affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

• Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4527) campagnes rss
  • Nieuwe campagnes
  • 1 Campagne updates
  • Gestopte campagnes
  • Zoeken naar adverteerder
  • conversive
  • webgains
  • nonstopconsuling
  • adquick
  • a4uexpo
  • cleafs
  • affili.net
  • Affiliatepartners
  • m4n
  • a4y
  • affiliationteam
  • netaffiliation
  • daisycon
  • zanox
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Tradedoubler »
  • Geen vertrouwen meer in TradeDoubler
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Geen vertrouwen meer in TradeDoubler  (gelezen 4065 keer)

Offline Wanabo

• Jr. Affiliate
  • **
  • Krijg antwoord door het stellen van de goede vraag
    • Startpagina ISP Gebruikers Groepen
Geen vertrouwen meer in TradeDoubler
« Gepost op: november 28, 2009, 20:51:22 »
Via verschillende affiliate bedrijven heb ik vergelijkbare programma’s lopen. Bij het ene bedrijf heb ik gemiddeld dagelijks één sale maar via het andere bedrijf, TradeDoubler, nog niet eens één per maand.  ???

Ik heb van alles geprobeerd, javascript, iframe, cache prevention aan en uit. Ik zie klikken maar geen verkopen.

Wantrouwend geworden door het uitblijven van de verkopen besluit ik te stoppen met TradeDoubler en mijn geluk elders te proberen. Maar ik wil de centjes die ik bij elkaar geschraapt heb wel eerst uitbetaald hebben. Er zit € 100,00 in de pot waarvan er € 70,00 uitbetaald gaat worden. Echter TD heeft een uitbetalinglimiet van € 50,00.

Om die € 30,00 ook nog mee te pakken informeer ik telefonisch bij TradeDoubler hoe ik de uitbetaling tegen kan houden om zo later in een keer € 100,00 uitbetaald te krijgen. Bovendien had ik niet de verwachting dat er nog verkopen geregistreerd zouden gaan worden.  :-\

Heel simpel volgens TD , verwijder je rekening nummer! Zo gezegd zo gedaan.

Tot mijn verbazing stromen de verkopen enkele dagen later binnen. Yippie denk ik, ze hebben de tracking fout gevonden en de sales worden alsnog toegekend. Kennelijk zijn ze wakker geworden na mijn telefoontje waarin ik aangeef te willen stoppen.  ;D

Laat die poen maar komen en daartoe heb ik mijn rekening nummer weer ingevuld.

Tja die € 70,00 werd inderdaad uitbetaald, maar direct daarop ontvang ik een mail dat al die sales  afgekeurd worden.  :'(

Citaat
Er zijn gisteren sales geregistreerd bij xx, die niet aan je site toegerekend kunnen worden. Deze zijn door een callcenter ingevoerd, nadat ze op je site op een banner van xx hebben geklikt. Ik heb deze sales dan ook moeten afkeuren.
We werken hard om dit probleem op te lossen, mede namens xx excuses voor het ongemak.

Nu twee weken verder is het nog steeds niet opgelost en moet ik met lede ogen toezien hoe elke dag flinke bedragen spoorloos zonder toelichting verdwijnen!  :o

Ondertussen is er verder contact geweest, TradeDoubler vindt het verschil in verkopen ook raar en gaat het uitzoeken.

Conclusie van TradeDoubler,

Citaat
We hebben onderzocht waarom de conversie ratio's tussen onze adverteerders en xx zo veel verschillen. Het blijkt dat xx op een andere wijze sales registreert, die niet helemaal stroken met de normale manier van meten. Precieze details kan ik nog niet geven.

Tja kennelijk houdt TradeDoubler er een andere manier van meten op na die voor mij niet gunstig is.

Voor mij is het nu wel duidelijk! Ik heb geen vertrouwen meer in TradeDoubler!
Probleem met internet? Laat je helpen door een mede gebruiker. Voor iedere grote ISP is er een Gebruikers Forum

Offline rmfloris

• Jr. Affiliate
  • **
    • Fotovergelijk.nl
Re: Geen vertrouwen meer in TradeDoubler
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2009, 16:30:17 »
Ik moet ook zeggen dat ik een soortgelijk probleem ondervind. Tot voor kort had ik een redelijk stabiele verkoop via TD bij twee programma's.

