Affiliate links TNT Kadowinkel doen het niet

blueweb

Nieuw lid
22 jun 2006
178
0
0
www.bluewebmedia.nl
#1
Ik zie dat TNT Kadowinkel een nieuwe website heeft, Kadowereld. Helaas werken de affiliatelinks uit de productfeed nu niet. ??? ???
Ik heb het al bij Daisycon gemeld.... dit ter info voor andere affiliates, dat je het even weet!
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Bedankt voor de tip, Martine.

Heb een dieplink nu aangepast, alleen daarbij geen "kadowereld" gezien, wel TNT maar vooral de wijziging van een paginavorm naar produkt-pagina in SEO vorm. Resultaat blijft hetzelfde , de oude link werkte dus niet.

Hebben daarvan weinig informatie van Daisy gezien. :-[
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
Heb even zitten slapen, tevéél gericht op het vinden van de dieplink-bestemming : je hebt helemaal gelijk, de domeinnaam is "kadowereld". Nou ja, gepowered by SB.

Denk overigens dat je met "na het weekend" te positief ingesteld bent, Daisy is bijna geruisloos. Een stille trom zeg maar.
 

rstef

Nieuw lid
5 jan 2009
36
0
0
#6
In de aangeleverde feed worden nog oude links gebruikt.

Voorbeeld:
Oud:
http://www.tntkadowinkel.nl/scripts/prodview.asp?idproduct=4198&trc=kwAFFIL-0508

Deze oude links worden direct doorgestuurd naar http://www.kadowereld.nl/ in plaats van de nieuwe locatie van de productpagina.

Nieuw:
http://www.kadowereld.nl/product-d7b598b1-1863-41a4-b358-7c67257a1ef0/chocotelegram---21--fijne-verjaardag--vaste-tekst-

Deze wijzigingen kunnen we zonder wijziging in de aangeleverde feed niet herstellen. Dat wordt helaas na het weekend inderdaad. Het aanmaken van een deeplink via onze interface is op het moment wel mogelijk. Oude deeplinks komen ook op de homepage Kadowereld.nl uit.
 

SBC

Nieuw lid
17 okt 2010
3
0
0
#7
Hallo,

Dit is even een korte reactie vanuit SB Commerce. Kadowereld.nl is inderdaad in een andere vorm een winkel in samenwerking met SB Commerce. De nieuwe webwinkel is een gecombineerde winkel van een aantal shops van TNT Post waarbij SB Commerce nog steeds nagenoeg het gehele assortiment verzorgd )afgezien van de tijdschriften.

TNT Post doet zelf de klanten service en ook weer de promotie in de nieuwe webwinkel.

Ik weet niet in hoeverre de product feed inmiddels bij Daisycon is geupdate, maar hierbij vast een linkje met de basisfeed waar jullie wel de nieuwe productURLs kunnen vinden: http://sc.sbcommerce.nl/ext/conversive_tntkadowereld.nl.csv

Ongetwijfeld krijgen jullie nog een officiele feed via TNT en Daisycon.

Met vriendelijke groet,
Jorrit
 

blueweb

Nieuw lid
22 jun 2006
178
0
0
www.bluewebmedia.nl
#8
rstef zei:
Het aanmaken van een deeplink via onze interface is op het moment wel mogelijk.
Bedankt voor de info; maar ik ga al die links natuurlijk niet handmatig aanpassen...
rstef zei:
Oude deeplinks komen ook op de homepage Kadowereld.nl uit.
Bij mij niet, kom wel op de website uit maar met een error melding "HTTP Error 404 - File or directory not found."
Geen bezoeker die zelf de homepage gaat bezoeken. Heb ook geen ene sale voor TNT Kadowinkel/ Kadowereld gemaakt dit weekend :(
 

rstef

Nieuw lid
5 jan 2009
36
0
0
#9
De nieuwe feed staat online. Oude deeplinks worden nog niet correct geredirect naar de nieuwe homepage. We hopen hier spoedig een oplossing over te kunnen melden.

Mocht je op dit moment deeplinks gebruiken, dan raden we aan de werking hiervan te checken en eventueel een nieuwe deeplink aan te maken.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#10
Dit is even een korte reactie vanuit SB Commerce. Kadowereld.nl is inderdaad in een andere vorm een winkel in samenwerking met SB Commerce. De nieuwe webwinkel is een gecombineerde winkel van een aantal shops van TNT Post waarbij SB Commerce nog steeds nagenoeg het gehele assortiment verzorgd )afgezien van de tijdschriften.
@Jorrit: SB Commerce is een adverteerder, inmiddels al met vele labels op het net en in de affiliate-marketing, werkte met het label TNT en nu met het label Kadowinkel, alles tezamen » toch niet van vandaag op morgen. Jaren ervaring dus. Jaren "samenwerken" met affiliates. Ja toch ?

Nieuwe website opgezet. Gebaseerd op een oude, die bij het grof vuil is gezet. En dan zorg je er toch ook voor dat de samenwerkende partners tijdig ingelicht worden, tijdig een aangepaste feed krijgen, zodat eea naadloos verloopt, en zowel affiliates, als SB Commerce, last but not least TNT geen cent te kort komen, ja toch ?

