Voor deze prijsvraag is inderdaad (wat we nu niet meer zullen doen)toestemming gegeven.
Beste,Ik organiseer een wedstrijd en zou daarbij een vraag willen stellen als:"bij welke adverteerde kost een Nokia xxx xxEuro?"Daaronder een aantal ads van zowel gerelateerde als niet gerelateerdeadvertisers.De wedstrijd zou op een subpagina staan, op de hoofdpagina enkel eenverwijzing naar de wedstrijd.Als prijs geven we een aantal MP3 spelers weg (aangekocht).Kan dat?Mvg,
U kunt hiervoor gewoon gebruik maken van het linkmateriaal van onzeadverteerders.Zorg er in ieder geval voor dat het linkmateriaal van de kliks-campagnes opeen openbare site staat en dat u niet oproept om op de banner te klikken.Mocht u een vraag hebben waarop het antwoord op bijv. GSMPlaza te vinden iskunt u wel de banner naast deze vraag zetten maar niet de tekst erbijzetten: "Klik op deze banner voor het antwoord" o.i.d.Succes met de wedstrijd.Met vriendelijke groet,Naam van de medewerker weggelaten om privacyredenenHelpdesk Kliks/Affiliates/LeadButlerKliks.nl, Affiliates.nl en LeadButler.nl zijn diensten van Daisycon BV.
Het gaat er hier om dat er kliks van uw eigen IP-adres zijn gekomen en dewedstrijd die op uw site staat. Het is niet toegestaan om op te roepen om opde kliks-banners te klikken. Met deze wedstrijd doet u dat indirect wel.
Mag ik u herinneren aan mijn vraag van donderdag 1 september 2005 en uwantwoord van 2 september waarin u de uitdrukkelijke toestemming geeft voorde wedstrijd (zie bijlage).In de periode dat de wedstrijd loopt is er nooit toe aangezet om te klikken.Verder is het mogelijk dat ik zelf een keer op een ad heb geklikt omdat ergedurende momenten klachten waren van deelnemers die mailden dat ze deantwoorden niet konden vinden omdat de buttons verkeerd werden gelinkt.Volgens die deelnemers zouden alle buttons verwijzen naar "probeernu".De enige consequente kliks naar adverteerders gebeurden in uw CP.Het lijkt me dus dat de account onterecht werd afgesloten.
Voor deze prijsvraag is inderdaad (wat we nu niet meer zullen doen)toestemming gegeven. Echter in de statistieken zien wij dat er constantkliks voorbij komen van eenzelfde IP-adres en steeds weer opnieuw wordt eenhele rij van adverteerders aangeklikt van hetzelfde IP-adres.Er ontstaan klikratio's van 14% die zelfs met een prijsvraag als dezenormaal niet behaald kunnen worden. Normale klikratio's liggen rond de 0,2tot 0,4%.Dit account zal derhalve niet mer geactiveerd worden. Wel kan er een nieuwaccount aangemaakt worden om van onze diensten gebruik te maken.