Meten / tracken van meerdere affiliate netwerken

1 aug 2008
1
0
0
#1
Hoe werkt het tracken van meerdere affiliate netwerken?

Als een merchant wil samenwerken met meerdere affiliate netwerken, dan wil deze voorkomen dat er double counts zijn, dus meerdere keren 1 conversie uitbetalen. Het last-cookie-counts principe is hier 1 van de mogelijkheden. Hoe werkt dit precies? Is dit beter dan elke publisher een aparte ID mee laten geven? Het voordeel van cookies is natuurlijk dat de publisher geen gedoe heeft met unieke ID's meegeven, maar er kleven vast ook nadelen aan. Voordeel van een ID meegeven ipv een cookie plaatsen is dat je een unieke identifier hebt en precies weet welke publisher verantwoordelijk was voor de conversie, ipv alleen weten welk affiliate netwerk het was.

Afgezien van affiliates zijn er ook andere leadgenerators, zoals AdWords, Yahoo, msn, etc. Uiteindelijk wil je over al deze media heen bepalen wie de laatste partij was in het conversieproces, dus aan wie de commissie wordt toegekend.
Als iemand weet hoe dit betrouwbaar en nauwkeurig gemeten kan worden dan hoor ik het graag! Ik denk dat dit probleem voor steeds meer partijen gaat spelen.
 

Noobie

Nieuw lid
1 apr 2008
96
0
0
#4
Conversive heeft een tool daarvoor. Ontdubbeling via elk kanaal? Lijkt me wat kort door de bocht. Met een goede afbakening kan je kiezen voor TD. Die meten t hele traject