Wij komen nadrukkelijk op voor de belangen van de ANVR-bedrijven.

Kortom: affiliate marketeers zijn wat mij betreft een zeer belangrijk kanaal met ook zeer veel perspectieven waarvan inmiddels veel ANVR-bedrijven met succes gebruik maken.  Deze groep zou blij moeten zijn met een ANVR-branchecampagne. Het komt beide, marketeers en ANVR-reisondernemingen ten goede.

Met vriendelijke groet,

Frank Oostdam
Directeur ANVR

Offline adFiliate bv / Patrick

• Affiliate Master *****
    • AdFiliate
« Reactie #24 Gepost op: mei 13, 2009, 11:57:34 »
De mail van Frank komt heel anders over dan het persbericht. De consument zal onder 'zelf geregeld' 'geboekt via internet' denken.
Patrick Mulder

Meer halen uit Affiliate Marketing/ SEO/SEA/Conversie optimalisatie? Stuur mij een e-mail.

http://www.adfiliate.nl - succesvol affiliate marketing voor reisondernemers. Klanten: Alamo - Tropenzorg.nl - www.CarePlus.eu - Taha - Portucasa - Leerwinkel.nl - Droam.n

Offline fgielen

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2009, 12:22:46 »
Citaat van: 7IP op mei 13, 2009, 11:45:44
Reactie van de ANVR (ik had ze uiteraard ook mijn frustraties per mail gestuurd:

Met belangstelling volg ik de discussie naar aanleiding van de campagne van ANVR en bonden. Onze bedoeling is nooit geweest en zal het ook niet worden om een steeds belangrijker kanaal voor de reisbranche (want dat zijn de reisaffiliates) door onze campagne te benadelen. Dat zeggen wij ook in ons persbericht. Het maakt ons niet uit hoe mensen hun reis regelen .............       

............affiliate marketeers zijn wat mij betreft een zeer belangrijk kanaal met ook zeer veel perspectieven waarvan inmiddels veel ANVR-bedrijven met succes gebruik maken.  Deze groep zou blij moeten zijn met een ANVR-branchecampagne. Het komt beide, marketeers en ANVR-reisondernemingen ten goede.

Met vriendelijke groet,

Frank Oostdam
Directeur ANVR

Het standaard diplomatiek ***verhaal: "We hebben het zo niet bedoeld en affiliates zijn goed bezig".
Ondertussen hebben ze de campagne wel laten draaien en dus wel even gezegd.

Offline 7IP

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
    • 7IP Media
« Reactie #26 Gepost op: mei 13, 2009, 14:17:30 »
Citaat van: adFiliate/Patrick op mei 13, 2009, 11:57:34
De mail van Frank komt heel anders over dan het persbericht. De consument zal onder 'zelf geregeld' 'geboekt via internet' denken.

Dat dacht ik dus ook meteen.... bovendien maken sommige reisorganisatie's tegenwoordig reclame met juist 'zelf je eigen reis samenstellen'. Heel verwarrend zo'n campagne.

Marcus / 7IP

Offline 7IP

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
    • 7IP Media
« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2009, 13:01:09 »
Ook een reactie via Reisaffiliate : 'Branchecampagne niet anti-internet'

http://www.reis-affiliate.nl/nieuws/483/-Branchecampagne-niet-anti-internet-

Marcus / 7IP

Offline Niek | Trustweb

• Full Affiliate ***
« Reactie #28 Gepost op: mei 14, 2009, 14:01:25 »
Een nette reactie van de ANVR, als ze dit direct zo hadden gecommuniceerd niks aan het handje.
Trustweb:
http://www.linkedin.com/in/niekhindriks

http://www.twitter.com/niekhindriks

Offline 7IP

• Affiliate Moderator
  • Affiliate Hero ****
    • 7IP Media
« Reactie #29 Gepost op: mei 14, 2009, 14:26:58 »
Citaat van: Niek | Trustweb op mei 14, 2009, 14:01:25
Een nette reactie van de ANVR, als ze dit direct zo hadden gecommuniceerd niks aan het handje.

Ben ik het niet helemaal mee eens.... de intenties zullen ongetwijfeld goed geweest zijn maar ik vrees dat de consument (de klant die moet gaan boeken) inderdaad een andere associatie zal leggen op het "zelf regelen", wat overigens adFiliate/Patrick ook al schreef.

Het vervelende is natuurlijk dat de ANVR een organisatie is voor reisondernemingen en niet voor affiliates. Reisaffiliates zijn geen echte reisondernemingen. Hoewel ik sommigen onder ons wel als echte reisprofs zie. Velen onderen ons hebben al meer reizen gedaan dan menig reisagent aan studiereizen heeft ondernomen. Daarnaast vind de ANVR het eigenlijk niet goed dat we zaken doen met organisaties die NIET zijn aangesloten bij de ANVR, terwijl er ook genoeg buitenlandse reisorganisatie's zijn waarmee wij (nederlandse reisaffiliates) ook regelmatig zaken doen. Ook buitenlandse airlines zullen niet altijd lid zijn van de ANVR. En we hebben genoeg direct ticketsellers in affiliate land.

De boodschap die de ANVR dus eigenlijk nu verkondigd is.......  consumenten alleen via de ANVR en affiliates zijn prima zolang het maar via ANVR leden gaat.

Overigens heb ik niks tegen de ANVR. Ik heb iets tegen deze campagne en het eerdere persbericht. Een zuur snoepje waar nu een klein laagje zoet glazuur overheen zit. De kern blijft echter zuur.... ;-)

Marcus / 7IP

Advertentie:
"Mail voor meer informatie naar aart@affiliateforum.nl"
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • The Green Lounge »
  • ANVR ontmoedigt zelf regelen vakantie

affiliateforum