Eentje was op een gegeven moment bijna niks meer. Dus ik heb dat programma eens geprobeerd bij een andere aanbieder. Wat schets mijn verbazing, ik zit nu zelfs boven mijn oude stabiele inkomen voor dit programma.

Het andere programma is helaas exclusief via TD, maar daar gaan de verkopen de laatste tijd ook naar beneden, geen afkeur, maar geen verkopen. Dit terwijl de clickouts ongeveer hetzelfde zijn gebleven.

Dubieus en TD zegt niks te kunnen vinden.
------------------------------------------------------------------
Vergelijk prijzen van online fotoservices:
http://www.fotovergelijk.nl

Offline SouthernLion

• Jr. Affiliate
  • **
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2009, 14:26:53 »
Mijn vertrouwen in Tradedeboubler is al lang geslonken tot 0. Dara waar ik bij andere affiliates regelmatig tientallen euro's per maand verdien, blijft de teller bij Tradedoubler vrijwel op 0 staan, nou jou, nu dan 2 euro en nog wat. Deze week een aankoop gedaan bij Pixmania (via affiliate programma Tradedoubler) en weer registreet TD de sale niet! Dit is niet de eerste keer. Als het zo met alle sales gaat, is het logisch dat je geen inkomsten genereert! Wat mij verder opvalt is, dat er steeds meer klanten bij TD wegvallen die dan vervolgens naar bijv. Tradetracker of Daisycon gaan. Dat doen ze toch ook niet niet voor niets???
Wanneer erkent TD eens dat er veel mis gaat, ten koste van ons!!!??

Offline SISPnl

• Jr. Affiliate
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2010, 15:18:10 »
Ik ben al enige tijd bij Tradedoubler weg, want na 3 keer steekproef bleek dat niet 1 van allen was bijgeschreven.
Tradedoubler beweerde dat het niet kon en heb ik de bevestigingen van de steekproeven gemailt en na bijna 3 weken kreeg ik een bericht dat het alsnog zou worden bijgeschreven.

Ik heb toen gevraagd of ze dan alle verkopen wilden nagaan, maar ik moest met bewijzen komen. Hoe doe je dat? en wat een onzin en zins dien heb ik mij bij Tradedoubler uitgeschreven.

Wel moet ik gelijk zeggen dat de verdere afhandeling keurig door Tradedoubler is gedaan.

Offline vincentm

• Affiliate
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2010, 23:07:35 »
Een zeer interessant onderwerp. We gaan het ook eens nader bekijken...

Offline loggerboy

• Full Affiliate
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2010, 07:00:32 »
@Vincent. Wat ga je nader bekijken? En weet je al meer? Zelf niet zo veel problemen gehad met TD. Ik heb een vijftal programma's via hun die op zich wel redelijk lopen. Kan nu niet zeggen dat ze het veel minder doen dan in vergelijking met een ander netwerk.
I log you long time

Offline beautiful

• Affiliate
  • *
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2010, 15:29:13 »
Hallo, ik heb me net aangemeld bij TD, dus hoe de verkopen gaan, daar kan ik nog nix van zeggen, wel heb ik al moeite met het verifieren van de sites, volgens de video moet ik een keuze krijgen bij het klikken op het programma, maar ik krijg die keuze niet?! Ik heb ze al gemaild en hoop snel antwoord te krijgen, iemand ervaring hiermee?

Offline CrashOne

• Affiliate
  • *
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2010, 13:44:35 »
Het standaard script dat TradeDoubler gebruikt om sales/leads te tracken heeft problemen met het registreren van sales/leads als deze geplaatst worden op een XHTML pagina. Op een XHTML pagina werkt het hele script niet meer waardoor publishers sales mis lopen. Wanneer je dus merkt dat een van je merchants XHTML gebruikt, check dan gelijk even of er überhaupt wel sales getrackt kunnen worden.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2010, 20:13:52 »
Kun je eens uitleggen welk aspekt van xhtml hier een rol speelt en wat voor type script het dan aflegt.  8)

Offline Goedbeginmaster

• Affiliate
  • *
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2010, 10:09:57 »
moet ik me nou wel of niet inschrijven bij Trade Doubler, wel veel verschillende verhalen zeg...

