Conversiemeting AdWords + meerdere affiliate netwerken

Steve87

Nieuw lid
4 mei 2012
1
0
0
#1
Als affiliate zijnde gebruik ik meerdere Affiliate netwerken. Nu maak ik ook gebruik van AdWords en ik vind het een groot gemis dat ik nog geen conversiemeting heb ingesteld. Het blijft gissen wat goed werkt en wat niet.

Om het optimale uit mijn AdWords campagnes te behalen wil ik conversiemeting instellen. Ik vroeg mij af of dit mogelijk is wanneer je gebruik maakt van verschillende affiliate netwerken (10stuks)? Ik heb ook het een en ander gelezen over het invoeren van een waarde die affiliates meegeven m.b.v. valuetrack in AdWords, echter heb ik hier geen ervaringen mee.

Heeft iemand enig idee hoe bovenstaande op te lossen is? Eventueel is het enkel meetbaar maken van conversies van Zanox/M4N ook voldoende.
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#2
Daisycon biedt de Google Conversion Tracking Tool aan. Door deze tool in te stellen, worden de transacties ook zichtbaar in jouw Google Adwords account. Je hebt dan inzicht in de opbrengsten van de transacties en of deze hoger zijn, dan de kosten die je hebt gemaakt voor Google Adwords.

De Google Conversion Tracking Tool werkt als volgt: wanneer er een transactie wordt gegeneerd via een affiliatelink, zal dit in het Daisycon account zichtbaar worden. Doordat een publisher de Google CTT heeft ingesteld, roept Daisycon de tracking van Google aan door middel van de analystics pixel. Doordat Daisycon de analystics pixel aangeroept, zal de transactie ook zichtbaar worden in het Google adwords account. Het kan tot 24 uur duren tot de transactie bij Google zichtbaar is. Dit komt doordat Google geen realtime systeem heeft.

Je kunt de Google CTT gemakkelijk in het Daisycon account instellen, onder "hulpmiddelen" en dan "conversie tracking". Hier kun je de Google CTT instellen, door zoekmachine te selecteren.

Mocht je meer vragen over de Google CTT, hoor ik dat graag!

Deniece Roos
d.roos@daisycon.com