Er zijn gisteren sales geregistreerd bij xx, die niet aan je site toegerekend kunnen worden. Deze zijn door een callcenter ingevoerd, nadat ze op je site op een banner van xx hebben geklikt. Ik heb deze sales dan ook moeten afkeuren. We werken hard om dit probleem op te lossen, mede namens xx excuses voor het ongemak.
We hebben onderzocht waarom de conversie ratio's tussen onze adverteerders en xx zo veel verschillen. Het blijkt dat xx op een andere wijze sales registreert, die niet helemaal stroken met de normale manier van meten. Precieze details kan ik nog niet geven.
moet ik me nou wel of niet inschrijven bij Trade Doubler, wel veel verschillende verhalen zeg...
Het standaard script dat TradeDoubler gebruikt om sales/leads te tracken heeft problemen met het registreren van sales/leads als deze geplaatst worden op een XHTML pagina. Op een XHTML pagina werkt het hele script niet meer waardoor publishers sales mis lopen. Wanneer je dus merkt dat een van je merchants XHTML gebruikt, check dan gelijk even of er überhaupt wel sales getrackt kunnen wordenik ben ook wel benieuwd hoe je hieraan komt. Alle programma’s worden getest voordat zij live gaan. Als er een XHTML script gebruikt moet worden dan doen wij het ook. Na starten van de programma’s houden wij ook in de gaten of de sales goed gemeten worden. (ook voor de klanten die geen XHTML script gebruiken.)Maar uiteraard is alle feedback welkom, wel graag met argumenten zodat wij er iets mee kunnen.