Nieuw affiliate marketing netwerk adCrystal gestart

19 sep 2012
26
0
0
#1
Op 19 september 2012 is het nieuwe affiliate marketing netwerk adCrystal live gegaan.

adCrystal onderscheidt zich in de markt door als enige affiliate netwerk een selfservice model aan te bieden met daarin een puur faciliterende rol richting publishers, adverteerders en mediabureaus.

Hierbij is ook afgestapt van het traditionele betalingsmodel met procentuele netwerkcommissies.
De adverteerder betaalt aan adCrystal alleen een vast laag bedrag per maand.


adCrystal is een initiatief van Digimo Media en FairEtail. Zowel de techniek als het businessmodel zijn volledig in-house ontwikkeld. De twee drijvende krachten achter adCrystal zijn Dennis Kenis en Jeroen Kramer, twee ervaren affiliate marketing specialisten die met succes verschillende directiefuncties
hebben bekleed bij affiliate marketing bedrijven in Nederland en België.

?adCrystal speelt in op een steeds sterkere behoefte aan een andere wijze van samenwerken tussen adverteerders, publishers en affiliate netwerken?, aldus Jeroen Kramer. ?Wij zien dat er op twee belangrijke punten veel weerstand is ontstaan bij zowel adverteerders als publishers: Enerzijds de beperkingen in samenwerking en anderzijds het gehanteerde beloningsmodel.

Als reactie daarop hebben wij een unieke propositie ontwikkeld waarin adverteerders en publishers rechtstreeks en in volledige vrijheid kunnen samenwerken, met ondersteuning waar nodig.

Bovendien worden er geen netwerkcommissies aan de adverteerders berekend, maar alleen een vast
laag maandbedrag, ongeacht het aantal leads en sales of de hoogte van de publishervergoedingen.?

Hoewel de affiliate marketing branche enigszins verzadigd is en in de consolidatiefase beland lijkt te zijn, meent Kramer dat adCrystal met dit totaal nieuwe businessmodel toch snel een sterke marktpositie kan verwerven. Ter ondersteuning hiervan kunnen adverteerders adCrystal eerst geheel gratis uitproberen.

adCrystal gaat van start met een korte registratieperiode, waarin zowel publishers als adverteerders
zich kunnen aanmelden en er de noodzakelijke voorbereidingen voor diverse campagnes worden getroffen.

Naar verwachting zullen de eerste campagnes vervolgens vanaf 1 oktober gelanceerd worden.

Noot voor de pers
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Jeroen Kramer, managing director adCrystal: jeroen.kramer@adcrystal.nl of +31 (0)651 985 787.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#3
Interessant uitgangspunt. Maar ik vraag me toch af wat de doelgroep is en wat de verantwoordelijkheid van adCrystal is.

Laten we meteen maar een heikel punt nemen als het keuren en afkeuren van sales: is dat ook iets wat affiliate en merchant onderling maar uit moeten zoeken? Zo niet, wat is dan het belang van adCrystal om onterechte afkeur tegen te gaan? Jullie worden er immers geen cent beter van. Bij de andere netwerken lopen de belangen hier al sterk uiteen: omdat ze het verkeer gratis geleverd krijgen door de affiliates liggen de normen van de netwerken veel lager en is een dubieuze merchant voor hen toch rendabel, al betalen de affiliates daarvoor de prijs.

Als het aantal sales adCrystal geen donder uitmaakt zie ik jullie van het incassowerk ook geen serieuzere zaak maken dan de andere netwerken. Of is ook dit iets wat die affiliate en merchant lekker onderling maar uit moeten zoeken?

De vraag is toch: wat heb ik als affiliate met adCrystal te maken? Uit dit bericht wordt me niet duidelijk wat jullie meer doen dan de techniek leveren aan de merchants. Nuttig werk maar ik meld me als affiliate natuurlijk niet aan bij de techniekleverancier van een merchant.

Dus wat is het nou precies waardoor jullie je een netwerk noemen en geen techniekleverancier? En hoe sympathiek het businessmodel ook is: wat is de stok achter de deur om de kwaliteit als netwerk te verbeteren als dat geen financiële is?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
adCrystal onderscheidt zich in de markt door als enige affiliate netwerk een selfservice model aan te bieden met daarin een puur faciliterende rol richting publishers, adverteerders en mediabureaus.
adCrystal lijkt me zeer vernieuwend : ze bieden een selfservice model ....... oftewel doe het zelf maar betaal me wel, lager , maar toch. Om het zelf te doen. Iets om als model aan de Rijksoverheid aan te bieden, die doen ook niets en laten zich eveneens betalen, waar niemand weet waarom.

Hierbij is ook afgestapt van het traditionele betalingsmodel met procentuele netwerkcommissies.
De adverteerder betaalt aan adCrystal alleen een vast laag bedrag per maand.
En dan hebben we het - mag ik hopen - alleen over adverteerders, tenminste, waar het over een betalingsmodel gaat.

faciliterende rol richting publishers, adverteerders en mediabureaus.
Dus ook publishers mogen betalen voor .... ?

als enige affiliate netwerk
netwerk suggereert, dat er samengewerkt wordt met een bestaande groep affiliate/publishers althans, dan heb je iets in de aanbodsfeer richting affiliate/adverteerders.
Heb nog niets van contactzoekerij gemerkt.

Mag ik zo vrij zijn op te merken dat dit niet 'Crystal - helder' is ? Ja , dat mag ik. ;D
 
28 jul 2012
22
0
0
www.cubaplaza.nl
#6
PeterH zei:
Jammer dat hier niet meer op word terug gekomen door adCrystal.
Zijn nog te druk met de overname van Alfie...

En wat nou precies de vergoeding voor het Van der Valk programma is, is me ook niet helemaal duidelijk: op een pagina schrijft men ?4, op de volgende 4%... ???