Offline Roger *

• Affiliate Hero
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2010, 14:07:55 »
Citaat van: Goedbeginmaster op februari 18, 2010, 10:09:57
moet ik me nou wel of niet inschrijven bij Trade Doubler, wel veel verschillende verhalen zeg...

Inschrijven is gratis, dus behalve wat tijd heb je niets te verliezen.

Bij ieder netwerk zijn wel mensen die ontevreden/tevreden/negatief/postief of noem maar op. Hun argumenten hoeven niet voor jou te gelden, dus probeer het zelf gewoon uit.

Bevalt het niet, uitschrijven is ook gratis  ;)
dus..

Offline TradeDoubler

• Affiliate Hero
« Reactie #11 Gepost op: februari 22, 2010, 12:35:50 »
Citaat van: CrashOne op februari 12, 2010, 13:44:35
Het standaard script dat TradeDoubler gebruikt om sales/leads te tracken heeft problemen met het registreren van sales/leads als deze geplaatst worden op een XHTML pagina. Op een XHTML pagina werkt het hele script niet meer waardoor publishers sales mis lopen. Wanneer je dus merkt dat een van je merchants XHTML gebruikt, check dan gelijk even of er überhaupt wel sales getrackt kunnen worden

ik ben ook wel benieuwd hoe je hieraan komt.
Alle programma’s worden getest voordat zij live gaan. Als er een XHTML script gebruikt moet worden dan doen wij het ook.
Na starten van de programma’s houden wij ook in de gaten of de sales goed gemeten worden. (ook voor de klanten die geen XHTML script gebruiken.)
Maar uiteraard is alle feedback welkom, wel graag met argumenten zodat wij er iets mee kunnen.
TradeDoubler Nieuws vindt u op http://www.tdnieuws.nl

Offline Wanabo

• Jr. Affiliate
  • **
  • Krijg antwoord door het stellen van de goede vraag
    • Startpagina ISP Gebruikers Groepen
« Reactie #12 Gepost op: februari 22, 2010, 17:47:43 »
Ik heb in ieder geval mijn account verwijderd bij TradeDoubler nadat ik uitbetaald was.

Het vreemde van dit hele verhaal is dat sinds ik de banners van TD weggehaald heb ik nog nooit zoveel verkocht heb bij diezelfde TradeDoubler. In een maand meer dan bijna een jaar bij elkaar. Maar ja ik heb dan ook flink aan de bel getrokken. Maar desalniettemin denk ik dat ik nog enorm te kort ben gekomen. Helaas is dit niet hard aan te tonen, maar als ik naar vergelijkbare programma's kijk moet dat haast wel. Die laatste onverklaarbare verkopen zullen dan wel een pleister op de wonde zijn. >:(

Ik lees nu hier over XHTML en mogelijke problemen. Ik heb inderdaad mijn websites geoptimaliseerd voor XHTML.

Voor TD wil ik geen verkopen meer doen. Eventueel wel een vaste prijs voor een banner, maar ik wil niet meer van hun meetsystemen afhankelijk zijn.

Probleem met internet? Laat je helpen door een mede gebruiker. Voor iedere grote ISP is er een Gebruikers Forum

Offline XpertMarketing

• Jr. Affiliate
  • **
    • XpertMarketing - Online Marketing
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2010, 10:52:24 »
Ik werk alleen met een paar 'noodzakelijke' merchants via TradeDoubler, maar heb daar geen problemen mee.
Tracking en conversieratio's zijn redelijk bij de programma's... maar ik gebruik op dat concept dan ook geen xhtml.

Wel moet ik zeggen dat de affiliate-interface wel behoorlijk uit de tijd is!
XpertMarketing: je online marketing hulp!  http://www.XpertMarketing.nl
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/wiegerwaardenburg
Twitter: http://twitter.com/wwaardenburg

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2010, 11:41:56 »
tot dusver was het alleen CrashOne die iets mompelde over Xhtml , wie gaat nu even uitleggen waar het probleem met xHTML dan precies over gaat  ???

• Print
Pagina's: [1] 2   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Discussie Affiliate Bedrijven NL »
  • Tradedoubler »
  • Geen vertrouwen meer in TradeDoubler

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing