Al het werk is voor niets geweest. Publiciteitscampagne totaal mislukt: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/3903208/__Nederlander_betaalt_massaal_teveel_voor_vakantie__.html?p=3,1
Overigens petje af voor collega affiliate Olezo die met dit "onderzoek" mooi de pers weten te halen. Altijd leuk om affiliates boven het maaiveld uit te zien steken.
Ik denk dat de consument zich weinig zal aantrekken van zo'n flutcampagne van de ANVR en blijven boeken via internet.
Citaat van: fgielen op mei 13, 2009, 08:57:04 Ik denk dat de consument zich weinig zal aantrekken van zo'n flutcampagne van de ANVR en blijven boeken via internet.Wellicht tijd voor een ludieke tegencampagne van de affiliates. ;-)"Ja, inderdaad helemaal zelf geboekt en veel goedkoper !!!" en dan een foto van een super vakantievilla met luxe zwembad etc.... ;-)Welk grafisch wonder maakt wat mooie banners voor alle reisaffiliates ? Marcus / 7IP
Citaat van: PJ op mei 12, 2009, 17:37:16 Al het werk is voor niets geweest. Publiciteitscampagne totaal mislukt: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/3903208/__Nederlander_betaalt_massaal_teveel_voor_vakantie__.html?p=3,1De campagne was toch al redelijk mislukt. In het persbericht stond een niet bestaande url... Dit soort campagnes, die niet uitgaan van eigen kracht maar van angst zaaien, zijn sowieso al niet erg sterk en geven te denken.Overigens petje af voor collega affiliate Olezo die met dit "onderzoek" mooi de pers weten te halen. Altijd leuk om affiliates boven het maaiveld uit te zien steken.Roy
Zag gister anders ook een leuk persbericht van jullie voorbij komen ;-)
Reactie van de ANVR (ik had ze uiteraard ook mijn frustraties per mail gestuurd:Met belangstelling volg ik de discussie naar aanleiding van de campagne van ANVR en bonden. Onze bedoeling is nooit geweest en zal het ook niet worden om een steeds belangrijker kanaal voor de reisbranche (want dat zijn de reisaffiliates) door onze campagne te benadelen. Dat zeggen wij ook in ons persbericht. Het maakt ons niet uit hoe mensen hun reis regelen ............. ............affiliate marketeers zijn wat mij betreft een zeer belangrijk kanaal met ook zeer veel perspectieven waarvan inmiddels veel ANVR-bedrijven met succes gebruik maken. Deze groep zou blij moeten zijn met een ANVR-branchecampagne. Het komt beide, marketeers en ANVR-reisondernemingen ten goede. Met vriendelijke groet,Frank OostdamDirecteur ANVR
De mail van Frank komt heel anders over dan het persbericht. De consument zal onder 'zelf geregeld' 'geboekt via internet' denken.
Een nette reactie van de ANVR, als ze dit direct zo hadden gecommuniceerd niks aan het handje.