affiliateforum
rss feeds
Meer verdienen met

affiliate marketing

• Index
  • Alerts
  • Inloggen
  • Registreren
  • Affiliate campagnes:   (4519) campagnes rss
  • 13 Nieuwe campagnes
  • 33 Campagne updates
  • 3 Gestopte campagnes
  • Zoeken naar adverteerder
  • Affiliatepartners
  • daisycon
  • adquick
  • cleafs
  • m4n
  • zanox
  • a4y
  • nonstopconsuling
  • affiliationteam
  • netaffiliation
  • conversive
  • webgains
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Inzage klantgegevens
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Inzage klantgegevens  (gelezen 533 keer)

Offline Edwin M.

• Full Affiliate
  • Geslacht: Man
Inzage klantgegevens
« Gepost op: februari 07, 2010, 18:10:12 »
Bij een bepaalde adverteerder (die ik hier niet nader wil noemen) met een eigen affiliateprogramma heb ik mij aangesloten.
Nu kan ik per gemaakte sale de hele factuur zien van de klant. Daarop staat onder meer wat er precies besteld is en verder ook alle prive gegevens van de klant.
Ik had laatst gevraagd aan de adverteerder of het wel de bedoeling was dat de affiliate dit allemaal in kan zien.
Daarop gaf hij aan dat dit toch juist mooi is omdat het zo ook voor de affiliate goed inzichtelijk is.

Nu zet ik bij deze werkwijze mijn vraagtekens i.v.m. privacy overwegingen. Het lijkt mij toch niet echt ethisch verantwoord.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master
Re: Inzage klantgegevens
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2010, 20:58:37 »
Enerzijds kan ik me je gevoel goed indenken, heb dat ook met een vakantie-onderneming meegemaakt, anderzijds , heb je enig idee wat medewerkers van een x-bedrijf allemaal te zien krijgen ? En als affiliate zijn we een tikkie onderdeel van ........
Niettemin, veiligheidshalve zouden naw gegevens "niet traceerbaar" gemaakt moeten worden.

En wat wanneer je ontdekt, dat veel te veel adverteerders weliswaar de kassa hebben uitbesteed, maar het hele doopceel van kopers inkl. bankrekening onversleuteld "ergens" opslaan, Joost mag weten hoe betrouwbaar.

In alle gevallen adverteerders die zich niet of nauwelijks realiseren wat ze eigenlijk aan het doen zijn, en het soms ook bar oninteressant vinden. Internet is immers een afspiegeling van de gewone maatschappij ?

Heel platvloers maar nog net aktueel : hoeveel winkeliers met stoep(je) zorgen ervoor dat dat stoepje ijsvrij is ........ wanneer je ze waarschuwt dat ze wellicht aansprakelijk gesteld kunnen worden, is meestal de reaktie, dat het wachten daarop goedkoper is dan dagelijks een zakje zout uitstrooien.

Conclusie : ja, eens. Er iets aan doen : "mission impossible"  8)

Offline PJ

• Affiliate Master
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2010, 00:29:36 »
Verbaas me er vooral over hoe makkelijk je in Nederland soms inzicht krijgt in al die gegevens. Bij buitenlandse partners moet je doorgaans de nodige non disclosure-overeenkomsten ondertekenen en het ip-nummer opgeven waar vanaf je toegang wenst tot XML-systemen en klantgegevens. In Nederland gaan de sluizen soms wel erg makkelijk open.

Offline ouwesmurf

• Affiliate Master
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2010, 09:21:54 »
Citaat
In Nederland gaan de sluizen soms wel erg makkelijk open.
Ja maar ik denk dat het een landelijk breed probleem is van ontkennen, ontkennen van kennis, ontkennen van verantwoordelijkheden en het wordt je verkocht als "het is zo goed voor". En welke klokkenluider wordt beter van de bel?

Pas sedert kort wordt er gemopperd over het landelijk patientendossier, immers zo goed en kan kosten besparen. Dat de veiligheid onduidelijk is, is al geen punt.
Merkwaardigerwijs is al veel langer het regionaal patientendossier breed aktief. Geen beveiliging, geen gemopper.Hoor je niets over.

Dat er persoonsgegevens naar Amerika worden gezonden ivm een reis daar naar toe, maakt ons niets uit. Hebben toch niets te verbergen ? Althans, zeggen we voor de camera, binnensmonds denken we iets anders , maar we doen wel.
Leveren Amerika en Duitsland en vele anderen hun inwoners uit, bijv. voor de rechtspraak ? Neu. Omgekeerd Nederland naar genoemde en meer landen ? Jaaaaaa graag.

Is een oude Hollandse term voor : "Jan Salie". De door Balkenende met graagte aangehaalde VOC mentaliteit : omzet ten koste van.

Wie z'n geschiedenis niet kent, is gedoemd deze te herhalen. Nou weer sneu dat je dan op hetzelfde spoor zit als de winkelier die zegt "stoepje schoon ?, dooit vanzelf wel"  ;D en soms is dat zo, en zeker goedkoper.

Offline Roy - NJM

• Affiliate Hero
  • Geslacht: Man
    • Boekvandaag.nl
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2010, 19:38:48 »
@Edwin M. Deze werkwijze kan denk ik echt niet, ik weet het wel zeker. Er is geen enkel belang om deze gegevens te delen, de adverteerder mag uitkijken voor een privacy waakhond.

Maar ja er zijn nog veel affiliates die hun leden opslaan in volgens de wet onveilige landen, en ja daar valt Amerika ook onder. Dus alle mailinglists bij AWeber zijn voor de wet illegaal...

• Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Affiliate Marketing Forum »
  • Algemeen »
  • Affiliate C@fe »
  • Inzage klantgegevens

affiliateforum
Meer verdienen met affiliate marketing