Heb ik in dit verhaal dan iets gemist, want we hebben wel omzet gemist. Waar is het mis gegaan ?
Ik heb er wat moeite mee om aan te nemen, dat een ervaren adverteerder die een minder ervaren adverteerder onder de hoede neemt, geld investeert in een campagne en dan met een website-wissel geld weggooit. Hebben we geen Kabinet voor nodig. Compensatie aan de hand van clicks lijkt me niet relevant, want wat Daisycon in het dashboard duwt wisselt van dag tot dag. Misschien een eerstedagspostzegel ???
 

blueweb

Nieuw lid
22 jun 2006
178
0
0
www.bluewebmedia.nl
#11
ouwesmurf zei:
@Jorrit: SB Commerce is een adverteerder, inmiddels al met vele labels op het net en in de affiliate-marketing, werkte met het label TNT en nu met het label Kadowinkel, alles tezamen » toch niet van vandaag op morgen. Jaren ervaring dus. Jaren "samenwerken" met affiliates. Ja toch ?
Volgens mij is dit niet zozeer SB Commerce aan te rekenen, maar doet TNT tegenwoordig alles zelf. Of heb ik dit verkeerd??
Maar dat het verkeerd is gegaan begrijp ik ook echt niet en ik ben ook benieuwd naar de compensatie....
En zouden we alsnog een uitleg/ update krijgen van Kadowereld over de nieuwe koers?? ???
 

SBC

Nieuw lid
17 okt 2010
3
0
0
#12
Beste ouwesmurf en Martine (en anderen),

Het is inderdaad zo dat wij de affiliate campagne van de TNT kadowinkel en ook nu de kadowereld niet beheren, deze worden door TNT zelf beheerd. Dat geldt voor alle promotieactiviteiten.

De frontend van de webwinkel is ook bij TNT zelf in beheer. Ik zal vragen of de marketing manager naar jullie reageert.

Werken de nieuwe affiliate feeds inmiddels wel goed?

Groet,

Jorrit
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#13
Werken de nieuwe affiliate feeds inmiddels wel goed?
@Jorrit :

TNT datafeed nu net : 13:05 uur, opgehaald, en daar staat in 1 regel in : "Deze feed is niet (meer) beschikbaar / This feed is not available".

Zou ik zo'n kadootje ontvangen, zou ik de gulle gever van de Amersfoortse Poort , oh nee, was Van Schaffelaer en de toren van Ermelo, nou ja, Jorrit, je begrijpt dus wel dat het met die TNT/ SB feed niet goed komt. Daisy heeft de afgelopen dagen ook niets gedaan, maar dat is te begrijpen, zijn al weer op bivak achter IJSLAND.

Positief is, dat de weergave van de feed tweetalig is. Immers, een slimme meid is op de toekomst voorbereid. 8)

En ondertussen wij maar promoten met niks................
 

SBC

Nieuw lid
17 okt 2010
3
0
0
#14
Beste ouwesmurf,

Ik heb net TNT gebeld en zij geven aan dat er wel een feed aan Daisycon aangeleverd is. TNT gaat nu Daisycon bellen om gewoon die feed voor jullie beschikbaar te maken.

Meer kan ik helaas niet voor jullie doen.

Groet,
Jorrit
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#15
Zojuist hebben we de feeds gedownload als zowel XML als CSV vanuit een publisheraccount. Daarbij zijn momenteel geen problemen aangetroffen.

We willen nogmaals verzoeken om direct contact met ons op te nemen. Op die manier kunnen we een eventueel probleem direct oplossen in plaats van wanneer iemand het bericht op het forum leest.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#16
We willen nogmaals verzoeken om direct contact met ons op te nemen. Op die manier kunnen we een eventueel probleem direct oplossen in plaats van wanneer iemand het bericht op het forum leest.
@Daisycon_Support: mannen komen van Mars en vrouwen van Venus ( zeggen ze ) , maar waar Daisycon vandaan komt , waarschijnlijk een bloemetjesbehang van ver buiten dit forum.

Want over tickets hebben we het al vaker gehad, men neme op mijn conto :
nr status onderwerp datum aanmaak
1. wacht op | Fly4Less | 09-07-2010
2. doorgestuurd | gister vloog ze nog met peper en zout | 14-10-2010
3. doorgestuurd | nieuwsbrief | 06-09-2010

En dan laat ik maar weg dat ik nimmer een reaktie heb gehoord over wat naar wie is doorgestuurd, en dan laat ik maar weg dat tickets zijn gesloten waar ik ook niets van wist.
En dan heb ik het ook niet over collegae die klagen over onbeantwoorde tickets.

En wanneer je dan als supporter bovenvermeld antwoord op dit forum plaatst, en ziet dat ik daarvóór melding maak van een merkwaardig fenomeen van een datafeed van jullie met slechts 1, ik herhaal één regel, dan zou het toch verrekte commercieel zijn, laat staan "attent", bijna uniek om mij desnoods per p.m. even op de hoogte te brengen. Kun je ook service noemen. Dat had om 15:33:21 kunnen zijn geweest geworden. Het is nu 21:02 uur. Ik heb geen pm gezien, evenmin een telefoontje ontvangen, is ook geen postduif langs geweest en een eerstedagspostzegel ter vergoeding van de ontstane ongemakken ...... 't zal Daisy een zorg zijn.

Kan je melden, die feed van 13:05 uur , daarin heb ik ook geen problemen aangetroffen. Stond behalve 1 regel niets in, dus ook geen problemen. Daisy doet het uitstekend. 8)