M4N - Edwin zei:
Ik denk dat alle netwerken er wel over nadenken.
De vraag is wat de beste strategie is:
1. Meten voor de betaalstraat en vergoedingen naar beneden of meer afkeur (hierboven ook genoemd als optie)
2. Meten in de betaalstraat - meest nauwkeurig maar zaken doen met bank-achtige bureaucratie en niet direct met je klanten
3. Meten na de betaalstraat, met missen van sales tracking. Dan moeten vergoedingen omhoog door gemiste metingen.
Uiteraard is het wel van belang dat de vergoedingen en keurpercentages, bij welke keuze dan ook, in de juiste verhoudingen liggen zodat de toegevoegde waarde van de affiliates op de juiste wijze beloond wordt.
Er schijnen 19 betaalkantoren aktief te zijn, enig idee hoe lang al ?
En nu zijn er - althans diegenen die nu reageren, de rest is nog in diepe rust zoals Tradetracker, Tradedoubler, Zanox Cleafs - maar liefst 2 netwerken die in gesprek zijn . Indrukwekkend.
Maar even simplificerend : de klant betaalt aan de adverteerder, wel of niet, dat is de vraag en wat de betaalstraat doet, ze poetsen voor eigen parochie. Dáár hebben wij al helemaal geen juridische binding mee.
Het is de adverteerder die de betaling delegeert aan "een" betaalinstelling.
Durf erom te wedden dat elke betaalstraat nà betaling een melding doet aan de adverteerder.
Sowieso is de adverteerder verantwoordelijk voor de gevolgde systematiek.
En let op : het is niet voor het eerst nu, dat we als affiliates melding maken van onregelmatige tracking in of bij of na bijvoorbeeld iDeal cs. En daar komen we nu pas achter, de netwerken checken dus gewoon : NIET. Komen nu uit "de kast" ;D
Bjusterbearlyk. 8)